Se indlæg
 Udskriv debat
Kan du alle hovedstedene i Europa?
vandango

http://quiz2.star...

Jeg fik desværre kun 43 rigtige. Shock

hugoboerge
vandango skrev:

http://quiz2.star...

Jeg fik desværre kun 43 rigtige. Shock

Well done Vandango. Jeg fik 49 men jeg indroemmer jeg snoed i 3 tilfaelde.

maik
44 rigtige Sad men jeg snød ikke Angel
I fiktionen findes adgangen til virkeligheden …

maikjensen.dk

http://www.maikjensen.dk
Anonym Bruger
Lidt overraskende fik jeg hele 41 rigtige og jeg var rigtigt meget i tvivl på mange af østlandene. En del af dem kendte jeg ikke engang en af de 3 valgmuligheder måske især da det ikke er stavet på dansk.

Jeg havde forventet en del færre.

hugoboerge
maik skrev:

44 rigtige Sad men jeg snød ikke Angel

Alligevel fik jeg 46 og hvis jeg havde gaettet maaske lidt flere.

hugoboerge
TomDK skrev:

Lidt overraskende fik jeg hele 41 rigtige og jeg var rigtigt meget i tvivl på mange af østlandene. En del af dem kendte jeg ikke engang en af de 3 valgmuligheder måske især da det ikke er stavet på dansk.

Jeg havde forventet en del færre.

Der var 3 oestlande hvor jeg maatte ty til wikipedia.

Anonym Bruger
hugoboerge skrev:

Der var 3 oestlande hvor jeg maatte ty til wikipedia.

Jeg er personligt godt tilfreds med at score 41 på en test der tog 3 minutter at udføre, især når geografi aldrig har været mit stærkeste felt.

Men skal da også indrømme at pga farten røg der et par dumme fejl med, Tyrkiet der vidste jeg den var gal da jeg trykkede og havde jeg tænkt mig om havde Bern og Vatikanstaten også været oplagte. (vidste godt det hedder Vatikanstaten og har også været der selv, men hoppede i fælden med at de ikke har hovedstad.

THansen
46 rigtige svar, ingen snyd men til gengæld mange heldige gæt.

kro90
ØV ØV kun 40 ud af 50, men jeg snød ikke
Kim

hugoboerge
THansen skrev:

46 rigtige svar, ingen snyd men til gengæld mange heldige gæt.

Saa staar vi lige.Smile

bannok
I er kraft edderme kloge, eller er I fulde af løgn, jeg fik kun 38, og det star I testen at gennemsnittet er 28,8, så I er langt klogere end gennemsnitter, ja hele 30 til 40 procent klogere, det må jeg sige IQen på dette forum er ret høj, det er kun mig der en en tumpe.

THansen
bannok skrev:

I er kraft edderme kloge, eller er I fulde af løgn, jeg fik kun 38, og det star I testen at gennemsnittet er 28,8, så I er langt klogere end gennemsnitter, ja hele 30 til 40 procent klogere, det må jeg sige IQen på dette forum er ret høj, det er kun mig der en en tumpe.

Eller også er vi 'kloge' mennesker bare lidt heldigere med gættene Smile

milex
Jeg fik også blot 43 rigtige - uden snød. Og er ganske tilfreds.
Gennemsnittet på 28,8 siger måske mere om nordmænd end om dette forum.

hugoboerge
bannok skrev:

Det haaber jeg ikke. Jeg lyver ikke, jeg naevnte at jeg snoed i 3 tilfaelde og naar vi traekker dem fra saa opnaar jeg 46 rigtige.

Jeg mener ikke det har noget med IQ at goere men gaar paa generel viden. Hvor jeg dumpede var de "nye" oesteuropaeiske stater og helt aerligt hvem har interesse i dem.

Webmaster
44 uden snyd.
Største brøler var Schweiz.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Dalton
47 rigtige og uden snyd, fejl på Lichtenstein, Moldavien og Montenegro

Er man til quizzer kan jeg anbefale app´en Quizz Battle hvor man kan quizze mod vennerne på iPad eller mobilos

http://illvid.dk/...og-spil-nu

Dalton

Anonym Bruger
bannok skrev:

Det er jo det jeg har sagt i årevis, jeg er langt klogere end gennemsnittet :-)

Jeg var også lidt overrasket over gennemsnittet på de 28. For de første 20 vestlige lande burde man kende og så selv med gæt på de resterende 30 spørgsmål vl man statistisk set nå 30 rigtige.

Og nej du er ikke en tumpe du er bare ikke så klog som os andre mensa medlemmer ;-

vandango
Webmaster skrev:

44 uden snyd.
Største brøler var Schweiz.

Også min største brøler. Wink

vandango
TomDK skrev:

bannok skrev:

Jeg var også lidt overrasket over gennemsnittet på de 28. For de første 20 vestlige lande burde man kende og så selv med gæt på de resterende 30 spørgsmål vl man statistisk set nå 30 rigtige.

Og nej du er ikke en tumpe du er bare ikke så klog som os andre mensa medlemmer ;-

Startede med at tage testen et andet sted på nettet, moerk5002 fik 44 rigtige.

Måske er nordmændene ikke så gode til geografi, men til gengæld står de "ski da" bedre på ski.

Der er vel heller ingen seriøse øldrikkere i Norge, men sådan er der jo så meget. Cheers

milex
vandango skrev:

TomDK skrev:

bannok skrev:

Startede med at tage testen et andet sted på nettet, moerk5002 fik 44 rigtige.

Måske er nordmændene ikke så gode til geografi, men til gengæld står de "ski da" bedre på ski.

Der er vel heller ingen seriøse øldrikkere i Norge, men sådan er der jo så meget. Cheers

De er måske bedre på langrend - men hvem gider det!

Spring til debat: