Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Flybilletter med Norwegian.
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 29/10-2013 23:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Lidt rører i andedammen i Norge ang. Norwegian til Thailand. Her til aften sad jeg og så en interessant udsendelse på Norsk TV, omkring Norwegian Airlines efter at Norwegian har fået deres nye Dreamliner fly på vingerne -når de nu ellers kan flyve. Her kan jeg forstå på det hele, at sindene er kommet lidt i kog oppe hos Normændene. Norwegian nye Dreamliner fly er indregistreret i Irland, da Irland via deres lovgivning på området tillader ansættelse af udenlandsk kabinepersonale på Irske indregistreret fly! Det har nu vist sig at Norwegian har lavet én aftale omkring kabinepersonalet gennem det Schweiziske firma Adecco, via firmaets afdeling i Bangkok -Thailand. Her leverer Adecco kabinepersonalet (dog ikke piloter) til Norwegian som beflyver Asien og det nordamerikanske kontinent. Naturligvis har dette Thailandske kabinepersonalet de fornødne autorisationer som kræves af ICAO (International Civil Aviation) Men det som tilsyneladende hidser nordmændene gevaldigt op, er lønningerne som det Thailandske kabinepersonale får i Norwegian! En almindlig Stewardesse får en fast månedsløn på 15.000 THB. (ca. 3.000 norske kroner) udbetalt i Thailand af selskabet Adecco. Dertil kommer diæter på 800 norske kr. pr. påbegyndt flyvedag, penge som bliver direkte udbetalt til den enkelte pr. månedsskifte af Norwegian. (Hotelophold og uniform betales af Norwegian) I udsendelsen var der også et interview med én af de kønne unge Thailandske Stewardesse. Hun kunne umiddelbart ikke se problematikken i dette arrangement! Hun havde en brutto månedsløn på ca. 45.000 til 50.000 THB når hun indregnet de diætpenge som hun fik udbetalt af Norwegian skattefrit. Det var i øvrigt sammenlagt en løn som lå væsentlig over hvad Hennes kollegaer i Thai-Air får! (hvad så disse fik i løn melder historien ikke noget om) Men der hvor sindene var kommet i kog, var hos det Norske Kabinepersonales Organisation og Norsk LO . Her mener man (med rette) at det i fremtiden vil undergraver den alm. løndannelse på området. Umiddelbart havde Norsk LO, ikke til sinds at gøre noget ved sagen, men ville afvente situationen videre forløb! Et Interviewet med den Norske kvindelige repræsentant fra Norsk LO, kom der også nogle lidt tvetydige og ”forblommet” udtalelser - og hun brugte også én enkelt gang ordet ”Boykotte” i interviewet! I den forbindelse blev Irske Ryan Air også nævnt…! I udsendelsen var der naturligvis også et interview med én repræsentant fra Norwegian. Her påpeget han en vis form for dobbeltmoral blandt flyrejsende. På den ene side: ”Alle Surfer rundt på Internettet efter de billigste flybilletter til sig selv, for at slippe billigst muligt. Men når de så opdager hvordan disse priser er mulige i virkeligheden - forarges disse” Moral er godt – men dobbeltmoral er dobbelt så godt! Rasmus |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 30/10-2013 06:47
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Videoen kan ses HER LO vil dog ikke boycutte Norwegian til trods for det, læs nærmere HER Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 30/10-2013 07:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Undskyld men er det ikke saadan det er i Danmark ogsaa, med haandvaerkere bl.a Der findes en norsk vognmandsforretning ( Dino-trans )der har skaffet fillipinske ( ?! ) chauffoerer da disse er billigere end polske og andre oestlaendinge. Disse skal koere rundt i Europa. Er ordet ikke social dumping ? Social dumping er et begreb der benyttes for at beskrive en praksis, hvor arbejdsgivere benytter sig af billigere arbejdskraft, end hvad der ellers er tilgængelig, hvor varen eller serviceydelsen fremstilles, distribueres eller sælges. Der kan være tale om, at indvandret arbejdskraft benyttes, eller at produktionen flyttes til et land eller område med et lavere lønningsniveau. Den erhvervsdrivende vil dermed spare på sine udgifter, og potentielt øge sin profit. Udbredt kritik antyder, at som resultat heraf vil regeringer være fristet til at indgå i såkaldt socialpolitisk konkurrence (engelsk: social policy regime competition), hvor de sætter arbejdsnormer og sociale standarder ned for at lette på virksomheders lønomkostninger og, i sidste ende, holde på erhvervsvirksomheder i deres jurisdiktion.
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 30/10-2013 07:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 277 |
![]() ja jeg kan nu kun sige FEDT at man kan rejse billigt det er jo ikke os alle der kan rejse rundt som Lars Lykke Rasmussen eller for den dags skyld som resten af det såkaldte folkestyre i Danmark ![]() Sidst jeg var et smut i DK rejste jeg med Norwegian det kostede mig 3076 dk kr for en retur alt fungerede tilfredsstillende det eneste ærgelige var at vi ikke kom med dreamlineren men med en Airbus leaset fra emiraterne men de fløj til tiden både ud og hjem så alt i alt en god oplevelse Ja jeg kan sku ikke blive forarget bare man kan rejse billigt er jeg glad MVH Maichai ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| max |
Lagt på d. 30/10-2013 11:12
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 48 |
til taxi driver dino trans er ikke norsk men lettisk |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 30/10-2013 11:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Desvaerre Max : Sia Dinotrans er lettisk, men et datterbolag, moderfirmaet er Svenskt ( Beklager jeg skrev Norsk ) Hovedejeren er : Staffan Resare, Taeby, Sverige Off topic men alligevel i samme kategori som Norwegian. Sia Dinotrans har under många år använt sig av lettiska chaufförer, tills företaget kom på den briljanta idén att istället satsa på filippinska lastbilschaufförer. När Dinotrans satsade på filippinska chaufförer gick huvudägaren av företaget, svensken StaffanResare, ut offentligt och sa att lönerna för chaufförerna låg mellan 12000- 17000 sv.kronor i månaden. I personalkostnaden lägger han då även traktamente http://www.bild.d....bild.html Ved det er off-topic, men det er jo ikke nyt at social dumping finder sted. Bare se her i Thailand, div shops hvor det er laoer eller cambodianer der arbejder der .... Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 30/10-2013 12:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Nyudklækkede steardesser hos THAI begynder omkring Baht 30.000 pr. md + udetillæg.
Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 30/10-2013 18:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Og en stor forskel er nok pensionsvilkårene, hvor Thai ansatte vel er på linje med statsansatte, Dvs de får noget der ligner gammeldags tjenestemanspension dvs ca lige så mange penge som det de får i løn resten af livet, ved norwegian er kassen nok lukket den dag ansættelsesforholdet er slut. |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 30/10-2013 18:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
Norsk fagforbund opfordrer til boykot af Norwegian Thailandske kabineansatte hos Norwegian er så ringe lønnet, at det er uacceptabelt, mener fagforbund og medarbejderorganisation i Norge. Førstnævnte opfordrer til decideret boykot af det norske selskab. Fagforbundet, der er norske Landsorganisationens største forbund, opfordrer alle norske flypassagerer til at undlade at flyve med det norske lavprisflyselskab Norwegian fremover. - Anstændige organisationer og anstændige mennesker benytter sig ikke af virksomheder, som er med til at undergrave den norske velfærdsstat, siger Stein Gulbrandsen, der sidder i Fagforbundets arbejdsudvalg, til den norske tv-station NRK. Udmeldingen kommer efter, at NRK har fået indblik i flyselskabets kontraktvilkår for de ansatte, der viser at størstedelen af Norwegians thailandske kabineansatte har en grundløn på under 2.700 danske kroner. Derudover får de blandt andet et tillæg på omkring 200 kroner for den 12 timer lange flyvning mellem Norges hovedstad Oslo og Bangkok i Thailand. Fagforbundet står ikke alene med kritikken. Afsløringerne har også fået den norske medarbejderorganisation Parat op af stolen. - Løn- og arbejdsvilkårene, som NRK har afsløret, er helt uacceptable, siger HansErik Skjæggerud, der er leder af Parat, til NRK. ... http://finans.tv2...egian.html Så er det klar de kan tilbyde billige billetter til LOS. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 30/10-2013 20:26
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
så la da vær man får hvad man betaler for
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 30/10-2013 21:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Lidt mere fra samme skuffe! http://finans.tv2...egian.html http://www.busine...m-maaneden http://www.expres...n-mardrom/ Rasmus |
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 31/10-2013 15:28
|
|
![]() JA JA jeg vil stadig holde på at kan man flyve billigt fra Thailand til DK og omvendt så er det,det kommer an på og så vil jeg forøvrigt SKIDE på om de Norske fagforeninger og for den sags skyld også de Danske fagforeninger synes man skal boycotte Norwegian. De fagforeninger har aldrig hjulpet mig det eneste de har kunnet finde ud af har været at opkræve kontigent til deres pamperi Så jeg vil med stor glæde igen flyve med NorwegianMVH Maichai ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/11-2013 06:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
maichai skrev: ![]() ja jeg kan nu kun sige FEDT at man kan rejse billigt det er jo ikke os alle der kan rejse rundt som Lars Lykke Rasmussen eller for den dags skyld som resten af det såkaldte folkestyre i Danmark ![]() Sidst jeg var et smut i DK rejste jeg med Norwegian det kostede mig 3076 dk kr for en retur alt fungerede tilfredsstillende det eneste ærgelige var at vi ikke kom med dreamlineren men med en Airbus leaset fra emiraterne men de fløj til tiden både ud og hjem så alt i alt en god oplevelse Ja jeg kan sku ikke blive forarget bare man kan rejse billigt er jeg glad MVH Maichai 3076 kroner? Inkluderede denne pris medbringelse af bagage og måltider ombord? |
|
|
|
| Papa |
Lagt på d. 02/11-2013 09:05
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 245 |
maichai skrev: ![]() JA JA jeg vil stadig holde på at kan man flyve billigt fra Thailand til DK og omvendt så er det,det kommer an på og så vil jeg forøvrigt SKIDE på om de Norske fagforeninger og for den sags skyld også de Danske fagforeninger synes man skal boycotte Norwegian. De fagforeninger har aldrig hjulpet mig det eneste de har kunnet finde ud af har været at opkræve kontigent til deres pamperi Så jeg vil med stor glæde igen flyve med NorwegianMVH Maichai ![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 11/11-2013 16:54
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Lav thai-løn påvirker ikke flyvalg viser NRK-måling Læs nærmere på: - http://www.tic.tr...%C3%A5ling Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 12/11-2013 03:50
|
|
rinpoche skrev 3076 kroner? Inkluderede denne pris medbringelse af bagage og måltider ombord? Nej men det var jo også derfor jeg fløj med Nowegian jeg havde kun min håndbagage med ca 12 kg ingen spurgte dog om det ![]() Og jeg gider alligevel ikke at spise på et fly Jeg havde nogle underberg med og en flaske med vand og sov det meste af turen både ud og hjem Så alt i alt en hel perfekt billig tur Det jeg sætter pris på er billigt og til tiden og det blev opfyldt til bravour![]() Mvh. Maichai ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 12/11-2013 12:47
|
|
rinpoche se lige denne fra Norwegian Stor, større, størst! At leve den amerikanske drøm indebærer frihed til at gøre hvad end du vil. Du kan gå i de kendtes fodspor, finde en stille strand langs kysten eller shoppe til dit kort gløder. Fra østkysten til vestkysten, og alt midt i mellem, USA skal opleves på nært hold! Nu lægger vi flere billetter til salg til efteråret 2014 Vær hurtig, de billigste billetter bliver solgt først. København - New York fra 1199,- enkeltbillet København - Ft. Lauderdale fra 1499,- enkeltbillet København - Los Angeles fra 1499,- enkeltbillet ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 13/11-2013 07:54
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Danmarks Rejsebureau Forening advarer mod at udstede billetter til Norwegians langruter: FORSIKRING: Danmarks Rejsebureau Forening har skrevet til sine medlemmer og advaret mod lavprisselskabet Norwegian Air Shuttles nye langrutetrafik, fordi forsikringsselskabernes ansvarsforsikring ikke vil dække kundekrav ved forsinkelser. Norwegian har ikke indtil nu været i stand til at indgå en tilfredsstillende aftale med andre flyselskaber om transport af strandede passagerer i tilfælde af tekniske forsinkelser. Og dem har der været en del af i selskabet siden åbningen af ruter til Bangkok og New York. Det fremgår af et brev, som DRF har sendt til sine medlemmer, fordi foreningens to samarbejdende forsikringsselskaber, Gouda og Europæiske, ikke gennem den udvidede ansvarsforsikring vil dække kundekrav, der kan henføres til flyforsinkelser med Norwegian. I hvert fald ikke, som situationen er i øjeblikket. Det er første gang i historien, at netop den forsikring, som mere end noget spænder et sikkerhedsnet ud under bureauerne, når noget går galt, frasiger sig ansvar på denne måde. Samtidig tilføjes det i brevet, at DRF i de seneste måneder har været i dialog med Norwegian, som desværre ikke har kunnet give en brugbar garanti for, at selskabet ved en forsinkelse på grund af tekniske problemer kan sørge for, at deres passagerer kommer hjem og ud tilstrækkeligt hurtigt. Især krydstogtbureauerne har set frem til muligheden for at flyve deres kunder direkte fra Danmark til Florida. Nu sidder de som arrangører ene med smerten, hvis passagererne med Norwegian mister skibsafgange fra Miami eller Fort Lauderdale. http://www.standb...norwegian/ Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Crafack |
Lagt på d. 13/11-2013 10:38
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 108 |
Nu har transportklagenævnet også sortlistet Norwegian. Se: http://www.tic.tr...en%C3%A6vn /Crafack |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 14/11-2013 17:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Crafack skrev: Folk vælger jo selv om denne billige løsning er noget for dem , der er jo altid en bagside ved disse meget billige selskaber, om de hedder Tyrkiet eksperten - Norwegian Cimber, Skyways, Malev og Spanair. den billigste kan blive den dyreste.
Nu har transportklagenævnet også sortlistet Norwegian. Se: http://www.tic.tr...en%C3%A6vn /Crafack DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

så la da vær

og så vil jeg forøvrigt SKIDE på om de Norske fagforeninger og for den sags skyld også de Danske fagforeninger synes man skal boycotte Norwegian. De fagforeninger har aldrig hjulpet mig det eneste de har kunnet finde ud af har været at opkræve kontigent til deres pamperi
Så jeg vil med stor glæde igen flyve med Norwegian

det meste af turen både ud og hjem Så alt i alt en hel perfekt billig tur Det jeg sætter pris på er billigt og til tiden og det blev opfyldt til bravour