Se indlæg|
IKC - Internationalt Kristent Center (Gratis dansk-undervisning i København)
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 26/06-2013 18:05
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Internationalt Kristen Center Internationalt Kristen Center, som har sit arbejde i Bethesda består af ansatte medarbejdere og en del frivillige som gør en stor indsats. Der er omkring 12.500 årlige besøg af 500 Personer. Det betyder, at der hele tiden er et stort antal mennesker til de forskellige aktiviteter. Det tilbud, der trækker flest, er fortsat danskundervisning, hvor helt nye i Danmark får deres første gratis tilbud om danskundervisning, uanset om de er asylansøgere, i en uafklaret familiesammenføring eller af andre årsager ikke har andre steder at gå hen og lære dansk. En vigtig del af arbejdet er samtidig det sociale fællesskab i et kristent miljø, hvor enhver er velkomnen. Danskundervisningen Gratis danskundervisning hver tirsdag og torsdag. - Kl. 10-12 for Kvinder - Kl. 14-16 for Alle Tilmelding er ikke nødvendig. Internationalt Kristent Center Rømersgade 17 1362 København K Tlf 33 32 59 39 E-mail Links: - http://www.bethes...76&menu=12 - http://imta.dk/we...-kobenhavn Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| KnockKnock |
Lagt på d. 29/06-2013 18:11
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 33 |
Jep, min kone startede der, og nu har hun bestået Dansk2, modeul 3 og går på Sosu grundforløb ;=) Så Bethesda er et godt sted at starte |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 29/06-2013 19:28
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Det er sikkert ganske udmærket som undervisning, men man skal da lige være opmærksom på, hvilket de så heller ikke skjuler, at det er en del af Københavns Indre Mission. Det kan være jeg er uretfærdig, men når jeg hører eller læser ordet mission eller religion i forbindelse med gratis, rejser hårene sig mistænkeligt på mig. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/06-2013 22:09
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Tror nu, at Indre Mission opfatter det som noget diakonalt, og ikke som mission. Hilsen, Robert natty skrev:
Det er sikkert ganske udmærket som undervisning, men man skal da lige være opmærksom på, hvilket de så heller ikke skjuler, at det er en del af Københavns Indre Mission. Det kan være jeg er uretfærdig, men når jeg hører eller læser ordet mission eller religion i forbindelse med gratis, rejser hårene sig mistænkeligt på mig. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 29/06-2013 23:42
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Kald det hvad du vil Robert, men jeg er en gammel kyniker ![]() Jeg værtsætter skam meget af det sociale og frivillige arbejde som gøres af frivillige og kirkelige organisationer i ind- og udland. Men når der samtidig er forsøg på forkyndelse med, så som tilbud om at gå til bibeltimer og til salmesang, (som det også ses i videoen), er det ikke uegennyttigt, men et forsøg på at få fårene ind i folden. Sikkert i den bedste mening. Det er så nemt at få folk, som har brug for hjælp, ind i folden, jeg har set det både i Danmark, Afrika, Thailand og andre steder i Asien, derfor står jeg ofte af når religion og hjælp kobles sammen. Redigeret af natty d. 30/06-2013 00:09 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 30/06-2013 16:29
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
natty skrev: Kald det hvad du vil Robert, men jeg er en gammel kyniker ![]() Jeg værtsætter skam meget af det sociale og frivillige arbejde som gøres af frivillige og kirkelige organisationer i ind- og udland. Men når der samtidig er forsøg på forkyndelse med, så som tilbud om at gå til bibeltimer og til salmesang, (som det også ses i videoen), er det ikke uegennyttigt, men et forsøg på at få fårene ind i folden. Sikkert i den bedste mening. Det er så nemt at få folk, som har brug for hjælp, ind i folden, jeg har set det både i Danmark, Afrika, Thailand og andre steder i Asien, derfor står jeg ofte af når religion og hjælp kobles sammen. Kan kun vaere enig med Natty. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 30/06-2013 19:51
|
Man kan jo spørge baglæns: Hvor mange thaiere er blevet kristne eller medlem af Indre Mission ved at deltage gratis i deres sprogundervisning? Sikkert ingen, så rolig nu. Hilsen, Robert Der selv er kristen |
|
|
|
| sabaitoo |
Lagt på d. 01/07-2013 08:58
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 105 |
Robert Kronberg skrev: >>Man kan jo spørge baglæns: Hvor mange thaiere er blevet kristne eller medlem af Indre Mission ved at deltage gratis i deres sprogundervisning?<< Ja spørge kan man.. eller se det fra et større perspektiv: Hvor mange Thai,er er blevet indoktrinerede via missionärer og andre kristne godtfolk der "underviser" eller forretter såkaldt hjælpearbejde ... Hvor meget skade har Indre Mission og andre Sekt-lignende kristelige organisationer forudrettet gennem tiderne.. Du kan være sikker på at Indre Mission ikke laver gratis undervisning for deres blå øjnes skyld.. mvh Sabaitoo Som mener at religion er roden til al ondt.. |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 01/07-2013 09:14
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Kan sgu kun være enig med sabaitoo, religion er roden til alt ondt.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 01/07-2013 10:41
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
ja, man skal altid tro det værste..............ikke......![]() |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 01/07-2013 11:13
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 231 |
Hvis religion=tro er så slemt, hvor er det så værst. Her i Thailand, hvor alle jeg ser og hører valfarter til templet, Eller er det den kristne tro, hvor næsten ingen kommer i kirken? Tro er for mig en privatsag, fanatisme er farlig. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 01/07-2013 13:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Jeg tænker, at religion ikke nødvendigvis er roden til alt ondt. Problemet er vel, når religionen ikke anses for en privatsag. Det en vigtig del af flere religioner, hvor bare det at anse religion for en privatsag allerede er en overtrædelse af de til religionen hørende normer. Når disse normer så overtrædes, er det jo netop folk med den private tilgang til religion, der er I opposition. Laveste fællesnævner er vel de normer, der forsøger at virke styrende udover det helt subjektive. Derfor har jeg ingen skrupler ved at kalde Jehovas vidner for hjernevaskede barnemordere, når de ringer på (det er de iøvrigt holdt op med).. Jeg har same stramme forhold til andre religiøse retninger også.. Religion kan vel også være en politisk isme.... |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/07-2013 20:32
|
Lad mig sige det på en anden måde. Jeg har aldrig hørt noget negativt om den gratis danskundervisning i Indre Mission i København, udover fra folk på DTW, der ikke selv har haft koner/kærester der. I øvrigt kunne det vel forekomme, at Indre Mission får en eller anden form for tilskud eller flere tilskud til det, hvorfor det reelt er en slags forretning, men det ved jeg intet om. De har jo også et rejsebureau, der er et konkret firma og ikke en missionsbutik. Indre Mission er ikke en sekt, men er en del af folkekirken. Dog er det ikke min opgave at forsvare dem; og jeg er absolut heller ikke enig med en del af deres dogmer. Men man kan på ingen måde sammenligne Indre Mission med Jehovas Vidner. Der er en verden til forskel i deres måde at arbejde på. Jeg har arbejdet professionelt med sekter og analyse af sekter. Og for at gentage mig selv, så har jeg kun hørt positivt om danskundervisningen i Indre Mission i København både her på DTW og andre steder, altså fra folk, der har haft en kone/kæreste, som reelt har deltaget i undervisningen. Hilsen, Robert |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 02/07-2013 02:16
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Er helt ening med Robert her. Har også kun hørt godt om stedet og kender ret mange der har modtaget undervisning der.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.