Se indlæg|
STOMI
|
|
| johnmc |
Lagt på d. 19/11-2013 19:20
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 56 |
Da jeg har fået lavet en midlertidig stomi , og gerne vil rejse til LOS. Vil jeg høre om nogle her på portalen har erfaringer med det ? ( Varmen , sidder de ordentlig fast når man sveder meget , kan man få nye poser , OSV. ) MVH John |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 19/11-2013 20:34
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
Jeg skulle hilse fra min kone og sige, at det ikke er noget problem.......Ja hun er uddannet/taget kursus, som saadan en slags lille sygehjaelper, saa hun siger, rejs du bare.
Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 19/11-2013 20:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Ja se du bare at komme afsted, min aller bedste ven en gut på 74 har haft stomi i de sidste 20 år, lægerne lovede ham ½ år at leve i hvis han ellers ville følge deres anbefalinger om at droppe smøgerne, sprut og bajer og så ellers kun spise vegetarmad, men han sagde "skråt op" med jer og han lever stadig om ikke i bedste velgående så rimeligt pga. al den medicin han skal spise. Nå men han og konen tager hvert eneste år til Grækenland eller Tyrkiet og der er nogle gange mindst lige så varmt som i Thailand og det har ikke givet anledning til problemer, han har et rigeligt stort lager men poser med på rejsen, så ingen problemer. Mørkt og klamt over Sydhavsøerne
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 19/11-2013 21:19
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
johnmc skrev: Da jeg har fået lavet en midlertidig stomi , og gerne vil rejse til LOS. Vil jeg høre om nogle her på portalen har erfaringer med det ? ( Varmen , sidder de ordentlig fast når man sveder meget , kan man få nye poser , OSV. ) MVH John Du bør i god tid før afrejse kontakte dit rejseforsikringsselskab for at høre om din sygdom/stomi skulle udgøre et problem for rejseforsikringen. |
|
|
|
| Longway |
Lagt på d. 19/11-2013 21:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1079 |
I saafald at du selv skal betale for de stomiposer, saa er jeg sikker paa at du skal regne med en hoejere pris. Jeg har en ven som skal bruge 1 gangs urinkateter hvergang han skal tisse, de koster ca. 10 gange saa meget her, som i danmark. Men er det blot en lille ferie, saa gaar det jo nok, du kan jo tage et lille lager med. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
|
| johnmc |
Lagt på d. 21/11-2013 05:52
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 56 |
Tak for de gode råd . |
|
|
|
| wheelie66 |
Lagt på d. 14/12-2013 00:25
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 44 |
Jeg har Marlone stomi + top kateter til urin blæren. Og kan frit rejser for min forsikring. Sørg for at have skifte tøj med ì hånd bagage, hvis det skulle blive utæt. Lad dig ikke forhindre af en stomi. Jeg flyver alene til Thailand 3 gange årligt, og har også været i los Angeles og Florida på bil rundture. Det har aldrig været et problem.
Wheelie66
Thailand i kørestol! Selvfølgelig kan man det. Tag ansvar for dit liv. Kom ud af rørret og oplev verden. [url]www.life-of-brian.dk/thailand.htm[/url] |
|
|
|
| wheelie66 |
Lagt på d. 14/12-2013 00:32
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 44 |
Jeg har Marlone stomi + top kateter til urin blæren. Og kan frit rejser for min forsikring. Sørg for at have skifte tøj med ì hånd bagage, hvis det skulle blive utæt. Lad dig ikke forhindre af en stomi. Jeg flyver alene til Thailand 3 gange årligt, og har også været i los Angeles og Florida på bil rundture. Det har aldrig været et problem.
Wheelie66
Thailand i kørestol! Selvfølgelig kan man det. Tag ansvar for dit liv. Kom ud af rørret og oplev verden. [url]www.life-of-brian.dk/thailand.htm[/url] |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.