Se indlæg|
Kærlighed ved først blik
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 17/08-2013 15:35
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Nu har et 14 sekunder langt/kort videoklip cirkuleret rundt på nettet i de sidste ca. 2 uger til stor morskab for en masse mennesker. I videoen får thailandske Sara sagt et ord forkert. Og det er det de fleste nu kender Sara for. Klippet kan blandt andet ses på: De 14 sekunder er klippet ud af sammenlagt 11 minutters udsendelse, og de 11 minutter har ikke ret mange hverken set eller tænkt over i forhold til de 14 sekunder. I de 11 minutters udsendelse får man et helt andet indtryk af Sara end det som ellers er spredt overalt for tiden. De 11 minutters udsendelse kan ses på følgende link i video-sektionen: - Video-sektionen Herfra tages hatten af for Sara og hendes energi og gå-på-mod. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 17/08-2013 15:54
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Webmaster skrev: Nu har et 14 sekunder langt/kort videoklip cirkuleret rundt på nettet i de sidste ca. 2 uger til stor morskab for en masse mennesker. I videoen får thailandske Sara sagt et ord forkert. Og det er det de fleste nu kender Sara for. Klippet kan blandt andet ses på: De 14 sekunder er klippet ud af sammenlagt 11 minutters udsendelse, og de 11 minutter har ikke ret mange hverken set eller tænkt over i forhold til de 14 sekunder. I de 11 minutters udsendelse får man et helt andet indtryk af Sara end det som ellers er spredt overalt for tiden. De 11 minutters udsendelse kan ses på følgende link i video-sektionen: - Video-sektionen Herfra tages hatten af for Sara og hendes energi og gå-på-mod. Tak Webmaster. Hatten af herfra ogsaa. |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 17/08-2013 16:06
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Ja tak skal du have, der er kun stor respekt herfra.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 17/08-2013 16:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Jeg har kun set det lille klip paa FB. Jeg synes at hun virker soed og sympatisk....Sprog er ikke altid nemt, mon ikke ogsaa thaier synes at vi siger/udtaler noget lidt forkert til tider, det tror jeg...Saa ingen grund til at nedgoere kvinden paa grund at et enkelt ord...![]() Saa fik jeg set udsendelsen, ja hun er godt nok en gaev pige.....Jeg nap dig :-) Redigeret af Longway d. 17/08-2013 17:01 Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/08-2013 17:53
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hun siger "kig", men det kan lyde som "pik", hvis man ikke er vant til at høre på thaiere. Hilsen, Lobeert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 17/08-2013 18:01
|
|
Laeg nu maerke til hendes mund naar hun udtaler ordet, kig ( k ) udtales med aaben mund, det goer ( p ) i det andet ord ikke. Saa maaske du skulle lytte til lidt flere thaier, jeg selv lytter til thaier hver dag, og har gjort det i mange aar...Akkurat som du, ..men se nu lige klippet igen. For at fortsaette lidt i sprog, saa er der en del farang som siger pik ( Chili ) det hedder nu prik, og man kan sagtens hoere det ( r ) Og ( i ) som i is, og ikke som i ( ikke ) Dejligt vejr i Bkk.
Redigeret af Longway d. 17/08-2013 18:21 Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/08-2013 19:42
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Okay, nu har jeg set den fulde version. Der er tale om "blik" og ikke "kig" Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 17/08-2013 20:01
|
|
Man skal have en god hoerelse for at kunne hoere et B og et L Det er Kurt som siger blik og pigen som siger pik, dog med i som i is. Kan du ikke hoere forskel paa som hun udtaler foerst og derefte 2. gang efter hun bliver rettet, saa tror jeg da ikke at du skal undervise i dansk, lyder ikke betryggende... Ja, denne bad du selv om ! Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 17/08-2013 20:31
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Hvordan i alverden kan sådan en tråd her ende i personfnidder? Prøv nu at hjælpe hinanden istedet for at benytte enhver mulighed for at spænde ben for hinanden. Siden er tænkt som et sted hvor vi kan udveksle meninger og hjælpe hinanden og ikke et sted hvor vi kan udstille og jorde hinanden. Tak for jeres forståelse. - Admin - Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 17/08-2013 21:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Ja endnu en positiv historie om en thai i Danmark, tænk at en lille talefejl kan skabe så megen omtale... Dejligt at Sara har tur, det fortjener hun som så mange andre med samme livsindstilling, vi høre bare ikke så tit om det, det er næsten altid det negative der får overtaget.... "Hvor der er vilje er der vej" Godt og vel tusmørke over Sydhavsøerne
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 17/08-2013 23:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Men hvis verden ikke er farligere end at en stakkels pige er genstand for så megen opmærksomhed, fordi hun snubler lidt over ordene er der vist stadig håb. Hvor må jeg selv da været et fokuspunkt gennem tiderne, på et sprog der ligger så langt fra mit eget. (Og den er god nok. jeg har vist spredt megen glæde over tid med min udtale) Nu taler jeg vel thai til husbehov, kunne man sige. Men jeg spreder stadig glæde (eller rettere en skraldlatter hos konen en gang imellem, når man kommer skævt ind på et ord) Og sådan er det vel også den anden vej Jeg sidder tilbage, og er faktisk stolt over at nogen gider lære mit sprog. Og ryger der en pinke af fanden, sover jeg fint alligevel. Skulle man lægge historien i alvorlige folder, kunne man jo ringe til vores "respekterede" udenrigsminister og bede ham give en opvisning på engelsk. (gys) Så virker den oplæste historie om en stakkels pige, der kløjs lidt i et ord ganske sølle. Man kunne også skrue bissen på og spørge. Hvor mange af Jer, som griner af hende kunne give et tilsvarende interview på thai???? Kom frisk ![]() |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 17/08-2013 23:56
|
|
Hvem griner af pigen ? vi boejer os vist alle for hendes ihaerdighed. Der bliver/blev diskuteret et ord, netop det ord som traaden ogsaa omhandler. Og ja, selvfoelgelig er der andre her paa siden end dig som kan give et tilsvarende interview paa thai, saa svaert er sproget altsaa heller ikke, jeg mener, det er jo helt almindelige danske ord hun bruger, ergo, saa er vi over i ganske almindeligt thai. Thaier kan da hoere at jeg er farang, der kan da ogsaa glippe en tone, men taler man i en sammenhaeng, saa er man dog forstaaelig, og man faar blot et lille smil ogen respekt for at man goer sit bedste....Ikke ?
Redigeret af Longway d. 18/08-2013 00:22 Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 18/08-2013 06:27
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Der er ogsaa historien om farangen der gik paa thai markedet for at koebe bananer. Hans udtale var ikke saerlig heldig med hensyn til ordet banan saa alle thai salgskvinderne broed ud i fnisen og latter. Det er nu ikke min egen personlige erfaring jeg refererer til skulle jeg hilse og sige. ![]() |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 18/08-2013 06:39
|
|
He he he Hugoboerge. Den sad lige i skabet den der...
Mvh. Chiliposen.
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.