Se indlæg
 Udskriv debat
NY SKAT PÅ ALKOHOL
Anonym Bruger
Av min arm...

Jeg skal ellers love for at mange (de fleste) varer og især alkohol, har fået en ordentlig
tur på "avance rouletten".

Plejer bla. at købe vin i box til 750 bht. for 3 liter. NU 1.065.- Bht.

Og sådan er det stort set med alt her. Priserne går kun en vej, nemlig op, op...

En ramme øl, er også blevet hårdt ramt.

Så hjælper det jo ikke meget, at vores veksel kurs er blevet bedre Joker
Redigeret af Anonym Bruger d. 14/10-2013 07:13

buick
Med den fart turisterne har på til Thailand så er det kun et spørgsmål om år før de ender som f.eks Spanien og bliver dyrere end i Danmark

Skeptikeren
Pudsigt nok påstår man jo hårdnakket hos Udbetaling Danmark og hos regeringen at det er billigt at leve i Thailand, så en lille pension uden tillæg skulle være nok til et herreliv.

Dagligvarer er steget fra 10-40% de sidste måneder, men du har ret har da set med lange øjne at spiritus og øl også er steget. Ak man har vel stadig sine drømme i behold.

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
vandango
DK skrev:

Av min arm...

Jeg skal ellers love for at mange (de fleste) varer og især alkohol, har fået en ordentlig

Og sådan er det stort set med alt her. Priserne går kun en vej, nemlig op, op...

Ja Longway har forlængst jamret sig over ølpriserne.

Hvad koster en flaske Singha på Copenhagen i dag? - er lidt nysgerrig.

buick
Jeg mener konen giver 10 kr engro (he-he og sælger for 30 kr) så mom ikke den koster en 13-14 kr i butikkerne??

vandango skrev:

DK skrev:

Av min arm...

hugoboerge
Regeringen skal jo hente lidt penge hjem til at finansiere alle de haabloese initiativer som de har igangsat saa som rice-pledging scheme, THB 100,000 skatterabat til foerstebilskoebere, tablets til skoleungerne, THB 300.- som minimum dagloen (vel undt - men har medfoert at priserne er gaaet op).

Det er saa gaaet ud over oel og spiritus som er den nemme udvej.

baksida
hva koster 1 hel flaske Mekong whiskey i 7 - 11 nu? det er over 2,5år siden jeg sidst var der

Longway
vandango skrev:

DK skrev:

Av min arm...

Nej, jeg jamre skam ikke, jeg betaler hvad det koster, hvad singha koster paa Copenhagen, aner det ikke, jeg drikker Leo og hvad de koster aner jeg heller ikke, min koner betaler som regel min regning naar vi er ude..Sprut kender jeg slet ikke noget til, har ikke drukket sprut i flere aar. Men om en singha koster 80 eller 120 er vel hip som hap, med mindre man skal drikke 1000 af dem.

Smile
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
vandango
Ha ha - ja det kan der jo vær noget om. Wink

Longway
Jeg er dog enig med DK.

Folk som tror at alt er saa billigt, ja naesten gratis, de aner ikke hvad de taler om, skal man leve med en standard som i danmark, altsaa okay bolig, andet end ris og gamle sure fisk, skal man kunne komme rundt, visa, forsikring osv. saa er der altsaa ikke meget tilbage af en barberet folkepension.

Mange turister synes jo at alt naesten er gratis, ja ja, de har sparet op og fyre en stor dyne af paa 14 dage, man kan overhovedet ikke sammenligne turist med fasboende.
Redigeret af Longway d. 15/10-2013 00:08
Mvh. Chiliposen.

Anonym Bruger
Longway skrev:

Jeg er dog enig med DK.

Folk som tror at alt er saa billigt, ja naesten gratis, de aner ikke hvad de taler om, skal man leve med en standard som i danmark, altsaa okay bolig, andet end ris og gamle sure fisk, skal man kunne komme rundt, visa, forsikring osv. saa er der altsaa ikke meget tilbage af en barberet folkepension.

No offence men siden hvornår har en folkepension i danmark rækket til noget andet end det mest basale. Der er da ikke penge til ret meget andet end en basis bolig og et mimrekort på en pension. Så hvorfor skal et luksusliv i udlandet så være en ret. Naturligvis skal satserne reguleres som et land får dyere leveomkostninger, men det er sgu stadig noget billigere i Thailand end i Danmark.

Derudover så skulle i prøve og tage til Norge jeg har lige idag set en 12 pack i Rema 1000 kun 214 NOK. Så er det da også betalt.

Longway
Nu er der vel ingen som taler om luksus liv. I danmark kan du dog faa tilskud til baade det ene og det andet, den gaar altsaa ikke her.

Norge, hva' har traaden nu med hvad de forskellige ting i norge koster.......Norge udbetaler saa vidt jeg ved dog den fulde pension uanset hvor i verden man bor.

Men som skrevet foer, er moenten lille, jamen saa er det stadigt ikke forbudt for en thai at arbejde og ogsaa hente lidt moent hjem !

Jeg er sikker paa at mange thaier gerne vil arbejde, men saa siger mange farang...Uha nej lille skat, du skal soerme da ikke arbejde, samtidigt med at de ikke har skjorte til roeven og pigen er ved at kede sig ihjel........
Mvh. Chiliposen.

vandango
Men for de fastboende i Thailand, i ved jo også hvor man for mest for færrest penge.

Men når vi taler om ældre pensionister og førtidspensionister med skavanker og 100% duelig helbredsforsikring, syntes jeg ikke at billedet ser så godt ud.

Min kommende hustru har da også foreslået, at vi pendler i mellem Thailand og Danmark, indenfor rammerne af min folkepension i Danmark.

Hun går på pension et år efter at jeg går på folkepension.

Longway
Vandango.

Ja, man kan da sagtens finde noget billigt, men det er som regel en gang skrammel, her taenker jeg paa bl.a hus, bil, ure, toej, vaskemaskine, moebler osv. det holder jo ikke og saa skal man ud at koebe igen, der roeg den fortjeneste saa. Jeg koeber altid kvalitet og dermed noejes jeg med at kun koebe en gang, plus jeg ikke sidder og bliver iriterret over at det nyindkoebte ikke virker efter et halvt aar.

Kvalitet koster lidt mere, har jeg ikke pengene, jamen saa venter jeg.

Naa men det var oelriser det handlede om, ja der maa man bide i det sure aeble, eller man maa holde op med at nyde en stille en.

Lettere overskyet, en svag brise over Bkk.

Sun baby
Mvh. Chiliposen.

maik
Longway

Ja den med kvalitet holder ikke når det drejer sig om øl.

Min erfaring siger mig at det billige sprøjt holder længere end kvalitets øllene rol
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
Anonym Bruger
maik skrev:

Longway

Min erfaring siger mig at det billige sprøjt holder længere end kvalitets øllene rol

Ha' Ha' det har du ret i Grin

Har lige købt en af supermarkedets sidste flasker Martini til gammel pris. 690 bht.

Næste gang 975 bht.

I Dk ca. kr. 45,00

Er der billigt i Thailand.? Ikke hvis man skal ha' en Dry Martini hver dag Joker

hugoboerge
DK skrev:

maik skrev:

Longway

Har lige købt en af supermarkedets sidste flasker Martini til gammel pris. 690 bht.

Næste gang 975 bht.

I Dk ca. kr. 45,00

Er der billigt i Thailand.? Ikke hvis man skal ha' en Dry Martini hver dag Joker

Kom mere is i din dry martini. Shaken or stirred ?

Anonym Bruger
hugoboerge skrev:

DK skrev:

maik skrev:

Longway

Næste gang 975 bht.

I Dk ca. kr. 45,00

Er du sindsyg.? Jeg er ikke amatør Angel

hugoboerge
DK skrev:

hugoboerge skrev:

DK skrev:

maik skrev:

Longway

Næste gang 975 bht.

I Dk ca. kr. 45,00

Nej da, spoergsmaalet var mere "shaken or stirred" for nu at vaere i lidt 007 jargon.Smile

Anonym Bruger
hugoboerge skrev:

DK skrev:

hugoboerge skrev:

DK skrev:

maik skrev:

Longway

Næste gang 975 bht.

I Dk ca. kr. 45,00

Nej da, spoergsmaalet var mere "shaken or stirred" for nu at vaere i lidt 007 jargon.Smile

Godt ord igen HB,

Sådan opfattede jeg det også Pfft

Spring til debat: