Se indlæg|
Tax Free i DXB
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 18/11-2013 13:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Hvis I skal flyve med Emirates via Dubai , så vente med at købe diverse tax-free ting til I mellemlander der. For CPH i lighed med BKK er mega dyre og deres tax-free priser er en narresut til at lokke valuta især af transit passagerer . I har sikkert m.h.t. BKK lufthavn oplevet at I kunne købe varer i byen billigere end i transit hallen. Udvalget er meget stort i DXB og priserne meget fordelagtige. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Dalton |
Lagt på d. 18/11-2013 13:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 326 |
Hvordan er det nu lige det er det med tax-free og mellemlandinger? Risikerer man ikke at miste f.eks spiritus i security checket, hvis det ikke er købt i den pågældende lufthavn. Mener før at have læst om nogen der havde det problem med tax free købt i Bangkok og så skulle videre fra CPH med indenrigsfly. Dalton |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 18/11-2013 14:01
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Problemet er nok ikke om det er tax-free eller ej. Problemet ligger nærmere i, at du jo ikke må have så meget 'væske' med som hånd-bagage. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 18/11-2013 14:04
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Dalton skrev: Hvordan er det nu lige det er det med tax-free og mellemlandinger? Risikerer man ikke at miste f.eks spiritus i security checket, hvis det ikke er købt i den pågældende lufthavn. Mener før at have læst om nogen der havde det problem med tax free købt i Bangkok og så skulle videre fra CPH med indenrigsfly. Dalton Det var mig... Var med Austria A. og med mellemlanding i Wien. De "stjal" min 1/1 liters Bombay Saphire Gin. Glemmer det aldrig. Årsagen,? Jeg skulle videre i Schengen systemet (CPH) og det må man ikke med en flaske købt i BKK. Skulle jeg kun ha' været til Wien, no problem. Og, direkte fly BKK/CPH er det også tilladt. |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 18/11-2013 14:11
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
DK skrev: Dalton skrev: Hvordan er det nu lige det er det med tax-free og mellemlandinger? Risikerer man ikke at miste f.eks spiritus i security checket, hvis det ikke er købt i den pågældende lufthavn. Mener før at have læst om nogen der havde det problem med tax free købt i Bangkok og så skulle videre fra CPH med indenrigsfly. Dalton Det var mig... Var med Austria A. og med mellemlanding i Wien. De "stjal" min 1/1 liters Bombay Saphire Gin. Glemmer det aldrig. Årsagen,? Jeg skulle videre i Schengen systemet (CPH) og det må man ikke med en flaske købt i BKK. Skulle jeg kun ha' været til Wien, no problem. Og, direkte fly BKK/CPH er det også tilladt. Måske den her giver mere (eller måske bare samme) info: Væsker på hjemrejsen |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 18/11-2013 15:53
|
|
Dalton. Med Emirates, kunne personalet i Kastrup ikke oplyse mig om indkøbt spiritus i CPH kunne tages videre til BKK fra DXB, da der ville være igen security check ved gate. En "ørken beduin" der havde hørt mit spørgsmål sagde at det kunne jeg ikke, selv om jeg forklarede at jeg kun skulle være transit i DXB. Jeg tog "chancen" og det viste sig at der var ingen problem ved og det samme gjorde sig gældende på vej hjem. Dog havde vi købt den største portion af vores tax-fri varer i DXB, men alt bliver gennemlyst, så de kunne ikke undgå at se at noget var købt i BKK. Skulle måske lige tilføje at det Jeg skrev er egen oplevelse/erfaring og ikke gældende lov/regler. . Redigeret af Lung Yao d. 18/11-2013 15:59 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 18/11-2013 16:02
|
|
THansen . << Særligt for transferpassagerer, der ankommer fra lande uden for EU. Hvis du ankommer til Københavns Lufthavn fra et land uden for EU og skal rejse videre med fly (transfer), skal du igennem sikkerhedskontrollen. Vær opmærksom på, at der her gælder de samme begrænsninger på væsker, som ved anden afrejse fra lufthavnen. Passagerer, der er i transfer i lufthavnen, kan altså ikke medbringe eksempelvis flasker med spiritus eller parfume på over 100 ml, og det samlede antal beholdere pr. passager skal kunne være i en plastpose med et rumfang på én liter.>> Og dette "gummi" paragraf undgik en svensker der skulle videre til Gøteborg med at tage flaskerne fra BKK ud og putte dem i en pose fra CPH. Om den går stadigt væk vides ikke, p.t.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.