Se indlæg
 Udskriv debat
fordel ved at blive dansk...
lung
Jeg har tænkt lidt over, om det er en fordel at blive dansk statsborger, når man er thai og bliver Dansk gift...
mit svar er absolut nej, som tiden er i øjeblikket....

Jeg har været Thai gift i 25 år (lidt mere)... min kone er desværre analfabet på både dansk og thai..vi er nu blevet skilt, men er venner stadigvæk.., Men hun er blevet Dansk Statsborger. (dengang det var lidt nemmere)....

nu er hun desværre blevet syg og vil gerne tilbage til Thailand... hendes grundlag for at flytte til Danmark var nemlig mig..

så kikker jeg på den der Rehabliterings lov......men har man opnået Dansk statsborgerskab får man det ikke...... ER DER NOGEN FORDEL I AT FÅ STATSBORGERSKAB ????.....udover når man er krimminel kan man ikke sendes hjem ???

læs lige her.......

http://denkorteav...ejse-hjem/

lung
Alle kriterier er opfyldt, på nær det faktum at hun er blevet Dansk statsborger....hun kunne have fået 80% af 3500, altså 2800= ca 16000 baht...måned, plus 125000 KR engangsbeløb........hvem ellers får det i Thailand????? og beløbet kan blive hævet..................forstår godt, at det bliver omtalt på Arabiske www sider.

Anonym Bruger
lung skrev:

Jeg har tænkt lidt over, om det er en fordel at blive dansk statsborger, når man er thai og bliver Dansk
så kikker jeg på den der Rehabliterings lov......men har man opnået Dansk statsborgerskab får man det ikke...... ER DER NOGEN FORDEL I AT FÅ STATSBORGERSKAB ????.....udover når man er krimminel kan man ikke sendes hjem ???

Som jeg ser det så skal man få dansk statsborgerskab hvis man ønsker at bo i Danmark resten af sin tid. For det giver trods alt den fordel at man kan deltage fuldt ud i landets demokrati og at man er sikret de samme rettigheder som andre danskere. Som jeg ser det så ved man aldrig om fremtidig lovændringer forringer dine vilkår som udlænding i landet.

Derudover er der generelt en fordel hvis man ønsker at rejse eller endda bosætte sig i et 3. land. Jeg tager feks på en årlig tur til Taiwan der får jeg som dansker automatisk visum i lufthavnen mens Thai'er skal søge visum og sådan er det i rigtigt mange lande.

Men hvis man som du siger måske planlægger at flytte tilbage vil der nok ikke være nogen fordel i det. Min kone er Dansk statsborger da hun planlægger at bo her til hun bliver gammel, som hun siger hvad skulle hun lave i Thailand. Min svigermor er stadig Thailandsk statsborger efter 25 år i Danmark og det er da meget muligt at hun tager til Thailand når min svigerfar ikke er til mere og børnebørnene er blevet store.

bjarne hh
hvorfor skulle hun have penge for at flytte hjem, jeg for heller ikke en krone hvis jeg flyttede hjem til DK.
Men nu kan hun da saa glaede sig over hun med tiden kan faa folkepension

buick
Folkepensionen får du skam også med permanet opholdstilladelse, eneste fordel lige nu for at blive dansk statsborger er at du ikke kan blive smidt ud hvis du er kriminel ellers er der intet som taler for at skibbe sit thailandske stasborgerskab for et dansk (husk danmark tillader ikke dobbelt statsborgerskaCool

Som dansk statsborger skal hun så til at have visum for at være i thailand og hun må ikke længere ejer jord ej heller arbejde.

-
bjarne hh skrev:

hvorfor skulle hun have penge for at flytte hjem, jeg for heller ikke en krone hvis jeg flyttede hjem til DK.

lung

Ja det var også det der undrede mig, jeg blev faktisk rimelig overrasket over at se den pengeregn til udlændinge der rejser hjem. men det er jo en anden diskusion...

jeg efterlyser sådan set fordelen for en Thai ved at blive dansk statsborger, udlændinge i danmark har jo som jeg ser det mange flere fordele, når de ellers holder sig inden for lovene.

lung

milex
Tvivler meget på at din x-kone vil kunne på repatrierings-ydelsen, selvom hun stadig var thai-statsborger.
Gælder vel kun for flygtninge, asyl-ansøgere og familie-sammenførte.

Anonym Bruger
den er også gældende for thaier...og ja, det lyder dyrt, men idéen er vel at staten sparer på det i sidste ende....specielt i sundhedsudgifter...

Saeng Tien kan hjælpe dig, hvis du drømmer om at vende tilbage til Thailand for at bo. Der er mulighed for at få økonomisk støtte. Ring til Lotte 21695261

Beskrivelse

Saeng Tien- et socialt projekt med et særligt tilbud til thailændere i Danmark. Saeng Tien kan hjælpe dig eller andre du kender, som drømmer om at vende tilbage til Thailand for at bo.

Der er mulighed for at få økonomisk støtte fra den danske stat, hvis du eller dine bekendte har haft opholstilladelse i Danmark i mindst 5 år. Det kaldes repatrieringshjælp.

Det er gratis at få hjælp af Saeng Tien.

Hvis du har spørgsmål og gerne vil høre mere om Saeng Tien og repatriering så ring til:

Lotte Nielsen
Tlf. 2169 5261

แสงเทียน – คือ โครงการเกี่ยวกับสังคม(กิจกรรมที่มีประโยชน์ต่อกลุ่มคนWink ด้วยการให้เฉพาะกลุ่มคนไทยที่อยู่ในประเทศเดนมาร์ก แสงเทียน สามารถให้คุณ หรือคนอื่นๆที่คุณรู้จัก ซึ่งมีความปรารถนาที่จะกลับไปอยู่ที่ประเทศไทย

ความเป็นไปได้สำหรับการได้รับ เกี่ยวกับการช่วยเหลือในสภาพทางเศรษฐกิจจากประเทศเดนมาร์ก ถ้าคุณหรือคนอื่นๆที่คุณรู้จัก ได้พำนักอาศัยอยู่ในประเทศเดนมาร์ก อย่างน้อยนานถึง 5 ปี ที่เรียกว่า การช่วยเหลือ การกลับสู่บ้านในประเทศไทย

ถ้า คุณมีคำถาม และต้องการที่จะรู้มากไปกว่านี้ เกี่ยวกับแสงเทียน และการกลับสู่บ้าน กรุณาโทรศัพท์ เข้ามาหา

Lotte Nielsen

Tlf. 2169 5261

fckguld
JS skrev:

den er også gældende for thaier...og ja, det lyder dyrt, men idéen er vel at staten sparer på det i sidste ende....specielt i sundhedsudgifter...

Saeng Tien kan hjælpe dig, hvis du drømmer om at vende tilbage til Thailand for at bo. Der er mulighed for at få økonomisk støtte. Ring til Lotte 21695261

Beskrivelse

Saeng Tien- et socialt projekt med et særligt tilbud til thailændere i Danmark. Saeng Tien kan hjælpe dig eller andre du kender, som drømmer om at vende tilbage til Thailand for at bo.

Der er mulighed for at få økonomisk støtte fra den danske stat, hvis du eller dine bekendte har haft opholstilladelse i Danmark i mindst 5 år. Det kaldes repatrieringshjælp.

Det er gratis at få hjælp af Saeng Tien.

Hvis du har spørgsmål og gerne vil høre mere om Saeng Tien og repatriering så ring til:

Lotte Nielsen
Tlf. 2169 5261

แสงเทียน – คือ โครงการเกี่ยวกับสังคม(กิจกรรมที่มีประโยชน์ต่อกลุ่มคนWink ด้วยการให้เฉพาะกลุ่มคนไทยที่อยู่ในประเทศเดนมาร์ก แสงเทียน สามารถให้คุณ หรือคนอื่นๆที่คุณรู้จัก ซึ่งมีความปรารถนาที่จะกลับไปอยู่ที่ประเทศไทย

ความเป็นไปได้สำหรับการได้รับ เกี่ยวกับการช่วยเหลือในสภาพทางเศรษฐกิจจากประเทศเดนมาร์ก ถ้าคุณหรือคนอื่นๆที่คุณรู้จัก ได้พำนักอาศัยอยู่ในประเทศเดนมาร์ก อย่างน้อยนานถึง 5 ปี ที่เรียกว่า การช่วยเหลือ การกลับสู่บ้านในประเทศไทย

ถ้า คุณมีคำถาม และต้องการที่จะรู้มากไปกว่านี้ เกี่ยวกับแสงเทียน และการกลับสู่บ้าน กรุณาโทรศัพท์ เข้ามาหา

Lotte Nielsen

Tlf. 2169 5261
Forstår heller ikke rigtig man skal have hjælp til rejse hjem , men ok- vil hellere betale nogle flere arabere for at rejse hjem ha,ha
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

lung
milex:

Tvivler meget på at din x-kone vil kunne på repatrierings-ydelsen, selvom hun stadig var thai-statsborger.
Gælder vel kun for flygtninge, asyl-ansøgere og familie-sammenførte.

da tar du fejl..

her et lille uddrag af repatrerings loven..

og så er der ikke forskel om du er Thai laot eller rabarber..

Stk. 7. Uanset stk. 6 kan der ydes hjælp til repatriering, hvis
1) udlændingen er blevet skilt fra og ikke længere samlever med referencen,
2) referencen er død,
3) udlændingen som barn er blevet familiesammenført med sine forældre og efter sit fyldte 18. år ønsker at repatriere eller
4) udlændingen har opholdstilladelse på grundlag af en familiemæssig tilknytning til en herboende søn eller datter og er omfattet af § 10, stk. 1, nr. 4.
Stk. 8. Ved vurderingen af, om udlændingen har midler til repatriering, jf. stk. 1, ser kommunalbestyrelsen bort fra formuebeløb på op til 20.000 kr. for enlige og op til 40.000 kr. for ægtefæller.

Spring til debat: