Se indlæg
 Udskriv debat
turen går til vietnam...
dutling68
går og tænker på at tage en tur til Vietnam er der nogle som har været der som har nogle gode ider til hvor man kan tage hen har tænkt på Hanoi og gerne noget strand..og hvordan er prislejet hvis man samligner med Thailand og ang hotel priser vi forlanger ikke noget vildt lux men noget der virker når vi tager på tur her I Thailand burger vi normalt hoteller til ca 1000 bath...
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

vandango
Der har været mange gode og spændene rejse programmer i fjernsynet her de senere år, og især Hanoi.

Prøv at søge på Youtube, der må ligge en del dér.

sony
Har været i hanoi 1 gang og det var mere end rigeligt, vi blev konstant antastet af tiggere sælgere og taxa'er. Men til saigon det var noget bedre.

Vi tog sådan en åben bus hvor man kunne hoppe af og på, det var en rigtig flot tur.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

patirak
Kan godt anbefale Vietnam, som dog er MEGET anderledes end Thailand.

Hanoi:
Lidt af en kaotisk by når man ankommer første gang. Ikke mindst pga. de mange motorcykler og ikke-eksisterende trafikregler. Men det er fint, sjovt og anderledes at opleve.

Halong Bay:
Helt sikkert en god oplevelse. En enkelt overnatning på en båd der er dog nok. Du kører i bil fra Hanoi. Book båden inden du tager afsted.

Hoi An: (Fly fra Hanoi - 30 min. og billigt med Vietnam Airways)
Hoteller, strand og fred og ro... Dog ville jeg helt klart foretrække en strand i Thailand.

Nord og syd Vietnam er meget forskelligt. Du vil sagtens kunne mærke forskel på den amerikanske indflydelse i Syd og den kommunistiske tankegang/mentalitet i Nord. Har du mulighed for det, så start i Nord og slut rejsen i Saigon. Så mærker du for alvor forskellen og får set hele Vietnam.

Generelt vil jeg om Vietnam sige, at det er en stor kulturel oplevelse at tage dertil. Dertil kommer naturligvis historien, som også er spændende.

Men de fleste jeg kender, siger også at det ikke er et sted de gider besøge igen. Så forvent ikke at Vietnam er som Thailand - for så bliver du skuffet. Hvis du derimod rejser dertil med åbent sind og for at få en på "opleveren", så får du en super tur.

Hoteller og mad findes som i Thailand i alle prisklasser. Generelt er standarden god i forhold til prisen. Men forvent ikke det samme service niveau eller at alle taler engelsk. Man er stadig langt bagefter på det punkt i Vietnam - ihvertfald i Nord.
Redigeret af patirak d. 16/05-2013 08:17

maik
Følgende tråd indeholder også information om Vietnam:

http://www.thaila...pid=196231

I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
Spring til debat: