Se indlæg|
2 første år i Thailand
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 11/07-2013 04:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
I dag har jeg allerede opholdt mig her i Thailand i 2 år, og jeg har ikke 1 sekund fortrudt at jeg har bosat mig her for forhåbentligt for resten af livet. Her er jo ganske enkelt vidunderligt og jeg har et fantastisk liv blandt en masse dejlige mennesker. Thaierne har taget fantastisk godt imod mig og været med til at gøre mit ophold til et lille eventyr. Eneste negative ytringer kommer fra 3-4 personer herinde som fra tid til anden kommer med dumsmarte bemærkninger om mit ophold her i landet, men de mangler sikker indhold i deres dagligdag og får sikkert glæde i deres sprittåger på denne måde, måske fik de mange smæk som barn. Dagligdagen går fint med mine små hjemlige sysler og daglige pligter, så tiden bliver aldrig lang. Medicinfri er jeg også blevet her i Thailand, og mærker meget lidt til mine "små skavanker", hvorfor har vi jo talt om i anden tråd for kort tid siden. 2 års dagen skal fejres i aften med en stor steak på et lille steakhouse nær BigC her i Surin, og mon ikke vi slutter af med at spise is hos Swenson i BigC, og så skal jeg hjem og hygge med mine dejlige hunde inden de skal sove, de er jo vores små børn. JowJow, vel er der noget jeg savner i DK, havet og fjorden, hele mit liv i DK har jeg boet ved havet/fjorden, men det behov må jeg jo så dække ved at rejse lidt på ferie her i Thailand, indtil videre har vi været i HH et par gange, og en enkelt tur til Pattaya, og næste ferie går sikkert til Phuket eller Bangsaen. Og så savner jeg den gode danske lakrids og Anton Berg marcipan, men heldigvis er der mange gode venner fra DK som klarer det behov for mig når de kommer omkring Surin, tusind tak. Tid til at hygge lidt i haven blandt mine mange frugter, men mine æbletræer blev ikke til noget, så hvis nogen kan lære mig at lave æbletræer, så skriv PB. Tak til alle som har været med til at gøre de 2 første år til mit lille eventyr. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 11/07-2013 04:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Sikken et dejligt indlaeg her fra morgenstunden. Ha' en rigtig god dag.
Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| ABS |
Lagt på d. 11/07-2013 04:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 310 |
God og positiv læsning til formiddagskaffen. Håber at det gode og positive forsætter for dig her i LOS. Næste gang du tager turen til Pattaya eller HH, så kig ind forbi Villa Marked. De har lakrids osv. Genialt sted at handle.
Redigeret af ABS d. 11/07-2013 05:00 We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
|
| twixies |
Lagt på d. 11/07-2013 06:57
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 44 |
bentmj skrev: I dag har jeg allerede opholdt mig her i Thailand i 2 år, og jeg har ikke 1 sekund fortrudt at jeg har bosat mig her for forhåbentligt for resten af livet. Her er jo ganske enkelt vidunderligt og jeg har et fantastisk liv blandt en masse dejlige mennesker. Thaierne har taget fantastisk godt imod mig og været med til at gøre mit ophold til et lille eventyr. Eneste negative ytringer kommer fra 3-4 personer herinde som fra tid til anden kommer med dumsmarte bemærkninger om mit ophold her i landet, men de mangler sikker indhold i deres dagligdag og får sikkert glæde i deres sprittåger på denne måde, måske fik de mange smæk som barn. Dagligdagen går fint med mine små hjemlige sysler og daglige pligter, så tiden bliver aldrig lang. Medicinfri er jeg også blevet her i Thailand, og mærker meget lidt til mine "små skavanker", hvorfor har vi jo talt om i anden tråd for kort tid siden. 2 års dagen skal fejres i aften med en stor steak på et lille steakhouse nær BigC her i Surin, og mon ikke vi slutter af med at spise is hos Swenson i BigC, og så skal jeg hjem og hygge med mine dejlige hunde inden de skal sove, de er jo vores små børn. JowJow, vel er der noget jeg savner i DK, havet og fjorden, hele mit liv i DK har jeg boet ved havet/fjorden, men det behov må jeg jo så dække ved at rejse lidt på ferie her i Thailand, indtil videre har vi været i HH et par gange, og en enkelt tur til Pattaya, og næste ferie går sikkert til Phuket eller Bangsaen. Og så savner jeg den gode danske lakrids og Anton Berg marcipan, men heldigvis er der mange gode venner fra DK som klarer det behov for mig når de kommer omkring Surin, tusind tak. Tid til at hygge lidt i haven blandt mine mange frugter, men mine æbletræer blev ikke til noget, så hvis nogen kan lære mig at lave æbletræer, så skriv PB. Tak til alle som har været med til at gøre de 2 første år til mit lille eventyr. Hvor er det dejligt at høre du har fået succes i Thailand. Jeg selv har boet her i 1 1/2 år og har fået mange gode venner hernede , både thai og faranger. Jeg kan på det kraftigste anbefale dig at lære thai, da verden åbner sig endnu mere. Med hensyn til sygdom, kan jeg sige jeg har samme erfaringer med Thailand, du mærker ikke skavankerne så meget som i Danmark Ang. Æbletræere i Thailand er det ikke mulig at få dem til at give frugt. Du skal op i bjergene omkring chaing Mai, da træet skal have kulde for at give nye blomster. Alt frugt som er i Thailand er import og lokalt fra chaing Mai området. Vindruer, æble, pærer, appelsiner og clementinner, ja selv lidt vin dyrker de der. |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 11/07-2013 10:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
Super, at høre om dit liv i Thailand og at du trives her. Er helt enig i, at dette er et fantastisk sted at bo og leve... ikke mindst pga. klimaet, priserne og ikke mindst befolkningen. Håber du får mange flere gode år her. |
|
|
|
| Bjarke85 |
Lagt på d. 11/07-2013 14:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 819 |
Dejligt at læse en positiv historie omkring at bo i Thailand. Kan kun glæde mig endnu mere til vi selv flytter derned, efter sådan en historie ![]() Håber lykken fortsat vil tilsmile dig i mange år frem |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 11/07-2013 15:33
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Bjarke85 skrev: Dejligt at læse en positiv historie omkring at bo i Thailand. Kan kun glæde mig endnu mere til vi selv flytter derned, efter sådan en historie ![]() Håber lykken fortsat vil tilsmile dig i mange år frem Rart med noget positivt og jeg kan da kun bidrage med det positive eftersom jeg har valgt at lade mig pensionere her. Det eneste man kan bekymre sig om er at den nuvaerende regering er ved at koere landet ud paa et oekonomisk skraaplan og oekonomien strammer for mange familier isaer for de lavest loennede. Initiativet med minimum THB 300 har givet bagslag, fabrikker lukker ned, goder som fri ris til frokost er blevet inddraget paa mange fabrikker og overtid er sat ned til absolut minimum, saa de lavest loennede har nu mindre at goere godt med fordi alle priser er gaaet op. Men regeringen blev valgt bl.a. pga dette initiativ. Rabat paa THB 100,000.- for foerstegangs koebere af biler giver nu bagslag pga daarlig oekonomi, men bilfabrikanterne havde kronede dage. Alt i alt ser det ikke alt for lyst ud. |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 11/07-2013 16:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Dejligt at høre Bent, håber I får rigtig mange skønne år endnu, når man trives så godt skulle der vel være en øget chance for at blive ælde end hvis det gik knapt så godt, så tillykke med din nye tilværelse uanset hvor gammel du er Det er lige præcis sådan en beretning der spreder glæde og opmundring og vi som stadig bo i DK kan glæde os endnu mere til vi engang lander der for good ![]() Enjoy your meal.... Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| twixies |
Lagt på d. 12/07-2013 05:33
|
hugoboerge skrev: Bjarke85 skrev: Dejligt at læse en positiv historie omkring at bo i Thailand. Kan kun glæde mig endnu mere til vi selv flytter derned, efter sådan en historie ![]() Håber lykken fortsat vil tilsmile dig i mange år frem Rart med noget positivt og jeg kan da kun bidrage med det positive eftersom jeg har valgt at lade mig pensionere her. Det eneste man kan bekymre sig om er at den nuvaerende regering er ved at koere landet ud paa et oekonomisk skraaplan og oekonomien strammer for mange familier isaer for de lavest loennede. Initiativet med minimum THB 300 har givet bagslag, fabrikker lukker ned, goder som fri ris til frokost er blevet inddraget paa mange fabrikker og overtid er sat ned til absolut minimum, saa de lavest loennede har nu mindre at goere godt med fordi alle priser er gaaet op. Men regeringen blev valgt bl.a. pga dette initiativ. Rabat paa THB 100,000.- for foerstegangs koebere af biler giver nu bagslag pga daarlig oekonomi, men bilfabrikanterne havde kronede dage. Alt i alt ser det ikke alt for lyst ud. Du har helt ret, ang. Regeringen, og vil tilføje en anden væsentligt fejl regeringen har gjordt, som de kæmper med. Deres ris kampagne hvor de ville hjælpe den fattige bonde til at få min. 15000 bath pr ton ris de producere. Dette har resulteret af de købt ris fra bønder over markedsprisen , hvilken har gjordt regering har været nød til at bygge lagre mange steder i Thailand. Regeringen håbede med deres intiativ at hæve den globale markedspris, ved ikke at sælge det på markedet, så der ville opstå mangel. Desværre for Thailand er Indien , Vietnam blev de største til at sælge ris. Thailand er ikke I stand til at sælge deres ris uden tab på marked og deres ris rådner op på lagerene og ædt af skadedyr. Derudover har kampagnen mistet mange penge på korruption, hvor bla. Thai opkøber importere billig ris fra Vietnam og solgte til regeringen. Regeringen vil ikke fortælle hvor meget de taber og en økonom fra regering havde lavet et overslag for Første år på tab på 260 milliarder bath, hvilket gjorde han blev fyret. Andre økonomer i Thailand har beregnet hele tabet til 760 milliarder bath. Regeringen arbejder pt. På at få godkendt et lån 2.2 billioner som skal bruges til at bygge en højhastigheds jernbane, hvilket vil give en stor udgiftpost på statsbugdettet. Mange skriver dog, dette lån ville ikke give jernbanen men mange af pengene ville forsvinde i korruptionsanklager. Men regering har brug for penge. En andet væsentlig hindring i Thailands økonomi er den private husholding store gæld. Thailand har prøvet at holde den indre markeds forbrug oppe ved netop bil kampagne som gav et ekstra salg af biler i Thailand på 1,2 millioner biler. Problemet for Thailand er at mange thaier har købt over evne, og sidder med en kæmpe gæld. Mange af banker og finanseringselskaber har nu store problemer, da thaierne nu ikke kan betale deres afdrag og pengene i thaiernes privatliv er faldet. En spiral uden ende |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 12/07-2013 05:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
bentmj! en dejlig beretning som kunne være skrevet af mig selv. Godt at vi trods alle odds er nogle stykker der oplever det positive her i landet, uden at vi er naive som er den gældende beskyldning fra visse, som tror at vi vader rundt med skyklapper. Er nu på 13. år uden at have oplevet én eneste svigagtig thai (holder mig langt fra hovskisnovskierne) - men faranger - UPS! Har selv prøvet flere typer frugt og grønt, men uden noget godt resultat, det kan lade sig gøre oppe nordpå, hvor der er chancer for frost, har prøvet det oppe i landbyen men det gik galt på grund af forkert pasning, det groede sku ellers fint, sågar danske bonderoser har jeg prøvet, men Mama det kære væsen troede det var ukrudt, så... Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 12/07-2013 05:48
|
Du har ret twixies, bl.a. her i byen kan man se at lånepenge er brugt til køb af taxier, som nu holder i lange køer og venter på kunder som ikke er der, samtidig med at man stadig har næsten 800 Song Khaws som heller ikke har kunder. Ja skruen uden ende! Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 12/07-2013 06:32
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
bentmj, vi har meget tilfælles, samme fornavn, samme tidsrum i thailand,og samme positive oplevelse af thailand, hvor er det rart med en ,, lidelsesfælle" rejse dog lige til dk på ferie i en mdr. skeptikren, jeg har også prøvet med danske blomster og planter, men det gik ikke, jeg tror de får ,,stress" fordi der er vækstsæson hele tiden.....ingen hviletid.................. ![]() |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 12/07-2013 06:57
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 231 |
Er jeg virkelig den eneste der har en thai familie der er total umulige? Men derfor kan man jo sagtens have det godt i thailand. |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 12/07-2013 07:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Det skal jeg lade være usagt.... men du er en af dem der kan smadre alle tråde med dine næsten altid negative udgydelser! Lad nu tråden forblive i den ellers gode tone! BåthornHa en god dag
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 12/07-2013 09:00
|
PeterS! Har du nogen sinde tænkt over at kunne være dig selv der er noget galt med???? Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
|
|
|
| twixies |
Lagt på d. 12/07-2013 10:38
|
flyer skrev: Det skal jeg lade være usagt.... men du er en af dem der kan smadre alle tråde med dine næsten altid negative udgydelser! Lad nu tråden forblive i den ellers gode tone! BåthornHa en god dag ![]() Hejsa, kender ikke lige din situation, men som regel er der ikke noget galt med thai familierne og husk det som man giver, modtager man ![]() |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 12/07-2013 11:16
|
|
Nu har jeg jo ikke selv valgt familien, men kan forstå at det ikke kan være familien der er noget galt med. Men vejret er pragtfuldt og det er konen også. |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 12/07-2013 11:22
|
|
Skeptikeren skrev: PeterS! Har du nogen sinde tænkt over at kunne være dig selv der er noget galt med???? Somrak Ja. |
|
|
|
| twixies |
Lagt på d. 12/07-2013 11:29
|
PeterS skrev: Nu har jeg jo ikke selv valgt familien, men kan forstå at det ikke kan være familien der er noget galt med. Men vejret er pragtfuldt og det er konen også. Sorry var ikke det jeg mente, men du har ret i familien kommer som tilbehør, men som kulturen er, gifter man sig med familien, da man bliver en del af den. Du kan så vælge om du vil modtage og møde familien på ders måde og levevis. Jeg kan love dig for, hvis du får problemer vil de stå der for at hjælpe dig, også hvis du blev syg, eller manglede penge til en flybillet hjem til sygehus, ville de hjælpe. Jeg vil bare fortælle dig man får det som man sender ud og man oplever det, som ens øjne vil se |
|
|
|
| PeterS |
Lagt på d. 12/07-2013 11:47
|
|
twixies skrev: PeterS skrev: Nu har jeg jo ikke selv valgt familien, men kan forstå at det ikke kan være familien der er noget galt med. Men vejret er pragtfuldt og det er konen også. Sorry var ikke det jeg mente, men du har ret i familien kommer som tilbehør, men som kulturen er, gifter man sig med familien, da man bliver en del af den. Du kan så vælge om du vil modtage og møde familien på ders måde og levevis. Jeg kan love dig for, hvis du får problemer vil de stå der for at hjælpe dig, også hvis du blev syg, eller manglede penge til en flybillet hjem til sygehus, ville de hjælpe. Jeg vil bare fortælle dig man får det som man sender ud og man oplever det, som ens øjne vil seJa som min kone siger, du giver dem ikke en bøjet satang. Så måske kan du overbevise mig om deres værdi, men tror ikke konen kan overbevises. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Båthorn
men du har ret i familien kommer som tilbehør, men som kulturen er, gifter man sig med familien, da man bliver en del af den. Du kan så vælge om du vil modtage og møde familien på ders måde og levevis. Jeg kan love dig for, hvis du får problemer vil de stå der for at hjælpe dig, også hvis du blev syg, eller manglede penge til en flybillet hjem til sygehus, ville de hjælpe. Jeg vil bare fortælle dig man får det som man sender ud og man oplever det, som ens øjne vil se