Se indlæg|
netbank sms problemer
|
|
| handy |
Lagt på d. 08/03-2014 05:04
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
Har problemer med at min netbank i Danmark er begyndt at ville ha en kode man for tilsendt som sms før man endegyldigt kan overføre penge den kom op med et Dk mobil nummer jeg ikke har haft de sidste 5 år kontaktede så min bank de skrev jeg skulle ændre mit nr i selvbetjening hos nets først og skrive tilbage..... alt det klaret fik også en sms fra nets med det samme at mit nr var ændret....og prøver så om lortet virker bum bum for den sms jeg skal indtaste men ryger af nettet inden jeg for tastet den ind. Har så siden forsøgt mange gange nu kommer der ikke nogen sms har kontaktet banken igen som nu siger mit mobil selskab nok opfatter sms som spam men så mærkeligt den kom første gang , konen har haft ringet til ais og jeg skulle aktivere en eller andet som jeg også har haft slået til uden det hjalp... er der nogle der har været ude for det samme eller har et bud på hvad der evt er galt... god weekend Handy. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/03-2014 06:37
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Kender godt problemet, men ikke når jeg sender til egne konti. Der går det fint. Jeg bruger Nordea & Jyske Bank. Men sker overførsel f.eks. til andre konto numre (selv i DK. ) kommer sms'en) og den får jeg så ikke. Har forsøgt at ændre tlf-nr. i min opsætning til banken. Men den vil ikke acceptere de mange cifre, der er i et Thailandsk nummer. Jeg gør derfor hver gang det, at jeg ringer banken op, på det nummer de oplyser sammen med sms oplysningerne. De ta'r telefonen med det samme. Stiller et par personlige spørgsmål. Og så er "Den Ged Barberet". |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 08/03-2014 07:25
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Jeg bruger Basisbank og der faar jeg kun en sms, hvis overfoerslen er dkr 40.000 eller stoerre. Men det virker fint. Jeg bor i Thailand. Og Basisbank giver ekstra god rente til pensionister over 55 aar http://www.basisb.../seniorliv Hilsen Conrad |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/03-2014 08:12
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
DK skrev: Jeg gør derfor hver gang det, at jeg ringer banken op, på det nummer de oplyser sammen med sms oplysningerne. De ta'r telefonen med det samme. Stiller et par personlige spørgsmål. Og så er "Den Ged Barberet". samme her...havde dog en sjov episode sidste gang, fyren i telefonen spurgte til min adresse og pinligt nok kunne jeg ikke huske den lige med det samme efter 2 måneder i Thailand med rigeligt væskeindtag.....lidt suspekt...men gik igennem alligevel.... |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 12/03-2014 14:54
|
|
Banken siger de kan ikke gøre noget ved alle udenlandske overførsler bliver der sendt sms kode ved ikke om det så kun er i min bank.....prøvede 3 gange i dag og tredje gang var lykkens gang sms kom frem , vi skal heldigvis til Danmark om et par måneders tid så må jeg få lavet det som en fast overførsel....godt man har rigeligt med nøglekort... VH Handy |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 14/03-2014 11:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Og måske en af grundene til at banken anmoder om en OTP som er afsendt per SMS kan være det her (advarsel fra sidste efterår). https://online.ka...sp?lang=en . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 14/03-2014 12:17
|
|
Lung Yao skrev: Og måske en af grundene til at banken anmoder om en OTP som er afsendt per SMS kan være det her (advarsel fra sidste efterår). https://online.ka...sp?lang=en . prøvede at ændre mit nummer i nets selvbetjening til konens den anden dag fik en sms med det samme flyttede så nummeret tilbage til mit eget igen da det ellers også skal sendes mail til banken med nyt nr og de er nok ligeså træt af mig som jeg er af dem , men derefter prøvede jeg igen 3 gang kom der sku sms så fik jeg ellers bestilt overførsler til resten af året der var kun et par gange beskeden ikke nåede frem..... |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.