Se indlæg
 Udskriv debat
Thai John - året efter miliongevinsten (13. januar 2003)
Webmaster

Den 19. januar sidste år er en dato, som den tidligere havnearbejder fra Esbjerg, John Christiansen aldrig glemmer. Da vandt han Danmarkshistoriens største trav-gevinst på 7,4 millioner kroner.

Han er ikke som de fleste - og er bedre kendt under navnet Thai John. Selv om han er mangemillionær, har hans livsstil ikke ændret sig markant.

Præmien blev først og fremmest brugt til at investere i John Christiansens firma - Thailandia Import. Blandt andet opførstes en lagerhal.

Hver uge flyves fem tons kolonialvarer ind fra Østen - blandt andet friske grøntsager, fisk og fiskesovs. Varerne sælges videre til de efterhånden mange Thai-forretninger i Danmark. Selv har Thai John en butik i Esbjerg.

En del af præmien blev brugt på at renovere huset i Guldager, hvor Thai John bor sammen med sin thailandske kone og sine otte sammenførte børn.

Huset har fået grønne thailandske tagsten, og thai og dansk kultur lever side om side. En lang række effekter til hus og have er hjemført fra Thailand.

Familien spiser 20 kilo ris om måneder, og der er både frikadeller og forårsruller på menuen.

Thai John har været i Thailand adskillige gange og i længere perioder. Han synes, at folk her er mere tolerante og mere hjælpsomme. Han lærte sig thailandsk og fandt sin første kærlighed i Thailand - siden flere gange. Han er nu gift for fjerde gang.

Det giver ikke længere Thai John det samme sus ved at spille på travbanen, og glæden ved at vinde vil heller ikke være den samme igen.

Dato: 13. januar 2003

Faldt lige over dette program og tænkte at det måske kunne have interesse herinde.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Nahm
Interessant , jeg har mødt ham, og snakkede med ham på vej til Thailand Smile
Ja, han havde været der mange gange, kendte mange fra Pattaya osv..og sagde dengang han havde gang i en del i Thailand.
Mvh,
Nahm

Longway
Ja, han har gjort det godt.....Mange fortaeller ogsaa stolpe op og stolpe ned om den lille doegnflue de kalder den store business...Thai-John her, ham er der hold i, ogsaa inden han vandt penge koerte det for ham.

Altid dejligt naar der er hold i en succes, er til tider traet af at hoere om varm luft...Grin
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
milex
Thai John har været i Thailand adskillige gange og i længere perioder. Han synes, at folk her er mere tolerante og mere hjælpsomme. Han lærte sig thailandsk og fandt sin første kærlighed i Thailand - siden flere gange. Han er nu gift for fjerde gang.

.

Gift for 4. gang! - jo de er meget tolerante og hjælpsomme Smile.

flyer
Hvor er det bare fedt at se ham, helt nede på jorden uagtet at han kunne svæve på en lyserød sky, man må sige han har begge ben solidt plantet på jorden.

Det var nok ikke os alle der kunne tåle at vinde så mange penge, har før set folk blive noget hovski-snovski for meget mindre penge.....

Dejligt at se, håber han stadig er på toppen og butikken snurre lystigt....

Lav sol over Sydhavsøerne Sunflower
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

armitarm
Ja det koster penge at lave penge.....derfor bliver der krig i klubben når andre snupper noget der ikke tilhørte dem..............

Sej gut ham Thai john, hårdt arbejde er vejen frem, men med alle de unger 8 er der mange drømme der skal opfyldes og mange fremtidige bekymringer godt det ikke er mig.

Smart system han har bygget op, det system kan og har sikkert hjulpet gode danske mænd, med lav indkomst til at kunne få deres søde kone med til Danmark, for der er godt nok mange af de der thai butikker efter hånden.

Det vil jeg som rådgiver advare i mod for det æder sig selv i enden bare se hvilken ballade det gav med alle de kiosker som fik besøg af skat for hvordan kunne alle de ting hænge sammen.

Og der mener jeg at her er forskellen.

Jeg har siddet her og knoklet med valuta handel online i det sidste års tid her i thailand, jeg vil jo som så mange ved godt ud af kassen som top psykopat og samfundsnasser.

Også gerne kassen som snot dum og ubegavet.

Der er jo ikke de store muligheder for mænd som mig, som er udstødt både i familien og af samfundet,
Hadet og frygtet af mange og med god grund.

Jeg startede selv med at arbejde da jeg var 12 år og betalte hver måned 500 kr til min mor for at gå på en ordentlig skole en privat skole som hed Holte gymnasium.

Da jeg gik på Handelsskole og stod i lære i verdens kedeligste job som herreekviperings handler, skulle der flere penge til da jeg ikke længere boede hjemme, blev smidt ud af volds manden hjemme fra og uden de rigtige færdigheder og slet ikke klar til at forlade min beskyttende mor, begav jeg mig ud i en verden jeg foraltid vil undre mig over og hade.

De 5000 jeg fik udbetalt fik hurtigt ben at gå på med grådige udlejere af dårlige værelser der så deres ret til at snuppe 70 % for som 18 årig er det da kun rimeligt at man under sin uddannelse skal leve for 1500 til alt.

Men med min naive og glade tilgang til livet og et par snot dumme Bank rådgivere starter min nye karriere langsomt som kriminel.

Flere prøvede at komme mig til hjælp, specielt udlejernes bedste venner de selvstændige som jo også godt ved hvordan kagen skal skæres.

Det lyder jo så flot du får 125 plus moms ja det er flot, nat arbejde, miljø farligt arbejde ingen sikkerhed og jeg kunne blive ved og ved.

Udgifter til varebil og forsikringer benzin. Ja det hænger bare ikke sammen, også under uddannelse samtidigt.

Der er jo kun 24 timer på et døgn, så efter 5 år på denne måde da jeg er ca 23 år starter søvnproblemer begyndende hud problemer grundet skat som jeg nu var kommet i klørene på.

Der starter min flugt fra virkeligheden og det skulle være mit møde med skattevæsnet nummer 2 perle mc folkene som så dollar tegn over min flid om mangel på penge til ubetalte regninger og ønske om at kunne få lidt ro i kroppen og hovedet bare engang imellem.

Da flugten var bedst havde jeg penge nok til at rejse til Thailand, havde rejst til en anden ø i caribien, men der var der ikke helt det samme som , jeg blev forelsket i her.

Jeg flygtede jo sammen med de andre drenge der som jeg, havde skidt os selv godt og grundigt op og ned af benene ifølge samfundet.

Afsnit 2 hjælpen kommer.

Efter endt aftjening af min vernepligt i dette tossede miljø jeg levede i, grundet bomber i biler og godt med stress vil danmark nu til at hjælpe mig specielt min familie er meget på i dette nye show.

Hvis jeg havde det underligt før, skal jeg nu ikke blot slås med skatte væsnet men med rigtige psykopater dagligt på kukken. Og da kommunen finder en lejlighed til mig planter de mig i en tom lejlighed med samme udstyr som der er i vester fængsel seng og tv.

Jeg vil aldrig glemme den dag, det var nemlig dagen hvor far til fire i sneen blev gift(læs Kronprisen), min lejlighed blev hyggelig med tiden men hold kæft et lorte sted fyldt til renden med dominerende nysgerrige grådige mennesker også danskere. Jeg tænkte kun Thailand, skulle bare væk fra det hul væk fra frygt og jeg savner sgu ikke det sted længere aldrig vil jeg sætte mine ben der igen.

Der sad jeg så med 10300 kr der ikke rækker med de kreditorer som jeg er i klørerne på og med de udgifter jeg har fast er det et pænt røv kedeligt liv med tilbud der er til at skrige over fra kommune og psykiatri spionerne.

Samtidig er min gamle familie som er religiøse igen på banen med håbet og de rigtige beslutninger mener de, en ting de bare ikke havde fattet var at det var for sent. Selv mormon kirken var interesseret i mig.
Jeg var og er ikke interesseret i flere kontrolanter i mit liv.

Så min karriere anbefalet af mine forældre som kunst maler gled pænt hurtig i sandet og nu var tiden kommet til springet farvel Danmark.

Jeg tog toget fra København til Paris flakkede lidt rundt og gloede på junkierne på gard de nord station også der fyldt med folk der ikke ligner fransk mænd, men til forskel fra Danmark patruljerede stærkt bevæbnede soldater rundt på stationen. De så godt ud og deres ladte famas våben satte hurtigt mit blodtryk ned for jeg havde intet at frygte jeg er jo ikke junkie.

Tog en taxa til Fortet og stod lige 3 min kiggede på den lille soldat på min størelse, ja dem var der mange af, inden jeg tog beslutningen som måske kunne koste mig livet i sidste ende der var ingen anden udvej.

Den store jernport gik jeg imod mens mit hjerte bankede af frygt for hvad der nu kunne ske, legionen er jo berygtet for at brække arme og ben på folk, en lille mørk legionær møder mig og kigger på mig mens jeg siger de gyldne ord. Porten åbnes mit pas er væk og de næste dage vil ændre mig for altid på mange områder.

Dagen starter tidligt der bliver sagt godmorgen kl. lort og alt skal gå stærkt og være perfekt, senge skal redes på en speciel måde og tro mig du bliver tjekket for mig var det ikke et problem min mor må have forberet mig godt på dette.

Det nye navn som er et du har midlertidigt skal du også reagere på, tidligt i forløbet fatter du at her er du ikke længere dig selv men skal forstå at der er en grund til at du har valgt denne vej.

Masser af samtaler på samtaler og lorten skal på bordet det gør jo lidt ondt og mange følser kan høres fra mine nye kammarater.

Der går ikke mange timer før de første bliver fyret mange ser ud til at være ok med det, jeg selv bliver hængende og får efter nogle dage de første Nye kammerater og de første arbejdsopgaver.

Jeg bliver hurtigt belønnet for min flid og kan mærke at mine følelser falder lidt til ro i 30 år har ingen anerkendt mit arbejde her står jeg i Paris og efter at have renset lokummet med hænderne for de andre små sorte drenge som ikke har fattet en brik, stiger min rang og bliver sammen med en fornuftig ung afrikaner toilet boss. Behøver jeg at fortælle at der ikke var flere der sked ved siden af mere.

Som kom dagen hvor vi skulle sendes på boot camp desværre for mig var dette ifølge min oberst ikke nødvendigt men specielt en legionær var overbevist om mine evner og håbede at se mig igen.
Obersten anerkendte dette og vi aftalte at jeg kunne komme igen hvis jeg havde lyst.

Jeg fuldte rådet om at træne og løbe og dyrke min sport på fuld tryk.

Igen tog jeg til Thailand for at træne og gøre mig klar til denne udfordring som jeg vidste ville værre ond og hård når jeg kom tilbage, mit ønske om at komme til Fransk guyana i juglen var en kæmpe drøm og specielt med disse mennesker ville de blive en oplevelse ud over hvad der kan beskrives.

Men jeg blev igen lidt glad for en af skønhederne her i landet og dagene gik, jeg troede på hende igen igen, vidste godt jeg skulle slåes med Danmark og nedsættelse af pension, men min træning og sport gjorde at jeg troede på det på fremtiden ja livet.

Men havde husket en ting, bevaret min træning og min kondition det skulle vise sig at være klogt.
Der gik som der plejer ikke lang tid før pigebarn nummer 245 i rækken af goldiggere fandt ud af at mine penge kun rækkede til et stille og kedeligt familie liv, måske kun med udsigt til laudary shop og dette er åbenbart ikke længere målet for pigerne her, nej der skal bruges mønt og med en fremtid som pensionist er jeg ikke i kategori som forsørger, nej var jeg bare stadig kriminel så måske.

Efter lidt tid alene igen beslutter jeg mig for at jeg tager tilbage til frankrig, det duer ikke her i Thailand og det gør det stadig ikke. Jeg kommer til at bo i et andet land det ved jeg. Men så sker uheldet var lige forbi et par stykker og fortælle hvad jeg mente om deres måde at have behandlet mig på igennem de sidste mange år, og i stedet for at have brugt et askebærer eller hvad jeg nu kunne have fået fat i til at skade dem med, tog min fornuft over og jeg skyndte mig at køre, jeg skal fandeme ikke i konflikt med Royal thai police. Forbremsen på air bladen bremser uden at jeg trykkede på den med lav fart, jeg falder uheldigt men tager fra og ingen skader desværre får jeg motorbiken ned over benet farvel til militæret.

Nu ligger jeg så her og er ved at komme mig, det kommer til at gå stærkt med genoptræningen, i morgen skal jeg til sidste undersøgelse og jeg glæder mig.

Som sagt i begyndelsen af indlæget har jeg brugt langtid til at finde en mulighed for at tjene mine egne penge, så danmark ikke skal gå bankeråt i er jo så søde og milde mennesker der skaber gode muligheder for hinanden, og jeg skal da ikke være en møllesten om halsen på mit fædreland der har givet mig ingen ting.

I skal da have flere mennesker fra andre lande til at stjæle mit arbejde, og flere børn skal i da også have, børn der aldrig vil fatter at der er mange børn der aldrig får iphone og gratis penge i verden.

Fik godt styr på det med Eur/dollar kursen, til alle de kloge kan jeg sige at 1 år har jeg brugt min tid til at læse om marked og gloet på denne kurs hverdag.

Jeg indsatte 200 dollars på min begynder konto, og saldoen er dags dato 5400 dollars det tager lang tid at lave disse penge når man handler med meget små beløb. Desværre er jeg også her blevet taget godt i røven endnu engang, jeg kan ikke få mine penge ud af dette cypern foretagene.

Hvis jeg havde muligheden for at finde disse mennesker ville jeg personligt klippe fingre og tær af dem.
Jeg synes det er langt ude at spilde sin tid, en ting er at man bruger penge skidt med det 200 dollars herre gud, men at fucke med min tid.

Jeg håber disse mennesker dør langsomt af kræft og deres børn må blive født med vand i hoved, og må deres fødder side til højre så de går rundt i en runkreds.

Nu vil jeg nyde livet vejret er skønt.

Arm i tarmShock

Anonym Bruger
Hej " AV MIN ARM "

Bortset fra de sidste 6 linier, syntes jeg dit indlæg var både sjovt og spændende . Tak for det.

Ingen tvivl om, at du gennem årene har været gennem så meget modgang, at du i dag må være en stærk person.

Derfor, tror jeg også, at du hurtigt kommer videre. God bedring her fra.

Spring til debat: