Se indlæg
 Udskriv debat
Thai-turist i Danmark
kisser
Jeg kan ikke rigtig finde noget svar på siden vedr. nedenstående spørgsmål, om at være thai-turist i Danmark, da alt jeg leder efter, drejer sig om ægteskaber.

Vores venner (et ægtepar) har en sød veninde, de har inviteret på 10-14 dages tur til Danmark. Der ligger ikke noget bag, så som ægteskab eller lignende, hun skal blot have en god oplevelse som turist i Danmark.

Skal hun have visum? Hvor skal hun henvende sig og alle de praktiske ting der skal ordnes, vil vi meget gerne have udførligt svar på, hvis der er nogen der vil være så venlige at svare. Hvis det kan blive på både dansk og thai, vil vi være meget taknemmelige. På forhånd tak.

Webmaster
Godmorgen Kisser,

Vedkommen skal have et Schengen-visum for indrejse til Schengen-landene, herunder Danmark.

Visumet fås hos VFS i Bangkok.
Link: VFS

Et Schengen-visum kan dog også fås på andres Schengen-landes ambassader eller visum-kontorer hvis f.eks. andre Schengen-lande også besøges. Man behøver ikke nødvendigvist at gå den "danske" vej.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
kisser
Mange tak for oplysningen. Den er hermed videresendt!

kisser
kisser skrev:

Vedr. Thaiturist i Danmark har jeg endnu et spørgsmål, da jeg er blevet orienteret om, at der skal stilles kr. 40.000 i deposit, samt at der skal tegnes en forsikring. Er begge dele rigtig? Skal der virkelig stilles 40.000 i deposit i de 10 dage, den thailandske dame er på ferie i Danmark?

Anonym Bruger
kisser skrev:

kisser skrev:

Vedr. Thaiturist i Danmark har jeg endnu et spørgsmål, da jeg er blevet orienteret om, at der skal stilles kr. 40.000 i deposit, samt at der skal tegnes en forsikring. Er begge dele rigtig? Skal der virkelig stilles 40.000 i deposit i de 10 dage, den thailandske dame er på ferie i Danmark?

Nixen, ikke deposit mere.! Wink men forsikring, Ja.

Skeptikeren
"faldt" lige over dette fra Scan-Asia, men det fortæller intet om fra hvornår, men det er da værd at undersøge, måske Gregers Møller ved mere?

Somrak
Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak

Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2

Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej!

http://www.jumplink.dk/somrak
hugoboerge
Skeptikeren skrev:

"faldt" lige over dette fra Scan-Asia, men det fortæller intet om fra hvornår, men det er da værd at undersøge, måske Gregers Møller ved mere?

Somrak

Her linket fra artiklen:
http://scandasia....ent-thais/

HCA
De 40.000 baht du nævner i garanti e summen for et 90 dages ophold. Så hvis opholdet ikke er længere, så kan du dividere. Men garanti skal der stilles. Der skal også laves en rejseforsikring or opholdet.

Anonym Bruger
HCA skrev:

De 40.000 baht du nævner i garanti e summen for et 90 dages ophold. Så hvis opholdet ikke er længere, så kan du dividere. Men garanti skal der stilles. Der skal også laves en rejseforsikring or opholdet.

Er du sikker på det.?

Jeg skulle for et par måneder siden ikke betale fem flade øre (depositum) for kærestens
90 dages visa.!

Dalton
Sakset fra VFS hjemmeside: checklist, Visit Friend, Boyfriend, Girlfriend, Partner and Fiancé

Documentation of funds to cover the trip (for example
applicants/guardians bank statement , original bank book + 1 copy of each
used page) (adult 40,000THB/90 days, children 20,000THB/90 days)

Dalton

moerk5002
Dalton skrev:

Sakset fra VFS hjemmeside: checklist, Visit Friend, Boyfriend, Girlfriend, Partner and Fiancé

Dalton

Det er helt korrekt. Der skal stå 40.000bht på en konto ved afhentelse af visa i Bangkok. Latterlig regel. idet pengene kan hæves igen når visa kontoret er forladt.........

Anonym Bruger
moerk5002 skrev:

Dalton skrev:

Dalton

Det er helt korrekt. Der skal stå 40.000bht på en konto ved afhentelse af visa i Bangkok. Latterlig regel. idet pengene kan hæves igen når visa kontoret er forladt.........

Konklusionen er derfor, at de 40.000 bht. ikke er nogen form for garanti/depositum, men blot et
forlangende, om at ha' det som min. indestående i Thailandsk Bank.!

fckguld
kisser skrev:

kisser skrev:

skal bare stå på konto når visa afhentes, hun kan køre lige i banken hente dem , når hun har hentet sit visa.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Spring til debat: