Se indlæg|
Kan Iphone 5s købt i Thailand bruges i DK og omvendt ?
|
|
| OleH |
Lagt på d. 21/03-2014 08:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Jeg overvejer at købe en Iphone 5s i Thailand, men da modellen ikke er den samme, som sælges i Danmark, vil jeg lige høre, om der er nogle af jer, der har erfaring med Iphone 5s købt i Thailand og brugt i Danmark / Europa ? Det, jeg har fundet ud af ved at søge på nettet er, at modellen, som sælges i Danmark hedder A1457, og modellen, som sælges i Thailand hedder A1530. Her er specifikationerne for de to modeller: Model A1457*: UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); 4G LTE (bånd 1, 2, 3, 5, 7, 8, 20) Model A1530*: UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); FDD-LTE (bånd 1, 2, 3, 5, 7, 8, 20); TD-LTE (bånd 38, 39, 40) Og de ser jo ret ens ud, men for den danske models vedkommende kalder de 4G båndene for 4G LTE, mens de i den thailandske model kaldes for FDD-LTE |
|
|
|
| Druwor |
Lagt på d. 21/03-2014 10:08
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 208 |
Om det kan betale sig med hensyn til pris ved jeg ikke, men der er ikke noget der forhindre dig at brude en dansk telefon I Thailand eller omvendt, mine danske 4s og 5s virker uden problemer I Thailand også på nettet. Da jeg købte min 4s I 2012 var den ca 300 kr billigere I Thailand, så med hendsyn til garantien valgte jeg at købe I Danmark. Jo mere man ved,..
Jo mere ved man man ikke ved... |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 21/03-2014 14:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
OleH ned til de små halal-telebutikker og spørg om den kan flashes om til Dansk. De plejer at vide en del om sådanne noget. Eller omvendt - spørg om de kan gøre det i Thailand. Eller måske er hardwaren forskellig fra Asien og Europa. Ville til enhver tid købe i Danmark, da jeg stoler mere på garantien her. |
|
|
|
| THansen |
Lagt på d. 21/03-2014 14:24
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 393 |
vandango skrev: OleH ned til de små halal-telebutikker og spørg om den kan flashes om til Dansk. De plejer at vide en del om sådanne noget. Eller omvendt - spørg om de kan gøre det i Thailand. Eller måske er hardwaren forskellig fra Asien og Europa. Ville til enhver tid købe i Danmark, da jeg stoler mere på garantien her. Det hjælper så ikke ret meget, hvis telefonens 4g-del ikke er kompatibel med systemerne i Danmark. @OleH: Du bør nok tjekke med din udbyder inden køb af mobiltelefonen. Der har tidligere været et problem med en iPhone 4 model som ikke var kompatibel med tdc's 4g-system. |
|
|
|
| Mali |
Lagt på d. 21/03-2014 14:43
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 46 |
Jeg er rimeligt sikker på iphone 4 slet ikke understøtter 4g-lte OleH Du kan læse om FDD-LTE her: http://www.mobils...lid.20255/ Ring til dit selskab og spørg dem om de understøtter FDD-LTE så er du ihvertfald på den sikre side |
|
|
|
| 5555 |
Lagt på d. 21/03-2014 20:37
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
har købt både ip 4,4s og 5 i Thailand, da jeg har fået nogle rigtig gode tilbud der, sparede over 1000Dkr. Der har aldrig været problemer med at bruge dem både i Thailand og DK, udover at antennerne ikke er de bedste. Sproget ligger allerede i softwaren, så ingen behov for en Halal tekniker ![]() Der har været problemer med ip og TDC indtil 5s, men det er noget med netværksfrekvensen på 4G (LTE), TDC bruger en frekvens som ip ikke undestøttede Kan oplyse at de 3 som var købt i Thailand har virket bedst, 1 købt i DK har ikke virket optimalt i forhold til de andre. |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 22/03-2014 09:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Som jeg læser det på mobilsiden sammenholdt med specifikationertionerne på de 2 modeller. Så må den thailandske model understøtte flere standarder end den danske, incl alle dem den danske understøtter. Så det må være omvendt at man risikerer at en dansk iPhone 5s ikke kan bruges på thailandsk 4g/LTE net. Men det mærkelige er når man kigger specs på Store.apple.com/th Så er der specs på 4 forskellige modeller A1530 A 1533 A1453 og A1457, men det fremgår ikke hvilken af dem man køber. Og ja der er meget at spare på en iPhone 5s i Thailand, den koster 23900 baht minus moms ved udrejse giver det 22336 baht som er ca 3725kr og mindste pris i dk er 4684kr så der er ca 1000kr at spare eller ca 20% Og lige mht Apple er jeg ikke bange for garantien den er worldwide, og de har en hjemmeside hvor du kan gå ind og se hvornår din enhed er aktivereret og hvor lang garanti der er tilbage. Iflg denne guide skulle A 1530 virke på 4G i dk http://mobil.nu/g...ndet-42976 Redigeret af jens d. 22/03-2014 09:27 |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 22/03-2014 15:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Mange tak for alle svarene. Det kan være meget forvirrende, når man er nødt til at nærlæse alle specifikationerne. I det her tilfælde synes, jeg, at det er Apple, der ikke orienterer godt nok ang. forskelle mellem modellerne. Som jeg skrev i mit første indlæg: "" Og de ser jo ret ens ud, men for den danske models vedkommende kalder de 4G båndene for 4G LTE, mens de i den thailandske model kaldes for FDD-LTE "" Og det er det, der gør mig usikker på, om 4G båndene er ens. Men jeg har søgt mere på emnet, og alt, hvad jeg har læst, indikerer, at "den thailandske version" bruger de samme bånd som "den danske version". Jeg har også fundet en liste over 4G netværk i hele verden, og i den liste kan man se, at Thailand (Truemove) bruger samme teknik som Danmark og Norge og Sverige, nemlig FDD-LTE. Se listen her: http://en.wikiped...E_networks Og jens har ret, den "thailandske model" understøtter flere standarder, nemlig både FDD-LTE og TD-LTE. |
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 23/03-2014 16:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 226 |
har købt en 5s i apple store i pantip og den virker upåklageligt her i danevang med 4g .. derudover sparede jeg ca 1000 kr på den store model ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.