Se indlæg
 Udskriv debat
Kontakt til smykkeproduktion
anp
Jeg har igennem længere tid tegnet smykker - og drømmer nu om at få sat en lille kollektion i produktion. Jeg har en god kontakt i Bangkok, men kun til en agent. Jeg vil rigtig gerne ud og arbejde direkte sammen med produktionen. Lære dem at kende, udvikle nye design og handle direkte. Håber måske en af jer har en kontakt eller nogle gode råd Smile

Smykkerne er typisk i sølv, nogle guldbelagt og med sten.

cesse
Nogle guldsmede tager til Chiang Mai og kikker på sølv der er nogle store forbrikke der
Det var måske en ide

Hilsen Cesse

anp
Tak Cesse. Det er nok vejen frem Smile Håber dog stadig at kunne knytte nogle kontakter før en evt. rejse - så jeg kunne være mere forberedt og velkommen.

buick
Jeg lever af at sælge smykker og sten men hovedsagligt fra Indien det er på nær Kina noget af det billigste land at køb i og få produceret i
hvis du er interesseret så send en pb så skal jeg se hvad jeg kan tilbyde dig

moerk5002
Hvad med at tage fat i Pandora, de laver alle deres ting hernede i Thailand....

anp
Mon de ville hjælpe en helt "grøn" igang? Men jo et forsøg værd.

buick
Det tager lang tid at finde de rigtige til at få produceret hos og efter de er fundet så tager det tid at få de rigtige priser osv.

Når det hele så er faldet på plads så kan man tjene penge på en blanding af design, distribution og fabrikationspris
en sådan info holder man for sig selv.
men selvfølgelig når man så er lige så stor som Georg Jensen og Pandora så kan det ikke holdes hemmeligt men er også lige meget for så enten ejer man fabrikken eller har så store ordre der at man kan holde andre ude.

Med andre ord hvis man vil helt herud i starten af linjen så må man gøre arbejdet selv eller betale til dem som har gjort arbejdet ingen som har noget godt vil forære det væk

kro90
Anp
i Chiang Mai findes der flere større og mindre sølv og guld værksteder, så det vil absolut være en mulighed at tage derop selv, for at finde et værksted, du kan evt også kontakte et par af dem der sælger smykker i byen og hører hvor de får det produceret.
Kim

Anonym Bruger
Hej ANP,

Her er et link, til en som har prøvet det.

http://klikogspar...-smykke-2/

Men du får mange hints, hvis du googler smykke produktion i Thailand.
De fleste producenter ligger i Chiang Mai eller Nord Thailand, som andre her har
været inde på.

Held og lykke med projektet.

anp
Det skal lige undersøges Smile tak

NongBua2014
anp.

Jeg kender personligt ejeren af en større smykke fabrik i centrale bangkok.

Jeg P.B dig idag, så kan vi sikkert arrangere et møde.

Spring til debat: