Se indlæg
 Udskriv debat
Nyt mobilselskab.
jh
Nyt selskab det kan vist ikke fås billigere at ringe til Thailand,ja vi har jo Skype men alm selskab fås nok ikke biligere.Og du kan bare lægge den ind som app hvis du bruger andet selskab i det daglige.

http://www.vecton...

farao54
jh skrev:

Nyt selskab det kan vist ikke fås billigere at ringe til Thailand,ja vi har jo Skype men alm selskab fås nok ikke biligere.Og du kan bare lægge den ind som app hvis du bruger andet selskab i det daglige.

Ifald nogen forsøger sig udi VECTONE, så læs lige dette:
Jeg vil KRAFTIGT anbefale jer IKKE at tanke jeres nye vectone sim kort op med mere end max 50,-, og prøve det af.
Jeg har brugt timer på at snakke med Vectones, godt nok meget høflige og angiveligt unge, support medarbejdere. Første sim kort kunne ikke aktiveres.
Næste sim kort kom slet ikke... (det vil sige, at det kom efter 3 uger).
Tredje simkort blev aktiveret, men så kunne jeg ikke tanke op via hjemmesiden.
Ned til en 7-eleven for at købe et tank-op kort, men ak.. de forhandlede ikke vectone mere.
Hjem og snakke mere med Vectones flinke support medarbejdere, som ville tage sagen videre.. ligesom de gjorde omkring mit første sim kort der ikke ville aktiveres...
Mit første simkort fik jeg aldrig nogen tilbagemelding på...
7-eleven sagen, forstod de ganske enkelt ikke...
Og hjemmesiden kom op igen næste dag, og jeg fik endda en tilbagemelding om at prøve igen.
Min snak med dem, havde allerede gjort mig en smule betænkelig, da telefon kvaliteten til deres support funktion virkelig SUCKS...
Men nu fik jeg tanket op.. max 50,- for jeg skulle jo ikke brænde nalderne...
Og GANSKE RIGTIGT... Det var for godt til at være sandt....
Jeps du betaler kun 1 øre per minut...
Lydkvaliteten er ok i DK, uden at være prangende...
Men.... Til Thailand er den noget mudret...
MEN....
Du betaler også 99øre for at ringe op.
Og her kommer så tricket...
Jeg tillader mig at kalde det et trick, siden INGEN af mine opkald nåede over 8 minutter før linien blev afbrudt... Hverken indkomne eller udgående opkald...
Jeg testede samtidig også min Lebara forbindelse til samme telefon som blev afbrudt hele tiden, og den kørte uden problemer...
Uanset om jeg fik opkald fra DK, ringede til en her i DK, eller ringede til Thailand, så var historien den samme... Du slipper ikke for at bliva afbrudt. Skrev til Vectone omkring dette, og fik at vide at det muligvis var min telefon...
Okay... Så satte jeg sim kortet i en anden mobil (selvom jeg havde fortalt dem at Lebara ikke fejlede).
Samme historie...
Så jeg meddelte dem at jeg ikke agtede at være kunde hos dem, med mindre de kunne fikse problemet, hvilket jeg så ikke har hørt noget svar på...

Betragt jer hermed advaret...

:-)

jh
Tja det lyder jo ikke lovende jeg har lige fået kort til dem og aktiveret den i dag uden problemer har også prøvet at ringe til Thaiiland i dag uden problemer uden udfald.Ang Lebara syntes jeg var noget shit dårlig lyd faldt ud hele tiden problemer med opkald,de betaler så opkaldsafgiften tilbage men nu skal man kontakte dem hver måned telefonisk nr 46 i køen osv.Lad os nu håbe Vectone finder ud af begynder problemerne for det jeg lidt på fornemmeren at Lebara ikke har gjort.
Redigeret af jh d. 02/03-2014 16:16

jh
Hvis vi ser bort fra mobilselskaber der er billige har vi også Skype som kan ringes billigt på.Hvis man ikke kan ringe Skype to Skype kan man oprette billigt abbonent feks til Thailand og det er kun et tlf nummer man kan ringe til så feks 400minutter pr måned til 33kr betaler du så for et helt år får du 120 minutter oveni gratis pr måned ergo 520 minutter pr måned for 33kr.

http://www.skype....

Robert Kronberg
Jeg fornemmer, at det er ret normalt, at forbindelsen falder ud, hvis man ringer til Thailand via en billig tele-udbyder.

Det kan også være afgørende, om man ringer, når der er travlt hos teleselskabet eller deres leverandør.

De mest stabile og billige forbindelser er vist de, som man kalder tyrker-kort på københavnsk, altså et kort, hvor man skal skrabe noget af og og så ringe via et andet nummer.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
jh
Robert Kronberg skrev:

Jeg fornemmer, at det er ret normalt, at forbindelsen falder ud, hvis man ringer til Thailand via en billig tele-udbyder.

Det kan også være afgørende, om man ringer, når der er travlt hos teleselskabet eller deres leverandør.

De mest stabile og billige forbindelser er vist de, som man kalder tyrker-kort på københavnsk, altså et kort, hvor man skal skrabe noget af og og så ringe via et andet nummer.

Hilsen, Robert

Tja der er noget om det har prøvet en del nu og de falder alle ud nogle gange,Skype er rimelig god men kan også falde ud have balade på linjen,vi må nok finde os i det.For ingen har jo råd til at gi TDC priser på ca 14/15 kr pr minut.Disse kort du omtaler har jeg aldrig hørt om da jeg bor i det mørke Vestjylland.

Mali
jh skrev:

Tja det lyder jo ikke lovende jeg har lige fået kort til dem og aktiveret den i dag uden problemer har også prøvet at ringe til Thaiiland i dag uden problemer uden udfald.Ang Lebara syntes jeg var noget shit dårlig lyd faldt ud hele tiden problemer med opkald,de betaler så opkaldsafgiften tilbage men nu skal man kontakte dem hver måned telefonisk nr 46 i køen osv.Lad os nu håbe Vectone finder ud af begynder problemerne for det jeg lidt på fornemmeren at Lebara ikke har gjort.

Der er så ikke længere nogen opkaldsafgift på lebara, så du slipper for at ringe til dem hver måned Smile

Lebara virker fint her, ingen problemer med kvalitet eller tabte opkald.

farao54
Mali skrev:

jh skrev:

Der er så ikke længere nogen opkaldsafgift på lebara, så du slipper for at ringe til dem hver måned Smile

Lebara virker fint her, ingen problemer med kvalitet eller tabte opkald.

Beklager at skulle modsige dig omkring opkaldsafgift hos Lebara.
Talte i dag 39 minutter med Thailand, og betalte 6,84. 99 øre for opkald + 39 * 0,15).
Jeg kan konstatere at der åbenbart er stor forskel på hvem, hvad og hvor.
For min del, som både har Lebare og Vectone, så står det skidt til for Vectone i denne dyst...
Men jeg har endnu ikke tømt alle mine 50,-, så jeg skal nok vende tilbage ifald jeg får bedre oplevelser...
Jeg har indtil videre haft 3 opkald til min Vectone (DK til DK), der alle er blevet afbrudt efter ca. 6 min.
Jeg har haft ca. 5 opkald til Thailand, der også alle er afbrudt mellem 5 og 8 min efter opkald.
Ikke meget at bygge statistik på vil nogen måske sige... Sandt nok.. Men 8 ud af 8, er stadigvæk 100% dårlig oplevelse. Desuden er lyden skrattende, mudret og relativt ringe kvalitet.
Jeg husker at Lebara havde lidt samme problem for 2-3 år siden.
Men for min del er Lebara hel fin og i top mht lyd og stabilitet.
Men.. altså stadigvæk opkaldsafgift til Lebara..:-)

Og ja.. Jeg er (ligesom alle andre) klar over at der er forskel på hvornår man ringer.. og dette er naturligvis taget med i min betragtning... :-)

Papa
YouSee (før onfone)
149 kr/md + 30 kr udland+.

For 179 kr/md kan jeg tale 10 timer, hvor jeg må bruge de 5 timer til Thailand, og de sidste 5 i DK.

Før da det hed onfone kunne jeg ringe 10 timer til Thailand, men efter YouSee købte det, blev det lavet om til 5 timer.

https://yousee.dk...

farao54
Papa skrev:

YouSee (før onfone)

For 179 kr/md kan jeg tale 10 timer, hvor jeg må bruge de 5 timer til Thailand, og de sidste 5 i DK.

Før da det hed onfone kunne jeg ringe 10 timer til Thailand, men efter YouSee købte det, blev det lavet om til 5 timer.

Lebara:
10 opkald til Thailand = 9,99
10 * 1 times snak = 10*60*0,15 = 90,00
Lebara 10 * 1 times snak med Thailand = 99,99

Eller 20 * ½ times snak = 109,98

Eller 20 * 1 times snak = 199,98

Eller 30 * ½ times snak = 164,97

Blot til en sammenligning :-)

Papa
farao54 skrev:

Papa skrev:

YouSee (før onfone)

Lebara:

Ja jeg ved det godt farao, men nu er fruen her i DK, så det er en del mindre jeg ringer til Thailand.
Men jeg sender en masse sms og mms i DK, og det er med i prisen (kun i DK) Wink

jh
farao54 skrev:

jh skrev:

Ifald nogen forsøger sig udi VECTONE, så læs lige dette:
Jeg vil KRAFTIGT anbefale jer IKKE at tanke jeres nye vectone sim kort op med mere end max 50,-, og prøve det af.
Jeg har brugt timer på at snakke med Vectones, godt nok meget høflige og angiveligt unge, support medarbejdere. Første sim kort kunne ikke aktiveres.
Næste sim kort kom slet ikke... (det vil sige, at det kom efter 3 uger).
Tredje simkort blev aktiveret, men så kunne jeg ikke tanke op via hjemmesiden.
Ned til en 7-eleven for at købe et tank-op kort, men ak.. de forhandlede ikke vectone mere.
Hjem og snakke mere med Vectones flinke support medarbejdere, som ville tage sagen videre.. ligesom de gjorde omkring mit første sim kort der ikke ville aktiveres...
Mit første simkort fik jeg aldrig nogen tilbagemelding på...
7-eleven sagen, forstod de ganske enkelt ikke...
Og hjemmesiden kom op igen næste dag, og jeg fik endda en tilbagemelding om at prøve igen.
Min snak med dem, havde allerede gjort mig en smule betænkelig, da telefon kvaliteten til deres support funktion virkelig SUCKS...
Men nu fik jeg tanket op.. max 50,- for jeg skulle jo ikke brænde nalderne...
Og GANSKE RIGTIGT... Det var for godt til at være sandt....
Jeps du betaler kun 1 øre per minut...
Lydkvaliteten er ok i DK, uden at være prangende...
Men.... Til Thailand er den noget mudret...
MEN....
Du betaler også 99øre for at ringe op.
Og her kommer så tricket...
Jeg tillader mig at kalde det et trick, siden INGEN af mine opkald nåede over 8 minutter før linien blev afbrudt... Hverken indkomne eller udgående opkald...
Jeg testede samtidig også min Lebara forbindelse til samme telefon som blev afbrudt hele tiden, og den kørte uden problemer...
Uanset om jeg fik opkald fra DK, ringede til en her i DK, eller ringede til Thailand, så var historien den samme... Du slipper ikke for at bliva afbrudt. Skrev til Vectone omkring dette, og fik at vide at det muligvis var min telefon...
Okay... Så satte jeg sim kortet i en anden mobil (selvom jeg havde fortalt dem at Lebara ikke fejlede).
Samme historie...
Så jeg meddelte dem at jeg ikke agtede at være kunde hos dem, med mindre de kunne fikse problemet, hvilket jeg så ikke har hørt noget svar på...

Betragt jer hermed advaret...

:-)

Ja nu har jeg brugt selskabet i 2 måneder med minimale problemer 3 gange er jeg faldet ud og vi taler over 10 minutter hver gang,lyden har der også været problemer med men det opleves også tit på Skype.
Ang opkalds afgift er der ingen hvis det hele ligger som app på smartphone/iphone.Så jeg vil kun sige er meget godt tilfreds med Vectone.

kiml
hvis man er kunde hos Lebara og ringer til Thailand skal man sende en sms på 5010 med ordlyden savew så ringer man for 9 øre i minuttet. har brugt dem i mange syntes at det er okay.
Papa skrev:

farao54 skrev:

Papa skrev:

YouSee (før onfone)

Lebara:

Ja jeg ved det godt farao, men nu er fruen her i DK, så det er en del mindre jeg ringer til Thailand.
Men jeg sender en masse sms og mms i DK, og det er med i prisen (kun i DK) Wink

Spring til debat: