Se indlæg
 Udskriv debat
Bil-Sprog
flyer
Næste gang vi skal til Thailand skal vi have en ny bil med indbygget navigation, men nu er jeg i tvivl om bilens og navigationens sprog, jeg er jo ikke nået så langt udi det thailandske sprog at jeg kan forstå hvad hende den lille dame de har puttet ind i navigatoren siger, ej heller læse hvad bilen kunne finde på at skrive til mig i displayet.....

Spørgsmålet er om det er noget man nemt kan få ændret til engelsk, for bilen sælges formenligt til andre lande hvor det ville være logisk med engelsk brugerflade.

Håber der er nogen med lidt mere erfaring end jeg, som kan give deres besyv med, ellers starter jeg jo lidt på hælene.

Fuldmåne over VestegnenSunflower
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

hugoboerge
flyer skrev:

Næste gang vi skal til Thailand skal vi have en ny bil med indbygget navigation, men nu er jeg i tvivl om bilens og navigationens sprog, jeg er jo ikke nået så langt udi det thailandske sprog at jeg kan forstå hvad hende den lille dame de har puttet ind i navigatoren siger, ej heller læse hvad bilen kunne finde på at skrive til mig i displayet.....

Spørgsmålet er om det er noget man nemt kan få ændret til engelsk, for bilen sælges formenligt til andre lande hvor det ville være logisk med engelsk brugerflade.

Håber der er nogen med lidt mere erfaring end jeg, som kan give deres besyv med, ellers starter jeg jo lidt på hælene.

Fuldmåne over VestegnenSunflower

Normalt kan man skifte mellem Thai og engelsk, det gaelder baade de indbyggede plus dem man kan koebe i "loes vaegt". Vi har en Toyota med navigator som er paa en dvd skive. Problemet her er opdatering fordi en ny skive koster ca. THB 20,000.- saa i stedet for at opdatere til en ny skive koebte vi en GPS i "loes vaegt" som kan opdateres regelmaessigt.

flyer
Ja det er jo lidt surt hvis man skal udskifte navigationen allerede inden den har været i brug Headbanger

Hvad med selve bilen (Isuzu) den skriver jo også thai, mon det kan ændres hos forhandleren til farangsprog? Det ville jo være fatalt hvis den skriver "STOP ingen olietryk" og farang ikke forstår et kuk.....

Først måneskin, nu solskin over VestegnenSunflower

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

hugoboerge
flyer skrev:

Ja det er jo lidt surt hvis man skal udskifte navigationen allerede inden den har været i brug Headbanger

Hvad med selve bilen (Isuzu) den skriver jo også thai, mon det kan ændres hos forhandleren til farangsprog? Det ville jo være fatalt hvis den skriver "STOP ingen olietryk" og farang ikke forstår et kuk.....

Først måneskin, nu solskin over VestegnenSunflower

Vores dyt er indstillet til engelsk. Husk at faa manualen paa engelsk. For os tog det en maaned foer vi fik den engelske manual til baade bil og navigator.

flyer
@hugoboerge

Har jeres Toyota også et display med alle informationer lige som den Isuzu vi skal have? Er det noget I har fået ændret eller var det på engelsk da i fik bilen?

Jeg er igang med at lære thai (tale og høre) jeg er ret sikker på at den gode sudsakhon er gået på pension inden jeg har lært at læse og forstå thai, så det nemmeste vil jo være at få bilen til at "tale" engelsk...

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

hugoboerge
flyer skrev:

@hugoboerge

Har jeres Toyota også et display med alle informationer lige som den Isuzu vi skal have? Er det noget I har fået ændret eller var det på engelsk da i fik bilen?

Jeg er igang med at lære thai (tale og høre) jeg er ret sikker på at den gode sudsakhon er gået på pension inden jeg har lært at læse og forstå thai, så det nemmeste vil jo være at få bilen til at "tale" engelsk...

Vores er nu ikke saa avanceret saa den kan tale til os. Men den flasher hvad der er galt. Da vi fik bilen var det paa engelsk og vi har aldrig forsoegt at aendre til Thai, men det vil fremgaa af manualen.

Bare kom i gang med nogle Thai lektioner for det skader ikke tvaertimod.

bannok
Jeg har en Isuzu MU 7, den har et Kenwood music og navigations anlœg etc. og den kan sku alle sprog I skrift og tale, inclusive dansk og sågar Islandsk, jeg har et Sc card I anlœgget, jeg har aldrig opdateret det, bilen er nu 2 og et halvt år gammel, men det virker sku fint.

flyer
bannok skrev:

Jeg har en Isuzu MU 7, den har et Kenwood music og navigations anlœg etc. og den kan sku alle sprog I skrift og tale, inclusive dansk og sågar Islandsk, jeg har et Sc card I anlœgget, jeg har aldrig opdateret det, bilen er nu 2 og et halvt år gammel, men det virker sku fint.

Det lyder rigtig godt, jeg ved ikke hvilket anlæg der er i vores V-Cross men kan jo håbe at ser også er et Kenwood anlæg, bare så man evt selv kan ændre sprog...

Det kan jo nok blive noget besværligt hvis den skal på værksted for at skifte sprog.

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

flyer
Tvivler på om vi nogensinde får bil i ThailandShock FÅÅK hvor er jeg træt af de skide løgnagtige autoforhandlere!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Konen ringede lige for at tjekke om alt nu var i orden.... Nej det var det ikke!!!

2013 modellen er ikke at få mere, så nu skal det være en 2014, den koster så lige omkring 50.000 mere (for et par smarte zenon kørelyslygter og en strømlignet tagantenne) hmm...

Ikke nok med det: Ingen gratis førsteårs forsikring 18.000....

Konen er nu bange for at de vil tage røven på os og bare opgradere en 2013 til 2014 ved at eftermontere lygter og antenne (det er jo Thailand)

Noget familie dernede siger at vi bare skal vente til vi er "on site" for der er masser af biler at få i Bangkok, så vi kunne købe en der og så køre til Phitsanulok selv.....

GODE RÅD MODTAGES!!!

At kigge op på himlen over Vestegnen er som at kigge ned i en grydefuld havregrød Sunflower

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

hugoboerge
flyer skrev:

Tvivler på om vi nogensinde får bil i ThailandShock FÅÅK hvor er jeg træt af de skide løgnagtige autoforhandlere!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Konen ringede lige for at tjekke om alt nu var i orden.... Nej det var det ikke!!!

2013 modellen er ikke at få mere, så nu skal det være en 2014, den koster så lige omkring 50.000 mere (for et par smarte zenon kørelyslygter og en strømlignet tagantenne) hmm...

Ikke nok med det: Ingen gratis førsteårs forsikring 18.000....

Konen er nu bange for at de vil tage røven på os og bare opgradere en 2013 til 2014 ved at eftermontere lygter og antenne (det er jo Thailand)

Noget familie dernede siger at vi bare skal vente til vi er "on site" for der er masser af biler at få i Bangkok, så vi kunne købe en der og så køre til Phitsanulok selv.....

GODE RÅD MODTAGES!!!

At kigge op på himlen over Vestegnen er som at kigge ned i en grydefuld havregrød Sunflower

Bilforhandlernes lagre bugner med biler. Langs Bangna-Trat er der grunde hvor nye biler er opmagasineret og bare staar og glor fordi fabrikkerne ikke har lagerplads og kunderne som forudbestilte med THB 100,000 rabat har ikke raad til at koebe. Det er for oevrigt 120,000 koeretoejer vi taler om her.

Brugtvogns forhandlerne har det rigtig skidt for tiden.

Tag til Thailand og kig paa hvad der kan leveres. Der reklameres med NUL downpayment og NUL renter osv, saa branchen har det rigtig rigtig skidt. Brugtvognsforhandlerne skilter med de samme tilbud.

flyer
@HB

Bangna Trat... ligger det ikke i det østlige Bangkok, tæt på "Sumpen"?

Nu du er lokalkendt, har du så en pejling på Isuzu D-Max 3.0 4x4 4 dørs en med på "overskudslisten"?

Kan det passe med at førsteårsforsikringen er "forduftet" eller er det bare forhandleren der giver den gas da de nok har lurret at konen er fra Farangland?

De har lovet opklaring og sol over Vestegnen, men det lader vente på sig...Sunflower

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

hugoboerge
flyer skrev:

@HB

Bangna Trat... ligger det ikke i det østlige Bangkok, tæt på "Sumpen"?

Nu du er lokalkendt, har du så en pejling på Isuzu D-Max 3.0 4x4 4 dørs en med på "overskudslisten"?

Kan det passe med at førsteårsforsikringen er "forduftet" eller er det bare forhandleren der giver den gas da de nok har lurret at konen er fra Farangland?

De har lovet opklaring og sol over Vestegnen, men det lader vente på sig...Sunflower

Bangna Trat - korrekt oestlige Bangkok paa vej til Sumpen (ikke Mosquito Bar) og Pattaya.

http://www.isuzu-...ome-2.html

Jeg kan ikke se der er tilbud her paa linket fra Izuzu, men proev at checke op med forhandlerne. Jeg skal da gerne proeve paa at holde oeje med om der er nogle tilbud hvis vi kommer forbi en Izuzu forhandler. Jeg abonnerer baade paa BP og Nation og jeg selv om jeg ikke kigger paa bilannoncerne kan jeg godt foelge lidt med der.

Den der med foersteaarsforsikringen kan vaere et tilbud som har en udloebsdato, det ser man tit at der er tilbud til og med den og den dato. Det koster ikke forhandleren noget, da det er Izuzu som har omkostningen.

flyer
Det lykkedes os sandelig at få bil denne gang, lækkert.....

Sproget var sat til engelsk da vi fik udleveret bilen og audio og navigator kan man selv skifte sprog på men dog leveret med "farangsprog"Cool

Sol over VestegnenSunflower

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Spring til debat: