Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Indbo og skrammel i container til Thailand
|
|
| flyer |
Lagt på d. 17/11-2013 12:20
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Jeg er nået halvvejs igennem livet (regner med at blive 101) Derfor har jeg efterhånden fået samlet den hel del "sager" ja I kender det sikker selv, alle de gode ting man kan stoppe ind i værkstedet og udhuset samt noget indbo. Anslået er der nok til at fylde en 20´container, vi har været inde på det før, men jeg glemmer usædvanligt godt... Er der ikke noget der hedder en freeport? Hvor man kan slippe for at få splittet hele mulevitten ad, hvis man vel at mærke læmmer en pæn sjat mammon til kaffekassen.... Eller jeg helt galt afmacheret på den? Jeg tænker, det er jo totalt umuligt at registrere alle disse gode sager!!! Eller skal man efterlade det hele til ungerne her i DK? Erfaring og gode råd søges. Sikke en skøn efterårsdag, høj sol over Vestegnen
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 17/11-2013 13:05
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
flyer skrev: Jeg er nået halvvejs igennem livet (regner med at blive 101) Derfor har jeg efterhånden fået samlet den hel del "sager" ja I kender det sikker selv, alle de gode ting man kan stoppe ind i værkstedet og udhuset samt noget indbo. Anslået er der nok til at fylde en 20´container, vi har været inde på det før, men jeg glemmer usædvanligt godt... Er der ikke noget der hedder en freeport? Hvor man kan slippe for at få splittet hele mulevitten ad, hvis man vel at mærke læmmer en pæn sjat mammon til kaffekassen.... Eller jeg helt galt afmacheret på den? Jeg tænker, det er jo totalt umuligt at registrere alle disse gode sager!!! Eller skal man efterlade det hele til ungerne her i DK? Erfaring og gode råd søges. Sikke en skøn efterårsdag, høj sol over Vestegnen ![]() Hvis du har et pakke-/flyttefirma til at goere det for dig laver de en pakkeliste for dig og den skal vaere paa engelsk. Til glaede for toldvaesenet her skal du saa opgive en vaerdi af bohavet, selvfoelgelig saa lavt som overhovedet muligt. Du kommer sikkert til at betale et symbolsk beloeb i told. Da jeg flyttede hertil kom jeg ind paa en arbejdstilladelse og her var kravet at mit flyttegods skulle vaere klareret indenfor 6 maaneder fra min ankomst til Thailand og i den forbindelse var der ingen toldafgift. Flyttefirmaet her i Bangkok klarede saa klarering og sendte herlighederne til vores lejlighed. |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 17/11-2013 13:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
Skal jeg/vi forstå det sådan, at du vil flytte til Thailand? Jeg stod måske i næsten samme situation som dig for omkring 2 år siden - jeg ville gerne flytte til Thailand for min. 1-2 år men hvad skulle jeg gøre med ejendelene? Jeg valgte at gå drastisk til værks og solgte/bortgav ALT hvad jeg ikke ville opmagasinere. Væk med de 2 42'' plasmaskærme, min trofaste racercykel gennem 11 år, den bløde dobbeltseng, det hjemmelavede skrivebord, de 2 læderstole (+ fodskammel) som havde fulgt mig gennem 13 år, de nyolierede havemøbler mv - ejendele med mange gode minder, men egentlige også kun døde ting som nemt kunne erstattes/genanskaffes. Og hvad ville være bedre end at starte fra bunden, hvis eventyret i Thailand nu ikke varede for evigt. Desværre blev jeg ramt af sygdom og blev nødt til at vende tilbage til Danmark efter 12 måneder i Thailand. Jeg savner egentlig ikke nogle af mine tidligere ejendele, udover min trofaste racercykel en gang imellem. Fjernsynskigning klares fint med en iPad 2 fra 2011 Mit råd vil være, at du gør ligesom mig. Ryd godt og grundigt op, og opmagasiner resten - privat eller hos seriøst firma. Jeg valgte sidstnævnte (boxit i Esbjerg) som kostede omkring 350 kr/mdr incl. forsikring. Efter et års tid i udlandet kan du gøre status igen, og vil formentlig der reducere de resterende ejendele med 50% som så kan sendes til opmagasinering ígen eller til Thailand. Du har nu fundet de ejendele som har en virkelig betydning for dig og som er værd at gemme på. Billedet viser mit depotrum med de resterende ejendele. [img]http://i973.photobucket.com/albums/ae217/farangBaaMaak/P1020160_zps151cce81.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| 1viggovax |
Lagt på d. 17/11-2013 13:23
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 376 |
jeg tror du skal sende det i thai navn til hende adrss. i thailand som er afgiftfri men der er nok nogle der ved mere om det der er mig bekendt 2 dansker som regelægsig den en er bjarne fra kronborg og peter fra mini bar |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 17/11-2013 13:40
|
1viggovax skrev: jeg tror du skal sende det i thai navn til hende adrss. i thailand som er afgiftfri men der er nok nogle der ved mere om det der er mig bekendt 2 dansker som regelægsig den en er bjarne fra kronborg og peter fra mini bar Der er ingen garanti for at det er afgiftsfrit hvis sendes i konens navn. |
|
|
|
| banpai |
Lagt på d. 17/11-2013 14:07
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 25 |
Hvorfor ikke tage kontakt til DFDS eller DSV i Thailand, de må kunne rådgive dig. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/11-2013 14:46
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Man kan sende afgiftfrit i konen navn, men mener klart, at hun skal kunne dokumentere, at hun har boet i udlandet. Sådan gjorde jeg. Der skal en detaljeret pakkeliste til, uagtet hvordan man gør, men det lavede jeg ikke. Jeg betalte blot til kaffekassen. Jeg sendte dog ikke en container, men besluttede mig for 20 små flyttekasser (2 paller), og det, som der ikke var plads til, fik jeg plads til. Dog til en vis grænse, selv om jeg pakkede megatæt. Resten blev smidt væk, givet til familie og venner, og til Kirkens Korshær. Set i bagspejlet var der nogle ting, som jeg ikke burde have foræret væk, men der var ikke tid til alt det der. Nogle enkelte kasser bliver opbevaret hos noget familie, men jeg ved snart ikke, hvor de er, da de er blevet flyttet lidt rundt. Hilsen, Robert |
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 17/11-2013 15:21
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 277 |
Jeg prøvede alt, alle havde gode ideer alle kunne hjælpe ingen problemer Indtil det var en realitet vi skulle afsted så var alle vennerne væk alt containerfolket alle flytte drengene og de andre der havde så gode ideer Så mig og konen flyttede alt ud i carporten og holdt loppemarked i 5 uger solgte for 28000 kr de store unger kom og tog hvad de ville have, det var ikke meget, og resten røg på genbrugen jeg næsten græd Men sådan var det, vi tog afsted med 156 kg og en gang til med 130 kg anden gang. Ja sådan forlod jeg hele mit liv snøft snøft men i dag savner jeg det ikke så meget der er blevet ryddet op i mit/vores liv og startet forfra Så nu er alt sku OK (bare lidt svært da man stod i det)Mvh Maichai ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 17/11-2013 17:22
|
|
@maichai Knapt 300kg. hvordan fik du det til Thailand og hvor meget fyldte det (volumen)? For det som du gjorde kunne også blive en løsning for mig..... Så må jeg tude lidt også... Stille og bælg ragende mørkt over Vestegnen
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 18/11-2013 02:04
|
|
flyver Det var jo som sagt over 2 gange vi føj herud og ja 3 børn og 2 voksne alle med Thai bonus card så er man tæt på når man medbringer lidt for meget håndbagage men vi har da aldrig måtte betale for det ![]() Men flyver en anden løsning er at hvis du har for meget med kan du sende det carco med Thaiair med samme maskine du flyver med For der er jo ting der er svære at sige farvel til og meget af det man havde i DK kan kun købes som skrammel herGod flyvetur når du når så langt Mvh. Maichai ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/11-2013 13:07
|
Jeg mener også, at ekskonen og jeg bar omkring 150 kg ombord på flyet, da vi flyttede herud. Begge kufferter vejede hver over 40 kg, så det krævede noget overtalelse ved check-in (Eva Air). Min håndtaske vejede også over 40 kg, så det var bare at gå med tasken og se ud, som den intet vejede. Konens håndtaske vejede kun omkring 20 kg. Dertil kom plastiskposer. Jeg tror ikke, at man kan det stunt længere, uden at betale ekstra. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 18/11-2013 13:11
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Jeg tror ikke, at man kan det stunt længere, uden at betale ekstra. Hilsen, Robert NEJ, det kan man ikke mere, som man kunne da du og konen rejste i måske i 2005 . . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 18/11-2013 16:09
|
|
Hov Hov dette skete i 2012 men som jeg skrev 3 børn 2voksne med thaibonus 150 kg + kabine hvor er problemet make more baby ha ha men måske flyver skulle bruge carco løsningen![]() Mvh. maichai ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/11-2013 16:57
|
Lung Yao skrev: Jeg tror ikke, at man kan det stunt længere, uden at betale ekstra. Hilsen, Robert NEJ, det kan man ikke mere, som man kunne da du og konen rejste i måske i 2005 . . Vi rejste ud i 2002, men fik hjælp af min stedfar, som er ansat i SAS, så han kunne følge os hele vejen til "flydøren", og han kunne snakke for vores sag ved check in. Vi var kun to og havde ikke bonus hos Eva Air, men ja, meget er ændret. Hilsen, Robert |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/11-2013 00:33
|
Robert Kronberg skrev: Lung Yao skrev: Jeg tror ikke, at man kan det stunt længere, uden at betale ekstra. Hilsen, Robert NEJ, det kan man ikke mere, som man kunne da du og konen rejste i måske i 2005 . . Vi rejste ud i 2002, men fik hjælp af min stedfar, som er ansat i SAS, så han kunne følge os hele vejen til "flydøren", og han kunne snakke for vores sag ved check in. Vi var kun to og havde ikke bonus hos Eva Air, men ja, meget er ændret. Hilsen, Robert Vi skal lidt tilbage i tiden fra dengang der ikke fandtes bagagevogne i Don Muang. Til gengaeld vrimlede det med dragere og de kunne jo straks se hvem der havde meget og tung bagage med og spurgte om de skulle vaere behjaelpelige ved check-in. Det de gjorde var at de gik bagved skranken og satte foden under vaegten saa den kun kom op paa de tilladte 20 kg. Selvfoelgelig fik de en god drikkeskilling. |
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 19/11-2013 02:24
|
|
Hugoboerge skrev Vi skal lidt tilbage i tiden fra dengang der ikke fandtes bagagevogne i Don Muang. Til gengaeld vrimlede det med dragere og de kunne jo straks se hvem der havde meget og tung bagage med og spurgte om de skulle vaere behjaelpelige ved check-in. Det de gjorde var at de gik bagved skranken og satte foden under vaegten saa den kun kom op paa de tilladte 20 kg. Selvfoelgelig fik de en god drikkeskilling. Ja ja jeg kan også huske den gode tid i Don Muang Men Kære Hugoboerge nu handler det altså om udrejse fra Kastrup (Danmark) og der kan jeg sku ikke huske nogle gode tider hvor man snød med vægten Næ betale kunne man få lov til især med SASMvh. Maichai ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/11-2013 03:50
|
maichai skrev: Hugoboerge skrev Vi skal lidt tilbage i tiden fra dengang der ikke fandtes bagagevogne i Don Muang. Til gengaeld vrimlede det med dragere og de kunne jo straks se hvem der havde meget og tung bagage med og spurgte om de skulle vaere behjaelpelige ved check-in. Det de gjorde var at de gik bagved skranken og satte foden under vaegten saa den kun kom op paa de tilladte 20 kg. Selvfoelgelig fik de en god drikkeskilling. Ja ja jeg kan også huske den gode tid i Don Muang Men Kære Hugoboerge nu handler det altså om udrejse fra Kastrup (Danmark) og der kan jeg sku ikke huske nogle gode tider hvor man snød med vægten Næ betale kunne man få lov til især med SASMvh. Maichai Jeg kunne bare ikke lade vaere. Det fortaeller jo ogsaa lidt om "sikkerhedsforanstaltningerne" dengang. Der var vist ikke nogen saa vidt jeg husker. |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 20/11-2013 07:05
|
|
"De gode gamle dage" kommer ikke tilbage!! Men godt der så kommer masser af nye dage som man bare kan tage af ;-) Jeg er kommet frem til at købe en container til opmagasinering her i DK, skulle jeg mod forventning kradse af... Er det op til ungerne at overtage resterne og jeg har lidt at rode med når vi er i DK og skulle livsdrømmen svigte af en eller anden årsag er der jo lidt at starte op på igen. Jeg vil lave en super flyttekassen i god krydsfiner på en palle hvori de mest vigtige ting kan sendes, det kan næppe komme til at koste en herregård, en 20' container kommer til at koste omkring 20-25t kr. Pi**e koldt men tørt over Vestegnen, aftagende måne
Redigeret af flyer d. 20/11-2013 07:21 Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 20/11-2013 12:35
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Robert Kronberg skrev: Jeg mener også, at ekskonen og jeg bar omkring 150 kg ombord på flyet, da vi flyttede herud. Begge kufferter vejede hver over 40 kg, så det krævede noget overtalelse ved check-in (Eva Air). Min håndtaske vejede også over 40 kg, så det var bare at gå med tasken og se ud, som den intet vejede. Konens håndtaske vejede kun omkring 20 kg. Dertil kom plastiskposer. Jeg tror ikke, at man kan det stunt længere, uden at betale ekstra. Hilsen, Robert Det håber jeg sørme heller ikke. Hvis alle pax lavede dette stunt, så ville det sætte flysikkerheden over styr. Der er noget der hedder vægt og balance beregning, og derudover brændstof kalkulationer. Forstå mig ret, jeg synes i og for sig ikke der er noget uetisk i det, det er jeg ligeglad med, men flysikkerheden bør vel lægge alle på sinde. Og flyselskaberne gør sig selv en bjørnetjeneste ved, at på afgange med beskeden passagerbelægning og tilsvarende lavt fragtvolumen, lukker de det blinde øje mht overvægt uden at kræve ekstra gebyr. Og i andre situationer bliver overvægt bonget big time. Dette afstedkommer selvfølgelig højlydte mishagsytringer fra de pax, der "sidste gang betalte vi ikke noget for overvægt". Det er en aldeles tåbelig inkonsekvens fra flyselskabernes side. Når man er flypassager er man lidt lige som et barn, børn forstår kun handling og konsekvens, og every man to himself. Jeg tror at alle kan blive enige om, at hvis man propper bagage i hylden over sæderne og den vejer 40 kilo, og den rammer en medpassager i hovedet forårsaget af pludselig turbulens, er det vist ikke så heldigt. Og ja, det sker. Jeg fik en laptop i hovedet på en af mine flyrejser, heldigvis lå den i et etui, og der skete ikke noget med laptoppen ![]() |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 20/11-2013 13:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
Rinpoche skrev: Det håber jeg sørme heller ikke. Hvis alle pax lavede dette stunt, så ville det sætte flysikkerheden over styr. Der er noget der hedder vægt og balance beregning, og derudover brændstof kalkulationer. Så er det nok bedst, at alle pax skal vejes inden de boarder flyet - Derefter bestiller flykaptajnen en passende mængde brændstof til turen, og til sidst får pax tildelt en plads der er afhængig af flyets ballance. M.v.h. Fotofreak |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Jeg prøvede alt, alle havde gode ideer alle kunne hjælpe ingen problemer
Så mig og konen flyttede alt ud i carporten og holdt loppemarked i 5 uger solgte for 28000 kr de store unger kom og tog hvad de ville have, det var ikke meget, og resten røg på genbrugen
jeg næsten græd Men sådan var det, vi tog afsted med 156 kg og en gang til med 130 kg anden gang. Ja sådan forlod jeg hele mit liv snøft snøft men i dag savner jeg det ikke så meget
der er blevet ryddet op i mit/vores liv og startet forfra Så nu er alt sku OK (bare lidt svært da man stod i det)

For der er jo ting der er svære at sige farvel til og meget af det man havde i DK kan kun købes som skrammel her
make more baby ha ha men måske flyver skulle bruge carco løsningen