Se indlæg
 Udskriv debat
SAS flyver igen!
milex
http://www.busine...rieparadis

Bjarke85
Dejlig nyhed, håbet kan være at det presser priserne bare en smule ned igen. Selvom jeg tvivler på det..

Men hvem gider flyve med sas til Bangkok, nu da Thai har fået helt nye dejlige fly :-) og servicen hos Thai er 10 gange bedre.

Før var det sådan lidt, vil jeg have bedre fly (sas) eller bedre service (thai) nu har Thai både bedre fly og service Smile så selv hvis jeg spare et par hundrede, vælger jeg sku nok thai.

hugoboerge
Bjarke85 skrev:

Dejlig nyhed, håbet kan være at det presser priserne bare en smule ned igen. Selvom jeg tvivler på det..

Men hvem gider flyve med sas til Bangkok, nu da Thai har fået helt nye dejlige fly :-) og servicen hos Thai er 10 gange bedre.

Før var det sådan lidt, vil jeg have bedre fly (sas) eller bedre service (thai) nu har Thai både bedre fly og service Smile så selv hvis jeg spare et par hundrede, vælger jeg sku nok thai.

Det er bare en bekraeftelse paa at man fortsaetter som planlagt da det fra starten af var meningen at man ville fortsaette med vinterflyvninger.

Bjarke85
hugoboerge skrev:

Bjarke85 skrev:

Det er bare en bekraeftelse paa at man fortsaetter som planlagt da det fra starten af var meningen at man ville fortsaette med vinterflyvninger.

Ja det ved jeg godt Smile men jeg kan ikke se grunden til at vælge at flyve SAS til Bangkok, medmindre Thai Airways er fuldt booket og man absolut skal afsted den dag. For nu har Thai både bedre fly OG bedre service. Hvor det før var en smagssag hvilken en af delene man vægtede højest.

rinpoche
Vi er alle forskellige.
Jeg værdsætter SAS`s afgangstidspunkt 22.35 i modsætning til Thai`s 14.35.

Jeg synes det er dybt belastende at flyve i lang tid, og det eneste jeg ønsker er at sove turen igennem.
Det kan jeg ikke med Thai`s afgang, og dette resulterer uværgeligt i en solid omgang jetlag.

Service m.m. er jeg fuldstændig ligeglad med, da jeg aldrig betjener mig heraf. Og det kunne ikke interessere mig mindre hvilket fly jeg flyver med.

Endelig kan jeg godt lide ideen om at støtte danske arbejdspladser

Men som sagt er vi alle forskellige, og jeg er nok en lidt atypisk passager Smile

milex
@rinpoche

Så er vi nok et par stykker der er atypiske.
Er helt enig!.

Hader selv afgangen 14:35, hvor man bliver lagt i 'seng' omkring kl. 18:00.
Og så lande i bkk på et ukristeligt tidspkt. om morgenen.

Iøvrigt er der ikke mange positive kommentarer om Thai's 777 monkey-class mht. plads-komfort.

Conrad
Jeg vil kun sige at jeg er helt enig med rinpoche.

Blev lidt ked af det da SAS stoppede, bare de genopretter ruten hele aaret.

Conrad

Bjarke85
rinpoche skrev:

Vi er alle forskellige.
Jeg værdsætter SAS`s afgangstidspunkt 22.35 i modsætning til Thai`s 14.35.

Jeg synes det er dybt belastende at flyve i lang tid, og det eneste jeg ønsker er at sove turen igennem.
Det kan jeg ikke med Thai`s afgang, og dette resulterer uværgeligt i en solid omgang jetlag.

Service m.m. er jeg fuldstændig ligeglad med, da jeg aldrig betjener mig heraf. Og det kunne ikke interessere mig mindre hvilket fly jeg flyver med.

Endelig kan jeg godt lide ideen om at støtte danske arbejdspladser

Men som sagt er vi alle forskellige, og jeg er nok en lidt atypisk passager Smile

Okay det vil jeg så give dig ret i, det med tidspunktet er lidt irriterende ved Thai, at man har været vågen i 15+ timer når man lander i Bangkok, og så er klokken kun 6 om morgenen. Værsgo at starte dagen helt forfra med 15+ vågne timer bag dig..

Mht. at støtte danske arbejdspladser. Så er SAS jo ikke kun dansk, men også svensk og norsk. Og det går jeg altså ikke så meget op i. Thailand betyder også rigtig meget for mig, og hvilket land der har mest brug for pengene er så en helt anden diskussion :-)

Nahm
Jeg er ret ligeglad med de 2 forskellige tidspunkter sas/thai
Det der betyder noget er om de kan overholde deres lovede tider ! og hvis de ikke kan så skal de give besked herom, det er især vigtigt overfor thaier der kommer på visa her i Dk og skal til LOS igen...

Min kæreste var i problemer med Thai Airways fordi de aflyste deres tirsdage i maj ! det havde vi en aftale om at de skulle informere om hvis der kom ændringer,,,det gjorde de bare ikke...så vi har haft helt utroligt meget besvær med Thai Airways og skrivelser til ambassaden i Bkk og Udlst også, og masser af ekstraudgifter som skulle refunderes...
Jeg har skrevet med Thai Airways, de henviser problemet til deres rejse agent i LOS, og så kan de ikke gøre noget ved det ? tynd undskyldning fra et firma der gerne vil fremstå som det "perfekte"...det er det så da ihvertfald ikke....

Bortset fra det og dårlige oplevelser med uproffesionelt personale fra Thai airways i Kastrup lufthavn ( var virkelig ikke deres job værdige..håber hun " Kate" bliver fyret.)

Har dog fået en super behandling af Thai air herefter.

Jeg har en tråd herom på Pattayaportalen :

Rejse agent soi 13/2

For eftertiden vil jeg da overveje sas og andre muligheder også...ingen tvivl herom.
Redigeret af Nahm d. 13/06-2013 19:22

fckguld
milex skrev:

@rinpoche

Så er vi nok et par stykker der er atypiske.
Er helt enig!.

Hader selv afgangen 14:35, hvor man bliver lagt i 'seng' omkring kl. 18:00.
Og så lande i bkk på et ukristeligt tidspkt. om morgenen.

Iøvrigt er der ikke mange positive kommentarer om Thai's 777 monkey-class mht. plads-komfort.
ja savner også de store overvægtige sløve sas damer , de tager det altid så roligt, ingen stress - hellere sidde og sludre med veninderne, end genere gæsterne med drikke varer m.m - et rigtigt skandinavisk selskab -
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

natty
Hvis prisen er rimelig ens, vil jeg vælge SAS, ikke pga. stewardesserne og service.
Der er to vigtige grunde til det og en mindre vigtig:
1. Afgangs- og ankomsttidspunkt.
2. Jeg foretrækker faktisk SAS "gamle" sæder på økonomi, fremfor Thais nye.
Mindre vigtigt:
3. Jeg optjener 100% point som Eurobonusmedlem, lige meget hvor billig billetten er.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Bjarke85
Jeg syntes nu ellers Thai overholder tiderne meget bedre end SAS ?? De sidste gange har min kone fløjet med SAS, og begge gange var der forsinkelser, det har jeg endnu aldrig oplevet med Thai.. Men det er den evige diskussion, ligesom med tele selskaber. Alle har gode og dårlige oplevelser med begge selskaber. Sådan er det :-)

Nahm
Bjarke85 skrev:

Jeg syntes nu ellers Thai overholder tiderne meget bedre end SAS ?? De sidste gange har min kone fløjet med SAS, og begge gange var der forsinkelser, det har jeg endnu aldrig oplevet med Thai.. Men det er den evige diskussion, ligesom med tele selskaber. Alle har gode og dårlige oplevelser med begge selskaber. Sådan er det :-)

Jeg har ikke rejst med sas på de lange ture, men med thai nogle gange, ikke mange, pga. pris, jeg er ret ligeglad med flyturen...men når jeg betaler dyrt med thai for min kæreste, så er det fordi jeg gerne vil give hende en god tur begge veje og med god service ! jeg kunne jo nemt finde andre billige rejser til hende, men jeg ville gerne give hende en god oplevelse, og det fik hun så desværre ikke med Thai Airways, det var meget skuffende...vi har fået refunderet vores(min ekstra udgift til tog/taxi) dagen efter da fly ikke var på planlagt dato Sad, men hvad med alle vores rejse timer og bøvl ?????
Neej de kære Thai airways skal da vist lige chekke deres rejse agenter igen- igen...det drejer sig om at holde en høj standard...det har de helt misset for min kærestes vedkommende,,,,hun var meget ulykkelig i lufthavnen,,,risikerer 3 års indrejseforbud pga. Thai airs dårskab

Bjarke85
For mig at lyde, lyder det til at rejseagenten har fejlet, også når jeg læser din post på PP Nahm.. Jeg forstår faktisk heller ikke hvorfor man bruger rejseagenter. Det tager 2 sekunder at købe en billet online, og stikke hende booking nummeret. Så skal hun bare oplyse booking nummeret i lufthavnen, eller det behøver man faktisk ikke engang længere, de skanner bare lige ens pas, og så kan de se man har billet.

Men selvfølgelig skal Thai da lige undersøge deres agenter, jeg siger ikke du lyver, men de kan jo ikke vide om det er deres eller agentens ansvar. Og det skal de naturligvis tjekke.

Angående det skulle have konsekvenser på visum. mht. karensperiode, så vil det aldrig ske i sådan et tilfælde.

Citat nyidanmark.dk : "Man bliver dog ikke pålagt karensperiode, hvis man kan dokumentere, at overskridelsen skyldes uforudsete begivenheder, som man ikke selv har indflydelse på, fx trafikforsinkelser, flystrejke eller alvorlig sygdom. "

Nahm
Bjarke,,

Når kæresten skal købe billet snart igen, vil jeg dog også henvise hende til thai airways, men det er helt normalt at bruge div. agenter rundt omkring, jeg har bare været uheldig...endda mere uheldig end som skrevet,,,det vil være rent vand på din mølle,,,men det får du desværre ikke herfra Smile...ja Thailand er sku ikke altid så godt...

Hun har (kæresten) fået tilsagn om at visa vil blive givet igen !....meeeen jeg tror ikke på noget før det sker....

Bjarke85
Jeg er nu ikke ude på at jorde dig Nahm, jeg vil dog bare aldrig bruge agenter, uanset hvor normalt det er Smile da man lige så godt kan købe den på nettet direkte fra selskaberne istedet for en agent.

Selvfølgelig får hun visa igen :-) hun har jo ikke fået en karensperiode ? :-)

natty
Bjarke85 skrev:

...da man lige så godt kan købe den på nettet direkte fra selskaberne istedet for en agent.

Hmm, i princippet har du ret, og jeg gør normalt som dig, men hvis man vil flyve med Thai, er det ikke altid sikkert.

Da jeg var i Thailand april/maj og ville flyve indenrigs, var internetpriserne konsekvent dyrere og dårligere end de priser og betingelser, jeg fik i Thais egne kontorer. Mon ikke det også er gældende for de priser de giver "agenterne"?
Da jeg spurgte om årsagen, fik jeg at vide at tilbuddet var nyt, og der godt kunne gå 14 dage inden de var uploadet på hjemmesiden.

Hvis man i Thailand og har et Thai-kontor i nærheden, vil jeg under alle omstændigheder anbefale at benytte dem, da de generelt er meget hjælpsomme og ikke skal "tjene ekstra".
Dog må jeg også indrømme, at jeg ikke forstod den prisdifference jeg fik i Chiang Mai til BKK, i forhold til den modsatte vej. Derefter blev der slået op i diverse ringbind med meget andet, og hun fandt den pris, som heller ikke var opdateret i deres eget interne system.

Jeg ved det er ændret, men indtil for 1½ år siden var priserne fra DK til BKK med Thai altid dyrere på deres hjemmeside med mindst 1000-1500 kr, end det man kunne finde i/på andre bureauer og internetsider.

Så det kan vel ikke skade at shoppe lidt rundt, men så er det jo et spørgsmål om hvor seriøs "agenten" er.
Redigeret af natty d. 13/06-2013 23:08

Bjarke85
natty skrev:

Bjarke85 skrev:

...da man lige så godt kan købe den på nettet direkte fra selskaberne istedet for en agent.

Hmm, i princippet har du ret, og jeg gør normalt som dig, men hvis man vil flyve med Thai, er det ikke altid sikkert.

Da jeg var i Thailand april/maj og ville flyve indenrigs, var internetpriserne konsekvent dyrere og dårligere end de priser og betingelser, jeg fik i Thais egne kontorer. Mon ikke det også er gældende for de priser de giver "agenterne"?
Da jeg spurgte om årsagen, fik jeg at vide at tilbuddet var nyt, og der godt kunne gå 14 dage inden de var uploadet på hjemmesiden.

Jeg ved det er ændret, men indtil for 1½ år siden var priserne fra DK til BKK med Thai altid dyrere på deres hjemmeside med mindst 1000-1500 kr, end det man kunne finde i/på andre bureauer og internetsider.

Så det kan vel ikke skade at shoppe lidt rundt, men så er det jo et spørgsmål om hvor seriøs "agenten" er.

Okay, det vidste jeg så ikke. Da jeg aldrig har brugt agenter Smile men man kan jo gøre som du siger, bruge deres egne kontorer. Det er vel så godt som at bruge deres hjemmeside.

Jeg ved ikke, jeg har nok bare en naturlig skepsis ved at gå til en mellemmand, når man lige så godt kan gå til selskabet direkte. Så er der også kun dem at holde ansvarlige, hvis de fejler.

natty
Bjarke85 skrev:

Okay, det vidste jeg så ikke. Da jeg aldrig har brugt agenter Smile men man kan jo gøre som du siger, bruge deres egne kontorer. Det er vel så godt som at bruge deres hjemmeside.

Jeg ved ikke, jeg har nok bare en naturlig skepsis ved at gå til en mellemmand, når man lige så godt kan gå til selskabet direkte. Så er der også kun dem at holde ansvarlige, hvis de fejler.

Netop, og de er behjælpelige med at finde lige den billet du har brug for, uden mellemmænd Smile, som jeg heller ikke bryder mig om.

Nahm
natty skrev:

Bjarke85 skrev:

Netop, og de er behjælpelige med at finde lige den billet du har brug for, uden mellemmænd Smile, som jeg heller ikke bryder mig om.

---------------------------------------------------------
hej bjarke og natty ,
agenterne er vel ok ? tror bare jeg har været uheldig, og thai air kan nok også lave fejl ? jeg skulle jo også selv have chekket om der var lavet ændringer ved thais flytur,,,men nu har jeg rejst så mange gange og der har aldrig været ændringer, så i hverdagens travlhed fik jeg ikke liiige chekket denne gang,,,det var jo også lidt min egen fejl, selvom de havde lovet at give besked.
agenten var i denne sag skyld i misforståelser om aflyst flyafgang....thai air kunne ikke reagere på det når billet er solgt fra en agent.....
jeg håber i nu forstår bedre hvad denne sag drejede sig om ? sagen er heldigvis afsluttet uden væsentlige problemer....
Hvis i er i tvivl, så læs venligst tråden på Pattayaportalen...

Spring til debat: