Se indlæg|
Mønt
|
|
| flyer |
Lagt på d. 08/08-2013 17:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Da jeg ikke kan eller vil få nogen form for overførselsindkomst når vi en dag vil bo i Thailand, hvorledes kan jeg så tjene penge til opholdet? I Danmark Vi har hus og bil i Thailand og konen skal nok finde noget at tjene penge på, men det er straks værre for farang... PT. har jeg tanker om at holde mit vinduespolering og så kun have "hverandenmånedeskunder" sådan at jeg kan være afsted i 2 mdr. og i Danmark 2 mdr. men der omsætter jeg slet ikke nok endnu. Så jeg vil høre om I har ideer til noget "freelance" agtigt??? Og måske noget om hvordan I andre tjener mønt.... Overskyet over den vestlige forstad
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 08/08-2013 18:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hej Flyer, Har du overvejet at arbejde i off shore branchen? Måske dette kunne være en mulighed. Selvom jeg nu ikke tror de har det stor behov for vinduespolering, det skulle da lige være på helikopterne ![]() Blot som en kuriositet, så synes jeg lige jeg vil nævne, at jeg har en bekendt der bor i Thailand og arbejder weekender i Danmark. Han tager frem og tilbage hver uge og har gjort det nu i et par år. Held og lykke med projektet. mvh |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/08-2013 19:15
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
rinpoche skrev: Blot som en kuriositet, så synes jeg lige jeg vil nævne, at jeg har en bekendt der bor i Thailand og arbejder weekender i Danmark. Han tager frem og tilbage hver uge og har gjort det nu i et par år. Hold da op... Manden må da både ha' guldkort og blive ruineret med alle de fly-billetter. Hvis, han altså ikke arbejder for et fly-selskab. |
|
|
|
| Dalton |
Lagt på d. 08/08-2013 20:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 326 |
[quote]rinpoche skrev: Blot som en kuriositet, så synes jeg lige jeg vil nævne, at jeg har en bekendt der bor i Thailand og arbejder weekender i Danmark. Han tager frem og tilbage hver uge og har gjort det nu i et par år. Så tror jeg det var ham jeg sad ved siden af sidst jeg fløj ud, han sov stort set inden vi var lettet men vågnede op til morgen mad, hvor vi fik en god snak. Jeg arbejder selv off-shore og har en del kollegaer der bor i Thailand og pendler frem og tilbage til jobbet. Vagten er typisk 2 uger på søen og 3 uger fri, dog kører cateringen på de faste platforme 2:4 altså 4 uger fri men det afspejler sig så selvfølgelig også på lønnen. Det er så af og til der bliver misset et fly til Thailand, hvis der f.eks på grund af tåge går en dag eller 2 ekstra inden man kan komme hjem. Det er selvfølgeligt fint med de 3 eller 4 uger fri men de 2 uger på job skal man jo også være indstillet på at der er man sat fast og er der f.eks uro på hjemme fronten kan det være noget af en prøvelse. Men kan man få tingene til at fungere er det et kanon job og de fleste der prøver bliver som regel ved. Det der er brug for er smede, elektrikere, malere, stillads byggere, isolatører og selvfølgelig også mange slags teknikere til kontrolrum, laboranter osv osv men der er også en del ufaglærte, som med de rigtige kurser har job derude, og f.eks uden anden baggrund end en basic offshore safety course, kan man starte som steward/medhjælper i cateringen (rengøring etc.) http://www.falck....fault.aspx Det er dog ikke altid der er brug for nye folk, det er lidt i perioder om der bliver mandet op eller ned. Dalton |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 09/08-2013 07:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
Har du overvejet at lave noget sammen med konen i Thailand og dermed slippe for at rejse hjem og tjene penge? Som jeg oplever det, så kan man ret hurtigt og med en forholdsvis lille investering sætte noget op (Butik, Service virksomhed eller lign.) i Thailand. |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 09/08-2013 10:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
@rinpoche & Daltin Ja det er noget jeg har tænkt på mange gange, har faktisk været meget tæt på at komme derud, som en slags elektriker/ tekniker... Jeg er ikke elektriker men er uddannet radiotekniker og så vidt jeg husker var begrundelsen for at jeg ikke kom derud var at jeg ikke havde et LAUS kursus (El-sikkerhed) men har senere hørt at det behøver man ikke at være elektriker for at få... Så hvis det skal være off-shore, bliver det nok som ufaglært, så Dalton, sig frem hvis du har nogle gode forslag, jeg er ikke bange for at arbejde, men ville gerne arbejde mindre end det jeg gør nu (300timer/md) og det kan jeg ikke blive ved med, så off-shore lyder rigtig fint. @ patirak Ja der har været lidt om at vi skulle have høns, så vi kunne sælge æg, men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre da farang jo ikke må tage arbejde som en thai kunne udføre... Men fortæl endelig hvis du har nogle ideer. Umiddelbart tænker jeg de første par år hvor vi vil tage ophold i Thailand, vil DK-modellen være den bedste, del fordi den giver mest økonomisk men også giver mulighed for at se familien i DK Men jeg høre gerne flere gode forslag og hvad andre gør i ligende situation ![]() Sol med enkelte cumulusskyer i siget over Vestegnen
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.