Se indlæg|
Universiteter i Thailand
|
|
| cmulvad89 |
Lagt på d. 22/03-2013 16:28
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Hej alle Det her er måske lidt off topic, men de fleste herinde sidder helt sikkert med en masse kontakter i Thailand og måske er der også én, som kan hjælpe mig ![]() Jeg har en Thailandsk kæreste og vil derfor gerne læse et halvt år på Chulalong korn Universitetet i Bangkok, men jeg er en smule bange for at skulle til en engelsk sproget eksamen, jeg vil derfor rigtig gerne i kontakt med elever, der læser på universitetet (gerne medicinstuderende som mig), da de fx. har adgang til gamle eksamenssæt, så jeg selv kan vurdere om jeg kan klare det. Jeg har flere gange spurgt studiekontoret, men ligesom her i Danmark er de ikke altid lige hurtige på aftrækkeren ![]() Hvis der er nogen som kender nogen, der måske kunne ha' lyst til at dele ud ad sin viden ville jeg være meget taknemmelig ![]() Rigtig god Påske! |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 22/03-2013 16:32
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår din frygt. Hvilket sprog frem for engelsk ønsker du at gå til eksamen i? |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 23/03-2013 08:05
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Hvilket sprog du vil blive eksamineret på kommer helt og holdent an på hvilket sprog du vil blive undervist på. Nu ved jeg ikke hvor llangt du er i dine planer, men for mig ser det ud som noget du bare har tænkt på men ikke rigtigt er begyndt at undersøge. Tag kontakt til uni her i Bkk og se hvad de har at tilbyde, Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 23/03-2013 17:33
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej cmulvad89, Du skal starte med at spørge på dit fakultet i Danmark. De har alle svarene. Hvis du kan sendes ud som udvekslingsstudent, så er det formentlig gratis. Uagtet dette, så kan du søge fonde, men det ved dit fakultet. Hilsen, Robert cmulvad89 skrev:
Hej alle Det her er måske lidt off topic, men de fleste herinde sidder helt sikkert med en masse kontakter i Thailand og måske er der også én, som kan hjælpe mig ![]() Jeg har en Thailandsk kæreste og vil derfor gerne læse et halvt år på Chulalong korn Universitetet i Bangkok, men jeg er en smule bange for at skulle til en engelsk sproget eksamen, jeg vil derfor rigtig gerne i kontakt med elever, der læser på universitetet (gerne medicinstuderende som mig), da de fx. har adgang til gamle eksamenssæt, så jeg selv kan vurdere om jeg kan klare det. Jeg har flere gange spurgt studiekontoret, men ligesom her i Danmark er de ikke altid lige hurtige på aftrækkeren ![]() Hvis der er nogen som kender nogen, der måske kunne ha' lyst til at dele ud ad sin viden ville jeg være meget taknemmelig ![]() Rigtig god Påske! Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| cmulvad89 |
Lagt på d. 24/03-2013 00:44
|
Tak for jeres hurtige svar![]() Alle eksamener har været på dansk hidtil, og selvom vi stort set kun har engelske lærebøger. Jeg har rykket Chulalongkorn en del gange for at sende mig informationerne om antal ECT's, indhold af fagene mm. som jeg skal bruge for en forhåndsgodkendelse. Det ville max ta' mig 5minutter at finde de oplysninger for Århus universitet, så der kunne en hjælpsom studerende bestemt være til gavn ![]() Desuden er kursusforløbet kun 1 måned, hvorimod det tager 5måneder i Danmark, så enten er der virkelig run på eller også er pensum en del mindre og derfor umulig at få meritoverført. Problemet er vel i bund og grund, at Chulalongkorn ikke virker specielt samarbejdsvillige, og jeg derfor søger lidt nogle alternative veje til at opnå de informationer jeg behøver ![]() |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 24/03-2013 04:50
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Du skriver at alle eksamener har været på dansk hidtil selv om mange af de bøger du er blevet undervist efter har været på engelsk. Som jeg forstår det læser du nu i Danmark og så er det vel naturligt at du eksamineres på dansk, uanset hvilket sprog bøgerne er skrevet på. Jeg har forstået det som at du vil læse på en international afdeling af universitetet her og er dette tilfældet vil du blive eksamineret på engelsk. Vil du studere på den almindelige afdeling vil du selvfølgeligt blive eksamineret på thailandsk. Du havde da vel ikke regnet med at blive eksamineret på dansk? Du skriver du har en kæreste her i Thailand. Bed dog hende tage ind på universitetet og undersøge tingene for dig. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| cmulvad89 |
Lagt på d. 24/03-2013 12:55
|
Ja, ok nu forstår jeg godt, hvor misforståelsen opstår![]() Jeg er dansk og bosiddende i Danmark og læser på Århus universitet, det skulle jeg nok ha' startet med at skrive:-$ Studiekontorer er gode til at vejlede i udfyldning af ansøgninger osv. (omend det er en langsommelig proces:-) men sekretærerne ved ikke meget om de forskellige fakulteter og undervisningsopbygningen, så derfor tænkte jeg, at da de fleste herinde ved super meget om Thailand og har mange relationer til landet, så kunne jo være, at der også var en, som selv havde været studerende eller udveksling studerende på Chulalongkorn, som vidste en helt masse om det og kunne give mig tips om selve studielivet Hvis jeg ikke snart får nogle af de generelle informationer, vil jeg følge dit råd clydehaumann, så må kæresten derind og snakke med dem (Han er bare så doven;-)) Tusind tak for de mange kommentarer og gode råd |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/03-2013 14:46
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Der er "masser" af danske udvekslingsstuderende i Thailand. Bangkok Universitet (privat) har flest fra Norge og Sverige, tror jeg, da jeg engang har haft en kæreste derfra, som var frivillig i udvekslingsprogrammet. Hun kendte ingen danskere, men masser af nordmænd og svenskere. Jeg tror samtidig, at de fleste danskere går på Thammasat (offentligt) - [url]www.tu.ac.th/eng/[/url]. Det er i al fald, hvad jeg hører. Ellers er der Abac (privat) - [url]www.au.edu[/url] - og Chulalongkorn (offentligt), som du allerede kender. Hilsen, Robert cmulvad89 skrev:
Ja, ok nu forstår jeg godt, hvor misforståelsen opstår ![]() Jeg er dansk og bosiddende i Danmark og læser på Århus universitet, det skulle jeg nok ha' startet med at skrive:-$ Studiekontorer er gode til at vejlede i udfyldning af ansøgninger osv. (omend det er en langsommelig proces:-) men sekretærerne ved ikke meget om de forskellige fakulteter og undervisningsopbygningen, så derfor tænkte jeg, at da de fleste herinde ved super meget om Thailand og har mange relationer til landet, så kunne jo være, at der også var en, som selv havde været studerende eller udveksling studerende på Chulalongkorn, som vidste en helt masse om det og kunne give mig tips om selve studielivet Hvis jeg ikke snart får nogle af de generelle informationer, vil jeg følge dit råd clydehaumann, så må kæresten derind og snakke med dem (Han er bare så doven;-)) Tusind tak for de mange kommentarer og gode råd Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| maprao |
Lagt på d. 27/03-2013 05:14
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 60 |
Hej Du kunne også overveje Mahidol University, hvis det forsat er vanskeligt at komme igennem til Chula med et passende program. Jeg har ikke selv prøvet Mahidol, men ved, at det er Thailands traditionelle universitet for lægevidenskab, og at de i hvert fald tidligere har haft succesfulde programmer for danske sygeplejeelever. Se her: http://www.ucn.dk...iland.aspx Så måske de også kan sætte noget sammen, der kunne passe en stud. med. .Under alle omstændigheder ønskes du held og lykke med det. Med venlig hilsen Klavs |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.