Se indlæg|
Evt. Forbud
|
|
| LiseS |
Lagt på d. 14/06-2013 07:44
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hej her inde, Jeg har været i Thailand 3 gange. Sidste gang endte ikke godt. Jeg var afsted med en gruppe på 4. Vi boede i en bongalow, alle samme. Vi indleverer vores pas, og blev registeret Sammen. Da det var tid til hjemrejse, havde en af mine kammerater Problemer med personalet , som krævede penge For noget han ikke havde fået. Vi valgte at forlade resort'et, med en ubetalt regning. Jeg står og skal til Thailand i næste måned og kom i tanke Om episoden. Jeg er nu nervøs for, om jeg vil få evt. Problemer. Personalet ved ikke hvem på værelset som efter sigende havde tømt "Mini baren" , så det kunne være os alle 5. Hvad er proceduren for den slags og kan jeg som person, Komme i problemer med evt. Politi myndigheder over den slags? Grunden til at jeg spørger, er at mit kendskab til thai procedure på det område Er ret lav. Mvh Lise |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 14/06-2013 08:40
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
Det er jo den chanse man tager når man "løber" fra regningen og du kan ikke vide om du ryger i brummen og efterfølgende hjem igen med uønsket stemplet i passet før den dag du står i pas check in Bangkok eller evt bliver afhentet senere på det oplyste hotel pga det pobber op et eller andet sted du er tilbage. Eneste sikre løsning jeg kan se for dig er at du kontakter hotellet og får betalt det i skylder og sikre dig at du får en kvittering på sagen er løst så du kan fremvise den til politiet hvis-når de tager fat i dig. PS I kan være sikre på det ikke er hotellet som har haft tabet men den/de ansatte så jeg håber i efterfølgende har haft en dårlig smag i munden over det prøv lige at tænke på regningen i er løbet fra er endt hos en eller flere ansatte med deraf følgende økonomiske problemer, det kan jo nemt have været en 2-3-4 ugers løn i er løbet med fra en enlig mor eller??. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 14/06-2013 08:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Hej LiseS Jf. thailandsk lov (og dansk i øvrigt) hæfter den person, der har indgået lejemålet. Denne hæfter også for skader forvoldt i lejeperioden af de øvrige beboere, samt for forbrug, herunder minibarens indhold. Det er normalt, at der lægges et depositum, enten kontant eller som et træk på et kreditkort. På trods af indsigelsen, er resortets udgifter måske dækket. Er dette ikke tilfældet, og ønsker du at være helt sikker, vil en henvendelse til den thailandske ambassade, med beskrivelse af sagens forløb kunne afgøre, om der ligger en sag til forkyndelse. |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 14/06-2013 08:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
buick skrev: . Jeg kan kun være enig med buick,få betalt den regning...del den i 5 ,så meget kan der sgu ikke være i en mini- bar,at det sprænger jeres buget,men det lyder til du har lidt dårlig samvitighed på dine venners vejne ! Ville aldrig løbe fra en regning nogle steder. I verden 🌎 du siger at du afleverede dit pas,hvodan fik du det igen,når du havde en u-betalt regning ?Det er jo den chanse man tager når man "løber" fra regningen og du kan ikke vide om du ryger i brummen og efterfølgende hjem igen med uønsket stemplet i passet før den dag du står i pas check in Bangkok eller evt bliver afhentet senere på det oplyste hotel pga det pobber op et eller andet sted du er tilbage. Eneste sikre løsning jeg kan se for dig er at du kontakter hotellet og får betalt det i skylder og sikre dig at du får en kvittering på sagen er løst så du kan fremvise den til politiet hvis-når de tager fat i dig. PS I kan være sikre på det ikke er hotellet som har haft tabet men den/de ansatte så jeg håber i efterfølgende har haft en dårlig smag i munden over det prøv lige at tænke på regningen i er løbet fra er endt hos en eller flere ansatte med deraf følgende økonomiske problemer, det kan jo nemt have været en 2-3-4 ugers løn i er løbet med fra en enlig mor eller??. |
|
|
|
| JesperK |
Lagt på d. 14/06-2013 09:05
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 104 |
LiseS skrev: Hej her inde, Jeg har været i Thailand 3 gange. Sidste gang endte ikke godt. Jeg var afsted med en gruppe på 4. Vi boede i en bongalow, alle samme. Vi indleverer vores pas, og blev registeret Sammen. Da det var tid til hjemrejse, havde en af mine kammerater Problemer med personalet , som krævede penge For noget han ikke havde fået. Vi valgte at forlade resort'et, med en ubetalt regning. Jeg står og skal til Thailand i næste måned og kom i tanke Om episoden. Jeg er nu nervøs for, om jeg vil få evt. Problemer. Personalet ved ikke hvem på værelset som efter sigende havde tømt "Mini baren" , så det kunne være os alle 5. Hvad er proceduren for den slags og kan jeg som person, Komme i problemer med evt. Politi myndigheder over den slags? Grunden til at jeg spørger, er at mit kendskab til thai procedure på det område Er ret lav. Mvh Lise Spørgsmålet er om de har indgivet sag imod dig, via dit Pas, og er om du har fået indrejse forbud. Hvad du kan gøre er at kontakt Thai - ambassade her i Denmark og spørge om du har indrejse forbud på dit pas. Måske er det lavet en politi-sag på det, men det er ikke immigration politiet opgave at gør noget ved det. Man er uskyldig indtil det modsat er bevis, det gælder også i Thailand. Hvis jeres regning kun var på minibaren, så tror jeg ikke det er sket og derudover er I nok ikke de eneste, der løber fra en minibar regning. Har selv opleveret der er forsvundne noget fra minibaren, et meget almindelige scam i thailand ![]() |
|
|
|
| LiseS |
Lagt på d. 14/06-2013 10:11
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Ville det være en løsning, for at være sikker på at der ikke opstår problemer, at Ansøge om visum , inden indrejse. De tjekker vel pas, person osv. Før godkendelse af visum? |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.