Se indlæg|
Giftes i Thailand, men hvor er den perfekte location?
|
|
| klokkeblomst |
Lagt på d. 13/06-2013 16:52
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
Hej alle I har før været behjælpelige med mange af vores spørgsmål, derfor tyr jeg endnu en gang til tastaturet for at få jeres hjælp! Vi er et dansk par, som har valgt at slå os ned på Phuket i en længere periode. Vi vil meget gerne giftes hernede i august 13, men det skal være et simpelt og intimt bryllup kun bestående af os og vores to børn. Vi mangler den helt perfekte location. Og med det mener jeg et sted, som ikke er overrendt af turister, men som har den smukke natur som omgivelser. Vi har talt om: Phi Phi Railey Beach Koh Racha Men andre bud vil blive taget imod med STOR kyshånd! Vi har selvfølgelig set, at mange af de store og fancy ressorts kan arrangere et sådan arrangement, men det synes vi næsten kommer til at blive for stort, idet vi ønsker et helt stille og simpelt bryllup! Derudover vil jeg høre om nogen af jer kender til den svenske præst( måske han er svensk sømandspræst) Vier han også dansker og hvordan foregår det i så fald? http://www.creati...oneymoons/ Håber, at der er nogen, som kan hjælpe!!! ![]() |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 13/06-2013 17:17
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Phi Phi og Railey Beach er i den grad overrendt af turister. Men naturen er selvfølgelig stadig fantastisk. Jeg kender ikke Koh Racha. Nu rammer I noget uden for sæsonen, så det kan være, de pågældende steder ikke er helt så turistede som i højsæsonen. Måske det bedste ville være at spørge vedkommende, som skal forestå vielsen, om et passende sted ud fra jeres ønsker? P. S. Tillykke! |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 13/06-2013 17:37
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Man kan kun blive lovformeligt gift i Thailand paa et Amphur, saa en svensk praest kan ikke gifte jer, hvis i vil have at det skal vaere gyldigt. Som ogsaa naevnt i jeres link, saa kan man maaske faa "giftefogeden" fra amphur til at bevaege sig ned til stranden, men forvent ikke at det kan foregaa paa en lille oe langt fra amphur. Hvis I ikke benytter jer af bureauet, saa er der en del renderi i Bangkok for at faa papirerne i orden baade foer og efter vielsen. Conrad |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 13/06-2013 17:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hej Klokkeblomst, Jeg ville foreslå Trang provinsen. Måske Pak Meng stranden. I August vil i ikke se en eneste turist på fastlandet. Og det er med garanti eller pengene tilbage ![]() Som en kuriositet, så arrangerer de der en enkelt gang om året, underwater wedding. Ikke fordi det er aktuelt for jer med den påtænkte dato, men stadig lidt spændende synes jeg ![]() http://www.underw...m/main.php |
|
|
|
| klokkeblomst |
Lagt på d. 14/06-2013 07:02
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
Tusind tak for jeres input! Jeg kigger lige på de forskellige steder Godt nok har vi begge dykkercertifikat, og det kunne egentlig også være meget sjovt, men romantikken og drømmen om et strandbryllup vinder over et undervandsbryllup ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 14/06-2013 14:10
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Conrad skrev: Man kan kun blive lovformeligt gift i Thailand paa et Amphur, saa en svensk praest kan ikke gifte jer, hvis i vil have at det skal vaere gyldigt. Som ogsaa naevnt i jeres link, saa kan man maaske faa "giftefogeden" fra amphur til at bevaege sig ned til stranden, men forvent ikke at det kan foregaa paa en lille oe langt fra amphur. Hvis I ikke benytter jer af bureauet, saa er der en del renderi i Bangkok for at faa papirerne i orden baade foer og efter vielsen. Conrad Da jeg i sin tid blev gift med min foerste kone oppe i Chiangmai kom Nai Amphur ned til svigermors forretning med alle dokumenter klar til underskrift og saa paa en loerdag. Kan daarligt nok huske om der var weekend lukket paa Amphur. Service. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 14/06-2013 14:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Hej hugoboerge, Ja, men saa er jeg maaske daarligt underrettet eller ogsaa har tiderne skiftet siden dengang du blev viet oppe i Chiang Mai. Men her i landet kan meget jo lade sig goere med en passende erkendtlighed. God weekend, haaber I ikke bliver for vaade lige som her, altsaa af regnen der vaelter ned. Conrad |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 14/06-2013 14:42
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Conrad skrev: Hej hugoboerge, Ja, men saa er jeg maaske daarligt underrettet eller ogsaa har tiderne skiftet siden dengang du blev viet oppe i Chiang Mai. Men her i landet kan meget jo lade sig goere med en passende erkendtlighed. God weekend, haaber I ikke bliver for vaade lige som her, altsaa af regnen der vaelter ned. Conrad Tak Conrad, Vi har lige haft vores skylle. Godt vi fik installeret tagrender. God weekend til dig ogsaa og hils fruen. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.