Se indlæg|
Trafik uheld
|
|
| Willum |
Lagt på d. 13/07-2013 10:49
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Er der nogen der har et bud på hvilket ansvar man som Farrang kan pådrages i fald ens Thai kone kører afsted på sin mors motorcykel uden kørekort, styrthjelm, lettere beruset og under turen bliver impliceret i et trafik uheld med alvoligt tilskadekommende evt. dræbte. Mvh Peter |
|
|
|
| HongNam |
Lagt på d. 13/07-2013 11:00
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 50 |
Hvis det er din kone der kører galt på din svigermors motorcykel hvordan i al vide verden skulle du så som farang kunne blive ansvarlig ????? Er du sikker på at du har formuleret dit spørgsmål korrekt ? |
|
|
|
| twixies |
Lagt på d. 13/07-2013 11:04
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 44 |
Willum skrev: Er der nogen der har et bud på hvilket ansvar man som Farrang kan pådrages i fald ens Thai kone kører afsted på sin mors motorcykel uden kørekort, styrthjelm, lettere beruset og under turen bliver impliceret i et trafik uheld med alvoligt tilskadekommende evt. dræbte. Mvh Peter Hej Peter Jeg tør ikke svare på det, men var selv ude for et uheld. En thai på motorcykel stødte sammen med en anden thai, lige bag ved min bil. Jeg gjorde som man gør i Danmark, kørte ind til siden , katatrofe blink på, og ville give livreddende første hjælp til den hård kvæstede. Thaierne kom til mig og sagde jeg skulle køre inden politiet kom, da jeg ville få skylden uanset hvad, da jeg var farang. Har hørt mange historier omkring dette, men som sagt tag alle historier med et Grant salt. Ved ikke om du kan bruge det, men stof til eftertanke Livet er, hvad vi gør det til.
Livet er som vi tænker over det. Livet er, hvad vi ønsker, det skal være. |
|
|
|
| twixies |
Lagt på d. 13/07-2013 11:07
|
HongNam skrev: Hvis det er din kone der kører galt på din svigermors motorcykel hvordan i al vide verden skulle du så som farang kunne blive ansvarlig ????? Er du sikker på at du har formuleret dit spørgsmål korrekt ? Fordi de tror alle faranger har røven fuld af penge, derfor
Livet er, hvad vi gør det til.
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 13/07-2013 11:12
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Direkte kan du vel ikke blive indblandet, indirekte maaske, afhaengig af evt. erstatning, der kan man saa maaske miste hus osv. Den der med at man faar skylden hvis man yder foerstehjaelp, det er en gammel and, det er da kun visse thaier der tror paa den. de hat set for meget lakorn. 55
Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| Anjin |
Lagt på d. 13/07-2013 11:14
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 170 |
hej Peter Som person bliver du ikke ansvarlig, da det ikke er dig der har kørt. Jeg formoder du nok måske tænker på erstatningsansvaret, som i den beskrevne situation vil ligge hos din ægtefælle. Det vil sige, motorcyklens ansvarsforsikring og med risiko for, at din ægtefælle bliver gjort erstatningsansvarlig pga grov uagtsomhed. Dermed kan det selvfølgelig påvirke dig inddirekte , da hun skal finde midlerne til erstatningen i sin egen økonomi, eksempelvis via jeres "fællesformue"eller eks via ejendom som står i hendes navn. Risikoen kan også ligge i, at skadelidte øjner en mulighed for at kræve mere når der er en farang ægtefælle inde i billedet - altså at du et eller andet sted "redder hende" . |
|
|
|
| twixies |
Lagt på d. 13/07-2013 11:18
|
Longway skrev: Direkte kan du vel ikke blive indblandet, indirekte maaske, afhaengig af evt. erstatning, der kan man saa maaske miste hus osv. Den der med at man faar skylden hvis man yder foerstehjaelp, det er en gammel and, det er da kun visse thaier der tror paa den. de hat set for meget lakorn. 55 ![]() Tak, jeg havde det virkelig også dårligt over at skulle køre derfra, men det gik rigtigt hurtigt med thaier som kom til undsætning
Livet er, hvad vi gør det til.
|
|
|
| Draaben |
Lagt på d. 13/07-2013 20:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 177 |
Er der nogen der har et bud på hvilket ansvar man som Farrang kan pådrages i fald ens Thai kone kører afsted på sin mors motorcykel uden kørekort, styrthjelm, lettere beruset og under turen bliver impliceret i et trafik uheld med alvoligt tilskadekommende evt. dræbte. Mvh Peter Peter er du Helt ny, i Thailand. Jeg har da aldrig hørt/ eller læst et mere laterligt spørgsmål nogensinde....... . om så min kones fætter kørte galt ville det aldrig være mit problem, IHVERTTILFÆLDE ikke mere end hvad jeg selv ville gøre det til
Beer is proof that God loves us, and want us to be happy. |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 15/07-2013 08:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
DRÅBEN Der findes kun latterlige svar ikke spørgsmål ! Kim
|
|
|
|
| Willum |
Lagt på d. 15/07-2013 09:32
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Jeg siger tak til de, med en undtagelse, mange konstruktive svar. Jeg havde besluttet mig for at forbigå et enkelt svar i tavshed, så tak til Kro90 (Kim) for din kommentar. Mvh Peter Peter
|
|
|
|
| cali111 |
Lagt på d. 15/07-2013 09:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Blev påkørt bagfra af en Thailænder. Politiet mente det var min skyld? Hvis jeg ikke havde været der var det ikke sket, indtil jeg hev mit Thailandske kørekort og min Thailandske ansvarsforsikring frem. Så fik piben en anden lyd og jeg var frikendt. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

. om så min kones fætter kørte galt ville det aldrig være mit problem, IHVERTTILFÆLDE ikke mere end hvad jeg selv ville gøre det til