Se indlæg
 Udskriv debat
Pcer købt i DK - skal bruges i Thai
zapper
Elgiganten har i morgen et kanon tilbud på en bærbar computer til 1888 kr. Det er så billigt at jeg ikke tror den kan findes billigere i Thailand.
Men kan jeg lave den om til så den bliver på Thai ?
Der er også en Ipad mini til samme pris.
Hvad er bedste/klogeste køb ?

Crafack
Jeg aner ikke hvilken Windows der er installeret, men et hurtigt bud er Windows 8. Hvis dette er tilfældet, så se her:
http://support.mi...2607607/da

/Crafack

zapper
Sådan som jeg ser det på billedet er det Windows 8, der er pre-installeret.

Bjarke85
De der sprogpakker gør ikke at windows bliver i det sprog, desværre. Blot at tasteturet gør.. Jeg købte også en til konen i Danmark og smed Thai sprogpakke på. Det gør bare at hun nede i værktøjslinjen kan vælge mellem Dansk, Engelsk og Thai tastetur. Men menuen og beskeder osv. fra computeren, er stadig på dansk..

Tror der skal en thailandsk windows version på computeren, om man kan opgradere fra en allerede installeret version til en thai version, ved jeg ikke.

Alternativt kan i jo bare købe den, tage til thailand, ind i en computer biks, og få lagt thai windows på.

vandango
Man kan godt ændre sprog på Windows, men det er lidt på nørdniveau, og ikke officielt fra Microsoft.

Der er vist nogle Ultimate Windows versioner, der har multi sprog.

Det er Windows 8 64 bit, den har installeret.

Jeg ville købe den, i det prislag får du ikke en ærlig Windows med til computeren i Thailand.
Redigeret af vandango d. 27/12-2013 01:18

OleH
vandango skrev:

Man kan godt ændre sprog på Windows, men det er lidt på nørdniveau, og ikke officielt fra Microsoft.

Der er vist nogle Ultimate Windows versioner, der har multi sprog.

Det er Windows 8 64 bit, den har installeret.

Jeg ville købe den, i det prislag får du ikke en ærlig Windows med til computeren i Thailand.

Hvad skal man også bruge en "ærlig windows" til i Thailand ?

Alle de thai ejede computere (ejet af private), jeg har set i Thailand, har haft en kopi af windows, og det fungerer jo fint, og rent faktisk kan nogle af windows kopierne opdateres, så ingen problemer i det.

Jeg kender ikke Windows 8, da jeg er godt tilfreds med min Windows 7 Ultimate.
Og til den version findes der mere end 30 sprogpakker, der kan downloades, som laver hele Windows om til det pågældende sprog, der er ikke noget nørdet ved det, og det er helt officielt.

Og en sådan Windows 7 kan du købe på DVD for ca. 150 Baht.
Hvis du skal have en butik til at installere den, er prisen måske 3-500 Baht.

OleH
zapper skrev:

Elgiganten har i morgen et kanon tilbud på en bærbar computer til 1888 kr. Det er så billigt at jeg ikke tror den kan findes billigere i Thailand.

Jeg går ud fra, at du vil købe computeren til din thailandske kæreste:

Som jeg lige har skrevet i et andet indlæg er det ret enkelt og billigt at få windows 7 på thailandsk.
Men det thailandske alfabet er jo ikke trykt på på tastaturet, så hvis hun vil skrive på thailandsk er det jo nødvendigt at tilslutte et eksternt tastatur. Så går lidt af det "bærbare" jo tabt.
Hvis der sker noget med computeren, dækker garantien sikkert ikke i Thailand.

Processoren, der sidder i computeren, er ikke specielt hurtig, den er nærmest langsom og forældet allerede.
Iflg. cpubenchmark.net er den nummer 1228 på en liste over de hurtigste processorer.
Min egen bærbare, som er godt to år gammel, har en i7-2630qm, som er nummer 200 på samme liste, - bare for sammenligningens skyld.

Sammenfattende synes jeg, det er en dårlig ide at købe den bærbare i DK..

Om det er en god ide at købe en Ipad mini kommer vel an på, hvad den skal bruges til.
For mit vedkommende kan en Ipad ikke erstatte en bærbar computer.

Webmaster
zapper skrev:

Blev lidt nysgerrig og fandt lige de to produkter frem:
- Packard Bell EasyNote TE 15.6"
- iPad mini 16 GB Wi-Fi

Min første indskydelse ved produkterne er:

- iPad'en, arggg uden 3G. Så er man tvunget til at være i nærheden af noget tilgængeligt WiFI man kan benytte enten frit eller mod betaling.

- Den bærbare, hmm hvad med keyboardet. Det er jo dansk/skandinavisk. Selvfølgelig kan man få små klistermærker man kan sætte på tasterne men det er noget junks som ryger af eller bliver slidt af med tiden. Man kan selvfølgelig købe et thailandsk USB-keyboard for 100-200 bht i Thailand og koble det på - så har man både et thailandsk keyboard og et dansk. Opløsningen på skærmen er desværre kun på 1366 x 768 pixels, resten af hardwaren er ok hvis maskinen ikke skal bruges til noget vildt. Altså internet, tekstbehandling/regneark og små-spil. Kun 4GB ram i maskinen, og tilmed så er rammen til grafikkortet shared. Omkring softwaren på maskinen, nu vil de gerne reklamere for Microsoft Office. Come on, så godt er M$ Office altså hellere ikke - der findes ganske udemærket alternativer som tilmed er gratis, f.eks. LibreOffice. Angående Windows 8 så skulle det være muligt at hente en sprogpakke (link) og lægge den ind. Et alternativ til Windows på maskinen kunne være Ubuntu (understøtter også thailandsk).
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
sony
Ja jeg ville ikke købe den packard bell. den ser godt nok lamgsom ud, så hellere købe en der er noget hurtigere.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

sony
Jeg ville hellere købe den her så. Den er godt nok kun på Intel i3 Dual-Core processor man kan få dem som i5 og i7 de er rimelig hurtige har selv en i5 og den er godt nok hurtig i forhold til den gamle bærbar jeg havde.

http://www.elgiga...r-computer
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

zapper
Takker for de mange gode råd.
Efter fornyet overvejelse dropper jeg købet, og vil så mig om næste gang jeg kommer til Thailand, hvilket heldigvis sker til Februar.
Det var kun for om jeg kunne gøre et godt og billigt indkøb til under 10.000 Baht, men det kunne jeg så ikke.

Godt nytår til jer alle. Cheers

Webmaster
Zapper, for at få en idé om de thailandske priser så prøv at kig ind på:
- iPad Mini
- Laptop

Med hensyn til Laptops så kan du sortere efter mærked, CPU-type, hastighed, harddisk størrelse, skærm-størrelse osv. Og de maskiner er født med thai keyboard.

Bare hvis du vil have et indtryk af priserne i Thailand for de forskellige konfigurationer.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
zapper
super links Wink

mange tusind tak Grin

vandango
Sidder her med en HP Pavilion g4 - Intel CORE i3 - 750 gb - 4 gb ram, som min hustru har koebt for 10.000 baht. paa tilbud.

En udmaerket computer.
Redigeret af vandango d. 01/01-2014 06:37

Spring til debat: