Se indlæg|
Ulykkesforsikring for turister
|
|
| John |
Lagt på d. 24/01-2014 20:19
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Så lige meningsmaskinen her til aften på TV Lorry, udsendelsen kan ses her: http://www.lorry....o_id=87044 Det handler om en mand der ikke har tegnet forsikring og nu er kommet slemt til skade i en MC ulykke på Fillipinerne, men sitiuationen kunne lige så godt have været i Thailand. Indsamlingen på Facebook kan ses her: https://www.faceb...em?fref=ts Det er ganske forfærdeligt det der er sket, det tror jeg vi alle kan blive enige om. Min holdning er, at hvis man har råd til at tage på ferie uden for Danmark, så skal man også have råd til ulykkesforsikringen det er samlet ca. 600 kr. pr. år for husstanden i op til 45 dage i hele verden, og flere dage kan tilkøbes, men de er så noget dyrere. Det er helt uansvarligt at tage afsted uden forsikring, både overfor en selv men i særdeleshed overfor ens pårørende, som jo kommer til at stå med problemet, både moralsk, følesesmæssigt og økonomisk. Er du forsikret når du rejser? john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 24/01-2014 22:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
Da Jeg rejste til Vietnam i starten af 2001 og igen ved årsskiftet 2002-03 fik Jeg ikke tegnet rejseforsikring. Set i bakspejlet var det klart tanketorsk fra min side og det kunne havet fået fatale konsekvenser økonomisk hvis man var kommet ud for en ulykke. Men er heldigvis kommet på bedre tanker siden og har sørget for rejseforsikring de tre forgående rejser til Thailand gennem mit forsikringsselskab. Når Jeg her på mandag for fjerde gang rejser til Thailand har Jeg en rejseforsikring tilknyttet til min MasterCard og Jeg giver bare 300- om året da Jeg er såkaldt fakkelkunde i banken. Jeg kan kun give Dig ret, har man råd til at rejse, har man også råd til en rejseforsikring. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| aabo |
Lagt på d. 24/01-2014 23:10
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 38 |
Har man råd til at rejse, har man også råd til en rejseforsikring. Jeg har et Mastercard Gold og det dækker en rejseforsikring for en måned i hele verden og når jeg køber flyrejsen til Thailand på dette kort dækker det også en afbestillingsforsikring. Da jeg rejser to gange om året og betaler ca. kr. 600,00 om året for kortet, så er det en rigtig billig forsikring. Og så er der ingen risiko for, at jeg "glemmer" rejseforsikringen. |
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 24/01-2014 23:28
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
igen, igen, igen, er nogen så tåbelige at rejse uden forsikring, nu har denne mand været så heldig at få rigtig meget mediedækning, så nogen har givet rigtig store beløb, det bliver nok hans redning.. men det skal man absolut ikke regne med.. http://www.bt.dk/...lippinerne lung |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 25/01-2014 05:54
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Jeg har tidligere laest at nogle af problemerne for denne mand er at han ikke er bosat i Danmark men i Letland eller en af de randstater. Derfor var der tvivl om, om han kunne komme gratis paa hospital i Danmark. Men med stor mediedaekning saa lykkes det meste som regel. Samme problem har vi danskere (pensionister) bosat i Thailand, hvis vi bliver syge og tager til Danmark for at blive behandlet paa hospital og det selv om vi hver maaned betaler skat i Danmark ogsaa sundhedsbidrag. Naar jeg rejser uden for Thailand tegner jeg altid rejse-sygeforsikring. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 25/01-2014 11:02
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
John skrev: ....................................... .............................................. Min holdning er, at hvis man har råd til at tage på ferie uden for Danmark, så skal man også have råd til ulykkesforsikringen det er samlet ca. 600 kr. pr. år for husstanden i op til 45 dage i hele verden, og flere dage kan tilkøbes, men de er så noget dyrere. ...................................... Flere forsikring selskaber har nu hævet gyldigheden til at gælde i op til 60 dage for det beløb. For at det ikke skal være løgn så har jeg personligt både MasterCard og TMF (igennem TRYG) forsikringer der dækker hele hustand i op til 60 dage i hele verden. Kender også til en som hvert år rejste til Pattaya imens konen besøgte familien i Isaan, så et år rejste han alene til og som sædvanen uden forsikring (det sker mig ikke noget typen ). Men Nemesis ramte ham med en blodprop, og uden konens og familiens hjælp så var han nok kreperet dernede. Om han er blevet klogere og har lært af sin tragiske fadæse (dumhed) vides ikke. Håber ikke at en dag at læse at det er startet en indsamling for at betale hans hospitals ophold/behandling , INGEN medlidenhed herfra, for som nogle har skrevet, har man råd til at rejse fra DK til TH og være næsten hver dag på bar, så har man råd til at tegne en forsikring : Just in Case. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 25/01-2014 11:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
lung skrev: Ja han skulle have lov rådne op på fillipinerne, var ikke for fin til at blive forsørget af Dk, men for nærig til forsikring- lad ham dø til skræk og advarsel for andre nærig-røve, bliver sgu så harm , når folk der opholder sig i asien spiller verdensmestre og så ikke vil betale en forsikring.
igen, igen, igen, er nogen så tåbelige at rejse uden forsikring, nu har denne mand været så heldig at få rigtig meget mediedækning, så nogen har givet rigtig store beløb, det bliver nok hans redning.. men det skal man absolut ikke regne med.. http://www.bt.dk/...lippinerne lung DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 25/01-2014 11:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Conrad skrev: Jeg betaler 12-1300 kr for en rejse/afbestillings forsikring for hele familien(MAX 60 DAGE) . Det skulle være lovpligtigt at have forsikring- ingen forsikring, INGEN BILLET.
Jeg har tidligere laest at nogle af problemerne for denne mand er at han ikke er bosat i Danmark men i Letland eller en af de randstater. Derfor var der tvivl om, om han kunne komme gratis paa hospital i Danmark. Men med stor mediedaekning saa lykkes det meste som regel. Samme problem har vi danskere (pensionister) bosat i Thailand, hvis vi bliver syge og tager til Danmark for at blive behandlet paa hospital og det selv om vi hver maaned betaler skat i Danmark ogsaa sundhedsbidrag. Naar jeg rejser uden for Thailand tegner jeg altid rejse-sygeforsikring. DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 25/01-2014 12:34
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
fckguld skrev: Conrad skrev: Jeg betaler 12-1300 kr for en rejse/afbestillings forsikring for hele familien(MAX 60 DAGE) . Det skulle være lovpligtigt at have forsikring- ingen forsikring, INGEN BILLET.Jeg har tidligere laest at nogle af problemerne for denne mand er at han ikke er bosat i Danmark men i Letland eller en af de randstater. Derfor var der tvivl om, om han kunne komme gratis paa hospital i Danmark. Men med stor mediedaekning saa lykkes det meste som regel. Samme problem har vi danskere (pensionister) bosat i Thailand, hvis vi bliver syge og tager til Danmark for at blive behandlet paa hospital og det selv om vi hver maaned betaler skat i Danmark ogsaa sundhedsbidrag. Naar jeg rejser uden for Thailand tegner jeg altid rejse-sygeforsikring. Ja det er jo da også rimeligt nok for hele familien i 60 dage,men jeg tror lige så ofte at det er fastboende hernede der ikke har råd til en forsikring og kommer galt afsted. Det bliver jo nok også sådan nu at folk SKAL have en for at komme ind i Thailand og de der bor her fast og ikke har en kan jo så købe en magen til den thailænderne har. Men der ER altså forskel på at skulle tegne og betale en års forsikring og en 60 dages rejseforsikring især hvis man er lidt oppe i årerne og har nogle skavanker - og måske tillige med kun har grundbeløbet af sin pension at gøre godt med. Og lad nu være med at komme med den der-så skulle de nok ikke være taget herned - eller - så rejs da hjem. Det er jo nok de færreste der havde en thai familie da de tog herned men har det så måske idag og de kan da ikke bare skride fra det hele. |
|
|
|
| Globetrotter |
Lagt på d. 12/02-2014 08:35
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 31 |
Thomas72 skrev: Da Jeg rejste til Vietnam i starten af 2001 og igen ved årsskiftet 2002-03 fik Jeg ikke tegnet rejseforsikring. Set i bakspejlet var det klart tanketorsk fra min side og det kunne havet fået fatale konsekvenser økonomisk hvis man var kommet ud for en ulykke. Men er heldigvis kommet på bedre tanker siden og har sørget for rejseforsikring de tre forgående rejser til Thailand gennem mit forsikringsselskab. Når Jeg her på mandag for fjerde gang rejser til Thailand har Jeg en rejseforsikring tilknyttet til min MasterCard og Jeg giver bare 300- om året da Jeg er såkaldt fakkelkunde i banken. Jeg kan kun give Dig ret, har man råd til at rejse, har man også råd til en rejseforsikring. Har som dig også et Mastercard Gold med rejseforsiking. Men rejseforsikingen dækker dog "kun" rejser på max. 1 måneds varighed, er det ikke rigtig forstået? |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 12/02-2014 09:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
Globetrotter skrev: Thomas72 skrev: Da Jeg rejste til Vietnam i starten af 2001 og igen ved årsskiftet 2002-03 fik Jeg ikke tegnet rejseforsikring. Set i bakspejlet var det klart tanketorsk fra min side og det kunne havet fået fatale konsekvenser økonomisk hvis man var kommet ud for en ulykke. Men er heldigvis kommet på bedre tanker siden og har sørget for rejseforsikring de tre forgående rejser til Thailand gennem mit forsikringsselskab. Når Jeg her på mandag for fjerde gang rejser til Thailand har Jeg en rejseforsikring tilknyttet til min MasterCard og Jeg giver bare 300- om året da Jeg er såkaldt fakkelkunde i banken. Jeg kan kun give Dig ret, har man råd til at rejse, har man også råd til en rejseforsikring. Har som dig også et Mastercard Gold med rejseforsiking. Men rejseforsikingen dækker dog "kun" rejser på max. 1 måneds varighed, er det ikke rigtig forstået? Jeg har Mastercart Guld debit og der gælder rejseforsikringen max 60 dage. http://www.lpmast...Debit.aspx 0,00 mm sne i Pattaya
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 12/02-2014 09:56
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Hiver lige en sag frem fra sidste år. http://www.bt.dk/...lippinerne Bum bummelum ding dong. En konsultation på privathospital i Thailand, koster ikke en jetjager, hvad den koster på filippinerne, ved jeg så ikke. Er selv forsikret via Lærerstandens Brandforsikring, giver lidt over 600 om året, forsikringen gælder i 2 måneder pr. rejse, om vi er én eller ti i hustanden er ligegyldigt, prisen er den samme. Har brugt den én gang, firmaet Gouda varetager det for LB, til 100% tilfredshed - super service. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.