Se indlæg
 Udskriv debat
90 dages rapport/stempel
Yonok
Jeg var idag på immigration office i Mae Sai for at få mit 90 dages stempel og da jeg for en gangs skyld ikke havde fået lavet kopier hjemmefra gik jeg ind i boden udenfor for at få dem lavet først.
Da jeg kommer ind sidder en af de faste gutter-iøvrigt en ud af 2 eller 3 deroppe der kan lidt engelsk der-kigger løseligt på kopierne og siger...det behøver du ikke mere og slog op på computeren,kiggede i mit pas og gav mig mit stempel...overstået på 3 min.
Så det er jo dejligt at man er fri for alt det kopieren og udfylden skemaer osv.-kan jo så ikke vide om det er indført andre steder,så gør hellere som I plejer til I ved besked.
Hav en god dag derude og pas på Jer selv og hinanden.

Bjarke85
Dejligt at høre at der ikke kun findes skrankepaver og at det er besværligt og irriterende Smile

God dag til dig også Yonok Smile

Robert Kronberg
Nu ved jeg ikke, hvad du mener med 90 dages stempel, men jeg gætter på, at du mener den adresse-indberetning, som du skal indgive hver tredje måned (90 dage)???

Her behøver man normalt ikke at møde op selv, da man kan sende kopi af passet og den simple formular med den aktuelle adresse med posten, samt en frankeret svarkurvert, og så sender de noget af formularen tilbage med stempel på.

Det er ikke særligt vigtigt, og koster vist blot 2.000 baht i bøde, hvis man ikke gør det.

Hilsen, Robert

Yonok skrev:

Jeg var idag på immigration office i Mae Sai for at få mit 90 dages stempel og da jeg for en gangs skyld ikke havde fået lavet kopier hjemmefra gik jeg ind i boden udenfor for at få dem lavet først.
Da jeg kommer ind sidder en af de faste gutter-iøvrigt en ud af 2 eller 3 deroppe der kan lidt engelsk der-kigger løseligt på kopierne og siger...det behøver du ikke mere og slog op på computeren,kiggede i mit pas og gav mig mit stempel...overstået på 3 min.
Så det er jo dejligt at man er fri for alt det kopieren og udfylden skemaer osv.-kan jo så ikke vide om det er indført andre steder,så gør hellere som I plejer til I ved besked.
Hav en god dag derude og pas på Jer selv og hinanden.

Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Longway
Robert.

Hvad er det som ikke er saa vigtigt ?

Hvis man kan faa en boede paa 2000 b. saa har man vel ovetraadt loven, og dermed har man undladt noget som er vigtig ?
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Robert Kronberg
Min pointe er blot, at en adresse-indberetning ikke er en videnskab og ikke er særligt besværligt, da det oven i købet kan ske per post eller med en messenger med et par kopier; og hvis man glemmer det, så får man en bøde, ligesom hvis man afleverer sin bog for sent tilbage til biblioteket.

Hilsen, Robert

Longway skrev:

Robert.

Hvad er det som ikke er saa vigtigt ?

Hvis man kan faa en boede paa 2000 b. saa har man vel ovetraadt loven, og dermed har man undladt noget som er vigtig ?

"

Yonok
Kære Robert,du og de fleste fastboende hernede ved vist alle hvad en 90 dages rapport er -det er en tilladelse til forlænegelse af dit ophold på visa i Thailand-samt bekræftelse på din adresse som du skriver og sige at det ikke er vigtigt er dog det værste sludder jeg har hørt længe.
Du får en bøde på 2000-hvilket er nyt for mig,idet jeg altid også på immigration office har fået oplyst at bøden er 500 om dagen,der dog ikke kan overskride 20.000.Men det kan jo være ændret.
Næst efter fornyelse af visa er dette vist noget af det man gør mest ud af at pointerer at man skal overholde-og overskrider du datoen-møder op for at stemple og ikke har pengene til bøden...ja, så risikerer du at ryge i spjældet til du har dem eller penge til en billet hjem.
Så sidde og påstå at det ikke er særlig vigtigt-på en side hvor nye folk kommer for at finde råd og vejledning,det syntes jeg ikke er særlig smart Robert.
Det ganske kort tid siden en udlænding-tror Australier på Phuket blev udvist på grund af overstay-ganske vist et langt overstay.

Robert Kronberg
Nej, nej. hvis du er forpligtet til adresse-indberetning hver tredje måned (90 dage), så har du allerede en visumforlængelse på 9 måneder første gang, og på 1 år de følgende gange.

Adresse-indberetningen, som skal ske hver tredje måned, hvis du ikke er rejst ind og ud af Thailand (hvorpå det skal ske 90 dage efter sidste indrejse), har intet med din ret til det allerede accepterede ophold at gøre.

Det er en stor misforståelse blandt mange.

Der kan ikke gives bøde for overstay, hvis du glemmer at adresse-indberette. Det er to meget, meget forskellige ting. Der kan kun gives bøde for manglende adresse-inberetning. Det har intet med overstay at gøre, da ophold allerede er bevilget.

Man kan derfor heller ikke smides i fængsel for manglende adresse-indberetning, og politiet kigger slet ikke på det, men kun på det visum, og den forlængelse, som du allerede har modtaget.

Hilsen, Robert

Yonok skrev:

Kære Robert,du og de fleste fastboende hernede ved vist alle hvad en 90 dages rapport er -det er en tilladelse til forlænegelse af dit ophold på visa i Thailand-samt bekræftelse på din adresse som du skriver og sige at det ikke er vigtigt er dog det værste sludder jeg har hørt længe.
Du får en bøde på 2000-hvilket er nyt for mig,idet jeg altid også på immigration office har fået oplyst at bøden er 500 om dagen,der dog ikke kan overskride 20.000.Men det kan jo være ændret.
Næst efter fornyelse af visa er dette vist noget af det man gør mest ud af at pointerer at man skal overholde-og overskrider du datoen-møder op for at stemple og ikke har pengene til bøden...ja, så risikerer du at ryge i spjældet til du har dem eller penge til en billet hjem.
Så sidde og påstå at det ikke er særlig vigtigt-på en side hvor nye folk kommer for at finde råd og vejledning,det syntes jeg ikke er særlig smart Robert.
Det ganske kort tid siden en udlænding-tror Australier på Phuket blev udvist på grund af overstay-ganske vist et langt overstay.

"

Robert Kronberg
Kig i stemplerne i dit pas, og der vil du kunne se, at du fik 9 måneder første gang, og 1 år de følgende gange.

Hilsen, Robert

Robert Kronberg
Jeg har en gang glemt at adresse-indberette pga. en misforståelse, og jeg betalte 2.000 baht for disse fem måneder.

Yonok
Sorry-du har ret Robert - jeg forvekslede de to ting.
Men det ER dog alligevel en vigtig ting og lovpligtigt at overholde det og derfor syntes jeg da at det er vigtigt at nye brugere ikke får det indtryk at det er ligegyldigt og uden betydning.

Draaben
Man kan derfor heller ikke smides i fængsel for manglende adresse-indberetning, og politiet kigger slet ikke på det, men kun på det visum, og den forlængelse, som du allerede har modtaget.

Hvis politiet finder ud af at du ikke har fået et ny 90 dags stempel koster det 4000 baht, men hvis du selv møder op for sent koster det 2000 baht. man kan stemple 14 dage før og en uge efter det er udløbet, uden at skulle betale
Beer is proof that God loves us, and want us to be happy.

Skeptikeren
Er lidt i vildrede om hvad det er for et stempel der omtales. Her i Chonburi (Pattaya/Jomtien) udfylder man en TM47, vedlægger en kopi af et dokument med ens adresse på. Officeren skriver under på den underste slip som rives af og heftes ind bagerst i passet og den gamle rives ud.

Kan da ikke være nemmere, når man så bare husker dagen (de bliver glade hvis man kommer nogle dage før udløb.

Ser samme procedure gang på gang med diverse "agenter" der kommer med en hel stak pas for diverse klienter som hellere vil betale for den service end at ofre måske en time hver 90. dag.

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
Draaben
Er lidt i vildrede om hvad det er for et stempel der omtales. Her i Chonburi (Pattaya/Jomtien) udfylder man en TM47, vedlægger en kopi af et dokument med ens adresse på. Officeren skriver under på den underste slip som rives af og heftes ind bagerst i passet og den gamle rives ud.

Kan da ikke være nemmere, når man så bare husker dagen (de bliver glade hvis man kommer nogle dage før udløb.

Ser samme procedure gang på gang med diverse "agenter" der kommer med en hel stak pas for diverse klienter som hellere vil betale for den service end at ofre måske en time hver 90. dag.

Somrak

Det er netop det stempel der tales omSmile
Beer is proof that God loves us, and want us to be happy.

Yonok
Så langt så godt - nu var det ikke for at diskuterer ulovligheden eller størelsen på evt. bøde jeg postede det - men bare som en oplysning,at man nu,ihvertfald i Mae Sai ikke behøver kopier og at udfylde den formular som man tidligere skulle.
Det var somend det hele.

Longway
Lidt om de 90 dage.....Jeg var der idag, det tog 20 minutter....

Notification of staying in the Kingdom over 90 days .

ภาษาไทย

การรับแจ้งอยู่ในราชอาณาจักร เกิน 90 วัน

Procedure and notification
1.The foreigner makes the notification in person, or
2.The foreigner authorises another person to make the notification, or
3.The foreigner makes the notification by registered mail.
4.The notification must be made within 7 days before or after the period of 90 days expires.
5.The first application for extension of stay by the foreigner is equivalent to the notification of staying in the Kingdom over 90 days.

Notification by registered mail
1.Copy of all passport pages (up to the latest arrival stamp in the Kingdom or latest visa stamp)
2.Copy of arrival/departure card TM.6 (front and back)
3.Previous notifications of staying over 90 days (if any)
4.Completely filled in and signed notification form TM.47
5.Envelope with 5 Baht stamp affixed and return address of foreigner for the officer in charge to send back the lower part of form TM. 47 after having received the notification. This part must be kept for reference and for future notifications of staying over 90 days.
6.The above mentioned documents must be sent by registered mail and the receipt of the registration kept by the foreigner.

Send the mail before the renewal date 7 days to

90 DAYS REGISTRATION,
Samut Prakan Immigration
Suthibirom Road,
Tambon Paknam,
Amphoe Muang,
Samut Prakan Province
10270

Note

* The notification of staying in the Kingdom over 90 days is in no way equivalent to a visa extension.

* If a foreigner staying in the kingdom over 90 days without notifying the Immigration Bureau or notifying the Immigration Bureau later than the set period, a fine of 2,000.- Baht will be collected. If a foreigner who did not make the notification of staying over 90 days is arrested, he will be fined 4,000.- Baht.

* If a foreigner leaves the country and re-enters, the day count starts at 1 in every case

http://samutpraka...-days.html

Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
Spring til debat: