Se indlæg|
Min kone har fået Malaria
|
|
| flyer |
Lagt på d. 06/05-2013 19:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Min kone er blevet indlagt med bla. malaria Pt. er der en del ting der er op ad bakke, konen har været nødt til at tage til Thailand for at underskrive nogle papirer ang. hendes voksne søn skulle være soldat og er faktiske udeblevet (ikke med vilje) fra session, hun tog afsted 1. maj og var forbi Rayong for at ordne de militærpapirer og derefter til Phitsanulok hvor hun allered efter et døgn, følte sig sløj, bla. ondt i den ene side af hovedet og ingen power, så tog hun til lægen så startede med at konstatere et for højt blodtryk, senere viste det sig hun havde fåer malaria, så nu får hun drop og medicin mod malariaen. Kan hun være blevet smittet allerede på sidste tur 25. marts- 19. april? eller kan man udvikle symtomerne så hurtigt (fra 2. maj og til idag) ? Hvor farligt er det, nu det er blevet opdaget? Er der nogle mén bagefter? Det kan vel ikke have noget at gøre med hun blev stukket af en skorpion for en md. siden? Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 06/05-2013 20:39
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
lyder da træls men det er nok bedst for dig at søge info på netdoktor, mest for at undgå misforståelser osv...her: http://www.netdok...alaria.htm Der går normalt mindst 10-15 dage fra man bliver smittet, til sygdommen bryder ud. Rent praktisk vil de fleste ondartede (falciparum) tilfælde opstå indenfor tre måneder efter smitten, mens vivax og ovale kan forekomme op til tre år efter. og så ellers sætte lid til at lægerne derude har styr på det, drop og medicin er en god start. En veninde fra Roiet har også lige været indlagt med malaria. Hun har det fint nu. Højt blodtryk lyder underligt da malaria som regel er forbundet med lavt blodtryk. Men de to ting behøver ikke have noget med hinanden at gøre. farligheden er alt efter typen og resistensen af bakterierne, men der er vel ingen grund til at male fanden på væggen, det vigtigste er at hun er under behandling. Dødeligheden har oftes noget at gøre med ringe el. ingen behandling og især pga. dehydrering fra diaré. Alle fire former for malaria kan behandles helt, blot man får den rette behandling, således at man ikke lænegere kan få malaria igen medmindre man på ny stikkes af en malariamyg. Det bør ikke have noget med scorpioner at gøre hvis lægen siger at det er malaria. Er sikker på at malaria kun smitter via anopheles myggen. Jeg havde selv en oplevelse på en rejse i Østafrika (uden præventiv malaria medicin), fik det af helvedes til med alle de klassiske malaria symptomer og blev ligbleg kørt til lægen, hvor han tog en blodprøve og siger "we think you have malaria" og gav mig noget medicin...ved hjemturen fik jeg det ok igen og min læge i DK siger at jeg ikke skal gøre noget videre med mindre jeg får symptomer. Redigeret af Anonym Bruger d. 06/05-2013 20:44 |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 06/05-2013 22:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Damn, Flyer. Een af de beskeder, man bare ikke ønsker at skulle forholde sig til. Oven i alt det andet. Som der skrives, tror jeg, at de har ret godt styr på det i Thailand. SPECIELT fordi I har mulighed for at betale den krævede behandling. jeg kender ikke prisen, men uanset om hun har forsikring med (det håber jeg)eller ej, er der mulighed for (at betale for)behandling og de vigtige prøver. Jeg kunne forestille mig, at der blev sendt en lind strøm af blodprøver til lab. Håber, at hun bliver klar, og du snart får hende hjem. Der kommer selvfølgelig opfølgende behandling/test i Danmark. Så vidt jeg forstod (spurgte min far om det, da min viden om malaria begrænser sig til det farmaceutisk kemiske) tager man det alvorligt her. Hun bliver ikke bare kigget i halsen og sendt i seng med varm mælk og honning |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 07/05-2013 19:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Håber da ikke det er den farlige "Anopheles" det ser ikke ret godt ud, når man læser om dén, men efter hvad hun siger er lægerne meget rolige, men jeg kender godt deres "rolighed" læs : dont care er ikke helt rolig før hun har været til læge herhjemme og det mærkelige er at hun efter lægernes udsagn har for højt blodtryk, malaria medfører efter hvad jeg kan læse mig frem til lavt blodtryk, men "damen har også rigtig rigtig meget at tænke på, så måske har hun i virkeligheden meget meget højt blodtryk, som så er reduceret af malariaen, who knows...... Jer er rigtig godt træt af alt hvad der har med børn og Thailand at gøre lige nu!!! Så jeg håber der meget snart kommer godt nyt ang. fruens helbred at gøre, resten kan ikke rettes op!!! (noget med børn)@ Sudsakhon: Det "andet" er meget værre end du tror/ overhovedet kan forestille dig ![]() ![]() PB some day................... når der er power til det.Bort hooa!! Redigeret af flyer d. 07/05-2013 19:59 Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 08/05-2013 00:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Frisk mod Flyer. ;-) Det skal nok ordne sig det hele, og en dag ser du tilbage med et smil... (Man skal tænke positivt) Men om ikke andet, fik I da lært et udtryk på sidste mødegang til Thai 2, som du kunne bruge til at beskrive din tilstand lige nu Men du skriver bare, hvis der er noget overhovedet jeg kan være behjælpelig med... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

(noget med børn)