Se indlæg
 Udskriv debat
Gamle minder.
hugoboerge
http://www.stickm...angkok.htm

Check Inn 99 eller Club 99 har lige haft 50 aars jubilaeum og det har Stickman skrevet lidt omkring.

Det bringer gamle minder frem fra dengang 99 laa paa Silom Road samt selvfoelgelig paa den nuvaerende lokation.

Mama Noi ser stadigvaek lige "ung" ud paa trods af at hun har rundet de 70.

Som spisested er Check Inn 99 heller ikke daarligt.

God laesning. Mvh.

VIP
hugoboerge skrev:

http://www.stickm...angkok.htm

Check Inn 99 eller Club 99 har lige haft 50 aars jubilaeum og det har Stickman skrevet lidt omkring.

Det bringer gamle minder frem fra dengang 99 laa paa Silom Road samt selvfoelgelig paa den nuvaerende lokation.

Mama Noi ser stadigvaek lige "ung" ud paa trods af at hun har rundet de 70.

Som spisested er Check Inn 99 heller ikke daarligt.

God laesning. Mvh.

Det er jo historie det her,

Mine første oplevelser og indtryk af Thailand's natteliv, fik jeg på netop dette sted.
Hvis vi altså ser bort fra Moskito Bar i 60'erne.

Vi er i begyndelsen af 80'erne. Ejerne, de senere indehavere af det nuværende Stable Lodge, samt en masse shareholders, som elskede stedet, bla. Budha (Erik Winther) og andre ejere.

God mad, God stemning, dejlige piger, og priser som vi på det tidspunkt troede var løgn.

Den gang stod en dværg, som dørmand. Og alle kvinder fik en rød rose ved udgangen.

Det er lige før, at man idag får tårer i øjnene, når man tænker tilbage, på de tider.
Redigeret af VIP d. 31/10-2013 16:18
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

Anonym Bruger
jeg ville sgu gerne have oplevet Thailand i 60'erne og 70'erne..

..tiden før russere, arabere...dengang det ikke var samlebåndsturisme og overfyldte hoteller/strande....dengang man rent faktisk blev værdsat som turist....dengang thai baht ren faktisk var billig og en øl kostede mindre end i DK...dengang hvor pigerne var slanke og imødekommende....

VIP
JS skrev:

..tiden før russere, arabere...dengang det ikke var samlebåndsturisme og overfyldte hoteller/strande....dengang man rent faktisk blev værdsat som turist....dengang thai baht ren faktisk var billig og en øl kostede mindre end i DK...dengang hvor pigerne var slanke og imødekommende....

En enkelt korrektion.,

Thai Baht, kostede den gang ca. 0.19,00 Men drinks, (sidder du ned???) ca. 5. baht.
Nej, det er ikke en skrivefejl. Du læste rigtigt.

hugoboerge
VIP skrev:

JS skrev:

En enkelt korrektion.,

Thai Baht, kostede den gang ca. 0.19,00 Men drinks, (sidder du ned???) ca. 5. baht.
Nej, det er ikke en skrivefejl. Du læste rigtigt.

En fadoel paa Bamboo Bar paa Oriental Hotel kostede i 1968 THB 8 net (Happy Hours). En Singha paa Club 99 mener jeg var noget i stil med THB 10 eller maaske lidt mindre.

paulsenp
Ja det var tiden, da de danske lønninger, og pensioner, kun var en brøkdel af, hvad de er nu Hammer
Peter

hugoboerge
paulsenp skrev:

Ja det var tiden, da de danske lønninger, og pensioner, kun var en brøkdel af, hvad de er nu Hammer

Det var tider dengang i Thailand, hvordan der var i DK skal jeg ikke kunne sige. Men hvorom alting er de gode tider i Thailand fra dengang kommer aldrig tilbage fordi tiderne har aendret sig utrolig meget.

Jeg moedes engang imellem med nogle af mine tidligere Thai kolleger fra dengang (1969) og ja de er gamle nu men saa opfrisker vi gamle minder. "Toeserne" har rundet de 70 og nogle har desvaerre faaet diverse skavanker som er svaere at undgaa naar man kommer op i alderen. Men vi har det hyggeligt naar vi moedes.

sony
Det sgu ikke kun i thailand tiderne er blevet ødelagt, det er det også herhjemme, nok ikke en udvikling man kan gøre noget ved desværre.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Longway
Thailand er vel ikke mere oedelagt end de briller man ser igennem....nu kan jeg ikke tale med om 60'erne.......Jeg begyndte foerst at slaa min folder her for omkring 16. aar siden.

Gu' er der da meget lort her, jeg proever saa vidt muligt at undgaa, saa faar jeg da ikke daarlige nerver over det...

Sun baby
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
hugoboerge
Longway skrev:

Thailand er vel ikke mere oedelagt end de briller man ser igennem....nu kan jeg ikke tale med om 60'erne.......Jeg begyndte foerst at slaa min folder her for omkring 16. aar siden.

Gu' er der da meget lort her, jeg proever saa vidt muligt at undgaa, saa faar jeg da ikke daarlige nerver over det...

Sun baby

Longway det er godt du foeler saadan, men det har ikke noget at goere med "briller" og du kan ikke tale med om 60'erne men der var himmelvid forskel fra dengang og i dag. Det er svaert at forklare, men maaske en dag over en Singha eller hvad det nu maatte vaere vil jeg goere et forsoeg.

Longway
Jamen det vil jeg da glaede mig til at hoere lidt om, jeg elsker naar folk fortaeller, altsaa hvis der er hold i det...og det er jeg ganske sikker paa at der i dine evt. " historier "

Man kan aldrig komme til at vide for meget.. :-)
Mvh. Chiliposen.

Fotofreak
@ hugoboerge

Jeg interesserer mig for ældre Thailand fotos.

Jeg har før luftet tanken om at oprette en tråd med ældre fotos fra Bangkok - Min mening var, at den skulle omhandle Bangkok fotos 1945-1990

Jeg havde tænkt mig at tråden skulle hedde noget i retningen af: "Bangkok fotos: Fra dengang hugoboerge var ung"

Men jeg vil ikke genere dig, så kan Du komme op med en bedre overskrift til den påtænkte tråd ?

M.v.h. Fotofreak

paulsenp
Du har ganske ret hugoboerge. Thailand var meget anderledes dengang, og "dengang" er for mig 1972.
Jeg synes specielt at Bangkok og Pattaya har ændret sig meget. Der var ikke så meget hastværk, det var meget mere afslappet og behageligt.

Jeg rejste sammen med en thailandsk ven her fra København. Han havde et væld af gode forbindelser, og det gav turen lidt ekstra krydderi.

Vi mødte bl.a. khun lek (en af en million eller flere med det kaldenavn). Han var stor-entreprenør, og vi besøgte ham på hans kontor på en dyr adresse i Bangkok. Han havde konstant en svært bevæbnet livvagt hos sig på kontoret.

Han var i gang med Royal Cliff hotellet i Pattaya, og spurgte os, om vi var interesserede i en lille andel. Det gik ud på, at vi skulle drive den planlagte natklub. Jeg fandt aldrig uf af, om det var et helt reelt tilbud, for jeg havde ikke modet til at prøve det. Desuden havde jeg absolut ingen erfaring i den branche.

Han var en flink mand, khun lek, så vi fik da et par gratis overnatninger på et af hans hoteller i udon thani.
Peter

VIP
[quote][quote]Fotofreak skrev:

@ hugoboerge

Jeg interesserer mig for ældre Thailand fotos.

Jeg har før luftet tanken om at oprette en tråd med ældre fotos fra Bangkok - Min mening var, at den skulle omhandle Bangkok fotos 1945-1990

Jeg havde tænkt mig at tråden skulle hedde noget i retningen af: "Bangkok fotos: Fra dengang hugoboerge var ung"

Men jeg vil ikke genere dig, så kan Du komme op med en bedre overskrift til den påtænkte tråd ?

Hvorfor ikke bare skrive Bangkok foto's fra den gang' ???
Redigeret af VIP d. 01/11-2013 13:52

VIP
slettet, kom på 2 gange Sunflower
Redigeret af VIP d. 01/11-2013 13:56

hugoboerge
paulsenp skrev:

Du har ganske ret hugoboerge. Thailand var meget anderledes dengang, og "dengang" er for mig 1972.
Jeg synes specielt at Bangkok og Pattaya har ændret sig meget. Der var ikke så meget hastværk, det var meget mere afslappet og behageligt.

Jeg rejste sammen med en thailandsk ven her fra København. Han havde et væld af gode forbindelser, og det gav turen lidt ekstra krydderi.

Vi mødte bl.a. khun lek (en af en million eller flere med det kaldenavn). Han var stor-entreprenør, og vi besøgte ham på hans kontor på en dyr adresse i Bangkok. Han havde konstant en svært bevæbnet livvagt hos sig på kontoret.

Han var i gang med Royal Cliff hotellet i Pattaya, og spurgte os, om vi var interesserede i en lille andel. Det gik ud på, at vi skulle drive den planlagte natklub. Jeg fandt aldrig uf af, om det var et helt reelt tilbud, for jeg havde ikke modet til at prøve det. Desuden havde jeg absolut ingen erfaring i den branche.

Han var en flink mand, khun lek, så vi fik da et par gratis overnatninger på et af hans hoteller i udon thani.

Dengang havde Pattaya kun eet hotel (som er vaerd at naevne) og det var Nipa Lodge som var ejet af Italthai dvs samme ejer af Oriental Hotel paa davaerende tidspunkt.

Turen til Pattaya foregik ad den gamle Sukhimvit Road (kun to sporet) saa det var livsfarligt at koere dertil. Paa tilbageturen stoppede mange Thai familier op ved et tempel for at takke for en sikker tilbagetur.

Dengang boede vi som regel paa Wongse Amatya og det var bare nogle hytter langs stranden. Det ser lidt anderledes ud i dag.

I 1980'erne tilbragte jeg og min familie en uges tid paa Royal Cliff Beach og det var godt. I starten af i aar tilbragte min soen og hans familie en uges tid der og nu er RCB blevet til en stoerre historie med 4 eller 5 hoteller, men nu var det mindre godt og een af aarsagerne, russere.

Jeg vil lige naevne at paa davaerende tidspunkt var det intet natteliv i Pattaya. Det kunne godt minde lidt om vores nuvaerende favoritsted Dolphin Bay Resort (jeg skynder mig at sige at jeg har ingen personlige interesser i stedet) naar klokken er ca. 2100 er der lukket og slukket.

Fotofreak
VIP skrev:

Det er fordi at jeg ønsker at hædre de gamle der gerne fortæller om hvordan, det var dengang. Og 'hugoborge' kommer ind imelllem med fine beretninger.

Men giv mig 24-48 timer, så vil jeg forsøge at starte en tråd (ingen garanti)

Og tråden kommer ikke til at hedde: 'Bangkok fotos fra dengang'

(årsagen er,at det er specielt fotos fra 1945-1990 jeg interesserer mig for)

M.v.h. Fotofreak

hugoboerge
Fotofreak skrev:

VIP skrev:

Det er fordi at jeg ønsker at hædre de gamle der gerne fortæller om hvordan, det var dengang. Og 'hugoborge' kommer ind imelllem med fine beretninger.

Men giv mig 24-48 timer, så vil jeg forsøge at starte en tråd (ingen garanti)

Og tråden kommer ikke til at hedde: 'Bangkok fotos fra dengang'

(årsagen er,at det er specielt fotos fra 1945-1990 jeg interesserer mig for)

M.v.h. Fotofreak

@Fotofreak, jeg maa erkende jeg foeler mig stadigvaek "ung" selvom daabsaattesten siger noget andet. Fra dengang jeg var "ung" var det lysbilleder det drejede sig om og det var faktisk ikke nogen billig historie for det foerste var filmen dyr, saa skulle den fremkaldes og saettes i ramme osv osv. Plus man skulle koebe en fremviser, helst en Braun.

Saa fra dengang maa jeg erkende at paa trods af at jeg har en hulens masse slides saa er det et problem at faa dem aendret til computer billeder.

Der er et sted i Bangkok hvor man kan koebe gamle billeder (kan bare ikke huske hvor) men ellers udgav Bangkok Post en fantastisk historiebog for nogle aar siden der daekker perioden 1946 - juni 2009. Bangkok Post og jeg er lige gamle saa for mig er det da rimelig interessant at laese om hvad der er sket i Thailand siden 1946. 1946 er ogsaa det aar hvor King Bhumiphol blev konge af Thailand.

Bogen hedder "Chronicle of Thailand - Headline News Since 1946"

http://www.edmboo...iland.html

Det er en tung sag og vejer godt i haandbagagen hvis man har taenkt sig at studere bogen i flyet.

Men der af masser af billeder plus historier saa bogen kan varmt anbefales. Prisen da jeg koebte den var THB 1,450 hos Asia Books.

Med hensyn til gamle minder har jeg tidligere sendt en link omkring "Myggen" eller Mosquito Bar.

http://snesejler....

Mosquito Bar er revet ned for mange aar siden og der er ikke bygget noget nyt (endnu).

Her er nogle updates fra Klong Toei. Ganske interessant (min mening)

http://www.snesej...bill25.htm

http://www.snesej...bill95.htm

God laeselyst.

Anonym Bruger
det er én af de ting jeg ikke kan lide med de nye turist segmenter...russere, arabere osv...

de har ikke nogen viden om hvordan det var 'back then' og de har heller ikke interesse el. respekt herom...for dem er det bare fedt at kunne kneppe asiatiske kvinder og te sig åndsvagt...

men den vestlige verden er på retræte..økonomisk såvel som kulturelt....vi bliver desuden færre og færre...og dermed også mere og mere ubetydelige..

god weekend Cool

Longway
JS.

Altsaa ligesom mange danskere...Kan du fortaelle mig forskellen ?

Jeg kan ikke faa oeje paa den....Fej dog lige for den danske doer foerst, jeg har modt hundredevis af danske idioter mens jeg har vaeret her...

Splinten og bjaelken om igen !

Jeg husker tydelig da jeg var i danmark sidste gang og skulle tilbage igen, jeg sad i toget Aarhus / koebenhavn, der sad en underlig fyr og fortalte at nu skulle han ned til PTY. til sin kaereste, og hvis hun ikke makkede ret, saa roeg hun ud og saa fandt han da bare en anden..ja sikken en respekt at ha'...og de typer har jeg moedt mange af...antallet overskygger dem som netop har respekt, saetter sig lidt ind i sagerne....

Derfor omgaaes jeg kun ganske faa farang.
Redigeret af Longway d. 01/11-2013 15:50
Mvh. Chiliposen.

Spring til debat: