Se indlæg
 Udskriv debat
Hvorfor ?
Longway
Jeg synes at en sober debat maa vaere paa sin plads, da jeg gaar ud fra at alle her paa siden er glade for thailand, og de thailandske kvinder.
Jeg undre mig dog noget over den negative holdning der ofte opstaar omrkring et forhold, hvor et parforhold fungere.
Hvor stammer alt det negative fra, og hvorfor skal folk som er lykkelige kanoefles og have at vide.." Ja, Din kone er nok bedre end vores " "
Hvorfor er det forbudt at have en soed kone ?
Hvorfor er det lig med plat at betale sinsot ?
Hvorfor er det forbudt at sige " Jeg elsker min kone " ?
Hvorfor er det forbudt at stole paa, at ens kvinde elsker een ?
Hvorfor er man dum, hvis man har faelles oekonomi ?
Hvorfor skal man altid have at vide, at man har koebt sin kone ?
Hvorfor skal man altid spoerges " Hvor meget betaler du pr. md. ? "
Hvorfor skal man altid betragtes som retarderet ?
Hvorfor er man naiv, hvis ens elskede siger, JEG ELSKER DIG ?
Hvorfor skal man partout vaere mistroisk ?
Hvorfor jubler folk altid, hvis en farang traeder ved siden af ?
Hvorfor skal alt goeres op i penge ?
Hvorfor skal en pige som tjener penge nedgoeres ?

Jeg ser frem til en taaelig feedback !

Jeg kan da ogsaa sige " FUCK " men hvorfor skulle jeg dog det ?
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Nahm
Sikke en masse spørgsmål Smile det kræver da vist hver sin tråd for ikke at blive alt for rodet

Det 1 ste:

Det håber jeg i hvertfald heller ikke det er, ej heller forbudt med en sød kæreste, så ville jeg da stå overfor en kæmpe bøde el. lign. Min Thai- kæreste er mega sød, og mange danske mænd er misundelige- det er jeg helt klar over Wink
Mvh,
Nahm

Longway
Glaeder mig at du har en soed kone Nahm. Og ja, du bruger praecis det rette ord, nemlig misundelse........BRAVO !

Flere traade, nej, naar man beregner en tvaersum af visse medlemmers tankegang, saa tror jeg at 1. traad er nok.

Men bevares, folk kan udtrykke hvad de lyster, jeg mener bare, at hvis alt er sort, hvorfor saa udtrykke sig paa en side som denne ?
Mvh. Chiliposen.

milex
Havde nok været lidt nemmere hvis du have nummereret dine spørgsmål.
Ta'r nr. 2

Det er ikke plat - og som regel går nævnte tilbage til de nygifte.

Longway
Milex.

Du har ret, en nummerering havde vaeret paa sin plads, men jeg tog et gennemsnit... sorry !

Sinsot, du har igen ret.
Mvh. Chiliposen.

PeterS
Hvorfor skabe en negativ stemning ved hele tiden, at fortælle hvor god, sød, lækker, dygtig ens kone er og i parentes fortælle hvor lidt andres koner er værd.

Se det er nok problemet.

Yonok
Longway jeg forstår så udmærket din frustration/irritation over dette...men hvorfor det er således....jeg ved det ikke,men kan bare sige at næsten uanset hvor forelsket man er i sin kone og i Thailand,så vil alt den negativitet påvirke en på et tidspunkt - når du kun hører alle de negative historier og komentarer hele tiden-på et eller andet tidspunkt bliver,eller kan man selv blive helt paranoid og begynde at se efter tegn på noget af alt det frygtelige folk fortæller,i ens eget forhold og dermed god grobund for en dårlig stemning eller værre.
Men der vil altid være nogen der kun vil det negative og prøver at fordærve debatten herinde -om du så lægger et stykke musik eller et indlæg ind-der skal nok være nogen der kan finde noget negativt i det - eller mene at du har skjulte bagtanker med det.
Derfor poster jeg blandt andet meget lidt og mest kun billeder,men det er jeg også stoppet med for det lader til ingen er interreseret.
Longway-vær glad for det du har...forhold osv. og lad så alle de negative beholde deres.
Hav en rigtig god dag alle sammen.

PeterS
Jeg har forsøgt efter bedste evne (ikke for godt) at svare på hvert spørgsmål.

1. Hvorfor er det forbudt at have en soed kone ?

Ja nu har vi vel alle en sød kone, så

2. Hvorfor er det lig med plat at betale sinsot ?

Ikke plat, men et spørgsmål om køb og salg og ret til personlig mening.

3. Hvorfor er det forbudt at sige " Jeg elsker min kone " ?

Har aldrig mødt problemet, hun bliver nærmest glad.

4. Hvorfor er det forbudt at stole paa, at ens kvinde elsker een ?

Det er da op til en selv, har aldrig set eller hørt om et forbud.

5. Hvorfor er man dum, hvis man har faelles oekonomi ?

Hvis det føles dumt, så lad være.

6. Hvorfor skal man altid have at vide, at man har koebt sin kone ?

Lad være at spørge de forskellige

7. Hvorfor skal man altid spoerges " Hvor meget betaler du pr. md. ? "

Har aldrig fået spørgsmålet

8. Hvorfor skal man altid betragtes som retarderet ?

Spørg lægen

9. Hvorfor er man naiv, hvis ens elskede siger, JEG ELSKER DIG ?

Føler du det er det slemt

10. Hvorfor skal man partout vaere mistroisk ?

Ellers stiller man ikke så mange spørgsmål om ”kærligheden”

11. Hvorfor jubler folk altid, hvis en farang traeder ved siden af ?

Ondskab, se på tråden om smugleren

12. Hvorfor skal alt goeres op i penge ?

Ellers kan vi ikke betale vores husleje

13. Hvorfor skal en pige som tjener penge nedgoeres ?

Har aldrig hørt det ned gøres

JesperK

Vel fordi nogle gerne vil frem fremhæv dem selv og som man ofte har hørt, det et scam for høst penge ud af vi dumme falanger. Har ikke selv betalt sinsot, men det har min kone bestemte. Havde ikke selv nogle problem med at skulle ligge lidt penge, så alle blev glad.

Hvis man ikke kan stole på den man elsker/kone, hvorfor er man så sammen ? Et forhold uden tillig har ikke meget fundament at stå på, det er slut før der begyndt. Men der er selvfølige nok af eksempler på blind tillid(naive falang) meget tidlig i forholdet, som ikke altid ender godt.

Om man har fælles økonomi eller ej er vel op til hvordan man vil gør tingene. Men kan godt forstå hvorfor nogle synes det er dumt, da mange thai'er har ikke har forstand på, eller prøvet, at styre en økonomie. Mange af dem kun har prøvet at leve fra hånd til munden. Det gælder for den sag også min kone, men det har hun lært nu.
[

flyer
Tja, Longway

Jeg tror du selv eller også var det Bjarke der nævnte det i "Støvsugertråden" : JANTELOVEN, den dækker vist de fleste af dine spørgsmål og den stortrives her på sitet, sorry.... Men det har været sådan lige så længe jeg har været her, det svinger dog lidt op og ned.

Ja det er mærkeligt, når nu vi alle elsker en thai og deres skønne land, men det bliver vist ikke anderledes, så det er bare om at sortere i div. indlæg, for der er heldigvis også mange gode indlæg som man kan få noget positivt ud af.

God dag i solen, her i lille Danevang er det temmeligt gråt i det idag
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Yonok
Godt sagt/skrevet flyer.
Nu ved jeg jo at der kommer en kommentar om at wikipedia ikke er 100% osv. osv. - men der står dog visse ting som man kan regne med der i.
Ang. Sin sot:
Sin Sot er en medgift manden betaler, når han gifter sig med en thai-kvinde. Beløbet afhænger af kvindens alder, status, om hun har børn og uddannelse; det betales i 2/3 baht og 1/3 guld.

Under bryllupscermonien lægges penge og guld til skue, det er derfor vigtigt, at beløbet er det "rigtige" da forældrene ellers kan tabe ansigt. Normen er, at penge og guld gives til bruden som sikkerhed og til brug ved skilsmisse, men er familien fattig, sker dette ikke.

Drengene bliver som regel munke i op til et år i 20-års alderen; på den måde ophøjer de deres moders status og anciennitet i lokalsamfundet. Pigernes måde at betale tilbage på, som tak for fødsel, mad, tøj og uddannelse, er Sin Sot; derfor kan mandens kommende brud også tabe ansigt, hvis beløbet er for lille.

Mange udlændinge, såkaldte "farangs", forstår ikke denne problematik, og tror kun familien er ude på at tjene hurtige penge. Beløb som 600.000 baht er respektløst over for manden med mindre pigen er fra en rig familie; snarere er 50.000 baht og måske 10-15000 baht mere for "farangs" passende.

Nu er jeg næsten sikker på at Sin sot er opfundet længe før farang kom til Thailand og ikke et fænomen som er opfundet for at bestjæle os,som nogen mener.Men ganske rigtigt,så sker det da,at folk bliver bondefanget - også med dette.
Men alt i dette vidunderlige land ER altså ikke opfundet for at snyde farangs.

PeterS
Ja hvad mener i om Klaus Pagh, han betaler også?

Longway
Sikke nogen skoenne og positive tilbagemeldinger.

En traad hvor solen skinner.

Ha' en pragtfuld dag......Sun baby

( sol og 30 grader i Bkk. )
Mvh. Chiliposen.

John
Longway skrev:

Jeg synes at en sober debat maa vaere paa sin plads, da jeg gaar ud fra at alle her paa siden er glade for thailand, og de thailandske kvinder.
Jeg undre mig dog noget over den negative holdning der ofte opstaar omrkring et forhold, hvor et parforhold fungere.
Hvor stammer alt det negative fra, og hvorfor skal folk som er lykkelige kanoefles og have at vide.." Ja, Din kone er nok bedre end vores " "
Hvorfor er det forbudt at sige " Jeg elsker min kone " ?
Hvorfor skal man altid have at vide, at man har koebt sin kone ?
Hvorfor skal man altid spoerges " Hvor meget betaler du pr. md. ? "
Hvorfor skal man altid betragtes som retarderet ?
Hvorfor er man naiv, hvis ens elskede siger, JEG ELSKER DIG ?
Hvorfor skal man partout vaere mistroisk ?
Hvorfor jubler folk altid, hvis en farang traeder ved siden af ?
Hvorfor skal alt goeres op i penge ?
Hvorfor skal en pige som tjener penge nedgoeres ?

Jeg ser frem til en taaelig feedback !

Jeg kan da ogsaa sige " FUCK " men hvorfor skulle jeg dog det ?

Solen skinner også her (22 grader kl. 18 i Kbh.)
Det negative opstår vel når man begynder at generalisere - som du jo også gør i dit indlæg ;-)

Hvordan har du fået den tanke? Vi har vel alle en sød kone, ellers var vi forhåbentlig ikke gift med hende.

Hvorfor er det lig med plat at betale sinsot ? Det er ikke plat, men man kan ikke lukke øjnene for at nogen laver plat på det.

Hvorfor er det forbudt at sige " Jeg elsker min kone " ? Som i første spørgsmål Hvem siger det er forbudt? Vi elsker vel alle vores kone, ellers var vi forhåbentlig ikke gift med hende.

Hvorfor er det forbudt at stole paa, at ens kvinde elsker een ? Underligt igen - det er da en naturlig ting.

Hvorfor er man dum, hvis man har faelles oekonomi ? Det er man heller ikke, men smag og behag er forskellig. Mange danske par har heller ikke fælles økonomi.

Hvorfor skal man altid have at vide, at man har koebt sin kone ? Jeg er thai gift og der er aldrig nogen der er kommet med den påstand overfor mig.

Hvorfor skal man altid spoerges " Hvor meget betaler du pr. md. ? Måske fordi der er mange der forsørger deres kone, det er der jo også mange danskere der gør.

Hvorfor skal man altid betragtes som retarderet ? Spørgsmålet er din personlige sag :-)

Hvorfor er man naiv, hvis ens elskede siger, JEG ELSKER DIG ? Det er man heller ikke, det er det samme svar som i spørgsmål 1 og 3

Hvorfor skal man partout vaere mistroisk ? Det må du spørge dig selv om, jeg er ikke mistroisk, jeg stoler på min kone, ellers var jeg ikke gift med hende.

Hvorfor jubler folk altid, hvis en farang traeder ved siden af ? Spørgsmålet er en generalisering, der har her på siden tidligere været indsamling til et par stykker der havde jokket i spinaten.

Hvorfor skal alt goeres op i penge ? Det skal det heller ikke men penge er en nødvendighed.

Hvorfor skal en pige som tjener penge nedgoeres ? Der er ingen kvinder der skal nedgøres. Jeg går ud fra at du her tænker på en kvinde der har et godt velbetalt job (det skinner ligesom i gemmen) men hvad med kvinden der tjener penge på at prostituere sig - skal hun nedgøres?

Jeg tillader mig at spørge: Er du lidt sensitiv? Der er mange der debatter her og der er uenighed om stort set alt, deraf opstår debatten. ;-)

Forsat god dag
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Longway
Nu er der forskel paa uenighed, og saa direkte loegn og latin....eller ?

Jeg mener F.eks. ikke at det er at debattere naar man siger..Ja, selvfoelgelig er thaipiger er til salg, i mine oejne er det noget af et postulat at komme med, man maa vaere noget uvidende naar man skriver saadan.

Hvis man aldrig er stoedt paa nogen af de eksempler som jeg naevner, maaske ikke personligt, saa vil jeg mener at man omgaaes sandheden saadan lidt harsip harsip... !

Alle eksempler har jeg saamaend heller ikke blevet budt personlig, men visse af dem har jeg...andre har jeg laest bla. her paa siden.

Saa John. man kan ikke feje alt ind under gulvtaeppet.

Fortsat god aften ! Smile

PS. der jeg ville hen var egentlig, hvorfor skal mange vaere saa negative, hvis man er endt i noget lort, saa ryd op og kom videre med dit liv...saare simpelt.
Redigeret af Longway d. 05/07-2013 19:21
Mvh. Chiliposen.

John
Løgn og latin, hvor er det du ser det ??

Selvfølgelig har jeg hørt alle de ting (fordomme) du beskriver. Men jeg er ikke sensitiv. De postulater gælder bare ikke mig og min kone.

At thai piger er til salg, tag du bare en tur på bar så vil du løbe ind i dem i stor målestok, selvfølgelig er de til salg, men det er bare ikke alle der er til salg. Men de tjener penge, og mange af disse piger føder resten af deres familie, respekt for det.

Jeg fejer ikke noget ind under gulvtæppet, jeg mener blot at der altid er 2 sider af en sag, der er ikke noget der er sort og hvidt.

Dit PS. er jeg meget enig i.
john@dansk-thai.dk

flyer
@ John

Hvorfor jubler folk altid, hvis en farang traeder ved siden af ? Spørgsmålet er en generalisering, der har her på siden tidligere været indsamling til et par stykker der havde jokket i spinaten.

Arh, John... Der har sørenjensmig også været meget ballade og hån til nogle stykker som har været på skideren og ikke er blevet hjulpet, som man kunne havde forventet, af et fælles-interessesite som DTW er!!!

Det er altid de samme få stykker der starter balladen, så jeg syntes nok du har fået taget konens de lysserøde briller på Cool

Når det er sagt, så kommer der også en masse godt ud af nogle af debatterne og heldigvis for det, det er jo det sitet er til...

God aften og weekend til jer alle Friends again
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

John
@ flyer
Arh, John... Der har sørenjensmig også været meget ballade og hån til nogle stykker som har været på skideren og ikke er blevet hjulpet, som man kunne havde forventet, af et fælles-interessesite som DTW er!!!

Jeps det er netop det jeg pointere, der er altid 2 sider af en sag.
john@dansk-thai.dk

Bjarke85
Jeg tror det er sådan, fordi når man selv var så dum, eller rigtig mange var så dumme, kan det jo for faen ikke passe andre ikke er så dumme. (jantelov igen, du skal ikke tro du er bedre)

Jeg har jo også 100 gange hørt, fra folk herinde og på PP. At jaja, du er kun 27 år, bare vent til i har været sammen i 10 år, så har piben en helt anden lyd og så skal du bare se blabla osv.

Faktum er bare, at jeg bliver aldrig en af de stakler som man ser på youtube eller i en dokumentar. Det kan da godt være vores forhold ikke holder for evigt, men hvor mange danske eller franske eller tyske forhold gør det. Men jeg bliver aldrig en af de stakler der har oplevet alle de forfærdelige ting, fordi de var naive.

Og grunden til sinsot er plat i manges øjne, er vel fordi de ikke havde råd til at betale det ? Og så er det nemmere at sige, nej det ville jeg ikke betale det er plat og blabla. Eller nej det krævede familien ikke, sådan er de ikke. Who knows and who gives a fuck Smile

Der er sikkert også mange der syntes jeg er en idiot hvis jeg fortæller jeg giver min svigermor 20.000 baht om måneden, udover det jeg giver min kone. Og så køber jeg dem jo og blaaablaaa.. Men faktum er bare jeg har så meget økonomisk overskud, at jeg nægter at min thailandske familie skal være presset økonomisk eller arbejde alt for hårdt, når jeg nu har overskud til det Smile

Når alt kommer til alt, så handler det bare om at gøre det der glæder en selv og sine nærmeste. Og så fuck hvad andre tænker og gør.

PeterS
Der er sikkert også mange der syntes jeg er en idiot hvis jeg fortæller jeg giver min svigermor 20.000 baht om måneden, udover det jeg giver min kone. Og så køber jeg dem jo og blaaablaaa.. Men faktum er bare jeg har så meget økonomisk overskud, at jeg nægter at min thailandske familie skal være presset økonomisk eller arbejde alt for hårdt, når jeg nu har overskud til det

Hvorfor dælen så have så ondt i røven af Klaus Pagh.

Han skal ikke tro han er noget.

Hvad er det nu den lov kaldesShock
Redigeret af PeterS d. 06/07-2013 03:53

Spring til debat: