Se indlæg|
“Min måned som buddhistisk munk har gjort mig mentalt rigere”
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 27/09-2013 17:47
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Allan Chemnitz fortæller herunder om sin vej mod at blive ordineret som munk i Thailand, om fysiske anstrengelser og om taknemmelighed over livet De fleste danskere tager til Thailand for at holde ferie. Det har jeg også gjort mange gange, fordi min kone er thai. Det var også det, der gjorde, at jeg en dag i 2007 var i Wat Phra Dhammakaya i Juelsminde i Danmark. På det tidspunkt vidste jeg intet om buddhisme, men min nysgerrighed blev vakt, da jeg blev introduceret til meditation. Læs nærmere på: - “Min måned som buddhistisk munk har gjort mig mentalt rigere” (Religion.dk) - Wat Phra Dhammakaya Denmark - Allan Chemnitz's blog Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 27/09-2013 18:32
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Nja, jeg er jo ikke så begejstret for Dhammakaya. Jeg har skrevet to artikler om dem. Efter jeg skrev disse blev skæbnen, at jeg fik en kæreste, hvor det viste sig, at hendes far var medlem. Kæresten var kritisk, men jeg oplevede meget, og det var ikke til Dhammakayas fordel. Det er fint nok, hvis man vil komme der, men det er ikke fint, når man får den opfattelse, at det er traditionel thai-buddhisme. http://www.dialog...om_content http://www.dialog...&Itemid=34 Hilsen, Robert |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 27/09-2013 20:35
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
Nogen der ved hvad munke-ordenen hedder, hvor man flyver i helikopter og privatfly? Det gad jeg godt at prøve ;-) |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 27/09-2013 21:05
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej Patirak, Det er mig bekendt ikke munkeordenen som sådan, men en munk som har hvidvasket penge. Hilsen, Robert patirak skrev: Nogen der ved hvad munke-ordenen hedder, hvor man flyver i helikopter og privatfly? Det gad jeg godt at prøve ;-) |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 29/09-2013 19:15
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
at tage et frivilligt ophold hos Dhammakaya sekten, forstå det hvem der kan, jeg kan ikke. det er ikke altid jeg er enig med Hr. Kronborg om hvad han skriver og mener men i hans tilfælde med hans artikler om Dhammakaya sekten ja så giver jeg ham sgu ubetinget ret. Dhammakaya sekten er Thailands svar på den Koreanske sekt Moon bevægelsen om end det ikke er helt det samme men dog en sammenligning, efter min mening. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 29/09-2013 19:55
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Jeg ser saadan paa det, det maaske fint at have noget at holde sig til, men al tro kan i mine oejne blive til hjernevask, ogsaa buddhismen, det er tilladt at kunne taenke selv... Jeg har taget det bedste fra hver og en tro i verden, og det er saa det jeg holder mig til, dog uden at blive fanatisk...
Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.