Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Helbred, sundhed, velvære og sygdom » Øjne og øre
 Udskriv debat
Blind efter reparation.
bjarnevasekristensen
Hej.
Min kone blev opererede på Aalborg syd den 25 nov. En knude der sad på synsnæven,har er et meget dårlig syn.
Er der nogle herinde der ved om der er chance for at min kone kan kommer til at se en smule igen.
I begyndelse var det sort nu går det fra tåge,orange,hvid og grøn.
PS. Lægen der opererede min kone er ikke til meget hjælp har dårlig tal til mig selv om jeg har prøvet at få ham i tale.
Kærlig hilsen Bjarne

sudsakhon
Hvor er det ærgerligt med din kone

men der er næppe nogen herinde, som ville kunne svare. Selvom der skulle sidde en dygtig øjenlæge.

Din kones prognose er jo meget individuel.

Jer er frustrerende ikke at få klar besked fra lægen.

Men er du sikker på, at du ikke har fået besked? Eller bare ikke har kunne forstå hvad han har sagt. Eller måske haft svært ved at acceptere det?

Det er normalt, at tænke med tunnelsyn i stressede situationer som den du står lige nu.
Jeg ser det samme, fra mit arbejde i rådgivningen.

Der er man jo normalt kun, når et eller andet er gået galt eller er svært.

Mit råd er, som det er i andre lignende situationer som ligner ovenstående, at tage en bisidder med.

Man er jo "helt oppe at køre" og en bisidder kan holde fokus, og huske alt det man ikke selv opfatter.

Prøv at kontakte her:

Bisiddernet

Adresse

Rosenlyparken 36
2670 Greve

Telefon

70 21 20 10 Administration: 43 69 06 41

Email

Træffetid

Hverdage 10-15.00

Hjemmeside

[url]www.bisiddernet.dk[/url]

Formål
•Foreningens formål er at drive en frivillig netværksorganisation, som - på tværs af medlemmernes organisatoriske tilknytning iøvrigt - skal virke som central for formidling af bisiddere, tilrettelægge, udvikle og kvalitetssikre bisiddernes kompetencer og styrke samarbejdet mellem det frivillige og det offentlige.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Webmaster
Det er næppe til meget hjælp, men kan da dele at jeg som pårørende har haft nogle positive oplevelser med Glostrup Hospital som har en stor øjen-afdeling.

Det har virket som om dem som arbejder på afdelingen vidste hvad de havde med at gøre, og de virkede også flinke og meddelsomme overfor både patienter og pårørende.

Det er i hvert fald den oplevelse jeg som pårørende har haft med øjenafdelingen på Glostrup Hospital.

Man har så vidt jeg forstår frit sygehusvalg og det gælder både undersøgelser og behandling. Hvis I ikke føler jer tryg ved Aalborg Sygehus, så bør I måske overveje at benytter Jer af Jeres ret til at vælge et andet sygehus.

Her er et par nyttige links:
- Øjenafdelingen på Glostrup Hospital
- Frit og udvidet frit sygehusvalg (Sundhed.dk)

Håber at det bliver bedre med din kone, samt at hun ikke er ramt på begge øjne.
Jeg krydser finger for Jer.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Boes
Hej Bjarne

Det er helt umuligt at svare på, når man ikke har de narmere detaljer.
Jeg vil foreslå dig at få en ny samtale, evt med en anden lage - det er din rettighed og som navnt ovenfor have en bisidder med.
I øvrigt er der generelt lang laegningstid efter ingreb i nervesystemet...
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Spring til debat: