Se indlæg|
Scam telefoni i DK.
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 10/03-2014 14:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
[img]http://0.tqn.com/d/jobsearch/1/6/y/K/scamwarning.gif[/img] is not a valid Image. Min kone fik her for en time siden en opringning på sin mobil, men der var ingen på linjen da hun skulle svare. Da vores datter er på rejse i udlandet troede hun at det var hende der prøvede at kontakte hende. Min kone var dog mistænksom og snarrådig til at ringe først til mig for at fortælle om det. Og ganske rigtigt bare nummeret "opbygningen" fik alarm klokkerne til at ringe: ´ 001 223 456 789 . Landekode 001 er hørende i USA/Canada plus alle de øer i og omkring Bahamas. Venligst advare jeres koner/kærester og børn om ikke at ringe tilbage til den slags tlf.nummer , især hvis de plejer at gøre det per instinkt eller af rene "nyskerrighed ". Hvis der var nogle som Ville absolut få fat i dem, så kan de bare ringe igen og præsentere sig. (dog disse "fup opringninger" bliver gentaget, så, så længe der er ingen i røret, LAD være med at ringe tilbage) . Redigeret af Lung Yao d. 10/03-2014 14:41 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| cesse |
Lagt på d. 10/03-2014 15:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 408 |
Jeg fik engang 2 opringener inden for 6 timer, fra to forskellige afrikanske lande, det kan ikke være tilfældigt specielt fordi jeg ikke kender nogen i den verdensdel har hørt at det koster 50 kr i minuttet at ringe tilbage |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 10/03-2014 21:16
|
|
Update: Det blev ringet igen senere på eftermiddagen, og da min kone nåede at tage telefonen, så var det en engelske talende person i røret. Hun var bare ikke klar over at min kones fornavn ikke var en fra en mandlig person. Min kone forstod ikke en kuk af hvad den anden hældt ud at ørene, og da hendes kollega fik røret smækkede hun bare på efter at have lyttet et minut til. Jeg skal lige tilføje at min kone handler ikke på Nettet eller online bortset fra Thai TV. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 11/03-2014 16:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Hej Lung Yao. "Microsoft" ringer igen, igen, igen rundt til tilfældige numre, og fortæller en historie om at der er et sikkerhedsproblem på din PC'er. Min bror er blevet ringet op 4 gange i løbet af de sidste 3 uger. Samme historie, på dårligt engelsk, I'm calling from Microsoft, we had found out, that you had an error...... Tja, hvad gør man, oplyser at man har en MAC, at man ikke har en PC. lægger røret på. Ring aldrig tilbage til et nummer du ikke kender. Prøv at slå det op på IE Kim
|
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 11/03-2014 17:02
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Hehe, - Har også prøvet 'microsoft' - og gik med på spøgen. Havde laang samtale om mine problemer - og konstaterede til sidst at min det var min MAC der havde problemer. Så blev der pludselig meget stille i den anden ende. Om ikke andet, var der ikke andre der blev generet mens jeg talte med vedkommende. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 12/03-2014 16:28
|
|
Den med problemer på PC via tlf, samtale har jeg ikke oplevet(endnu), dog sker der ofte at når man er på nettet at der dukker lige pludseligt en meddelelse på skærmen, om enten at der er problemer med ens PC eller i fare , ofte at der er ikke tilstrækkelige hukommelse. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.