Se indlæg|
hvad er det som har bidt mig og givet mig betændte ben??
|
|
| klokkeblomst |
Lagt på d. 13/02-2013 15:17
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
hej alle Jeg har endnu en gang brug for i kloge menneskers hjælp! Vi er netop landet i Thailand for en uge siden og jeg plejer at blive ædt op af myg hernede. Denne gange er jeg dog også blevet bidt af et dyr, som har givet mig knopper, der minder om myggestik, men som umiddelbart ikke klør. Stikkene/knopperne er derimod meget hævet og en smule betændte. Det gør smadder ondt og er i det hele taget ikke særligt rart. Jeg har været på et Pharmacy, som har givet mig noget anabiotisk creme til at smøre på. Jeg kan ikke helt finde ud af om det hjælper, da jeg stadigvæk får flere og flere stik.... Er der nogen, som har en ide om hvad det kan være, der er helt vilde med at spise af mig?? Og i så fald om jeg behandler rigtigt?? p.s. det skal lige siges at jeg sprayer det thailandske myggebalsam på, for at undgå myggene og andre udyr... Bitte hilfe ))) |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 13/02-2013 15:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Jeg synes, at du skal tage på et anerkendt hospital. Check med Dit forsikringsselskab om de har en klausul om hvilke det skal være (SOS har listen) eller om der er frit valg. I Thailand er de notorisk berygtede for at bruge bredspektret penicillin til alt lige fra kærestesorger til ludomani. På apoteket har de har nok gættet på, at der var tale om en stafylokokinfektion, siden du fik den creme. Du får nok næppe en tilstrækkelig lægefaglig rådgivning af ret mange herinde. Inklusiv migselv. Så det bedste råd er at blive tilset af en læge hurtigst, inden det udvikler sig til en blodforgiftning. Uanset hvilke dyr, der foresager dine symptomer er rådet det samme. Men jeg spekulerer på, om det ikke er sengelus (bedbugs) du er blevet bidt af. I så fald skal du meddele det hvis du bor på hotel. (I modsat falt er der fest hver nat). Og har hotellet foretaget en eller form for bekæmpelse, så LUFT GRUNDIGT ud inden ophold på værelset. De kan finde på at bruge bekæmpelsesmidler, importeret fra Kina, der er forbudt i resten af verden (af gode grunde) Dette har allerede krævet mange dødsfald blandt turister Redigeret af sudsakhon d. 13/02-2013 15:40 |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 13/02-2013 15:30
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Det er formentlig Myg der stikker dig ? de kan være inficeret med noget du ikke kan tåle. Men fortsæt endelig med den Creme ? sådan en bør man altid have for små rifter og grimme myggestik Men såfremt det ikke dæmper så af sted på et Hospital og få noget stærkere. |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 13/02-2013 15:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Du skriver ikke, hvornår du opdager biddene, er det om morgenen? Kunne det måske være noget utøj på værelset, som er skyld i det, f.eks. væggelus ? http://www.sundhe...er-paa-bid ""Bid fra væggelus har desuden en tendens til at forekomme i karakteristiske linjer – som perler på en snor. Undertiden kan de også forekomme i klynger. Biddene kan i øvrigt forveksles med loppebid eller myggestik. "" Du skriver, at du får (mange) myggestik, men det kan du jo nemt gøre noget ved. Ved at klæde dig fornuftigt på, specielt om aftenen, kan du stort set undgå myggestik. |
|
|
|
| CHINGCHOK |
Lagt på d. 13/02-2013 16:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 110 |
Jeg vil råde dig til at tage til et annerkendt hospital, f.eks. Bangkok Hospital eller lignende. Det er dyrt, men forsikringen dækker udgiftningerne. Du skal gemme regningerne/kviteringerne som dokumentation. Spørg lægen om at få lavet en prøve af infektionen i det betænde område. De vil dermed kunne teste for om det skulle være en stafylokokinfektion og hvor aggressiv den kunne være, feks om den er resistent over antibiotika. De store annerkende hospitaler er meget dygtige og har en fantastisk standart, er yderst effektive. Held og lykke Vh CHINGCHOK จิ้งจก
|
|
|
|
| klokkeblomst |
Lagt på d. 13/02-2013 16:47
|
Jeg har netop været inde og læse om benbugs, som ellers kunne være et fint bud. Dog ligger vi fire personer i samme seng og jeg er den eneste, som har disse bid. Derudover fik jeg første bid i Phuket og vi befinder os nu i kaoh lak, hvor jeg stadig får flere og flere stik. Det startede med et stort stik og nu har jeg ca. Ti på benene. Disse er ikke sporligt, men spredt ud over begge ben og over det hele.... Derfor tænker jeg, at det nok ikke er bedbugs, men nogle andre insekter? Og ja, jeg har også masser af myggestik på benene ![]() Jeg formoder ikke det er akut, men vil egentlig bare gerne vide, hvad det. Og om jeg behandler rigtigt..., så jeg er enig i at hvis det fortsætter må jeg jo en tur til lægen.... / klokke. |
|
|
|
| baksida |
Lagt på d. 13/02-2013 17:51
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 87 |
tror det er sandfluer, det passer på din beskrivelse. de kommer hvert år i feb. ca 4 uger og bider, de er meget små, under 2mm. jeg brugte hudbedøvende creme og sårheler (garamycin) der går et par uger før de er væk, du må ikke klø i dem. sov med aircon. så heler de hurtigere. Så: hold dig/jer væk fra stranden. |
|
|
|
| sabaitoo |
Lagt på d. 13/02-2013 22:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 105 |
De lyder til at det er sandfluer eller lignene, med jeg kan da lige anbefale en creme som du finder i apoteket: Quadriderm ( anti-inflammatory, antibacterial and antifungal in the treatment of inflammatory and allergic skin disorders ) det er en bredspektret creme som virker paa det meste... du sparer i hvertfald et hospitalsbesög ( de gir dig noget af det samme plus en masse antibiotika som du ikke har brug for ) |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 14/02-2013 08:02
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Her fik vi en ordentlig omgang af sandfluer i Hua Hin i Juli måned.![]() |
|
|
|
| klokkeblomst |
Lagt på d. 14/02-2013 12:03
|
Så tror jeg at jeg behandler rigtigt nok vi har ellers været på Similan hele dagen og det virker som om det har hjulpet en del på det. Er der en højsæson for de forbistrede sandfluer, som mener jeg smager så godt? Eller kan jeg gøre noget for at undgå dem? |
|
|
|
| baksida |
Lagt på d. 14/02-2013 14:40
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 87 |
som skrevet, hold dig væk fra stranden, eller gå med tøj på så de ikke kan bide, ellers spørg på apoteket. jeg er også blevet angrebet på koo mak, jeg tog tilbage til fastlandet pga. de bæster. på koo chang siger de at de bider i febuar, men ellers spørg på apoteket. PS. sandfluer er 10gange værre end myg. prøv at google efter info. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

)))

Det er formentlig Myg der stikker dig ? de kan være inficeret med noget du ikke kan tåle. Men fortsæt endelig med den Creme ? sådan en bør man altid have for små rifter og grimme myggestik Men såfremt det ikke dæmper så af sted på et Hospital og få noget stærkere.