Se indlæg
 Udskriv debat
Arrival - Departurecard
Philo
Jeg er naturligvis bekendt med, at ikke thailandske statsborgere skal udfylde det famøse Arrival - Departurecard og man ved indrejse i Thailand alene beholder Departure delen, som så bliver taget ud af ens pas ved udrejsen. Så langt så godt.

Men hvordan forholder det sig for thailandske statsborgere. De skal jo også udfylde samme kort. Men tilsyneladende skal de beholde Departure delen ved udrejse. Denne del skal de så fremvise ved næste indrejse ?

Jeg kan i øvrigt se, at de nye ADcards er forsynet med en stregkode, som jeg formoder kan maskinelt aflæses i hvertfald i Bangkoks lufthavne, men er det samme tilfældet i f.eks. Phuket lufthavn ?

Er der nogen, der har et mere indgående kendskab til thailandske statsborgeres anvendelse af dette kort, vil jeg meget gerne belæres her på sitet....

Mvh.

Philo

pdrhan
Thailandske Statsborgere skal også udfylde dette kort .- har prøvet IKKE at gøre det , men nej tilbage og udfyld det! Den ene part gemmes , den anden beholder immigrationen...
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

jens
Det virker sådan set bare omvendt for thailandske statsborgere, dvs de udfylder det når de skal rejseud af Thailand og så tager pasbetjenten departure delen ved udrejse og hæfter arrival delen i passet som så bliver taget ud når de returnerer til Thailand.

flyer
555 Så sidder jeg jo og laver dobbelt arbejde hver gang.... smider nemlig den sidste del (Arrival) ud hver gang, så her efterdags kan den bare blive siddende, det er konens pas vi taler om! til næste gang hun lander i Thailand, smartGrin

Og så gemmer man bare den man får i flyveren på vej til Thailand, til vi rejser tilbage til kolde Danmark, right!???
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

jens
Lige præcis flyer

moerk5002
Når du som farang 'ankommer' til Thailand udfyldes 'Arrival card'...... For at være helt sikker er det en god ide at udfylde 'departure card' allerede ved ankomst. Når du forlader Thailand skal Immigration have 'departure card'. Som Thailænder er det lige omvendt, de skal udfylde 'departure card' ved udrejse og 'arrival card' ved indrejse.

Kan egenlig ikke forstå hvad problemet er........ Udfyld de papirer du får, om du er er Thaier eller farang, så udfyld dem og husk underskrift og det hele går af sig selv...!

Philo
Jeg vil gerne indledningsvis sige tak for de indkomne svar. Men, som jeg skrev i mit første indlæg, så vidste jeg godt, at thailandske statsborgere skulle udfylde AD kortene. Hvad jeg derimod ikke ved er, hvorfor de skal udfylde dem.

Jeg går ud fra, at vi - ikke thailændere - skal udfylde kortene, så der er lidt styr på indrejse - udrejse. Selvom det kan man jo også bare udlæse af passtemplerne. Men at Thailand holder styr på deres egne statsborgere, som måske er udrejst flere år ad gangen ved anvendelse af små kort ??

Hvorfor ikke bare nøjes med stemplerne i passet. Og nej det er ikke brok, men bare nysgerrighed Wink

Mvh.

Philo

Spring til debat: