Se indlæg|
Kan et Thaikørekort give adgang til seværdighederne på lige fod med Thai'erne?
|
|
| John |
Lagt på d. 31/01-2014 15:38
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Så lige en opfordring i en anden tråd, til at lave en tråd over, hvor et Thai kørekort kan give adgang til National parker og serværdigheder. Det vil blive en meget lang liste, jeg har været utallige steder mere end 100 hvor jeg er kommet ind til Thai priser pga. mit kørekort. Jeg tror det er bedre at lave en liste hvor det ikke har kunne lade sig gøre. Der er faktisk kun 3 steder indtil nu hvor jeg IKKE har kunne komme ind til Thai pris, og det har været: Tat Ton nationalpark i Chaiyaphum provinsen Phnom Rung Historical Park i Buriram provinsen Khao Wang Historical Park i Phetchaburi provinsen john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 31/01-2014 15:51
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Jeg er af den formodning, at om man som falang kan komme ind til thai priser, afhaenger ogsaa af den som sidder ved porten. F.eks kom jeg billigt ind da vi besoegte Phanom Rung tempel ruinerne i Buriram. Nogle gange har det ogsaa hjulpet at min hustru overtager betalingen, hvis de vil have fuld pris. Conrad |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 31/01-2014 15:54
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Conrad skrev: Jeg er af den formodning, at om man som falang kan komme ind til thai priser, afhaenger ogsaa af den som sidder ved porten. F.eks kom jeg billigt ind da vi besoegte Phanom Rung tempel ruinerne i Buriram. Enig, personen har temmelig meget at sige. Jeg kunne ikke nøjes med Thai-priser til Phanom Rung (oktober-2013). |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 31/01-2014 16:07
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Conrad skrev: Jeg er af den formodning, at om man som falang kan komme ind til thai priser, afhaenger ogsaa af den som sidder ved porten. F.eks kom jeg billigt ind da vi besoegte Phanom Rung tempel ruinerne i Buriram. Nogle gange har det ogsaa hjulpet at min hustru overtager betalingen, hvis de vil have fuld pris. Conrad Ja selvfølgelig, jeg taler også kun for mig selv
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 31/01-2014 16:09
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Det er lykkedes mig at komme ind til thaipriser et par gange ved blot at insistere på, at jeg faktisk bor i landet. Ellers har de ofte bedt om at se en arbejdstilladelse. Men generelt har jeg ikke mange papirer på mig. Jeg har derimod ikke prøvet at tage kampen op på kongepaladset og i tigertemplet. Min kone ligner dog en thai, så hun hopper bare ind til lokale priser. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| NFP |
Lagt på d. 01/02-2014 10:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 148 |
For nogle aar siden var der ens priser ved tigertemplet for farang/thai. Min thai familie naegtede at gaa med paa trods af at jeg betalte. Maaske har det aendret sig i mellemtiden ? Det var dyrt allerede dengang. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/02-2014 14:16
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
NFP skrev: For nogle aar siden var der ens priser ved tigertemplet for farang/thai. Min thai familie naegtede at gaa med paa trods af at jeg betalte. Maaske har det aendret sig i mellemtiden ? Det var dyrt allerede dengang. Det kan godt være, at jeg husker forkert om Tiger Templet, og at alle har samme pris. Hilsen, Robert |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 02/02-2014 03:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Jeg har aldrig betalt farang pris når jeg har vist mit kørekort og har sågar i BigC været ude for at få byttet en ligther der ikke virkede hvor manden bare vendte ryggen til og sagde noget uforståeligt...så viste jeg ham mit kørekort og fortalte ham at jeg altså ikke er turist men har boet her i byen flere år - så kom der andre boller på suppen og jeg fik straks en ny. Men sådan er det jo desværre - alle prøver. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.