Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Skaeg og blaa briller.
|
|
| Longway |
Lagt på d. 24/06-2013 17:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
For ikke at fordreje samtlige traade proever jeg at oprette denne. Om man har kendt hinanden i flere aar, skal man koebe lidt jord, skal man koebe et hus, osv. skal man ifoelge dette forum vise yderst agtpaagivenhed, ulven lure lige om hjoernet, den thailandske kvinde som kun taenker paa at rage til sig, den foelseskolde thaipige, hende med de psykopatiske traek......AV, jeg bliver bange. Alle jer der taler om faelder, overvaagning osv. af baade pigen og ikke mindst hendes familie, hvor har i alle de abstrakte og uhyggelige fantasier fra, ja jeg haaber da at det er fantasier, hvis ej er i jo selv blevet plukket helt ind til benet, hvis det er noget i har hoert paa den lokale, saa synes jeg at i jeres stille sind burde skamme og sige undskyld til pigen, familien, den nye thaifare, ja i det hele tage til THAILAND ! eller er i bare en flok sladretanter som taler hinanden efter munden ? Dette forum er vel for os som elsker thailand og thaier, hvis det er et forum for at rakke thaipigerne ned, ja saa er jeg da gaaet forkert i byen. Jeg taler ikke om barludere, jeg taler om helt normale forhold mellem en dansk mand og en thailandsk kvinde. Alle jer som er saa mistroiske, KIG PAA JER SELV, og lad vaere med at tro at saadan er thailand. Mange herinde minder mig om de 2 som ytre sig i denne film, og som har saa ondt af sig selv og er naaet til at ALLE thaipiger er " FARLIGE " Nu faar jeg nok paa puklen, men det klare jeg nok.. God aften til alle, ogsaa de negative ! Redigeret af Longway d. 24/06-2013 18:10 Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 24/06-2013 18:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Du får det til at lyde som om, at der kun findes to alternativer. Hvad med naturlig sund skepsis. I livet for så vidt som investeringer. Nu er jeg jo selv skyldig i at have udtrykt en sund skepsis: Og siden du selv bringer denne skepsis i tvivl, bl.a. i forbindelse med investeringer kunne du passende svare på det selv.. Selv i en debat om jord skal thaipigen igen mistaenkeliggoeres. Hvort er det dog soergeligt ! Ja, det gjorde jeg så.. Men så kunne du måske være så venlig at forklare hvorledes dette faktum IKKE er en risikofaktor, man som seriøs investor bør medtage i sine overvejelser, i en investering i fast ejendom. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 24/06-2013 18:12
|
|
Ganske enkelt at svare paa, er du i det rette forhold som bygger paa gensidigt respekt, kaerlighed osv. saa ser jeg nu intet problem. Og nej der er ikke kun 2 alternativer, der 1 alternativ ! Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 24/06-2013 18:24
|
|
Longway.. Jeg er egentlig ikke uenig med dig.. At det BURDE være sådan. Og heldigvis er der da også masser af succeshistorier. Men den sunde fornuft, eller skepsis, den må man have med i ligningen. Kald det en erhvervsskade, men jeg har bare set for meget af den negative side, til at jeg selv vil lade denne skepsis forsvinde. Min egen koner skriver ikke under på noget i vores samliv, hun ikke har læst. Og egentligt er jeg ikke fornærmet, men stolt. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 24/06-2013 18:31
|
|
Det skal du da ogsaa bestemt vaere stolt over, god kone du har ! Der er masser af succeshistorie, jeg savner bare at de kommer frem, istedet for alt det negative....At visse danskere taber smaakagerne naar de rammer thailand, ja det maa jo staa for egen regning.. Tak for et positivt svar...
Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/06-2013 18:35
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
jeg har det efterhånden sådan at folk skal sgu gøre hvad de har lyst til og så må de selv tage konsekvenserne og lærer af deres egne fejltrin... når alt kommer til alt, så gider folk alligevel ikke hører på andre folk der spiller kloge om dit og dat.... |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 24/06-2013 18:41
|
|
JS. Jeg kan kun give dig ret, men jeg synes at der lidt anstrengende blot at hoere at saadan er thaier, der findes andre farver paa paletten end sort. Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/06-2013 18:50
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja, der er bare så mange der har brændt fingrene i Thailand (inkl. mig selv) og som i god tjeneste blot vil advare andre (tonen varierer dog kraftigt, fra det total kyniske til det nærmest naive)... Problemet er at andre ikke kan bruge mine fejltrin til særlig meget...da det er meget svært at lære noget fra andres fejl.. tingene skal selv prøves først... og ja, thaier er ligeså forskellige (og ens) som alle andre mennesker på kloden..... |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 24/06-2013 21:56
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
Jeg tror dette drejer sig om fordommene, som rigtig mange af os med Thai-kærester/koner er trætte af. Personligt lever jeg selv op til fordommene, ved at leve sammen med en tidligere prostitueret og alligevel gør jeg ikke - for jeg ejer ikke en krone og der er altså ikke noget hun kan "stjæle" fra mig. Det eneste hun ville kunne gøre for at gøre vores forhold til en af de "sædvanlige" historier, ville være at slå mig ihjel og det håber jeg så på ikke kommer til at ske ![]() Men når Thai-kvinder så alligevel er spændende at diskutere og ofte fremstilles som lidt "farlige", så er der faktisk en grund til det. For når to mennesker fra med vidt forskellige baggrund og kulturer mødes, så opstår der automatisk udfordringer og ting der gør det værd at diskutere. I mine øjne er Thai-kvinder fantastiske og det er de, fordi min kæreste er fantastisk. Men samtidig, så kan jeg også nemt se hvorfor det mange gange går galt, når en Dansker og Thailænder mødes. For vi er VIDT forskellige når det drejer sig om tankegang, opdragelse, religion, kultur, sprog, uddannelse osv. I det hele taget, er det en cocktail der fra starten er dømt til at mislykkedes. Medmindre vi blander den rigtigt og dermed får styr på de udfordringer, der helt automatisk vil komme. Det er bla. det man kan diskutere og måske få hjælp til her. Fordommene dem tror jeg aldrig man får bugt med, for det er Thailand selv, der har skabt dem ved at tillade den åbenlyse prostitution og så natuligvis også brugerne af den. Men lige meget hvad, så skal vi også huske på at fordommene kommer et sted fra... de er et spejl af den generelle virkelighed og er opstået på baggrund af virkelige historier, der har gentaget sig gang på gang. Thai-kvinderne kunne selv ændre fordommene hvis de ville... nemlig ved at lade være med at sælge sig selv til Farang-mænd. At mange uskyldige så fanges af fordommene er jo en helt anden sag, men det er bare sådan virkeligheden er og altid vil være. Siger man ordet "Rumæner", så tænker mange folk "sigøjner" eller "tyv"... Det er kun rumænerne selv, der kan ændre det. Jeg tror ikke der er nogen der er thai-gifte, som ikke elsker Thailændere eller Thailand. Men fakta er bare, at de altså er forskellige fra os danskere på rigtig mange områder. Det optimale ville være, hvis et par Thai-kvinder gik til tasterne herinde og kom med deres kommentarer. Det ville være en super debat, som jeg tror mange af os mænd her, kunne lære meget af. Så kan man jo hive fordommene frem igen og sige... "Det kommer nok ikke til at ske, fordi de fleste Thai-kvinder der gifter sig med danske mænd ikke kan hverken læse eller skrive"... og vi kan så alle pege fingre at det dårlige uddannelsessystem i Thailand og give den eller nogle helt andre skylden. Personligt tror jeg, at det er vigtigt at dele erfaringer. Især når man lever i et så udfordrende forhold, som et Dansk/Thai forhold faktisk er. Og fakta er også at nogle mænd begår nogle uhyrlige dumheder og også at nogle Thai-kvinder bliver alvorligt snydt af deres Farang-mænd. Jeg synes, det er vigtig at man har mulighed for f.eks. at gå herind og blive oplyst om de ting der kan ske, hvis man en dag falder pladask for en Thai-kvinde. Dertil hører jo det faktum, at mange af disse forhold baseret på "lyn-ægteskaber", hvor personerne involveret jo nogle gange knap kender hinanden. Så hvorfor ikke dele erfaringer? Man kan jo bare smide det væk, som ikke passer på en selv og som man ikke selv tror på. Problemet i et debatforum som dette er, at der ofte generaliseres og køres på fordommene. Derfor kan det komme til at se ud som om alle Thai-kvinder er "farlige" og man skal "passe på". Men så længe vi hver især er lykkelige i det forhold vi har, så er det jo egentlig totalt ligegyldigt. Jeg elsker Thailand, thailændere og ikke mindst min kæreste - men selvom jeg gør det, så mener jeg også det er vigtigt at fortælle om de "dårlige sider" - både om landet og om det at være i et Dansk/Thai forhold. Jeg har selv lært meget af at læse diverse fora på nettet, da jeg mødte min Thai-kæreste. Indrømmer gerne, at mange af historierne gjorde mig halv-paranoid... men de gjorde også, at jeg tænke mig bedre om. Jeg blev bevidst om de farer og udfordringer der ville/kunne være... og det har jeg aldrig fortrudt, at jeg gjorde et forarbejde. Derfor mener jeg også, at der er behov for et sted som dette, hvor man kan udveksle erfaringer og hjælpe hinanden. Og nogle gange, kan det jo så også være sjovt at "provokere" lidt og derved få folk til tasterne :-) I forhold til fordommene, så er jeg personligt blevet ligeglad. For det jeg faktisk har oplevet her er, at de fleste folk ikke tror på en hvis man ikke passer ind i fordommene. Når folk (især turister i Thailand) ser min kæreste og jeg sammen, så ser de sikkert en sexturist og en (nu gravid) luder. Men det vi egentlig er... er et lykkeligt par, som står op hver morgen med et smil på læben - og trodser livets mange udfordringer og problemer sammen. Hvad andre folk tror om min kæreste eller jeg, er jo totalt ligegyldigt - for det er ikke deres, men vores liv. Så jeg har det fint med at være sexturist, med min gravide luder ved min side...
Redigeret af patirak d. 24/06-2013 22:08 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 24/06-2013 23:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
JS skrev: jeg har det efterhånden sådan at folk skal sgu gøre hvad de har lyst til og så må de selv tage konsekvenserne og lærer af deres egne fejltrin... når alt kommer til alt, så gider folk alligevel ikke hører på andre folk der spiller kloge om dit og dat.... Fuldstændig rigtigt. Det kan meget vel være, at nogle kommer og spørger om råd, men de har allerede dannet deres egen mening og vil kun lytte til de råd der falder i tråd med deres allerede trufne beslutning. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 25/06-2013 14:44
|
|
Nu bed jeg bl.a.maerke i at patirak skriver at de fleste maend har fundet en thaipige , hvor stoerstedelen af dem hverken kan laese eller skrive, hvorfor finder farang de daarligste uddannede, er det fordi de ikke kan faa andet, er det fordi den veluddannede ikke er interesseret i farang, eller er fordi at manden kan styre kvinden og dermed tro at han er en rigtig mand. Jeg kender dog til forhold hvor pigen er veluddannet og tjener sine egne penge, men jeg kender langt flere forhold hvor netop pigen hverken laese eller skrive eller noget som helst andet, og hun er heller ikke interesseret i at laere Jeg kender ogsaa til forhold hvor det er manden som er den underkuede " hund " Manden som skal se paa en sur kaelling hver dag, han maa ikke have venner, han maa ikke laere sprog, han skal bare sidde hjemme og holde sin kaeft, det eneste han maa er at fylde kaellingen med penge, ja jeg har en naer ven som er der nu, men som han siger : Hun er jo saa smuk og dejlig - Jeg er ved at kaste op, og det ved han, men nej, han vil heller ikke lytte. Med hensyn til forskellighed, saa synes jeg mange gange at folk goer kulturforskellen mere forskellig end den er, her i hytten er der nu ikke den store forskel paa os, men der er sikkert forskel paa hvor i thailand pigen er vokset op. Mange gange kan man ved at lytte og forstaa hinanden faa disse forskelle til at gaa op i en hoejere enhed ( Det er ikke saa svaert ) altsaa hvis man kan tale sammen og ikke bare sidder og holder i haand 365 dage om aaret. At dele erfaringer, til hvad nytte ? som et par stykker er inde paa vil ingen lytte, jeg mener i oevrigt ogsaa at naar man taler kaerlighed, saa kan man ikke hoeste hvad andre har saaet, der er kun 2 til at plante det froe ! Fordomme, ja dem er der daelme mange af og hvor kommer de fra ? Patirak mener at det er thaiernes egen skyld, det er det vel til dels ogssa, men i min optik stammer mange fordomme fra baatnakker som tager paa ferie i et luderdistrik og synes at han selv er en helvedes karl, naar han er blanket af og kommer til danmark, saa fortaeller han enten hvor meget " gratis " fisse han fik, eller han fortaeller stolpe op og stolpe ned om hvor modbydelige disse thailandsker piger er....Aaret efter lander han igen i distriktet. Det er da nemt at gaa galt i byen med hensyn til at finde en dejlig pige, men man behoever jo altsaa heller ikke fare ned i det vaerste neonbefaengte omraade og tro at der ligger lykken og lure, den kan goere, men procenten for at det lykkes er minimal. Jeg elsker min kone, jeg holder af thailand, akkurat ligesom mange af jer elsker jeres kone og elsker thailand og derfor syntes jeg netop at det er trist at man saa ofte baade sviner pigerne og landet til Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 25/06-2013 15:24
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Lutter gode indlaeg. Kaerlighed ved foerste oejekast er vel bare et udtryk. Min mening er foerst kommer forelskelse og sidenhen kommer kaerlighed ind i billedet efterhaanden som man laerer hinanden bedre at kende og gaar op og ned ad hinanden i dagligdagen. Hvad mener i ? |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 25/06-2013 15:40
|
|
hugoboerge skrev: Lutter gode indlaeg. Kaerlighed ved foerste oejekast er vel bare et udtryk. Min mening er foerst kommer forelskelse og sidenhen kommer kaerlighed ind i billedet efterhaanden som man laerer hinanden bedre at kende og gaar op og ned ad hinanden i dagligdagen. Hvad mener i ? i Thailand tror jeg oftest forelskelsen først kommer hos kvinden, når hun indser, at hun har fundet Farangen, som virker ærlig og som ser ud til at kunne bidrage til at sikre hendes families og børns fremtid. Hvis han så senere i forløbet reelt viser sig at være ærlig, holder af hende og hendes unger, holder sig nogenlunde ædru, holder sig hjemme og ikke er for meget "butterfly" - så begynder hun vel på et tidspunkt at føle kærlighed for ham. Hans alder, kropsvægt og ligende er som regel underordnet. Manden... han forelsker sig vel først og fremmest i hendes smil og dejlige figur (og den sex han får) - og tænker nok ikke så meget længere end det... Er det ikke nogenlunde sådan, det også er i det fleste lande - når det altså gælder mændene?
Redigeret af patirak d. 25/06-2013 15:53 |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 25/06-2013 15:45
|
|
" Kaerligheden " starter vel som en slags venskab, kan man saa med tiden klippe en taa og hugge en hael saa udvikler det sig stille og roligt til kaerlighed....Vi her i huset klipper og hugger hverdag, og nu 12 aar. senere er kaerligheden stadigt paa sit hoejeste !
Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 25/06-2013 16:33
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 231 |
Det her må lige være sagen for driftige kærligheds eksperter. Lige noget der kunne startes i Bangkok, hvis vi skiftede det der med dyr ud med de rigtige thai kvinder. http://politiken....absbureau/ |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 25/06-2013 16:39
|
|
»Jeg er ked af at sige det, men vi kan ikke redde alt ... Det er en redningsbåd for rembrandterne. De store eksotiske pattedyr ... giraffen, elefanten, tigeren, strudsen ... de har det svært. Og det er i sig selv en kæmpe opgave for de zoologiske haver at sikre dem. Bananfluen skal sgu nok klare sig ... og rotten og ræven«.
Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 25/06-2013 16:56
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Der var en gang en thailandske kvinde, der fortalte mig, at der findes tre typer af prostutituerede:
(Sammenblandinger af disse typer forekommer naturligvis). Hvis man(d) har sit daglige virke i en billig luderbar, og reelt ikke oplever andre sider af Thailand, så bliver ens virkelighed naturligvis præget af dette. Det næste er heppekoret, altså hvis pigen har fået en masse veninder i bar-miljøet, for de vil ofte presse hende til at bede om flere penge. Heppekoret kan såmænd også være familie, eller endda venner til forældrene, der presser datteren til at passe farangen (for penge). Det er ikke et thai-farang-problem, men også et thai-thai-problem, men thaierne kender systemet bedre, end faranger gør. Hvis man starter med at købe et køleskab, når man besøger familien, så har man jo selv sat skabet, hvor det ikke bør stå. Man kan godt købe en køleskab, men hvis man gør det på dag et, så går det for hurtigt. Da, jeg datede min kone første gang, gik vi på "restaurant" og spiste for 100 baht. Jeg signalere med andre ord, at jeg ikke smider om mig med penge. Hvis man derimod havde siddet i en luderbar og smidt omkring sig med penge, og endda givet pigen penge, og så videre, så har man sendt et andet signal. I Danmark ved en pige godt, hvis man dater på en dyr restaurant, at det ikke nødvendigvis er dagligdag at smide om sig med penge, men en thai får en anden fornemmelse. Hvis man kan bruge mange penge på en bar, hvorfor kan man så ikke bruge de samme penge på et køleskab til mor og far ... Hilsen, Robert |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 25/06-2013 17:02
|
|
Longway skrev: Nu bed jeg bl.a.maerke i at patirak skriver at de fleste maend har fundet en thaipige , hvor stoerstedelen af dem hverken kan laese eller skrive, hvorfor finder farang de daarligste uddannede, er det fordi de ikke kan faa andet, er det fordi den veluddannede ikke er interesseret i farang, eller er fordi at manden kan styre kvinden og dermed tro at han er en rigtig mand. Jeg kender dog til forhold hvor pigen er veluddannet og tjener sine egne penge, men jeg kender langt flere forhold hvor netop pigen hverken laese eller skrive eller noget som helst andet, og hun er heller ikke interesseret i at laere Jeg kender ogsaa til forhold hvor det er manden som er den underkuede " hund " Manden som skal se paa en sur kaelling hver dag, han maa ikke have venner, han maa ikke laere sprog, han skal bare sidde hjemme og holde sin kaeft, det eneste han maa er at fylde kaellingen med penge, ja jeg har en naer ven som er der nu, men som han siger : Hun er jo saa smuk og dejlig - Jeg er ved at kaste op, og det ved han, men nej, han vil heller ikke lytte. Med hensyn til forskellighed, saa synes jeg mange gange at folk goer kulturforskellen mere forskellig end den er, her i hytten er der nu ikke den store forskel paa os, men der er sikkert forskel paa hvor i thailand pigen er vokset op. Mange gange kan man ved at lytte og forstaa hinanden faa disse forskelle til at gaa op i en hoejere enhed ( Det er ikke saa svaert ) altsaa hvis man kan tale sammen og ikke bare sidder og holder i haand 365 dage om aaret. At dele erfaringer, til hvad nytte ? som et par stykker er inde paa vil ingen lytte, jeg mener i oevrigt ogsaa at naar man taler kaerlighed, saa kan man ikke hoeste hvad andre har saaet, der er kun 2 til at plante det froe ! Fordomme, ja dem er der daelme mange af og hvor kommer de fra ? Patirak mener at det er thaiernes egen skyld, det er det vel til dels ogssa, men i min optik stammer mange fordomme fra baatnakker som tager paa ferie i et luderdistrik og synes at han selv er en helvedes karl, naar han er blanket af og kommer til danmark, saa fortaeller han enten hvor meget " gratis " fisse han fik, eller han fortaeller stolpe op og stolpe ned om hvor modbydelige disse thailandsker piger er....Aaret efter lander han igen i distriktet. Det er da nemt at gaa galt i byen med hensyn til at finde en dejlig pige, men man behoever jo altsaa heller ikke fare ned i det vaerste neonbefaengte omraade og tro at der ligger lykken og lure, den kan goere, men procenten for at det lykkes er minimal. Jeg elsker min kone, jeg holder af thailand, akkurat ligesom mange af jer elsker jeres kone og elsker thailand og derfor syntes jeg netop at det er trist at man saa ofte baade sviner pigerne og landet til Hej Longway, Tak for et godt indlæg... Jeg tror, det er de færreste kvinder fra "Thai-eliten" der gider have noget med en halv-fed, gammel postmedarbejder i H2O-badesandaler fra Danmark at gøre. Det er så her kvinderne fra landet kommer ind i billedet... og for en Farang på ferie, der måske leder efter en kommende kæreste/kone så er det nemmest at skabe kontakten, der hvor neonlamperne blinker. Manden får jo ligesom ikke den samme opmærksomhed fra pigerne, når han går rundt i Central World. Jeg er enig i, at et luder-distrikt ikke er det optimale opsamlingssted for en kommende kone men nu er det bare sådan, at det mange gange er der Farangen finder sin store kærlighed. Der findes mange kvinder - også fra bøh-landet - som sagtens kan finde ud af at tjene deres egen penge og dermed også bidrage til familien, selvom de har en Farang mand. Thai-kvinder er jo langt fra dovne og det viser statistikken jo også fra de kvinder, som kommer til Danmark. Min kæreste knokler 6-dage om ugen med hendes butikker og tager sig derudover også af alt i hjemmet - og hun tjener faktisk godt i forhold til Thai-standard. Det er rigtigt, at de udenlandske mænd også er skyld i fordommene, men man kan jo ikke ligefrem sige at Thailand gør meget for at stoppe sex-industrien. Politiet bruger mere energi på, at udlændinge får bøder for at smide cigaret-skodder på gaden end de bruger på at stoppe prostitutionen (som jo er ulovlig). Hvis sex-industrien ikke var der i så stort omfang som nu, så ville der heller ikke være så mange kunder og pigerne ville skulle finde noget andet at tjene penge på. Så det er altså efter min mening, primært Thailændernes egen skyld hvis folk har fordomme mod Thailand. "Walking Street" i Pattaya er et godt eksempel. Hvis man vil give Pattaya et bedre ry, så kunne man mo bare lukke luder-barene og lave en dansk-lignede gågade i stedet. I forhold til "tilsvining" (som jeg dog ikke mener det er), så kan det ikke undgåes at man til tider kommer til at tale negativt om både Danskere og Thailændere. Det sker automatisk i nogle situationer, når man f.eks. giver og kommer med eksempler, som du selv gør i dit indlæg. Thai-kvinder kan hurtigt blive til nogen der ikke vil lære, som er sure hele tiden - og danske mænd bliver til klamme dumme sexturister. Det hele afhænger hvilken vinkel man læser tingene fra og hvilken forudtaget indstilling man har, når man f.eks. læser dit indlægget. Jeg mener faktisk ikke at der er tale om at "svine" nogen til, hvis man siger noget dårligt om Thai-kvinder eller Thailand for den sags skyld. For tingene er ikke perfekte her - hverken landet eller dens befolkning. Der er massevis af ting, jeg er ved at brække mig over her... f.eks. korruptionen, sexturismen og "tabe ansigt" begrebet. Alligvel, så ville jeg aldrig drømme om at bo et andet sted - men jeg mener ikke, at man kun skal tale godt om Thai-kvinder eller Thailand. En blanding af både det gode og det dårlige, er vel det bedste - og det der passer bedst på virkeligheden. Du har helt ret i, at det er trist at Thai-kvinder oftest fremstilles på den måde som de gør. For os der har Thai-kærester/koner, som er hårdt-arbejdende, omsorgsfulde og trofaste har et helt andet billede end fordommene. Vi ved at tingene er anderledes og at Thai-kvinder generelt er som alle andre kvinder i verden. Alligevel, så må vi finde os i at leve under skyggen af fordommene, fordi vi har valgt at gifte os med en Thai. Havde vi f.eks. giftet os med en afrikaner eller øst-europæer, så havde vi med sikkerhed mødt andre (måske lignende) fordomme. For fakta er, at folk og især danskere, generelt ikke har nemt ved at fordøje det der er bare lidt "anderledes" eller ligger lidt uden for normen. Der kom jeg så med en generel fordom om danskere ... som ligesom thailænderne, jo heller ikke er perfekte. |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 25/06-2013 17:10
|
|
Robert Kronberg skrev: Der var en gang en thailandske kvinde, der fortalte mig, at der findes tre typer af prostutituerede:
(Sammenblandinger af disse typer forekommer naturligvis). Hvis man(d) har sit daglige virke i en billig luderbar, og reelt ikke oplever andre sider af Thailand, så bliver ens virkelighed naturligvis præget af dette. Det næste er heppekoret, altså hvis pigen har fået en masse veninder i bar-miljøet, for de vil ofte presse hende til at bede om flere penge. Heppekoret kan såmænd også være familie, eller endda venner til forældrene, der presser datteren til at passe farangen (for penge). Det er ikke et thai-farang-problem, men også et thai-thai-problem, men thaierne kender systemet bedre, end faranger gør. Hvis man starter med at købe et køleskab, når man besøger familien, så har man jo selv sat skabet, hvor det ikke bør stå. Man kan godt købe en køleskab, men hvis man gør det på dag et, så går det for hurtigt. Da, jeg datede min kone første gang, gik vi på "restaurant" og spiste for 100 baht. Jeg signalere med andre ord, at jeg ikke smider om mig med penge. Hvis man derimod havde siddet i en luderbar og smidt omkring sig med penge, og endda givet pigen penge, og så videre, så har man sendt et andet signal. I Danmark ved en pige godt, hvis man dater på en dyr restaurant, at det ikke nødvendigvis er dagligdag at smide om sig med penge, men en thai får en anden fornemmelse. Hvis man kan bruge mange penge på en bar, hvorfor kan man så ikke bruge de samme penge på et køleskab til mor og far ... Hilsen, Robert Robert, du rammer fuldstændig plet! Endda et indlæg som rigtig mange kunne lære noget af. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 25/06-2013 17:44
|
|
Robert, du rammer fuldstændig plet! Endda et indlæg som rigtig mange kunne lære noget af. Enig! Det er nogle af de samme elementer jeg har beskrevet tidligere. Og som ikke bare er et thailandsk fænomen, men især også et filippinsk (aupair) De relevante kapitler fra sociologen Erik Cohen har jeg på pdf, og kan sendes pr. mail. Send en PM, med mailadresse, hvis du ønsker at læse Vil lige understrege, at Cohens arbejde refererer til rene thailandsk/farang relationer. Mekanismerne er de samme som Robert har noteret, og som man er begyndt at se på i bredere perspektiv Men her er copy/paste af tidligere indlæg : En ting man er begyndt at interessere sig mere for er den mere "skjulte" prostitution hos de mange filippinere, specielt via aupair. Mange vil gå bagover i harme over udtrykket, men hvis man inddrager den bredere fortolkning af begrebet (Prof. Erik Cohen) som anvendes i sociologiske og antropologiske studier vil udtrykket også rumme denne gruppe. De arbejder måske ikke i et kælder lokale med røde lamper, men formålet med indgåelsen af ægteskab er udelukkende at forbedre den økonomiske situation. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.