Se indlæg|
U-Lykke forsikring (Bank)
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 05/02-2013 08:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 230 |
Hej.. Kan se at der er lidt gang i den omkring dette emne, og da jeg selv er igang med at leder efter sådan en ulykkeforsikring, vil jeg heller oprettet en ny tråd, så fokus forbliver på at hjælpe den Dansker i den anden tråd... Har i dag været i Kasikorn Bank og Siam Commercial Bank for at forhøre mig.. Efter det er Kasikorn Bank ude af billedet pga de KUN dækker op til 50.000 baht pr indlæggelse, og man skal SELV betale først, og derefter sende papir (regning) ind før man få penge tilbage... Siam Commercial Bank har nogle at vælge imellem de 2 jeg synes om dækker den ene 100.000 baht pr indlæggelse max 1 mill pr år. Forsikring koster: 3.200 baht pr år, 3 år 9.150 baht, 5 år 14.560 baht Den anden dækker 300.000 baht pr gang, max 3 mill pr år... Forsikring koster: 8.000 baht pr år, 22.880 baht for 3 år, 36.400 bahtfor 5 år Ved Siam Commercial Bank viser man sit kort, og skal så IKKE SELV havde penge op først. Ud over det dækker Siam Commercial Bank Ulykkeforsikring i udlandet, MEN i andre lande betale man så først selv, og tage papir/regning med i banken.. Og den dækker også i lille DK, da jeg spurgte til det... Kontrakten der skal underskrives er på Thai OG English, som jeg også godt kan lide, så jeg ved hvad jeg skriver under på..... MEN det jeg vil spørge om, hvad siger i andre, skal jeg gå efter 100.000 baht pr indlæggelse eller 300.000 baht ?? Jeg har 7-9-13 var forskånet for de store uheld, så synes det er svært, ud over lidt små ting her nede på mit sygehus, er det derfor meget begrænset viden omkring hvad ting KAN koste omkring en evt indlæggelse... Så vil gerne havde nogle input fra jer.... 1000 tak på forhånd.. Mvh Badedyret.. PS: Andre forslag omkring ulykkeforsikring er også velkommen... PPS: Har været i Bank of Ayudhya tideliger og de ville ikke sælge forsikring til Fa-Rang... |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 05/02-2013 08:55
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Det lyder ret interessant, hvad Siam Commercial Bank kan tilbyde. Hvad er dækket af forsikringen ? Skal man være kunde der for at købe forsikringen ? Kan man købe den uanset alder ? Umiddelbart ville jeg nok vælge den dyre forsikring, der dækker 300.000 Baht pr. gang, for, - hvis du ikke er ved bevidsthed, når du har brug for at blive indlagt, kan du ikke vælge, hvilket hospital du bliver bragt til, så måske bliver du bragt til Bangkok Hospital i Pattaya i stedet for Sirikit Hospitalet i Sattahip, og jeg vil tro, at der er stor forskel på priserne på indlæggelse og operationer. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 05/02-2013 10:16
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Jeg vil jo synes at man kommer langt på 1oo.ooo, men som OleH skriver, ligger man i koma en uge på Bangkok Hospital er der jo allerede brugt over 200.000 men en värelsepris på 23.000+bath pr dygn. Kan man ikke skrive på kortet hvilket hospital man vil til ?
Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 05/02-2013 12:02
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
De tager vel det som er nærmest og som har de nødvendige faciliteter? Det ville da være trist, hvis man havde skrevet på et kort, at man kun vil til et bestemt hospital og det så enten var længere væk, så man kunne nå at krepere undervejs, eller at det ikke havde de nødvendige faciliteter, så man endte med samme triste resultat. |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 05/02-2013 12:26
|
Kim Ludvigsen skrev: De tager vel det som er nærmest og som har de nødvendige faciliteter? Det ville da være trist, hvis man havde skrevet på et kort, at man kun vil til et bestemt hospital og det så enten var længere væk, så man kunne nå at krepere undervejs, eller at det ikke havde de nødvendige faciliteter, så man endte med samme triste resultat. " Det som er nærmest og som har de nødvendige faciliteter " Det er vel dit gæt, går jeg ud fra ? Mit eget gæt er lidt anderledes: Efter som det er Thailand, gætter jeg på, at de bringer udlændinge til det hospital, der betaler (dem) bedst! Hvordan skal "ambulancefolkene" i Thailand kunne vurdere, hvilke faciliteter er nødvendige ? Det, jeg tror, de er bedst til, er at køre som død og helvede gennem byen ( heldigvis dog med udrykningsblink og horn, så man forhåbentlig kan nå at komme af vejen ) |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 05/02-2013 12:36
|
Hej OleH. Der er lidt liv forsikring med ind over den. Så ved terror med mere giver den 100% = 1 mill / 3 mill (alt efter hvilken af de 2 jeg tegner) til de efterladte.. Ved overfald, røveri med mere. giver den 50% = 500.000 baht / 1.500.000 baht. Skal man ses efter der hjemme efter hospitalet af en ven, kone, kæreste, gives der 60.000 / 180.000 baht oven i, 10.000 / 30.000 baht pr måned max 6 gange (måneder)... Kan man ikke genoptage sit arbejde, gives der 60.000 / 180.000 baht oven i, 10.000 / 30.000 baht pr måned max 6 gange (måneder)... De 100.000 / 300.000 baht pr gang er for alt ved indlæggelsen, ambulance, værelse, læge, behandling, medicin, mad og hvad der ellers er.. Den dækker også hvis man selv køre mc, eller sider bagpå, da det var vigtige for mig at den gøre... Også alle former for ulykker, jeg spurgte til uheld i mini van, bus, hvis jeg cykel og køre i et hul, andre køre mig ned osv osv osv Som udgangs punkt kan den tegnes for personer 16-60 år, og den kan så forlængelse til 65 år, MEN der skal man havde haft den før, eller sådan noget, igen der er rigtige lang tid til jeg bliver det, så lige pt var det ikke så vigtige for mig at høre mere om... Ud over det har de en "special" for folk der er ælder op til 75 år mener jeg det var, den hørte jeg ikke om, da det er meget meget langt ude i fremtiden for mig... Har ikke spurgt til om man kan vælge et hospital, men det betyder også mindre for mig, er jeg ved bevistheden kan jeg fortælle dem det, hvis ikke, ja så ser jeg på det når jeg vågner.... Håber mit svar er til at finde ud af, synes det er lidt svært at skrive. he he |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 05/02-2013 17:39
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Måske et dumt spørgsmål Men:De 100.000 / 300.000 baht pr gang er det max pr. dag eller for den periode man nu er på hospitalet? 100.000 baht lyder ikke af meget hvis det er for en periode.... |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 05/02-2013 18:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
300,000 Baht er ikke meget at komme med når du ligger der med hjerteinfarkt, nyresvigt, skrumpelever, stroke eller en eller anden cancer form. De der omtalte småforsikringer er ikke meget bevendte når det virkeligt galder livet.... my 5 cents
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 06/02-2013 00:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Boes skrev: 300,000 Baht er ikke meget at komme med når du ligger der med hjerteinfarkt, nyresvigt, skrumpelever, stroke eller en eller anden cancer form. De der omtalte småforsikringer er ikke meget bevendte når det virkeligt galder livet.... my 5 cents nu er det ulykkes forsikring vi snakker eller er det mig der ikke er helt med.... ![]() |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 06/02-2013 00:48
|
|
Boes skrev: 300,000 Baht er ikke meget at komme med når du ligger der med hjerteinfarkt, nyresvigt, skrumpelever, stroke eller en eller anden cancer form. De der omtalte småforsikringer er ikke meget bevendte når det virkeligt galder livet.... my 5 cents nu er det ulykkes forsikring vi snakker eller er det mig der ikke er helt med.... ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 06/02-2013 00:59
|
Hej peder1968. Det er pr ulykke... Så hvis man skal være indlagt i flere dage, er det til at dække det... Om de er for små de forsikring er vil op til folk selv, ser jeg i den andre tråd, kan jeg jo se, pr dag på hans hospital 950 baht for ene værelse og forplejning, og små priser for at se hans Doc.. Som jeg se det, små 3.200 / 8.000 baht pr år for at de første 100.000 (1 mill pr år) / 300.000 (3 mill pr år) har jeg det ok fint med.... Det er jo så lidt at betale at det ikke kan mærkes....Men rart det er penge til at starte ud på, dække det hele... Vil Boes, nu er det en Ulykkeforsikring det her, og IKKE en helbredforsikring som du hentyder til.... Så der må man jo ud og tegne anden form for forsikring ELLER være selv-forsikret, sådan er det nu engang her nede, der findes jo et hav at "special" forsikring her nede til lige netop at dække ekstra godt i mod Cancer, ting omkring hjerte, nyre, lever med mere, MEN som sagt jeg er efter en Ulykkeforsikring....... |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 06/02-2013 01:20
|
|
Badedyr skrev: Hej peder1968. Det er pr ulykke... Så hvis man skal være indlagt i flere dage, er det til at dække det... Om de er for små de forsikring er vil op til folk selv, ser jeg i den andre tråd, kan jeg jo se, pr dag på hans hospital 950 baht for ene værelse og forplejning, og små priser for at se hans Doc.. Som jeg se det, små 3.200 / 8.000 baht pr år for at de første 100.000 (1 mill pr år) / 300.000 (3 mill pr år) har jeg det ok fint med.... Det er jo så lidt at betale at det ikke kan mærkes....Men rart det er penge til at starte ud på, dække det hele... Vil Boes, nu er det en Ulykkeforsikring det her, og IKKE en helbredforsikring som du hentyder til.... Så der må man jo ud og tegne anden form for forsikring ELLER være selv-forsikret, sådan er det nu engang her nede, der findes jo et hav at "special" forsikring her nede til lige netop at dække ekstra godt i mod Cancer, ting omkring hjerte, nyre, lever med mere, MEN som sagt jeg er efter en Ulykkeforsikring....... vil også snakke med dem i banken har i forvejen en på scb masterkortet men den dækker kun til 50.000 troede kun den fandes i denne ene model har sundhedsforsikring hos bupa hvor ulykker også er på men tror den er helt nede på 15.000 så det er alle tiders tror min skal fornyes i næste md....så super .... ![]() |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 06/02-2013 04:49
|
Badedyr skrev: Hej OleH. Der er lidt liv forsikring med ind over den. Så ved terror med mere giver den 100% = 1 mill / 3 mill (alt efter hvilken af de 2 jeg tegner) til de efterladte.. Ved overfald, røveri med mere. giver den 50% = 500.000 baht / 1.500.000 baht. Skal man ses efter der hjemme efter hospitalet af en ven, kone, kæreste, gives der 60.000 / 180.000 baht oven i, 10.000 / 30.000 baht pr måned max 6 gange (måneder)... Kan man ikke genoptage sit arbejde, gives der 60.000 / 180.000 baht oven i, 10.000 / 30.000 baht pr måned max 6 gange (måneder)... De 100.000 / 300.000 baht pr gang er for alt ved indlæggelsen, ambulance, værelse, læge, behandling, medicin, mad og hvad der ellers er.. Den dækker også hvis man selv køre mc, eller sider bagpå, da det var vigtige for mig at den gøre... Også alle former for ulykker, jeg spurgte til uheld i mini van, bus, hvis jeg cykel og køre i et hul, andre køre mig ned osv osv osv Som udgangs punkt kan den tegnes for personer 16-60 år, og den kan så forlængelse til 65 år, MEN der skal man havde haft den før, eller sådan noget, igen der er rigtige lang tid til jeg bliver det, så lige pt var det ikke så vigtige for mig at høre mere om... Ud over det har de en "special" for folk der er ælder op til 75 år mener jeg det var, den hørte jeg ikke om, da det er meget meget langt ude i fremtiden for mig... Har ikke spurgt til om man kan vælge et hospital, men det betyder også mindre for mig, er jeg ved bevistheden kan jeg fortælle dem det, hvis ikke, ja så ser jeg på det når jeg vågner.... Håber mit svar er til at finde ud af, synes det er lidt svært at skrive. he he Tak til dig for god information ! |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.