Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
Regler ved indrejse Thailand over 30 dage uden Visum!
Elektrolyt
Jeg skal til Thailand i 6 uger fra den. 26 Juni, og har i den forbindelse planlagt at skulle videre fra Thailand til Vietnam i 2 uger. Mit spørgsmål er så om det er nødvendigt at søge om Visum når jeg ikke skal være i Thailand mere end 30 dage? Vil de afvise mig ved ankomst i Thailand hvis jeg ankommer uden visum, eller vil de stemple 30 dage visum frit betinget at jeg udrejser 2 uger?... Kan jeg nå at søge Visum når jeg skal afsted om 1 måned allerede?... - Og hvor meget koster et visum?.. På forhånd tak for hjælpen!

Thomas72
Jeg mener man skal have et visum, Jeg havde selv lidt bøvl med det i starten af ´11. Da Jeg skulle rejse til Thailand i lidt mere end 30 dage og skulle en smut til Laos den gang. Derfor fik Jeg ikke lavet visum og samme dag Jeg skulle rejse fik Jeg en opringning fra lufthavnen i Aalborg. Fordi de på billetten kunne se, Jeg skulle være væk mere end 30 dage. Jeg prøvede at forklare, Jeg også skulle til Laos. Men fik at vide man skal have en ekstra billet på forhånd. Så det endte med Jeg købte en flybillet til VN, bare for at have et bevis på Jeg skulle rejse videre.

Det Jeg vil foreslå er køb en flybillet til Vietnam på forhånd, f.eks med Air Asia. Så sparer du visum.
Og god rejse til Dig, når den dag kommer. Cool
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Elektrolyt
Hmm Ja okay... Problemet er bare at jeg ikke har planlagt at flyve til Vietnam, da jeg skal et smut forbi Koh Chang, og videre derfra til Camobodia - Phnom Penh/Vietnam - Ho chi Minh city via bus el. tog!. Så jeg får ikke mulighed for at booke rejsen før jeg allerede er i Thailand. Kommer nok ikke uden om at jeg skal søge om et visum, er bare lidt urolig om jeg når at ansøge i tide hvis jeg gør det i morgen!?.. Men 1 måned er vel også i godt tid eller hvad?... Kender du prisen Thomas72?..

Thomas72
En måned burde være tidlig nok og et visum koster 200 dkr.

I linket står der hvad du skal gøre mht. ansøgning om visum.

http://www.thai-c...turist.asp

Evt. selv møde op på konsulatet i Hvide Sande eller på ambassaden i Kbh. hvis det er mulighed for det. Så sparer du portoen, den er lidt dyr hvis man skal sende anbefalet.
Redigeret af Thomas72 d. 30/05-2013 21:53
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Bjarke85
du må opholde dig i Thailand 30 dage uden visum. Hvis du så tager ud af landet, via landegrænsen, kan du igen opholde dig i Thailand i 15 dage, tager du ud af landet via lufthavn, og tilbage, kan du opholde dig i Thailand igen i 30 dage.

Som jeg læser det, skal du til Thailand i 4 uger, og Vietnam 2 uger ? Hvis det er korrekt opfattet, så skal du ikke søge visum.

Edit : Nej kan se du skal til Thailand i 6 uger, var lige for hurtig der Pfft Så skal du søge visum Pfft

Elektrolyt
Tak for hjælpen! Smile

natty
Bjarke85 skrev:

du må opholde dig i Thailand 30 dage uden visum. Hvis du så tager ud af landet, via landegrænsen, kan du igen opholde dig i Thailand i 15 dage, tager du ud af landet via lufthavn, og tilbage, kan du opholde dig i Thailand igen i 30 dage.

Måske tager jeg fejl og har misforstået noget, men jeg har altid været af den opfattelse, at det eneste afgørende for om man fik 15 eller 30 dage i passet, var måden man kom ind i landet og ikke hvordan man rejste ud af landet?

Altså, at man kan gå over grænsen og derefter flyve ind i landet igen og dermed få 30 dage igen?
Redigeret af natty d. 30/05-2013 22:40
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Bjarke85
Det skal jeg faktisk lade være uvist, jeg ved ikke om det gælder på vej ud eller ind. Hmm, der må nogle eksperter på banen Pfft

cali111
Man får ikke visum ved udrejse fra et land. Det får man ved indrejse. Danske statsborgere får ved indrejse 30 dages turistvisum i lufthavnene og 15 dages visum ved landegrænserne.
Hvis man har et "o" non-immigrant 1 års visa med multi entry, ( udstedes på en dag i Hvide Sande for 900 kr. ved fremvisning af sidste lønseddel for efterlønsmodtagere, pensionister eller vielsesattest for Thaigifte, ), får man 90 dage både i lufthavne og ved landegrænser. Husk at bede om 90 dage. Det sker ikke altid automatisk.
Redigeret af cali111 d. 31/05-2013 13:25

http://www.aseanmctour.dk
Bjarke85
Og vielses attest for thai gifte Smile da der jo også er andre end pensionister og efterlønnere Pfft

Robert Kronberg
Hvis der ikke er købt flybillet til Vietnam før indrejse, hvorved det fremgår af rejseplanen, at du skal være mere end 30 dage i Thailand, så kan både check-in og grænsepoliti afvise dig.

Årsagen til, at en flyselskab kan finde på at afvise en passager, hvor udrejsedato overstiger tilladt ophold, eller hvor der er manglende udrejsebillet, er, fordi flyselskabet selv har ansvaret for at flyve personen retur, hvis vedkommende afvises ved grænsen pga. rod i papirerne.

Jeg fornemmer dog, at det er sjældent, at folk reelt afvises af enten flyselskab eller grænsepoliti, men ikke desto mindre kan det være/blive et problem, som Thomas72 forklarer.

Dog kender jeg folk, der ikke har haft visum til Thailand, men hvor de er rejst BKK-CPH-BKK flere gange, hvorved de ikke havde udrejsebillet, når de rejste/ankom til Thailand, men disse mennesker var også parat til at acceptere problemet, hvis der skulle opstå et problem.

Så enten bør billet til Vietnam købes før indrejse, eller der bør søges om turistvisum, hvilket tager et par dage. Alternativet er at tage chancen.

Hvis en dansker ikke har visum ved indrejse, så gives der ret til 30 dages ophold, da danskere er fritaget for visum ved korte besøg som turist. Dog gives der kun 15 dage, hvis man rejser ind via en landegrænse.

Hvis man ikke har visum, så kan ens ophold dog forlænges med 7 dage på et immigrationskontor. Et turistvisum kan forlænges med 30 dage.

Hvis man derimod har visum, så gives der 60 dage ved et turistvisum eller 90 dage ved et ægteskabs/pensionist/forretnings/uddannelses-visum.

Disse øvrige visa kan forlænges med 9 måneder (første gang) mod en masse dokumentation, og 12 måneder anden gang. Sidstnævnte gør man kun, hvis man seriøst vil bo i Thailand og kan fremvisse påkrævet dokumentation - ellers søger man et 1-års mutiple visum, hvor man, som nævnt af cali111, får 90 dage ved indrejse, hvorefter man kan rejse ud/ind og få nye 90 dage osv.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: