Se indlæg|
Soul of a Nation : The Royal Family of Thailand
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 17/02-2014 08:01
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Tilbage i slutningen af 70'erne blev der af David Lomax fra BBC lavet en 3-timer lang dokumentar blandt andet med optagelser af og interview med den thailandske Konge og Dronning. Optagelserne er siden hen genfundet og blev i 2012 lagt ud på nettet. Desværre bliver dokumentaren afbrudt 38 minutter og 19 sekunder henne i del 2 og jeg har ikke kunne finde optagelser efter det punkt. Der er også lavet en kortere version af dokumentaren til thai'er. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 17/02-2014 17:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Tak for indlægget-
DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 17/02-2014 18:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Her er et link til en film om kongens liv-lige fra han blev født: https://www.dropb...iznUR8O3yY |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 18/02-2014 15:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
Yonok skrev: tak tak interessant
Her er et link til en film om kongens liv-lige fra han blev født: https://www.dropb...iznUR8O3yY DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 19/02-2014 02:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
et skønmaleri af den royale famillie, der er dog andre skildringer af af kongehuset, men de er jo selvfølgelig forbudt i thailand, og enhver henvisning til disse er strafbart, men lidt googling og man finder en masse oplysninger,der er altid to sider af en sag |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 19/02-2014 02:18
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
number1kk skrev: et skønmaleri af den royale famillie, der er dog andre skildringer af af kongehuset, men de er jo selvfølgelig forbudt i thailand, og enhver henvisning til disse er strafbart, men lidt googling og man finder en masse oplysninger,der er altid to sider af en sag dog skal landet nok være glad for kongen i disse urolige tiden, uden kongen som fælles samlings punkt, have der nok været borgerkrig i landet nu, så håber at hans majestæt vil leve længe endnu, så der kommer styr på den politiske situation, de er lidt. kongen eller kaos lige nu. |
|
|
|
| Yonok |
Lagt på d. 19/02-2014 03:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 442 |
Ja,der er altid to sider af en sag men på dette og andre fora behøver man kun at poste det positive for der er ALTID en eller flere der er mere end villige til at komme med alt det negative,så det behøver man ikke bekymre sig om ikke kommer med. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 19/02-2014 12:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
number1kk skrev: et skønmaleri af den royale famillie, der er dog andre skildringer af af kongehuset, men de er jo selvfølgelig forbudt i thailand, og enhver henvisning til disse er strafbart, men lidt googling og man finder en masse oplysninger,der er altid to sider af en sag Da jeg forsøgte at linke videoen(#1) til en ven, fik jeg straks en advarsel om at være påpasseligt med hvem jeg delte videoen med . (vennen bosat i Thailand). . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 19/02-2014 15:02
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Min hustru er meget glad for kongen, og jeg må også selv indrømme, at efter jeg er blevet involveret i almindelige dagligdags ting i Thailand, f.eks. hente og bringe børn i folkeskolen, ser hvor meget kongen spiller ind i børnenes opdragelse, respekt - selvfølelse - national selvfølelse. Jeg må indrømme, at jeg kan lide det jeg ser. |
|
|
|
| kblj |
Lagt på d. 21/02-2014 11:50
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
KBLJ
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 16/10-2016 10:48
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Bringer lige denne tråd op...........
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 16/10-2016 18:17
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
|
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 16/10-2016 19:15
|
|
|
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 16/10-2016 20:19
|
|
|
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 19/10-2016 15:13
|
|
"De ligger næsten på hver sin side af Jorden, Danmark og Thailand. Men den lange afstand har ikke forhindret, at der i hundreder af år har været forbindelse imellem landene." http://nyheder.tv...k-historie [img]http://a.bimg.dk/node-images/130/15/768x-u/15130580-.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://b.bimg.dk/node-images/130/15/768x-u/15130583-.jpg[/img] is not a valid Image. http://www.aok.dk...e#slide-27 |
|
|
|
| The_Horror |
Lagt på d. 19/10-2016 17:23
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 325 |
man skulle nærmest tro du var blevet royalist!? det ikke mange dage siden at jeg fik store verbale øretæver fra flere brugere for at henvise til en minimal grad af respekt overfor det thailandske folk og den afdøde konge og hans familie...idag bliver der så uploadede hyldest videoer op...ja, man har en holdning til man tager en ny. Dr. Jekyll & Mr. Hyde? Redigeret af The_Horror d. 19/10-2016 17:36 |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 19/10-2016 17:43
|
|
Jeg har en svaghed for Kong Frederik d. 9. Jeg hørte mange gode historier om ham da jeg var på Kongeskibet. Tiden efter ham er ikke så interessant.. Husker præcist hvor jeg var den iskolde vinterdag da han døde, jeg sad på min Longjohn budcykel, alt gik i stå i Danmark. Så jo, jeg forstår godt hvad thaifolket føler i disse dage, men jeg hyler ikke op på dette forum om at folk skal gøre dit eller dat, det klarer du jo fint. |
|
|
|
| The_Horror |
Lagt på d. 19/10-2016 17:54
|
|
til gengæld hyler du op om så mange andre ting i forhold til hvad folk gør som du ikke bryder dig om. min beskedne afstandstagen til turisters og expats hang til øl, fisse og hornmusik allerede dagen efter kongens død...ja det blegner jo i forhold til hvad du normalt serverer efter kl. 22.00 thai tid. når det kommer til overstående, så har visse folk herinde et ømt punkt, special når det serveres af en yngre hanløve....der kan være politisk kaos, militærkup, 3. verdenskrig el. kongens død....men en farangs rettighed til alkohol, høj musik og købesex på ethvert givent tidspunkt...ja, det kan aldrig være til diskussion. mht. til Frederik d. 9. Så tror jeg at der er mange der beundrer ham. Specielt blandt den modne halvdel af Thailandsrejsende. Han representerede en svunden tid...dengang en konge kunne drikke flaskebajere på en bæverding i Nyhavn...idag bliver der ikke engang sendt en nytårshilsen til 'søens folk' længere. Redigeret af The_Horror d. 19/10-2016 18:02 |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 19/10-2016 18:00
|
|
Hids dig ned, du har da et problem med os gutter i LOS, har du ikke? Kl. er 23.00 i BKK, jeg er ædru, ret rolig synes jeg, hvad med dig unge mand? ![]() PS: Jeg beundrer også Nai Luang, han var et renaissance menneske, og ku sejle, han byggede sine egne joller, lissom mig sæ´l.. Optimist, Moth (Europajolle), OK Jolle. Redigeret af JohnBKK d. 19/10-2016 18:11 |
|
|
|
| The_Horror |
Lagt på d. 19/10-2016 18:09
|
|
jeg er egentlig ret ligeglad med hvor folk bor og jeg har i grunden ikke styr på hvem der bor hvor og hvorfor. Som sagt er jeg af den overbevisning, erfaringsmæssigt, at lige præcis alder og bopæl ikke har den store betydning for folks egentlige viden el. dannelse. Jeg er måske stadig bare lidt overrasket over hvordan folk herinde kan nedgøre en, over et emne som de fleste i bund og grund er enige i, men som de bare ikke vil høre andre udtale sig om. Pludselig er man moraliserende og nypuritansk. Men hvis jeres thaikoner bad jer om at tage en sort t-shirt på næste gang i skulle i Big C, så ville 99% af jer sikkert makke ret med det samme. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.