Se indlæg
 Udskriv debat
Skilsmisse papir fra et tidligere forhold
BuddyG
Min kæreste fra Thailand prøvede, at få et certificat der verificere at hun er single, men de Thailandske myndigheder vil ikke give hende det certificat pga. de mener, at hendes skilsmisse dokumenter ikke har den/de fornydne stemple(r).
Hvad gør man så? Jeg har haft skrevet til den sweitziske ambasade her i Danmark, men de referere til den lokale Sweitziske kommune. Dem vil jeg så ringe op og håbe på at de snakker Engelsk, men nu vil jeg høre om der er nogen der har været i en lignende situation?

Robert Kronberg
BuddyG skrev:

Min kæreste fra Thailand prøvede, at få et certificat der verificere at hun er single, men de Thailandske myndigheder vil ikke give hende det certificat pga. de mener, at hendes skilsmisse dokumenter ikke har den/de fornydne stemple(r).
Hvad gør man så? Jeg har haft skrevet til den sweitziske ambasade her i Danmark, men de referere til den lokale Sweitziske kommune. Dem vil jeg så ringe op og håbe på at de snakker Engelsk, men nu vil jeg høre om der er nogen der har været i en lignende situation?

Du er lidt utydelig omkring dit indlæg om, at din kæreste er fraskilt.

Hvis hun er skilt i Thailand burde der ikke være problemer, men hvis hun er skilt i udlandet og gift i Thailand, så skal det oversættes og legaliseres af respektive ambassade og af udenrigsministeret.

Derpå kan de thailandske myndigheder certificere, at hun er fraskilt.

De kan derimod ikke certificere at hun er single, hvis hun er fraskilt.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: