Se indlæg|
Skovflaat ?
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 10/06-2013 11:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Hej; I Dk her i sommertiden taler man meget om skovflaaten at den kan vaere falig hvis man bliver bidt, kan smitte borelia etc etc http://www.bt.dk/...ke-flaater Jeg har nu vaeret hjemme her i Thailand i smaa 16 dage, og ved at vores hunde ikke har vaeret indendoerre i den tid, ved ogsaa at de helt sikkert har vaeret inde mens jeg ikke har vaeret hjemme. Hver dag finder jeg dette lille dyr, enten paa gulvet, paa vaeggen eller saagar i sengen, selvom vi skifter sengetoej meget meget tit ( hver 3 dag ). Jeg ved ikke om det er samme dyr som skovflaaten, men har fundet dem paa hundene og de bliver store efter at have siddet der et stykke tid og suget blod, saa derfor tror jeg det er samme art. Hvorlaenge kan de baester lever uden en " host " ? Og hvordan kan man slippe af med dem, hvis man da kan det ? Er de ogsaa smitte farlige her i Thai ? Har fundet noget om dem paa nettet ( thai ), og de kan laegge 2000 aeg pr individ, der staar dog inget om at de er farlige for mennesker. Nogen der er stoed paa disse baester herude ? Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 10/06-2013 12:37
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 231 |
Jeg får enten dyrlægen til at sprøjte hundene eller køber det der man kommer i nakken der også virker mod lopper. Det er rimelig effektiv. Om disse tæger flåter er farlige herude, aner jeg ikke, er sku mere bange når jeg møder en grøn slange der stirrer på mig og ser ud til at slikke sig om munden. Men her et billede af det til nakken på hunden. [img]http://billedeupload.dk/images/5Apyr.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 10/06-2013 12:42
|
|
Tak for billedet ... Hundene her er gode til at advare mod kryb; Slange og skorpioner Det har reddet mig 2 gange om aftenen Men mod disse smaa baester er der ingen alarm, og man kan jo knapt se dem, foer end de har spist sig fede og saa er det vel lige som forsent. Hundene plejer at blive vacc, og prisen er 80 B for en sproejte Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 10/06-2013 16:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Det var jo en fin video du linkede til. taxi.. Manden tog det jo stille og roligt, så nu er jeg lidt roligere. Har aldrig prøvet at blive angrebet, men fruen og hundene er. Vi køber pipetter hos dyrlægen til hundene.
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 10/06-2013 16:23
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
er sku mere bange når jeg møder en grøn slange der stirrer på mig og ser ud til at slikke sig om munden
Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 10/06-2013 17:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hej taxidriver, Først og fremmest bør du identificere dette insekt, der invaderer jeres hjem. Ud fra din beskrivelse lyder det mere som væggelus eller hundelopper. Og nej, jeg har aldrig set en omvandrende skovflåt i Thailand - undtagen fast forankret på hunde - , og jeg er godt bekendt med dem i DK, da jeg har haft "fornøjelsen" af deres besøg flere gange på egen krop i forbindelse med at sove ude i det fri på talrige lystfisker-eventyr. Jeg har sovet i det fri i Thailand mange gange på trekking, camping osv. Aldrig haft oplevelser med flåter. Kun med myg og igler. Det billede du linker til, er en skovflåt der er fuldt oppustet af blod, sådan ser den slet ikke ud før den rammer en blodåre. Dens størrelse er da omtrent 10% procent heraf. Hvis jeg var dig, ville jeg formene vovserne enhver adgang til dit soveværelse. Held og lykke. mvh rinpoche |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 11/06-2013 02:32
|
|
@ Rinpoche Dyret er identificeret, og det er et saadan baest. Den er meget lille inden den suger sig fast, en sort lille sag. Jeg har svaert ved at se den uden briller paa, men naar foerst de begynder at gaa er der ingen tvivl Hundene har ikke vaeret inde i huset i over 14 dage, saa det undrer mig at de stadigvaek er i live da de ikke har nogen vaert at snylte paa Med mindre det da er mig de lever af .... hader saadanne baester, hellere et dyr man kan se og lettere forholde sig Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 11/06-2013 10:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 231 |
Longway skrev: er sku mere bange når jeg møder en grøn slange der stirrer på mig og ser ud til at slikke sig om munden ![]() Ja ser det ikke ud som den lige har slikket sig om munden? Jeg ved ikke engang om det er den lidt ufarlige. [img]http://billedeupload.dk/images/81dUM.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 11/06-2013 13:44
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Det er en "golden flying snake", meget udbredt og uskadelig for mennesker, selvom de har en mild gift der kan bedøve deres byttedyr. |
|
|
|
| Draaben |
Lagt på d. 14/06-2013 08:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 177 |
Er sikker på der er tale om Husflåt, meget anmenlig her I Th, hvis man altså har hunde. http://www.dpil.d...sflaat.htm Hilsen Frank. Beer is proof that God loves us, and want us to be happy. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.