Se indlæg|
Er der nogen der kan oversætte?
|
|
| bareMig |
Lagt på d. 25/06-2013 19:07
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 151 |
Hvad betyder dette her: คนที่รักเขาก็ไม่เลี้ยง คนที่เลี้ยงเราก็ไม่รัก ชีวิตกู Har prøvet google og bing oversættelse, men de er forfærdelige.... Bare rolig, det er bare mig, og i øvrigt så har jeg lige spist
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 25/06-2013 20:05
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Direkte: Hendes 'elskede' sørger ikke for hende, Personen som sørger for mig, elsker mig ikke. ...Mit liv...(i en nøddeskal) Ordsprog: Den som man elsker, tager sig ikke af en, Den som tager sig af en, elsker man ikke... ...Mit liv...(i en nøddeskal). Lydskrift: khun teerak khao - gor mai liang khun thee liang rao - gor mai rak cheewit goo Redigeret af Anonym Bruger d. 25/06-2013 20:29 |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 25/06-2013 20:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Det er et af de der udsagn, man kan finde på Facebook. Du får to versioner. Som den kan oversættes i en dansk kontekst og den direkte oversættelse Dansk kontekst: Den man elsker kan man ikke få. Og den man kan få elsker man ikke. Mit liv i en nøddeskal! Direkte oversættelse: Den (person) man elsker passer ikke på en (løst oversat: "take care" ) Den (person), der passer ikke på en (løst oversat: "take care" ) elsker man ikke. Mit liv! (eller med thai grammatik: Liv mig) Det personlige pronomen "mig" er brugt i en vulgær eller familiær form. Personlige pronomener: Jeg/mig...Du /Dig Han/hun osv. kan på thai kategoriseres ind efter hvor "pænt" man vil tale. Der er bugt den ikke pæne form, der dog også bruges blandt nære venner for at signalere samhørighed |
|
|
|
| bareMig |
Lagt på d. 27/06-2013 12:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 151 |
Mange tak :-)
Bare rolig, det er bare mig, og i øvrigt så har jeg lige spist
|
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 27/06-2013 21:21
|
|
@bareMig ?? øhh ikke forstået Det fine i de to oversættelser(fra to forskellige personer) er, at de ligger så tæt op ad hinanden, meningsmæssigt Det betyder, at du kan være ret sikker på at det er en holdbar oversættelse |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 27/06-2013 23:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
sudsakhon skrev: @bareMig ?? øhh ikke forstået Det fine i de to oversættelser(fra to forskellige personer) er, at de ligger så tæt op ad hinanden, meningsmæssigt Det betyder, at du kan være ret sikker på at det er en holdbar oversættelse @sudsakhon Tror bare du er kommet til at læse bareMig´s signatur 555, han skriver faktisk Mange tak.... Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 28/06-2013 08:00
|
|
555 Sorry bareMig Så kan jeg lære ikke at ligge der i mørket og forsøge at læse på en lille smartphone skærm.. |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 28/06-2013 13:17
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
sudsakhon skrev: 555 Sorry bareMig Så kan jeg lære ikke at ligge der i mørket og forsøge at læse på en lille smartphone skærm.. Nogen har taget røven på dig, hvis du har købt en smartphone uden lys i skærmen.... ![]() |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 28/06-2013 13:29
|
|
hehe..Der var skam lys, men skærmen var bare så forbandet lille ![]() Jeg ønsker mig en af de der staveplade-note-pad ting. Men den har 2 hovedproblemer. Man kan ikke ringe fra den (og hvis man kunne er det bøwlet med noget a la ringbindsstørrelse op til øret) og med den størrelse den har passer den ikke i lommen. Med min fummelfingerhed ville jeg nok også knække den. Det er min nuværende i risiko for ofte i lommen alligevel Redigeret af sudsakhon d. 28/06-2013 13:34 |
|
|
|
| Bjarne |
Lagt på d. 28/06-2013 14:13
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 699 |
Det lakker vist hen imod enighed om, at vi ikke længere skal postulere, at størrelsen ikke betyder noget.... Go' weekend. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.