Se indlæg|
Booke rejsen til jan/feb måned 2015
|
|
| tullegaia |
Lagt på d. 20/01-2014 10:56
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hej allesammen, jeg håber i med jeres ekspertise kan/vil hjælpe mig lidt med nogle gode fif og gode ideer til vores rejse næste år![]() Vi er en familie der skal 14-16 dage afsted. Familie består af: farmor/farfar, 3 hold unger med påhæng og dertil 2 børnebørn der vil være 2 år og knap 6 år på rejsetidspunktet. Ialt 10 personer. Budgettet fra bedsteforældrene ligger på 80.000. Vi har været afsted 1 gang før, for 4 år siden, Bangkok og Krabi-Ao Nang. Vi har ikke behov for luksus, vi vil hellere have oplevelser for vores penge, men forholdene skal selvfølgelig være iorden når vi er så mange og der er børn med. Vi er overbeviste om, at der er mange penge at spare hvis man selv kaster sig ud i at planlægge og bestille, så man undgår mellemleddet der også skal tjene penge. Men hvor skal vi starte? Kan man spare penge ved at bestille flybillerterne på en udenlandsk hjemmeside og i så fald hvike(n). Det vil klart være en stor fordel at flyve dertil om natten, gerne direkte. Thai airways yder en fantastisk service, men så vidt jeg har forstået også det dyreste? Hvordan rejser Dansk/Thai familier? Planen er umiddelbart: Ankomst til Bangkok, 2 eller 3 overnatninger på hotel (det behøver ikke være noget vildt, der skal bare være senge og toilet/bad faciliteter) 3 dobbeltvær og 1 vær med plads til 2 voksne og 2 børn. En tur i det gyldne palads/tempelbyen, besøge det flydende marked også har vi hørt om en cykeltur igennem det "rigtige" Bangkok, skulle være en helt fantastisk oplevelse. Har I nogle andre gode ideer? Herfra er planen lidt mere uklar. Vi ved at vi skal se broen over Kwai, men vi er i tvivl om hvor vidt det skal være en heldagstur eller med overnatninger derude? Min lille søn er en krudtugle, og vi tænker i forvejen at han skal i sele på dernede, så en overnatning ved flodbredden er vi som forældre ikke store tilhængere af... Er der nogle der har erfaringer? Ferien skal selvfølgelig slutte af med badeferie, ikke nødvendigvis i Ao Nang, men der skal være gode muligheder for at tage på udflugter derfra hvor vi lander. Vi skal have mulighed for, at kunne opleve ting sammen og hver for sig, så der er plads til alle. Igen vil vi hellere have oplevelser end luksus. Ting der gerne må kombineres ind i ferien: Elefanter, snorkling/dykke, smuk natur,manggrove og/eller regnskovssafari, evt. en overnatning for 2 uden børn;-) Har I nogle forslag? Har I nogle gode ideer til hvordan vi sammensætter rejsen, hvor vi skal bestille, tourguider, udflugter mm. så tager jeg imod med kyshånd:-) Og hvis I har nogle ca. priser vil det være fantastisk! På forhånd mange tak. Beklager indlægget blev så langt.. Hilsen Luise |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 20/01-2014 11:24
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
Puhaa jeg bliver da helt træt med alt det i skal nå på så kort tid husk nu at holde ferie osseBilletterne køber i når i finder de rigtige datoer sats på en pris 4-5000 kr pr billet og slå til med det samme i har dem. Prøv f.eks Tyrkiet air det er en ret dejlig tur 4 timer til Tyrkiet et par timer i lufthavne for så 8 timer til Bangkok men pas på at holde øje med vente tiden i Tyrkiet den kan være mange timer hvis man vælger de forkerte billetter. Hoteller osv finder du på nettet når du ved hvor i skal hen alt hvad der hedder ture guide osv finder du når du er dernede det vælter med butikker der tager sig af den slags bare husk billederne de viser sjældent er det du får. Turen til kwai kan nemt kompineres med elefanter og jungle mangrove, dykkertur osv så skal i syd på mod phuket for at få det helt rigtige ellers god tur |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 20/01-2014 11:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
tullegaia skrev: Herfra er planen lidt mere uklar. Vi ved at vi skal se broen over Kwai, men vi er i tvivl om hvor vidt det skal være en heldagstur eller med overnatninger derude? Min lille søn er en krudtugle, og vi tænker i forvejen at han skal i sele på dernede, så en overnatning ved flodbredden er vi som forældre ikke store tilhængere af... Er der nogle der har erfaringer? Jeg vil foretrække min. 1 overnatning da en heldagstur ikke giver tid til meget andet end 'attraktionerne' i selve Kanchanaburi. Med en overnatning skulle der være tid nok til at besøge en eller flere nationalparker (som ligger lidt væk fra selve byen) og som byder på skøn natur og smukke vandfald. Hvad med primitiv overnatning i en nationalpark? Edit: Normalprisen på billetter fra Thai ligger måske i den dyre ende, men du kan også være heldig at finde nogle tilbudsbilletter fra Thai som ikke er så meget dyrere end de billigste fra andre selskaber. Ved bestilling bør du også tænke på dine 'ældre' medpassagerere som måske ikke finder det sjovt med en lang ventetid i en transitlufthavn. Redigeret af THansen d. 20/01-2014 11:56 |
|
|
|
| tullegaia |
Lagt på d. 22/01-2014 20:54
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Tak for jeres svar begge to! Jeg har ikke kunnet finde mit indlæg, derfor er der lige gået et par dage... Jeg vil tænke lidt videre med jeres forslag ![]() Venlig hilsen Luise |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

husk nu at holde ferie osse