Se indlæg|
90 dage besoeg hos Immigrationen
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 07/06-2013 05:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Jeg har et spoergsmaal ang 90 dages regel for at vise hvor man opholder sig naar man har et visa. Jeg har aflagt et besoeg hos immigration og saa langt saa godt, fik en ny dato paa lappen bag i passet og saa skulle den vaere klar, men .... Imellemtiden har jeg vaeret et smut i DK, mens jeg var i DK skulle jeg have vaeret paa immigrationen og faaet en ny lap med en ny dato, men da jeg jo ikke kan vaere 2 steder paa 1 gang er dette ikke sket. Jeg fik et re-entry stempel i mit visa ved afrejse fra BKK og da jeg kom tilbage blev passet stemplet med: " Admitted until 24 Nov 2013 " ( Det saedvanelige firkantede stempel ved indrejse ) Nu kommer mit spoergsmaal : Hvornaar skal jeg gaa til immigration igen ? Nu med det samme fordi dato forlaengst er overtraadt ( pga DK tur ) ? eller Skal jeg der op 90 dage efter at jeg fik stemplet passet ved indrejsen ( retur fra DK ) ? eller Skal jeg taelle dage op til afrejsen og dage efter hjemkomst til det bliver 90 ? Kan forestille mig at de vil lave lidt vroevl naar de ser stempelt paa lappen er gammel Tak for hjaelpen Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| johnhelt |
Lagt på d. 07/06-2013 05:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Har snart boet her i 10 aar, godt nok med arbejdstilladelse og derfor 1 aars visumer..men har aldrig vaeret paa immigrationen i forbindelse med den 90 dages regel, og jeg har aldrig haft et problem. Saa umiddelbart tror jeg bare at du skal lade vaere med at gaa overhovedet. Det er alligevel ikke andet end en pengemaskine for de Thailandske myndigheder. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 07/06-2013 05:58
|
|
Tak ... Kommer til at taenke paa hjem byen ... Lyngby o John Helt :-) Hvordan har du klaret den ? Ingen der har sagt noget naar du skulle forlaenge dit 1 aars visa, eller er det fordi du har work-permit ? Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| johnhelt |
Lagt på d. 07/06-2013 06:11
|
John Helt, ja en klassisk midtbane dynamo :-) Vi har en pensioneret advokat som altid klarer vores arbejdstilladelser, visumer osv. Han sagde, at der ingen grund var til at overholde den 90 dages regel, da myndighederne ikke tager den alvorligt. Det gjorde jeg saa, og jeg har aldrig haft et problem eller nogle kommentarer/anmodninger i forbindelse med visumer eller ud- & indrejse fra/til Thailand. Ved ikke om det haenger sammen med at jeg har et visum i forbindelse med arbejde, men det tror jeg nu ikke. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 07/06-2013 06:17
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Ja, man kan da ligesaa godt lade som ingenting og tro at reglerne ikke gaelder for een. Saa kan man saa senere betale en evt. regning som kan bestaa af boede, faengsel eller i vaerstefald udvisning. Raadet lyder som et man hoere paa den lokale farang bar...
Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| johnhelt |
Lagt på d. 07/06-2013 06:26
|
Jo jo, Longway, som jeg sagde var det ogsaa bare min erfaring. Hvis jeg skulle have vaeret smidt i faengsel, udvist osv, saa var det nok allerede sket. Og blot til info., saa sidder jeg ikke nede paa den lokale bar og skirver dette indlaeg. ![]() |
|
|
|
| Draaben |
Lagt på d. 07/06-2013 06:27
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 177 |
Skal jeg der op 90 dage efter at jeg fik stemplet passet ved indrejsen ( retur fra DK ) ? Det er nemlig det du skal gøre, og smid den gamle hvide slip bag I passet væk. Hilsen Frank Beer is proof that God loves us, and want us to be happy. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 07/06-2013 06:35
|
|
Gaetter paa at ideen med at smide den hvide lap vaek er at jeg netop IKKE skal faa problemmer, da det saa virker som det er foerste gang jeg er der eller ? Lagde maerke til foerste gang at jeg var der at de ikke tjekkede noget on-line saa at sige, han kiggede kun i passet og paa den blankett jeg havde udfyldt Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 07/06-2013 07:18
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
taxidriver990 skrev: Gaetter paa at ideen med at smide den hvide lap vaek er at jeg netop IKKE skal faa problemmer, da det saa virker som det er foerste gang jeg er der eller ? Lagde maerke til foerste gang at jeg var der at de ikke tjekkede noget on-line saa at sige, han kiggede kun i passet og paa den blankett jeg havde udfyldt 90 dage fra indrejse til Thailand. Hvis man i mellemtiden rejser ud af Thailand taeller de 90 dage fra den dag man kommer retur. Den hvide lap skal blive haengende i passet sammen med 90 dages rapportering kvittering. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 07/06-2013 07:20
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Longway skrev: Ja, man kan da ligesaa godt lade som ingenting og tro at reglerne ikke gaelder for een. Saa kan man saa senere betale en evt. regning som kan bestaa af boede, faengsel eller i vaerstefald udvisning. Raadet lyder som et man hoere paa den lokale farang bar... ![]() Det kunne taenkes at John Helt rejser meget og derfor ikke har noedig at foretage 90 dages rapporteringen. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 07/06-2013 07:27
|
|
Det var ogsaa min tanke, er man bare vaek en gang hver 3 maaned behoever man ikke bekymre sig Jeg er dog bekymret for den hvide seddel .... Manden bag skranken vil jo juble naar han ser datoen 24 / 2 - 2013, kan huske fra sidst at mange maatte gaa med uforrettet sag. Mig selv proevede han at sige at det var for tidligt, jeg var der dag 89. Jeg maatte gaa men gik til vores ven i immigrationen og han klarede den for os. Vil dog ikke belemre ham igen, han maa jo snart tror jeg er halvtosset .... tillid er godt kontrol er bedre Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| johnhelt |
Lagt på d. 07/06-2013 07:35
|
Den teori kan jeg saa afkraefte...2013 som eksempel. Ind fra Australien 04. Januar. Ud igen 21. Maj til Vientiane Alt uden problemer.... |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 07/06-2013 07:50
|
|
John, mener du virkelig at de bare har sat en mand ved en skranke og saa kommer tosserne nok og betaler og de tjener nogle basse oerer ? Jeg kan godt foelge dig i at det ER en pengemalkningsmaskine, set ud fra det jeg saa, Men paa den anden side saa indskaerpede vores ven i Immi at det var MEGET vigtigt at jeg kom hver 90 dag Saa jeg er lidt rundforvirret omkring det Kan godt se at logistk maa det vaere efter hver indrejse tiden nul stilles, jeg er bare urolig for thai logikken, og ser de en mulighed for at score lidt paa en farang ved kasse 1 ja saa er der jo ikke noget der plejer at holde dem tilbage .... Tror jeg goer som foelger, venter til d 89, gaar til Immi, tager den hvide sedel og har i lommen og ser hvad der sker ... Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| johnhelt |
Lagt på d. 07/06-2013 07:58
|
Taxi, ja det tror jeg altsaa at det er. Skal modes med et par andre Danskere nu her i eftermiddag. Prover lige at hoere hvad de gor, saa skal jeg nok lige skrive en fortsaettelse. Men kender i hvert fald en Dansker, som jeg ved med sikkerhed ikke gaar hver 90 dage. Han rejser dog noget, saa det kan vaere aarsagen. |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 07/06-2013 08:11
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
nu har jeg rentierment visa, og har spurt mig for på rette sted nemlig immergration og der fået, at vide,,rejser du ud af thailand iløbet af det år visaet gælder skal du på immigration med rejseplan og have stemplet idet pas hvornår du rejser ud og hjem, ...............pengemaskine?? 1900 tbt. om året, er det så slemt.... ![]() |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 07/06-2013 08:22
|
|
Der har de nok taget en vis legmesdel paa dig ( med mindre der er specielle regler for retirement visa ) Rejse du ud skal du via disken i lufthavn i BKK international afd og indgang 2 nede i hjoernet, skiltet siger Re-entry visa, der betaler du 1000 baht + gebyr ( ? ) og saa "laaser" de visaet med et stempel Man kan "koebe" for en enkelt gang eller flere paa samme tid Man skal ikke op paa noget immigrationskontor, det ordnes direkte i lufthavnen og de spoerger heller ikke hvornaar du kommer tilbage ... mest intreseret i pengene der ogsaa ... Ja Helt, det kunne vaere rart at vide andres erfaringer med dette, men sikkert lige saa forskelligt som der er immigrationskontorer Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 07/06-2013 08:30
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Jeg skal ikke goere mig klog paa om man ikke skal anmelde adresse hver 90. dag hvis man har arbejdstilladelse, men hvis man har retirment o.a. extensions, saa skal man melde adresse hver 90. dag, det kan foretages 14 dage foer og indtil 7 dage efter datoen man skal anmelde paa. Hvis man traekker den til sidst i perioden, skal man maaske ikke saa tit anmelde, da man faar 90 dage fra anmeldelses datoen til naeste gang. Hvis man ikke anmelder kan man risikere en boede paa ฿ 2,000 eller maaske blive anholdt af en vaagen betjent og betale en endnu stoerre boede. Taxidriver@ du kan roligt smide den hvide seddel vaek. Naar du har vaeret ude af Thailand og kommer ind igen, saa er det indrejse datoen der gaelder for hvornaar du skal anmelde adresse, saa du skal anmelde adresse 90 dage efter indrejsestemplet og indrejsedatoen er dag 1. Men hvis du er usikker paa hvad der er rigtigt, saa kan du jo bare lade sedlen sidde i passet. Conrad |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 07/06-2013 08:37
|
|
Hej conrad, Kan godt huske du har skrevet det med meldetiden, 14 dage foer og 7 efter. men den gik bare ikke med ham jeg moedte frem til, der skulle det vaere paa dagen og jeg var en dag foer, iflg hans beregning. Det blev der en masse boevl ud af, men jeg loeste det ved fremmed hjaelp Kan huske da jeg fik visaet at det blev kraftigt indskaerpet at moede op hver 90 dag og ikke hver 3 maaned, saa det vil jeg goere. Gider bare ikke boevl pga en seddel der sidder med en dato 24 FEB 2013, ved jo de proever og gaar den saa gaar den, saa jeg putter den i lommen saa jeg har den hvis nogle skulle spoerge Og ja Pengemaskine, jeg har jo den gule adresse bog saa hvorfor skal jeg melde hvor jeg er ? Kan kun vaere for at tjene penge paa farang Tak for hjaelpen Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 07/06-2013 08:42
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
@taxidriver: Genindrejsestempel kan koebes i Suvarnabmumi lufthavn, men nok ikke ved ret mange andre graenseovergange og du kan jo risikere at det tager saa lang tid at du kommer i tidsnoed til at naa flyvere. Hvis du er paa sight seeing i Thailand og kommer til en graense og faa lyst til en tur til Burma, Laos ell. andre og du ikke har koebt dig et genindrejsestempel, saa er du paa den, for stemplet skal normalt koebes paa det Immigration hvor man hoere til. Derfor er den bedste loesning at koebe det naar man alligevel er paa Immigration, jeg koeber det naar jeg fornyer mit retirement extension. 1 gang koster ฿ 1,100 og flere gange ฿ 3,600 hvis jeg husker rigtigt, gaeldende for et aar. Nu ved jeg ikke paa hviket visa eller extension du opholder dig her, saa maaske gaelder der andre regler for dig. Conrad |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 07/06-2013 08:48
|
|
@ conrad; Jeg spurgte immigration hvad jeg skulle goere nu naar jeg skulle til DK og de sagde bare goer det i BKK lufthavn, skal lige siges at jeg da opholdt mig i BKK i forvejen og ikke hjemme i Chiang Mai Det gik ioevrigt meget hurtigt der var 2 damer til at fixe udfyldelsen af blanketten og tage billede ( webcam ) og saa afsted om bag ved og 5 min senere var det faerdigt. Der er lige foran der for de har immigrationsdiskene man alligevel skal igennem for at faa stemplet passet. Saa ingen problemer med det ..... Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.