Se indlæg|
Landbrugsjord - Rismarker
|
|
| Unggoy |
Lagt på d. 20/04-2013 11:44
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 50 |
Til jer der har landbrugsjord eller har reel viden herom. Hej Jeg har følgende spørgsmål vedr. landbrugsjord i Thailand 1. Hvad koster god landbrugsjord til fx Rismarker pr. hektar? 2. Hvor ofte kan der høstes og hvad er ca. overskuddet pr hektar pr. høst? Vh Unggoy |
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 20/04-2013 13:07
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 277 |
Der er ikke noget der hedder hektar i Thailand det hedder rai en rai er på 1600 m2 Prisen er meget forskellig kommer an på hvor man er, et eks. er her hvor jeg bor er der lige solgt noget i den ene ende af byen til 300.000 for en rai og i den anden ende af byen kostede jorden 1.200.000 pr rai Jeg har også hørt om priser på 7.000 pr rai men jeg ved ikke hvor da vi købte nabogrunden til vores hus gav vi 200.000 for 1,25 rai for 3 år siden 200 meter fra hvor vi bor har de lige solgt 0,75 rai 900.000 Hvor meget du kan høste kommer også an på hvor jorden ligger nogen steder 3 gange andre steder 1 gang Hvad så overskuddet på 1 rai løber op i kan du regne ud også bliver forskelligt om man høster 1 gang eller 3 gange Mvh Maichai ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 20/04-2013 17:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
Min kone købte 11 rai god jord til rismarker for 600.000 baht = 54,500 pr.rai..... Så det er meget forskelligt hvad de koster De første hun købe 6 rai for 200.000 baht |
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 21/04-2013 05:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 277 |
ja Sonny som du kan jorden er steget og blevet rigtig dyr heroppe for ca 3 år siden blev vi tilbudt at købe genboens landbrugsjord 10 rai for 700.000. jorden var dyr fordi den lå ud mod en stor vej og det koster jo penge her i thailand da man kan bygge huse og butikker osv. Men han solgte det så ikke dengang da vi synes det var for dyrt og ha ha nu forlanger han 12.000.000 for det samme jord og der har været en masse og se på det men om han får det solgt for den pris er der jo ingen som ved men som han siger man kan jo komme med et bud Mvh Maichai ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.