Se indlæg|
jeg kom først bamsefar
|
|
| surin |
Lagt på d. 21/09-2004 19:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
![]() jeg syntes tråden var så tom så inden bamsen fik samme ide så kom jeg![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/09-2004 20:06
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser surin Ævser den havde jeg ikke lige set men tillykke med det,jeg skal nok komme stærkt igen en dag 1bamsen |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 22/09-2004 18:54
|
|
hvis du lærer at skrive thailandsk så er der en masse tomme i bunden af siden![]() ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/09-2004 05:43
|
|
davser Surin Ja men jeg lærer aldrig at skrive thai det lover jeg dig,det gider jeg sgutte Jeg har heller aldrig gidet lære thai´ lærebamsen ![]() |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 23/09-2004 06:45
|
|
og skrive thai har du helt ret i men at tale det er sku sjovt at høre hvad der forgår når pigerne taler sammen og så finder du hurtigt ud af hvilken piger som skal ud af døren med et bestemt spark![]() |
|
|
|
| dkjohnt |
Lagt på d. 23/09-2004 07:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 273 |
.......problemet er bare at pigerne kun siger det mest nødvendige når der er en farang til stede der kan Thai....... Men det er da mange gange underligt at man lige når at høre sætningen "rhavang kvam phut - phutjei kaudjai pasa thai" (pas på hvad i siger, han kan forstå Thai) Hvad har de så gang i???? Boet i Thailand - Cambodia - Myanmar siden 1994, heraf 8 år som guide.
"If you havnt been - you havnt live" |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 23/09-2004 10:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Kære Surin Ganske rigtigt kom du først i denne nye ”Dansker i Thailand” - hjertelig tillykke! Men i al beskedenhed kan jeg meddele dig, at det var jeg der foreslog vores så udmærkede og lydhør Webmaster at der burde være et sådant emne i Thai Website. Et sted hvor vi som går og plusser med tanken om en føje dag at rykke teltpælene op, for at bosætte os sammen med vores fruer i Thailand - og dermed blive ”Dansker i Thailand”. Selv har jeg ikke så forfærdelig mange år tilbage, før vores unger forhåbentlig flyver fra reden og jeg får et længeventet velanrettet spark i røven ud i pensionsalderen. Igennem de sidste 4 – 5 år har min kone og jeg bygget på vores hus derude. Dette har naturligvis ikke været uden div. problemer både praktiske såvel som juridiske. Heldigvis har jeg en håndfuld bekendte som netop er bosat i Thailand og har været det en hel del år. Disse har hjulpet mig meget med problemstillinger som man uundgåelig render ind i når man kaster sig ud i et Thai eventyr. Jeg er ganske overbevist om, at der her på Thai Website er en mange som også går i samme tanker om en udflytning engang. Ligeledes er jeg overbevist om, at der også er en del som har erfaring - gode som dårlige - som de kan delagtiggøre andre i. Således at de ikke laver de samme bommerter som vi andre har gjort, for kvajer du dig i Thailand kan det koste penge – mange penge. Hilsen Rasmus. |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/09-2004 11:19
|
|
Davser Rasmus Ja rigtig mange af os der har thaikoner, vil genre flytte ud til thailand, Men konere vil ikke flytte derud. Det er underligt at når de har været heroppe at de så ikke vil flytte derud, nogen af dem siger at det er fordi de tjener godt heroppe. Men når de nu har fået alt i thailand så de økonomisk kan bo derude uden at skulle knokle, ja så burde man da ellers tro at de vil flytte tilbage igen ud til familien og bo Flyttebamsen ![]() |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 23/09-2004 12:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Hej Bamsefar Du har sikkert ganske ret i at mange Thaikoner ikke sådan har til sinds at flytte tilbage, sådan uden videre. Det skal nok ses i lyset af at der ofte er en stor alders forskel mellem parterne. For Thaipigerne er ganske godt klar over at når vi først ”slipper håndtaget” derude, ophører også div. faste pension udbetaling – og hvor skal så pengene komme fra? Men i min verden handler det om, at de også skal have noget at lave når man flytter tilbage. Derfor er det så også nødvendigt at der skabes et økonomisk grundlag når vi ikke er der mere. Det koster ikke de helt store summer for at skabe en lille forretning i hjembyen, eller nærmeste stører by. En lille biks som sælge et eller andet lort som de kan få tiden til at gå med, og som med tiden ville kunne brødføde dem når farangén er død. Hvis pigerne kan se at der er perspektiv i at flytte tilbage sammen med sin farang, så tror jeg de heller end gerne gør det. Hilsen Rasmus |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/09-2004 13:36
|
|
Davser Rasmus Ja der har du ret Derfor har vi købt nogle rismarker og køber lidt flere så der er noget at lave for familien og så får min kone 1/3 af overskuddet,så der er altid lidt at leve af og når alt er batalt så skal der ikke meget til at leve for, jeg regner med at skal vi leve rigtigt godt derude så kan ve leve for 500 bath om dagen højst. Så skulle der heller ikke mangle noget det er vist højt sadt da vi ikke drikker og ryger,men kun til mad og el og vand rejsebamsen Ps.men den ide med at lave en lille biks med et eller andet var en god ide |
|
|
|
| jesper_dk |
Lagt på d. 23/09-2004 13:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 136 |
Min kæreste "kommende kone" vil slet ikke flytte til Danmark da hun har et par gode forretninger i Pattaya og vi har planer om at åbne endnu en.Hun vil rigtig gerne herop på ferie en 3 ugers tid men vil så hjem igen.Hun tikker mig hele tiden om at flytte ud til hende og det regner jeg så med at gøre om et års tid,hvis alting flasker sig økonomisk. Hun vil helst være tæt på sin familie i Bangkok da hun også har en datter at skulle tage hensyn til. Men det er sikkert rigtigt at mange Thaikoner ser at måske er lidt for usikkert at flytte tilbage af økonomiske årsager,hvis manden skulle gå hen og stille træsskoene før hende. MVH. Jesper |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 23/09-2004 15:47
|
|
mon ikke konen flytter med hvis alt er solgt her i danmark og man har været klog nok til at anbringe pengene og div. værdier i alt andet end hendes navn![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.