Se indlæg
 Udskriv debat
børn i Thailand
thaifever
Hej jeg har været gift i 7 år med en thailænder. Vi er Thai gift, ikke munkegift men på ampur/ rådhus og ambassaden . Har dog aldrig afleveret papirerne i Danmark, da jeg arbejder i udlandet. Min kone vil skilles og har fået nyt job. Vi har 2 børn sammen en på 6 og en på 3. Jeg vil gerne have dem til DK inden de bliver 10 og egentlig helst så hurtigt som muligt. Hun har været temmelig besværlig over for mig, sommetider sagt jeg ikke kan se dem. Vil ikke sige hvornår min datter har ferie osv. Begge mine børn har thai og dansk pas. De bor nu hos bedstemoderen ude på landet. Der har vi et dejligt hus. Jeg har hørt fra flere, at jeg ikke må skrive under på skilsmisse papirerne før, vi har fundet ud af hvem, der skal have forældremyndigheden over børnene. Jeg hører så meget om, at hvis man har en dreng og en pige, flytter pigen med faderen. Også at hvis jeg skriver under på papirerne inden det er afklaret hvem der for forældremyndigheden, overtager moderen begge børn. Jeg kan ikke ringe til mine børn, da bedstemoderen aldrig tager telefonen. Da min kone arbejder på Office i Bangkok har man kun en ugentlig fridag og en uges ferie i Song Kran. Det bliver hurtigt hårdt, at holde kontakt med dem. Min datter taler Thai og Engelsk da hun har gået i early years/børnehave og skole i Bangkok. Jeg har talt med ambassaden, men de kan ikke gøre noget da, det er thailaw der gælder. De har anbefalet nogle advokater fra den engelske ambassade. Jeg er meget fortvilvet om hvad jeg skal gøre, jeg kan sikkert få min datter til DK, hvis jeg går i retten, men ønsker ikke, at skille dem ad, da de er hinanden meget nær. Dog er fremtiden en hel del bedre i DK, da skolerne herude er enorm dyre, og at Bathen stiger og stiger kun har gjort det værre. Nogen der har nogle gode forslag, til hvad jeg kan gøre. Hilsen den fortvivlede far

hugoboerge
Jeg kan desvaerre ikke raadgive, men du arbejder i udlandet og du vil gerne have dine boern til Danmark. Hvordan haenger det sammen ? Undskyld jeg spoerger bare. Mvh.

Robert Kronberg
Jeg synes, som ambassaden siger, at du skal have en advokat på, hvis I ikke kan ordne det i mindelighed.

Retten vil ret sikkert kigge på, hvor børnene får det bedst, og jeg ved ikke, om en bedstemor er bedst, selvom det er sædvane i Thailand.

Hvis jeg skal være djævelens advokat, så kan jeg spørge, hvor tit børnene kan se sin mor, hvis børnene kommer til Danmark. Det er fx en detalje, som du bør vende med en advokat.

Kan du ikke prøve at finde ud af, hvad din kone vil, hvis hun selv ved det. Vil hun have penge, bidrag eller hvad? Jeg ved godt, at det sikkert er nemmere sagt end gjort.

Det er jo tragisk for børn i den alder.

Hilsen, Robert

thaifever skrev:

Hej jeg har været gift i 7 år med en thailænder. Vi er Thai gift, ikke munkegift men på ampur/ rådhus og ambassaden . Har dog aldrig afleveret papirerne i Danmark, da jeg arbejder i udlandet. Min kone vil skilles og har fået nyt job. Vi har 2 børn sammen en på 6 og en på 3. Jeg vil gerne have dem til DK inden de bliver 10 og egentlig helst så hurtigt som muligt. Hun har været temmelig besværlig over for mig, sommetider sagt jeg ikke kan se dem. Vil ikke sige hvornår min datter har ferie osv. Begge mine børn har thai og dansk pas. De bor nu hos bedstemoderen ude på landet. Der har vi et dejligt hus. Jeg har hørt fra flere, at jeg ikke må skrive under på skilsmisse papirerne før, vi har fundet ud af hvem, der skal have forældremyndigheden over børnene. Jeg hører så meget om, at hvis man har en dreng og en pige, flytter pigen med faderen. Også at hvis jeg skriver under på papirerne inden det er afklaret hvem der for forældremyndigheden, overtager moderen begge børn. Jeg kan ikke ringe til mine børn, da bedstemoderen aldrig tager telefonen. Da min kone arbejder på Office i Bangkok har man kun en ugentlig fridag og en uges ferie i Song Kran. Det bliver hurtigt hårdt, at holde kontakt med dem. Min datter taler Thai og Engelsk da hun har gået i early years/børnehave og skole i Bangkok. Jeg har talt med ambassaden, men de kan ikke gøre noget da, det er thailaw der gælder. De har anbefalet nogle advokater fra den engelske ambassade. Jeg er meget fortvilvet om hvad jeg skal gøre, jeg kan sikkert få min datter til DK, hvis jeg går i retten, men ønsker ikke, at skille dem ad, da de er hinanden meget nær. Dog er fremtiden en hel del bedre i DK, da skolerne herude er enorm dyre, og at Bathen stiger og stiger kun har gjort det værre. Nogen der har nogle gode forslag, til hvad jeg kan gøre. Hilsen den fortvivlede far

Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
clydehaumann
Som Robert siger klarer du den ikke uden juridisk bistand og her har du nok allerede et plus da du sikkert har råd til bedre hjælp end din kone, men når dette er sagt er du så nodt til at kunne lægge en plan på bordet for hvordan du vil tage dig af dine børn.
Hvem skal passe dem når du er på arbejde?
Hvad med moderens ret til samkvem med sine børn. Er du villig til at bidrage til dette.
Hvor meget har du tidligere været sammen med dine børn?
Der er mange spørgsmål som vil blive stillet og du må forberede svarene på dem alle.
Uanset hvad du gør, så gør det udelukkende for børnenes skyld, og husk at de har ret til båbe en far og mor.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
Spring til debat: