Se indlæg|
Ringvej i Bangkok
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/10-2013 17:55
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Suda er i soi 14. 13 er på den modsatte side af gaden, en smule længere oppe. Men god og billig mad, og det sjove er, at det ser ud til, at kineseren kan huske mig. Hilsen, Robert kanut skrev: Ja så skal vi til det igen jeg vil gerne anbefale Stable Lodge på Sukhumvit soi 8.Den ligger lige i smørhullet med transportmuligheder til alle mulige centre bla. MBK. Der er heller ikke langt til suda resturang på soi 13 ( tror jeg nok ) Jeg har boet på boet Stable lodge hvert år i nogle dage i de sidste 25 år. og har aldrig fortrudt det. Og til nogle mistroiske størelser her på siden , vil jeg sige, nej jeg får ikke provision for at skrive dette igen og igen, men måske var det på tide at jeg fik en skilling for ulejligheden af Stable lodge ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/10-2013 17:57
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Robert Kronberg skrev: Suda er i soi 14. 13 er på den modsatte side af gaden, en smule længere oppe. Men god og billig mad, og det sjove er, at det ser ud til, at kineseren kan huske mig. Hilsen, Robert kanut skrev: Ja så skal vi til det igen jeg vil gerne anbefale Stable Lodge på Sukhumvit soi 8.Den ligger lige i smørhullet med transportmuligheder til alle mulige centre bla. MBK. Der er heller ikke langt til suda resturang på soi 13 ( tror jeg nok ) Jeg har boet på boet Stable lodge hvert år i nogle dage i de sidste 25 år. og har aldrig fortrudt det. Og til nogle mistroiske størelser her på siden , vil jeg sige, nej jeg får ikke provision for at skrive dette igen og igen, men måske var det på tide at jeg fik en skilling for ulejligheden af Stable lodge ![]() Jeg mener at Suda ligger i soi 16 ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/10-2013 18:01
|
Soi 16 er en ringvej. DK skrev: Robert Kronberg skrev: Suda er i soi 14. 13 er på den modsatte side af gaden, en smule længere oppe. Men god og billig mad, og det sjove er, at det ser ud til, at kineseren kan huske mig. Hilsen, Robert kanut skrev: Ja så skal vi til det igen jeg vil gerne anbefale Stable Lodge på Sukhumvit soi 8.Den ligger lige i smørhullet med transportmuligheder til alle mulige centre bla. MBK. Der er heller ikke langt til suda resturang på soi 13 ( tror jeg nok ) Jeg har boet på boet Stable lodge hvert år i nogle dage i de sidste 25 år. og har aldrig fortrudt det. Og til nogle mistroiske størelser her på siden , vil jeg sige, nej jeg får ikke provision for at skrive dette igen og igen, men måske var det på tide at jeg fik en skilling for ulejligheden af Stable lodge ![]() Jeg mener at Suda ligger i soi 16 ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/10-2013 18:10
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Robert Kronberg skrev: Soi 16 er en ringvej. DK skrev: Robert Kronberg skrev: Suda er i soi 14. 13 er på den modsatte side af gaden, en smule længere oppe. Men god og billig mad, og det sjove er, at det ser ud til, at kineseren kan huske mig. Hilsen, Robert kanut skrev: Ja så skal vi til det igen jeg vil gerne anbefale Stable Lodge på Sukhumvit soi 8.Den ligger lige i smørhullet med transportmuligheder til alle mulige centre bla. MBK. Der er heller ikke langt til suda resturang på soi 13 ( tror jeg nok ) Jeg har boet på boet Stable lodge hvert år i nogle dage i de sidste 25 år. og har aldrig fortrudt det. Og til nogle mistroiske størelser her på siden , vil jeg sige, nej jeg får ikke provision for at skrive dette igen og igen, men måske var det på tide at jeg fik en skilling for ulejligheden af Stable lodge ![]() Jeg mener at Suda ligger i soi 16 ![]() If you say so.... Vi kan alle ta' fejl. Sorry. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 22/10-2013 19:10
|
Ja, Sukhumvit soi 16 er den rigtige soi 16, men man skal op på ringvejen for at komme til Sukhumvit soi 16, fordi starten af soi 16 er blevet erstattet af ringvejen. Det var blot derfor, at jeg kalder den soi 16. Derved kan man godt sige, at det er en sidevej til Ratchada, selvom den hedder Sukhumvit soi 16, men derved kan man også sige, at begyndelsen af ringvejen er soi 16. Man kan også godt sige, at du har mest ret, fordi ingen kalder Ratchada på den lige side for soi 16. Du har således samtidig ret i, at det er mange år siden, at soi 16 var forbundet med Sukhumvit. Hvorom alting er, så er det ikke der, hvor Suda er. Suda er få meter inde i soi 14. Soi 18 er der, hvor den gamle Admiral lå. Og soi 16 er ned ad ringvejen. Hilsen, Robert Fotofreak skrev: Robert Kronberg skrev: Kan vi ikke lige klappe hesten, inden det hele går i selvsving. Naturligvis er en frikadelle lidt dyrere end Som Tam i Bangkok. Hilsen, Robert Bare rolig Robert, der er ikke noget der går i selvsving - Men vi skal ha' fact's på bordet, og ikke gætterier. Jeg gæster da jævnligt Stalden, og det er uden at mukke over priserne. Og den dér med at soi 16 er en ringvej, er efter min mening noget sludder. Jeg har jævnligt besøgt 'Foodland' i soi 16. (og kan forøvrigt varmt anbefale at spise der) - Soi 16 er efter min mening en 'sidevej' til 'Ratchadaphisek' - Det er mange år siden Soi 16 var forbundet med Sukhumvit. M.v.h. Fotofreak |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 23/10-2013 11:43
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Robert Kronberg skrev: Ja, Sukhumvit soi 16 er den rigtige soi 16, men man skal op på ringvejen for at komme til Sukhumvit soi 16, fordi starten af soi 16 er blevet erstattet af ringvejen. Det var blot derfor, at jeg kalder den soi 16. Derved kan man godt sige, at det er en sidevej til Ratchada, selvom den hedder Sukhumvit soi 16, men derved kan man også sige, at begyndelsen af ringvejen er soi 16. Man kan også godt sige, at du har mest ret, fordi ingen kalder Ratchada på den lige side for soi 16. Du har således samtidig ret i, at det er mange år siden, at soi 16 var forbundet med Sukhumvit. Hvorom alting er, så er det ikke der, hvor Suda er. Suda er få meter inde i soi 14. Soi 18 er der, hvor den gamle Admiral lå. Og soi 16 er ned ad ringvejen. Hilsen, Robert Fotofreak skrev: Robert Kronberg skrev: Kan vi ikke lige klappe hesten, inden det hele går i selvsving. Naturligvis er en frikadelle lidt dyrere end Som Tam i Bangkok. Hilsen, Robert Bare rolig Robert, der er ikke noget der går i selvsving - Men vi skal ha' fact's på bordet, og ikke gætterier. Jeg gæster da jævnligt Stalden, og det er uden at mukke over priserne. Og den dér med at soi 16 er en ringvej, er efter min mening noget sludder. Jeg har jævnligt besøgt 'Foodland' i soi 16. (og kan forøvrigt varmt anbefale at spise der) - Soi 16 er efter min mening en 'sidevej' til 'Ratchadaphisek' - Det er mange år siden Soi 16 var forbundet med Sukhumvit. M.v.h. Fotofreak Vi har faaet konkluderet at Suda ligger paa soi 14. Men hvorfor kalde Ratchadaphisek Road for en "ringvej" ? Den er jeg ikke helt med paa ogsaa fordi der naevnes at man skal "op paa ringvejen" der er da ingen vej op. Godt nok poenser Bangkok's guvernoer paa at bygge en bro over krydset ved Asoke/Montri og naaar den er faerdig skal man vel "op". ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 23/10-2013 15:09
|
Det er en ringvej, fordi den kører i ring rundt om Bangkok, men der er nogle store flaskehalse et par steder undervejs. "Op på" er i overført betydning, man siger vel også op på motorvejen i Danmark, selvom en motorvej ikke er oppe. Og hvis man ikke siger "op på" i Danmark, så er det, fordi jeg har glemt, hvad man siger i Danmark. Hilsen, Robert hugoboerge skrev: Robert Kronberg skrev: Ja, Sukhumvit soi 16 er den rigtige soi 16, men man skal op på ringvejen for at komme til Sukhumvit soi 16, fordi starten af soi 16 er blevet erstattet af ringvejen. Det var blot derfor, at jeg kalder den soi 16. Derved kan man godt sige, at det er en sidevej til Ratchada, selvom den hedder Sukhumvit soi 16, men derved kan man også sige, at begyndelsen af ringvejen er soi 16. Man kan også godt sige, at du har mest ret, fordi ingen kalder Ratchada på den lige side for soi 16. Du har således samtidig ret i, at det er mange år siden, at soi 16 var forbundet med Sukhumvit. Hvorom alting er, så er det ikke der, hvor Suda er. Suda er få meter inde i soi 14. Soi 18 er der, hvor den gamle Admiral lå. Og soi 16 er ned ad ringvejen. Hilsen, Robert Fotofreak skrev: Robert Kronberg skrev: Kan vi ikke lige klappe hesten, inden det hele går i selvsving. Naturligvis er en frikadelle lidt dyrere end Som Tam i Bangkok. Hilsen, Robert Bare rolig Robert, der er ikke noget der går i selvsving - Men vi skal ha' fact's på bordet, og ikke gætterier. Jeg gæster da jævnligt Stalden, og det er uden at mukke over priserne. Og den dér med at soi 16 er en ringvej, er efter min mening noget sludder. Jeg har jævnligt besøgt 'Foodland' i soi 16. (og kan forøvrigt varmt anbefale at spise der) - Soi 16 er efter min mening en 'sidevej' til 'Ratchadaphisek' - Det er mange år siden Soi 16 var forbundet med Sukhumvit. M.v.h. Fotofreak Vi har faaet konkluderet at Suda ligger paa soi 14. Men hvorfor kalde Ratchadaphisek Road for en "ringvej" ? Den er jeg ikke helt med paa ogsaa fordi der naevnes at man skal "op paa ringvejen" der er da ingen vej op. Godt nok poenser Bangkok's guvernoer paa at bygge en bro over krydset ved Asoke/Montri og naaar den er faerdig skal man vel "op". ![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 23/10-2013 16:16
|
Robert Kronberg skrev: Det er en ringvej, fordi den kører i ring rundt om Bangkok, men der er nogle store flaskehalse et par steder undervejs. "Op på" er i overført betydning, man siger vel også op på motorvejen i Danmark, selvom en motorvej ikke er oppe. Og hvis man ikke siger "op på" i Danmark, så er det, fordi jeg har glemt, hvad man siger i Danmark. Hilsen, Robert hugoboerge skrev: Robert Kronberg skrev: Ja, Sukhumvit soi 16 er den rigtige soi 16, men man skal op på ringvejen for at komme til Sukhumvit soi 16, fordi starten af soi 16 er blevet erstattet af ringvejen. Det var blot derfor, at jeg kalder den soi 16. Derved kan man godt sige, at det er en sidevej til Ratchada, selvom den hedder Sukhumvit soi 16, men derved kan man også sige, at begyndelsen af ringvejen er soi 16. Man kan også godt sige, at du har mest ret, fordi ingen kalder Ratchada på den lige side for soi 16. Du har således samtidig ret i, at det er mange år siden, at soi 16 var forbundet med Sukhumvit. Hvorom alting er, så er det ikke der, hvor Suda er. Suda er få meter inde i soi 14. Soi 18 er der, hvor den gamle Admiral lå. Og soi 16 er ned ad ringvejen. Hilsen, Robert Fotofreak skrev: Robert Kronberg skrev: Kan vi ikke lige klappe hesten, inden det hele går i selvsving. Naturligvis er en frikadelle lidt dyrere end Som Tam i Bangkok. Hilsen, Robert Bare rolig Robert, der er ikke noget der går i selvsving - Men vi skal ha' fact's på bordet, og ikke gætterier. Jeg gæster da jævnligt Stalden, og det er uden at mukke over priserne. Og den dér med at soi 16 er en ringvej, er efter min mening noget sludder. Jeg har jævnligt besøgt 'Foodland' i soi 16. (og kan forøvrigt varmt anbefale at spise der) - Soi 16 er efter min mening en 'sidevej' til 'Ratchadaphisek' - Det er mange år siden Soi 16 var forbundet med Sukhumvit. M.v.h. Fotofreak Vi har faaet konkluderet at Suda ligger paa soi 14. Men hvorfor kalde Ratchadaphisek Road for en "ringvej" ? Den er jeg ikke helt med paa ogsaa fordi der naevnes at man skal "op paa ringvejen" der er da ingen vej op. Godt nok poenser Bangkok's guvernoer paa at bygge en bro over krydset ved Asoke/Montri og naaar den er faerdig skal man vel "op". ![]() Robert, with all due respect saa hedder ringvejen der koerer rundt om Bangkok: KANCHANAPHISEK (ogsaa called OUTER RINGROAD) eller ringvej ogsaa kendt som motorway #9. og den deles op i oest og vest og det har ikke en disse at goere med Ratchadaphisek. Nu bor jeg tilfaeldigvis ikke langt fra Kanchanaphisek saa det er nemt at koere nordpaa og sydpaa osv. Robert du har boet her et stykke tid laengere end jeg har, men jeg mener du tager fejl og jeg haaber du er enig i det. Mvh. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 23/10-2013 17:03
|
Jeg kalder det blot ringvej, fordi den kører rundt, således man kan køre i rundkreds i en uendelighed. Hilsen, Robert hugoboerge skrev: Robert Kronberg skrev: Det er en ringvej, fordi den kører i ring rundt om Bangkok, men der er nogle store flaskehalse et par steder undervejs. "Op på" er i overført betydning, man siger vel også op på motorvejen i Danmark, selvom en motorvej ikke er oppe. Og hvis man ikke siger "op på" i Danmark, så er det, fordi jeg har glemt, hvad man siger i Danmark. Hilsen, Robert hugoboerge skrev: Robert Kronberg skrev: Ja, Sukhumvit soi 16 er den rigtige soi 16, men man skal op på ringvejen for at komme til Sukhumvit soi 16, fordi starten af soi 16 er blevet erstattet af ringvejen. Det var blot derfor, at jeg kalder den soi 16. Derved kan man godt sige, at det er en sidevej til Ratchada, selvom den hedder Sukhumvit soi 16, men derved kan man også sige, at begyndelsen af ringvejen er soi 16. Man kan også godt sige, at du har mest ret, fordi ingen kalder Ratchada på den lige side for soi 16. Du har således samtidig ret i, at det er mange år siden, at soi 16 var forbundet med Sukhumvit. Hvorom alting er, så er det ikke der, hvor Suda er. Suda er få meter inde i soi 14. Soi 18 er der, hvor den gamle Admiral lå. Og soi 16 er ned ad ringvejen. Hilsen, Robert Fotofreak skrev: Robert Kronberg skrev: Kan vi ikke lige klappe hesten, inden det hele går i selvsving. Naturligvis er en frikadelle lidt dyrere end Som Tam i Bangkok. Hilsen, Robert Bare rolig Robert, der er ikke noget der går i selvsving - Men vi skal ha' fact's på bordet, og ikke gætterier. Jeg gæster da jævnligt Stalden, og det er uden at mukke over priserne. Og den dér med at soi 16 er en ringvej, er efter min mening noget sludder. Jeg har jævnligt besøgt 'Foodland' i soi 16. (og kan forøvrigt varmt anbefale at spise der) - Soi 16 er efter min mening en 'sidevej' til 'Ratchadaphisek' - Det er mange år siden Soi 16 var forbundet med Sukhumvit. M.v.h. Fotofreak Vi har faaet konkluderet at Suda ligger paa soi 14. Men hvorfor kalde Ratchadaphisek Road for en "ringvej" ? Den er jeg ikke helt med paa ogsaa fordi der naevnes at man skal "op paa ringvejen" der er da ingen vej op. Godt nok poenser Bangkok's guvernoer paa at bygge en bro over krydset ved Asoke/Montri og naaar den er faerdig skal man vel "op". ![]() Robert, with all due respect saa hedder ringvejen der koerer rundt om Bangkok: KANCHANAPHISEK (ogsaa called OUTER RINGROAD) eller ringvej ogsaa kendt som motorway #9. og den deles op i oest og vest og det har ikke en disse at goere med Ratchadaphisek. Nu bor jeg tilfaeldigvis ikke langt fra Kanchanaphisek saa det er nemt at koere nordpaa og sydpaa osv. Robert du har boet her et stykke tid laengere end jeg har, men jeg mener du tager fejl og jeg haaber du er enig i det. Mvh. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 23/10-2013 17:29
|
Robert Kronberg skrev: Jeg kalder det blot ringvej, fordi den kører rundt, således man kan køre i rundkreds i en uendelighed. Hilsen, Robert hugoboerge skrev: Robert Kronberg skrev: Det er en ringvej, fordi den kører i ring rundt om Bangkok, men der er nogle store flaskehalse et par steder undervejs. "Op på" er i overført betydning, man siger vel også op på motorvejen i Danmark, selvom en motorvej ikke er oppe. Og hvis man ikke siger "op på" i Danmark, så er det, fordi jeg har glemt, hvad man siger i Danmark. Hilsen, Robert hugoboerge skrev: Robert Kronberg skrev: Ja, Sukhumvit soi 16 er den rigtige soi 16, men man skal op på ringvejen for at komme til Sukhumvit soi 16, fordi starten af soi 16 er blevet erstattet af ringvejen. Det var blot derfor, at jeg kalder den soi 16. Derved kan man godt sige, at det er en sidevej til Ratchada, selvom den hedder Sukhumvit soi 16, men derved kan man også sige, at begyndelsen af ringvejen er soi 16. Man kan også godt sige, at du har mest ret, fordi ingen kalder Ratchada på den lige side for soi 16. Du har således samtidig ret i, at det er mange år siden, at soi 16 var forbundet med Sukhumvit. Hvorom alting er, så er det ikke der, hvor Suda er. Suda er få meter inde i soi 14. Soi 18 er der, hvor den gamle Admiral lå. Og soi 16 er ned ad ringvejen. Hilsen, Robert Fotofreak skrev: Robert Kronberg skrev: Kan vi ikke lige klappe hesten, inden det hele går i selvsving. Naturligvis er en frikadelle lidt dyrere end Som Tam i Bangkok. Hilsen, Robert Bare rolig Robert, der er ikke noget der går i selvsving - Men vi skal ha' fact's på bordet, og ikke gætterier. Jeg gæster da jævnligt Stalden, og det er uden at mukke over priserne. Og den dér med at soi 16 er en ringvej, er efter min mening noget sludder. Jeg har jævnligt besøgt 'Foodland' i soi 16. (og kan forøvrigt varmt anbefale at spise der) - Soi 16 er efter min mening en 'sidevej' til 'Ratchadaphisek' - Det er mange år siden Soi 16 var forbundet med Sukhumvit. M.v.h. Fotofreak Vi har faaet konkluderet at Suda ligger paa soi 14. Men hvorfor kalde Ratchadaphisek Road for en "ringvej" ? Den er jeg ikke helt med paa ogsaa fordi der naevnes at man skal "op paa ringvejen" der er da ingen vej op. Godt nok poenser Bangkok's guvernoer paa at bygge en bro over krydset ved Asoke/Montri og naaar den er faerdig skal man vel "op". ![]() Robert, with all due respect saa hedder ringvejen der koerer rundt om Bangkok: KANCHANAPHISEK (ogsaa called OUTER RINGROAD) eller ringvej ogsaa kendt som motorway #9. og den deles op i oest og vest og det har ikke en disse at goere med Ratchadaphisek. Nu bor jeg tilfaeldigvis ikke langt fra Kanchanaphisek saa det er nemt at koere nordpaa og sydpaa osv. Robert du har boet her et stykke tid laengere end jeg har, men jeg mener du tager fejl og jeg haaber du er enig i det. Mvh. @Robert du undgaar spoergsmaalet omkring KANCHANAPHISEK og Ratchadaphisek. Kanchanapisek kan man som sagt koere rundt omkring Bangkok i een uendelig MEN IKKE paa Ratchadaphisek. |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 23/10-2013 18:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
hugoboerge skrev: Robert Kronberg skrev: Jeg kalder det blot ringvej, fordi den kører rundt, således man kan køre i rundkreds i en uendelighed. Hilsen, Robert hugoboerge skrev: Robert Kronberg skrev: Det er en ringvej, fordi den kører i ring rundt om Bangkok, men der er nogle store flaskehalse et par steder undervejs. "Op på" er i overført betydning, man siger vel også op på motorvejen i Danmark, selvom en motorvej ikke er oppe. Og hvis man ikke siger "op på" i Danmark, så er det, fordi jeg har glemt, hvad man siger i Danmark. Hilsen, Robert hugoboerge skrev: Robert Kronberg skrev: Ja, Sukhumvit soi 16 er den rigtige soi 16, men man skal op på ringvejen for at komme til Sukhumvit soi 16, fordi starten af soi 16 er blevet erstattet af ringvejen. Det var blot derfor, at jeg kalder den soi 16. Derved kan man godt sige, at det er en sidevej til Ratchada, selvom den hedder Sukhumvit soi 16, men derved kan man også sige, at begyndelsen af ringvejen er soi 16. Man kan også godt sige, at du har mest ret, fordi ingen kalder Ratchada på den lige side for soi 16. Du har således samtidig ret i, at det er mange år siden, at soi 16 var forbundet med Sukhumvit. Hvorom alting er, så er det ikke der, hvor Suda er. Suda er få meter inde i soi 14. Soi 18 er der, hvor den gamle Admiral lå. Og soi 16 er ned ad ringvejen. Hilsen, Robert Fotofreak skrev: Robert Kronberg skrev: Kan vi ikke lige klappe hesten, inden det hele går i selvsving. Naturligvis er en frikadelle lidt dyrere end Som Tam i Bangkok. Hilsen, Robert Bare rolig Robert, der er ikke noget der går i selvsving - Men vi skal ha' fact's på bordet, og ikke gætterier. Jeg gæster da jævnligt Stalden, og det er uden at mukke over priserne. Og den dér med at soi 16 er en ringvej, er efter min mening noget sludder. Jeg har jævnligt besøgt 'Foodland' i soi 16. (og kan forøvrigt varmt anbefale at spise der) - Soi 16 er efter min mening en 'sidevej' til 'Ratchadaphisek' - Det er mange år siden Soi 16 var forbundet med Sukhumvit. M.v.h. Fotofreak Vi har faaet konkluderet at Suda ligger paa soi 14. Men hvorfor kalde Ratchadaphisek Road for en "ringvej" ? Den er jeg ikke helt med paa ogsaa fordi der naevnes at man skal "op paa ringvejen" der er da ingen vej op. Godt nok poenser Bangkok's guvernoer paa at bygge en bro over krydset ved Asoke/Montri og naaar den er faerdig skal man vel "op". ![]() Robert, with all due respect saa hedder ringvejen der koerer rundt om Bangkok: KANCHANAPHISEK (ogsaa called OUTER RINGROAD) eller ringvej ogsaa kendt som motorway #9. og den deles op i oest og vest og det har ikke en disse at goere med Ratchadaphisek. Nu bor jeg tilfaeldigvis ikke langt fra Kanchanaphisek saa det er nemt at koere nordpaa og sydpaa osv. Robert du har boet her et stykke tid laengere end jeg har, men jeg mener du tager fejl og jeg haaber du er enig i det. Mvh. @Robert du undgaar spoergsmaalet omkring KANCHANAPHISEK og Ratchadaphisek. Kanchanapisek kan man som sagt koere rundt omkring Bangkok i een uendelig MEN IKKE paa Ratchadaphisek. Det kan man sådan set godt selvom 'ringen' skifter navn et par gange undervejs. Spørgsmålet er så om den kan karakteriseres som en rigtig 'ringvej' på samme måde som Kanchanapisek Rd. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 23/10-2013 18:36
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Med fare for at stikke hånden ind mellem nogle kamphunde, så prøvede jeg lige at søge efter Stable Lodge og Suda på Google Maps. Her er resultaterne. Første kort er centeret udfra Stable Lodge og andet kort udfra Suda. Yeah, syntes bare at der var lige lovlige mange citater mikset sammen efterhånden. Håber kortene kan hjælpe lidt. Link: Stable Lodge Link: Suda Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 23/10-2013 18:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Endnu en tråd der ender i gylle. Og den kære webmaster fortsætter i samme "tråd" som Robert, Huggobørge mfl. har startet Opret en ny tråd omkring en ringvej/motorvej eller blot Soi 16 Fortsæt så denne tråd med svar på spørgsmålet: søger efter en god ikke alt for dyrt hotel i Bangkok
Kim
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 23/10-2013 19:09
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Jeg har lige flyttet lidt indlæg fra en anden tråd til denne nyoprettet tråd, efter et vink med en vognstang fra Kro90 :-)
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 23/10-2013 20:27
|
Det er sørme blevet en speciel tråd, fordi Suda ikke er i soi 14. Naturligvis kan man køre i ring via Ratchada, ellers ville jeg ikke sige det, men om det er en officiel ringvej, skal være usagt. I min verden er det i al fald en ringvej. THansen skrev: hugoboerge skrev: Robert Kronberg skrev: Jeg kalder det blot ringvej, fordi den kører rundt, således man kan køre i rundkreds i en uendelighed. Hilsen, Robert hugoboerge skrev: Robert Kronberg skrev: Det er en ringvej, fordi den kører i ring rundt om Bangkok, men der er nogle store flaskehalse et par steder undervejs. "Op på" er i overført betydning, man siger vel også op på motorvejen i Danmark, selvom en motorvej ikke er oppe. Og hvis man ikke siger "op på" i Danmark, så er det, fordi jeg har glemt, hvad man siger i Danmark. Hilsen, Robert hugoboerge skrev: Robert Kronberg skrev: Ja, Sukhumvit soi 16 er den rigtige soi 16, men man skal op på ringvejen for at komme til Sukhumvit soi 16, fordi starten af soi 16 er blevet erstattet af ringvejen. Det var blot derfor, at jeg kalder den soi 16. Derved kan man godt sige, at det er en sidevej til Ratchada, selvom den hedder Sukhumvit soi 16, men derved kan man også sige, at begyndelsen af ringvejen er soi 16. Man kan også godt sige, at du har mest ret, fordi ingen kalder Ratchada på den lige side for soi 16. Du har således samtidig ret i, at det er mange år siden, at soi 16 var forbundet med Sukhumvit. Hvorom alting er, så er det ikke der, hvor Suda er. Suda er få meter inde i soi 14. Soi 18 er der, hvor den gamle Admiral lå. Og soi 16 er ned ad ringvejen. Hilsen, Robert Fotofreak skrev: Robert Kronberg skrev: Kan vi ikke lige klappe hesten, inden det hele går i selvsving. Naturligvis er en frikadelle lidt dyrere end Som Tam i Bangkok. Hilsen, Robert Bare rolig Robert, der er ikke noget der går i selvsving - Men vi skal ha' fact's på bordet, og ikke gætterier. Jeg gæster da jævnligt Stalden, og det er uden at mukke over priserne. Og den dér med at soi 16 er en ringvej, er efter min mening noget sludder. Jeg har jævnligt besøgt 'Foodland' i soi 16. (og kan forøvrigt varmt anbefale at spise der) - Soi 16 er efter min mening en 'sidevej' til 'Ratchadaphisek' - Det er mange år siden Soi 16 var forbundet med Sukhumvit. M.v.h. Fotofreak Vi har faaet konkluderet at Suda ligger paa soi 14. Men hvorfor kalde Ratchadaphisek Road for en "ringvej" ? Den er jeg ikke helt med paa ogsaa fordi der naevnes at man skal "op paa ringvejen" der er da ingen vej op. Godt nok poenser Bangkok's guvernoer paa at bygge en bro over krydset ved Asoke/Montri og naaar den er faerdig skal man vel "op". ![]() Robert, with all due respect saa hedder ringvejen der koerer rundt om Bangkok: KANCHANAPHISEK (ogsaa called OUTER RINGROAD) eller ringvej ogsaa kendt som motorway #9. og den deles op i oest og vest og det har ikke en disse at goere med Ratchadaphisek. Nu bor jeg tilfaeldigvis ikke langt fra Kanchanaphisek saa det er nemt at koere nordpaa og sydpaa osv. Robert du har boet her et stykke tid laengere end jeg har, men jeg mener du tager fejl og jeg haaber du er enig i det. Mvh. @Robert du undgaar spoergsmaalet omkring KANCHANAPHISEK og Ratchadaphisek. Kanchanapisek kan man som sagt koere rundt omkring Bangkok i een uendelig MEN IKKE paa Ratchadaphisek. Det kan man sådan set godt selvom 'ringen' skifter navn et par gange undervejs. Spørgsmålet er så om den kan karakteriseres som en rigtig 'ringvej' på samme måde som Kanchanapisek Rd. |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 25/10-2013 10:16
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Men Suda er i Soi 14 det er ganske vist Robert Kronberg skrev: Det er sørme blevet en speciel tråd, fordi Suda ikke er i soi 14. Naturligvis kan man køre i ring via Ratchada, ellers ville jeg ikke sige det, men om det er en officiel ringvej, skal være usagt. I min verden er det i al fald en ringvej. THansen skrev: hugoboerge skrev: Robert Kronberg skrev: Jeg kalder det blot ringvej, fordi den kører rundt, således man kan køre i rundkreds i en uendelighed. Hilsen, Robert hugoboerge skrev: Robert Kronberg skrev: Det er en ringvej, fordi den kører i ring rundt om Bangkok, men der er nogle store flaskehalse et par steder undervejs. "Op på" er i overført betydning, man siger vel også op på motorvejen i Danmark, selvom en motorvej ikke er oppe. Og hvis man ikke siger "op på" i Danmark, så er det, fordi jeg har glemt, hvad man siger i Danmark. Hilsen, Robert hugoboerge skrev: Robert Kronberg skrev: Ja, Sukhumvit soi 16 er den rigtige soi 16, men man skal op på ringvejen for at komme til Sukhumvit soi 16, fordi starten af soi 16 er blevet erstattet af ringvejen. Det var blot derfor, at jeg kalder den soi 16. Derved kan man godt sige, at det er en sidevej til Ratchada, selvom den hedder Sukhumvit soi 16, men derved kan man også sige, at begyndelsen af ringvejen er soi 16. Man kan også godt sige, at du har mest ret, fordi ingen kalder Ratchada på den lige side for soi 16. Du har således samtidig ret i, at det er mange år siden, at soi 16 var forbundet med Sukhumvit. Hvorom alting er, så er det ikke der, hvor Suda er. Suda er få meter inde i soi 14. Soi 18 er der, hvor den gamle Admiral lå. Og soi 16 er ned ad ringvejen. Hilsen, Robert Fotofreak skrev: Robert Kronberg skrev: Kan vi ikke lige klappe hesten, inden det hele går i selvsving. Naturligvis er en frikadelle lidt dyrere end Som Tam i Bangkok. Hilsen, Robert Bare rolig Robert, der er ikke noget der går i selvsving - Men vi skal ha' fact's på bordet, og ikke gætterier. Jeg gæster da jævnligt Stalden, og det er uden at mukke over priserne. Og den dér med at soi 16 er en ringvej, er efter min mening noget sludder. Jeg har jævnligt besøgt 'Foodland' i soi 16. (og kan forøvrigt varmt anbefale at spise der) - Soi 16 er efter min mening en 'sidevej' til 'Ratchadaphisek' - Det er mange år siden Soi 16 var forbundet med Sukhumvit. M.v.h. Fotofreak Vi har faaet konkluderet at Suda ligger paa soi 14. Men hvorfor kalde Ratchadaphisek Road for en "ringvej" ? Den er jeg ikke helt med paa ogsaa fordi der naevnes at man skal "op paa ringvejen" der er da ingen vej op. Godt nok poenser Bangkok's guvernoer paa at bygge en bro over krydset ved Asoke/Montri og naaar den er faerdig skal man vel "op". ![]() Robert, with all due respect saa hedder ringvejen der koerer rundt om Bangkok: KANCHANAPHISEK (ogsaa called OUTER RINGROAD) eller ringvej ogsaa kendt som motorway #9. og den deles op i oest og vest og det har ikke en disse at goere med Ratchadaphisek. Nu bor jeg tilfaeldigvis ikke langt fra Kanchanaphisek saa det er nemt at koere nordpaa og sydpaa osv. Robert du har boet her et stykke tid laengere end jeg har, men jeg mener du tager fejl og jeg haaber du er enig i det. Mvh. @Robert du undgaar spoergsmaalet omkring KANCHANAPHISEK og Ratchadaphisek. Kanchanapisek kan man som sagt koere rundt omkring Bangkok i een uendelig MEN IKKE paa Ratchadaphisek. Det kan man sådan set godt selvom 'ringen' skifter navn et par gange undervejs. Spørgsmålet er så om den kan karakteriseres som en rigtig 'ringvej' på samme måde som Kanchanapisek Rd. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.