Se indlæg
 Udskriv debat
Racismekortet
Webmaster
Nu har man ofte hørt om racismekortet, og her er det så:

i179.photobucket.com/albums/w284/GhiaDK/Dansk%20Thai%20Website/racism-map3_zps53c7a8c4.jpg

Ifølge en undersøgelse fra World Value Survey, så er Indien, Jordan, Bangladesh og Hong Kong nogle af de mest racistiske lande i verdenen, skriver Washington Post.

Blandt de mindst racistiske lande figurer vores skandinaviske naboer Norge og Sverige samt de nordamerikanske lande Canada og USA.

Danmark er ikke med på listen, fordi undersøgelsen ikke er blevet lavet her i landet.

Hele listen er blevet til ved, at personer har svaret på spørgsmål, der skulle sandsynliggøre om de var racistiske eller ej.

De blev blandt andet spurgt, om man ville have en anden etnicitet som nabo.

Det ville 40 procent eller flere ikke i de mest racistiske lande, ifølge undersøgelsen, der kan ses herunder.

Danmark er ikke med på kortet, men Thailand er.

Læs nærmere på:
- De er verdens mest racistiske lande (Ekstra Bladet)
- 5 insights on the racial tolerance and ethnicity maps, from an ethnic conflict professor (Washington Post)
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Boes
http://ekstrablad...980017.ece

At Thaierne er racistiske vidste vi vel...
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

hugoboerge
Boes du kom mig i forkoebet.

Thaierne er racister men jeg tror ikke de kan forklare hvorfor.

Longway
Mon ikke denne undersoegelse skal tages med et gran salt.

Jeg er naesten sikker paa at var danskere blevet spurgt og man havde faaet et aerligt svar, saa ville vi ligge langt hoejere paa listen end thailand.

Mon ikke thaierne ved hvorfor, det tror jeg nu nok at de goer.
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
hugoboerge
Longway skrev:

Jeg er naesten sikker paa at var danskere blevet spurgt og man havde faaet et aerligt svar, saa ville vi ligge langt hoejere paa listen end thailand.

Af en eller anden grund har thaierne nogle fordomme mod indere.

Robert Kronberg
Racisme er et stærkt ord, og derfor vil mange danskere nok ikke kalde sig for racist, selvom andre måske ville mene, at pågældende er racist, når det kommer til stykket.

Det er nemt at sidde i et villa-kvarter i Danmark og kalde sig ikke-racist.

Man kan jo også sige, at der er visse grupper af mennesker af egen race eller af anden race, der simpelthen er så kulturelt eller subkulturelt anderledes, at man ikke har så meget at snakke om, men det behøver ikke at være racisme.

De fleste af mine venner og bekendte er danskere, fordi vi har noget fælles at snakke om, men det er ikke, fordi jeg ser ned på thaiere; og jeg har da også venner og bekendte blandt thaiere, men vi har jo også noget fælles at snakke om.

Der er også mennesker, der synes, at det er superspændende at møde mennesker fra andre kulturer, og de kalder folk, der ikke kan lide andre kulturer, for en slags racister. Men jeg har da haft sådan en slags erfaring, som fortæller, at mennesker, der synes, at det er superspændende at møde mennesker fra andre kulturer, ofte har en kolonistisk eller ligefrem racistisk indgangsvinkel, selvom de ikke selv er bevidst om det.

Thaierne er mere åbne om disse forskelligheder og sætter derfor begreber på, men det er vel forkert at sige, at de er mere racistiske end danskere, som ikke sætter begreber på.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Thomas72
Longway skrev:

Jeg tror nu også den undersøgelse skal tages med et gran salt. Jeg nægter at tro på lande som Kroatien og Serbien er mindre racistiske end f.eks Thailand. Når man tænker på hvad der skete under krigen i Ex-Jugoslavien herunder også Srebrenica massakren og blandt mange serbere og blandt herboende i Dk bliver Rakto Mladic og Radovan Karadžić betragtet som helte.
Og under WW2 var Kroatien et lydstat for Tyskland hvor de kroatiske fascister Ustasja myrderede omkring 1 million mennesker.

The Ustaša – Croatian Revolutionary Movement (Croatian: Ustaša – Hrvatski revolucionarni pokret) was a Croatian fascist[3] and terrorist organization before and during World War II. Its members, Ustaše (pronounced [ûstaʃe], also anglicised Ustashe, Ustashas or Ustashi) were responsible for the deaths of hundreds of thousands of citizens of Yugoslavia, particularly Serbs.[4][5][6] The ideology of the movement was a blend of Nazism[2] and Croatian nationalism. Ustaše supported the creation of a Greater Croatia that would span to the River Drina and to the border of Belgrade.[7] The movement emphasized the need for a racially "pure" Croatia and promoted persecution and genocide against Serbs, Jews[8] and Romani people.[9] Fiercely nationalistic, the Ustaše were also fanatically Catholic. In the Yugoslav political context, they identified Catholicism with Croatian nationalism.[10] Following Croatian nationalism, they declared that the Catholic and Muslim faiths were the religions of the Croatian people. The Ustaše also saw the Islam of the Bosniaks as a religion which "keeps true the blood of Croats."

https://en.wikipe...sta%C5%A1e

Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Bjarke85
hugoboerge skrev:

Boes du kom mig i forkoebet.

Thaierne er racister men jeg tror ikke de kan forklare hvorfor.

Jeg tror nu også godt de ved hvorfor :-) en af grundene er alle de farangs der smutter ned og hapser en af deres unge piger, og spiller verdensmand.

Mange i DK, hader udlændinge, og hvis de danske piger render med dem, er de nogle "perker ludere", men det er jo bare misundelse

Det samme gælder nok i Thailand mht. de Thailandske mænd.

Men jeg kan godt nok ikke genkende billedet af, at Thailand skulle være så højt placeret.

kanut
Jeg bor i et villa-kvarter i Danmark, og jeg er ikke racist .Violin
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

natty
kanut skrev:

Jeg bor i et villa-kvarter i Danmark, og jeg er ikke racist .Violin

Indtil Sulajma og Hassan, køber nabohuset rol
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Anonym Bruger
natty skrev:

Indtil Sulajma og Hassan, køber nabohuset rol

Eller Benny og Bente der holder fest hver weekend. Grundlæggende set tror jeg vi er bange for ting vi ikke kender. Derfor vil vi ikke have en fra en anden kultur som naboer. Når man kigger på verdenskortet så er det jo tydeligt at de lande der er mest "racistiske" tilhørere de lande der er mest uoplyste.

Med Thailand tror jeg det er 2 ting der gør sig gældende. Dels er der det at thaier er meget stolte af deres land og hvis de lærer historie er det altid med thai briller. Derudover, hvis man som thai kun ser thailandske "nyhedsudsendelser" får du jo stort set intet af vide om verden uden for Thailand og derfor er det fordommene der får lov til at diktere deres levemåde.

Det er lidt det samme herhjemme, Dem af os der er Thai gift kender vel spørgsmålet "hvordan mødte i hinanden", svaret der forventes er jo at det var på en bar / "postordre". Fordomme lever i bedste velgående uanset hvor man er henne.

Fotofreak
Inden jeg i det hele taget begynder at kommentere på ’rasismekortet’ kunne jeg god tænke mig at vide:

1) Hvilke svarmuligheder fik de interviewede ? (Det fremgår af tekst ved kortet, at der var mindst 2 svarmuligheder)

2) Hvor mange personer blev udspurgt ? - Var det et bredt udsnit af befolkningen ? (fik f.eks. beduinerne i Mali mulighed for at komme til orde ?)

3) Når man er i gang med en undersøgelse om rasisme, hvorfor medtager man så ikke Israel ???
Det er ét af de få lande, der vil få topkarakter som super anti-rasister – Israelitterne er jo så begejstrede for deres naboer, at de med våbenmagt tiltvinger sig adgang for at bosætte sig nær dem, de ikke kan li’ - Det er da en fornem kontaktsøgende gestus overfor naboerne, og fortjener en meget mørkeblåt markering på kortet !!!

M.v.h. Fotofreak
Redigeret af Fotofreak d. 20/05-2013 01:58

Spring til debat: